Print side | Luk vindue

Banggood er nu spærret af SIK

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163864
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 08:40


Emne: Banggood er nu spærret af SIK
Skrevet af: Bob
Emne: Banggood er nu spærret af SIK
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 09:32
Så har sikkerhedsstyrelsen beordret internetudbyderne at spærre for Banggood(er effektiviseret).

https://www.dr.dk/nyheder/penge/nyt-vaaben-mod-farlige-produkter-danske-internetudbydere-skal-blokere-kaempe" rel="nofollow - https://www.dr.dk/nyheder/penge/nyt-vaaben-mod-farlige-produkter-danske-internetudbydere-skal-blokere-kaempe

Sjovt nok kan de samme ting også købes på Ebay, Aliexpress osv. så mon ikke de også snart bliver spærret?



Svar:
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 12:18
Banggood, Aliexpres, Wish, m.fl., må nu virkelig ryste i bukserne når store Danmark spiller med musklerne..... Wacko


Skrevet af: mortenstryhn
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 13:38
Oprindeligt skrevet af Bob Bob skrev:

Så har sikkerhedsstyrelsen beordret internetudbyderne at spærre for Banggood(er effektiviseret).

https://www.dr.dk/nyheder/penge/nyt-vaaben-mod-farlige-produkter-danske-internetudbydere-skal-blokere-kaempe" rel="nofollow - https://www.dr.dk/nyheder/penge/nyt-vaaben-mod-farlige-produkter-danske-internetudbydere-skal-blokere-kaempe

Sjovt nok kan de samme ting også købes på Ebay, Aliexpress osv. så mon ikke de også snart bliver spærret?

Banggood har (efter sigende) fået flere advarsler, som de har valgt at overhøre - og så er næste skridt jo at lukke for adgangen.


Skrevet af: dieseldk
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 18:38
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Oprindeligt skrevet af Bob Bob skrev:

Så har sikkerhedsstyrelsen beordret internetudbyderne at spærre for Banggood(er effektiviseret).

https://www.dr.dk/nyheder/penge/nyt-vaaben-mod-farlige-produkter-danske-internetudbydere-skal-blokere-kaempe" rel="nofollow - https://www.dr.dk/nyheder/penge/nyt-vaaben-mod-farlige-produkter-danske-internetudbydere-skal-blokere-kaempe

Sjovt nok kan de samme ting også købes på Ebay, Aliexpress osv. så mon ikke de også snart bliver spærret?

Banggood har (efter sigende) fået flere advarsler, som de har valgt at overhøre - og så er næste skridt jo at lukke for adgangen.

Har ikke lige prøvet banggood men hvis den fungere som eBay aliexpress osv. er det jo ikke særligt nemt for dem at lukke ned for det og det ender lev med at alle den type sider bliver lukket ned Ouch
Hvis jeg havde aktier i dba eller gul&gratis ville jeg nok begynde at sælge ud nu LOL


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:


Har ikke lige prøvet banggood men hvis den fungere som eBay aliexpress osv. er det jo ikke særligt nemt for dem at lukke ned for det og det ender lev med at alle den type sider bliver lukket ned Ouch



De kan ikke "lukke ned" for noget som helst, de kan gøre at det tager 2 sekunder længere - det er det hele.


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 21:42
Sjovt at det ikke er nok med en google dns som piratebay og hvad der ellers bliver spærret.

Men ellers virker nordvpn og dansk ip fint nok. Jeg bruger den selv til lidt småting til rc biler og det vil jeg fortsætte med


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 21:58
Hvad er det man kan købe på Banggood der er farligt?


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 22:00
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Hvad er det man kan købe på Banggood der er farligt?

Det står i linket første post. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 13-September-2021 kl. 22:44


Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 09:37
Kan varmt anbefale at handle på Banggood. Er oppe på over 100 transaktioner på den platform og alle har været gode, den dyreste en projektor til 12.000 kroner. Ingen bøvl med told/moms og varerne har været som beskrevet.

-------------
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 09:46
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Kan varmt anbefale at handle på Banggood. Er oppe på over 100 transaktioner på den platform og alle har været gode, den dyreste en projektor til 12.000 kroner. Ingen bøvl med told/moms og varerne har været som beskrevet.

De sender pakkerne via Sverige og ompakker den der. Så derfor ingen bøvl med told/moms. 
Om de har en aftale med Sverige eller de "snyder" ved jeg ikke.

Eneste minus er deres lange leveringstid. Jeg har kun oplevet 3-5 uger.

På nogen ting er der en del at spare. Jeg har dog ikke prøvet deres rma. Så ved ikke om det er helt i hegnet. Det er jo ulempen ved at handle udenfor eu.

Men indtil videre har jeg været tilfreds med mine køb fra banggood.


Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:


De sender pakkerne via Sverige og ompakker den der. Så derfor ingen bøvl med told/moms. 
Om de har en aftale med Sverige eller de "snyder" ved jeg ikke.

Eneste minus er deres lange leveringstid. Jeg har kun oplevet 3-5 uger.

På nogen ting er der en del at spare. Jeg har dog ikke prøvet deres rma. Så ved ikke om det er helt i hegnet. Det er jo ulempen ved at handle udenfor eu.

Men indtil videre har jeg været tilfreds med mine køb fra banggood.

Yeps, de har også lagre i andre EU lande, men mellemlanding er måden de omgår told og moms, det forlænger naturligvis leveringstiden som jeg har oplevet fra 1 uge til 5 uger som du beskriver.

Når jeg handler Kina så køber jeg som om der ikke var garanti. Det er indregnet i min vurdering af prisen. 


-------------
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:


De sender pakkerne via Sverige og ompakker den der. Så derfor ingen bøvl med told/moms. 
Om de har en aftale med Sverige eller de "snyder" ved jeg ikke.

Eneste minus er deres lange leveringstid. Jeg har kun oplevet 3-5 uger.

På nogen ting er der en del at spare. Jeg har dog ikke prøvet deres rma. Så ved ikke om det er helt i hegnet. Det er jo ulempen ved at handle udenfor eu.

Men indtil videre har jeg været tilfreds med mine køb fra banggood.

Yeps, de har også lagre i andre EU lande, men mellemlanding er måden de omgår told og moms, det forlænger naturligvis leveringstiden som jeg har oplevet fra 1 uge til 5 uger som du beskriver.

Når jeg handler Kina så køber jeg som om der ikke var garanti. Det er indregnet i min vurdering af prisen. 


Dvs at du køber en projector til 12k som om der ingen garanti er på den ?

Kæft jeg gad godt have så mange penge at slynge om mig med


Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:


Dvs at du køber en projector til 12k som om der ingen garanti er på den ?

Kæft jeg gad godt have så mange penge at slynge om mig med

Jeg har tillid til sælger og jeg kender producenten (Xiaomi) og hvis alternativet er at give 21K for en tilsvarende projektor købt i Danmark/EU så er det en no-brainer for mig.

Selvfølgelig kan det gå galt men så er det jo ikke 100% sikkert at en RMA vil ende ulykkeligt, men der er givet en stor risiko.

Køber alle mine telefoner samme sted i prisklassen 2-3K. 

Jeg bruger heller ikke cykelhjelm og kunne aldrig drømme om at køre 110 på en motorvej torsdag nat. Sådan er vi så forskellige.


-------------
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 14:10
Jeg har ingen problemer med at komme på Banggood.com lige nu.




-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 14:34
Jeg kan ikke ikke få adgang på iPad, men ingen problemer via Android telefon. 


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 14:48
Det er vel også først fra på torsdag, at der skal lukkes for adgang?


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 14-September-2021 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Dvs at du køber en projector til 12k som om der ingen garanti er på den ?

Kæft jeg gad godt have så mange penge at slynge om mig med


Der er som oftest producent garanti, i modsætning til i Danmark hvor du jo som oftest kun har reklamationsret.


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 15-September-2021 kl. 17:22
For min skyd kan de fint lukke for alle de kinasider.
Deres varer er fyldt med stoffer langt mere en grænseværdierne tillader.

Jeg synes ikke Kinas indflydelse på verden er positiv, så hvert et lille tiltag der stikker en lille kvist i deres hjul bifalder jeg.

PS: jeg ved godt at de meste af det tech jeg har i boligen sikkert er produceret i Kina



-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 15-September-2021 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

For min skyd kan de fint lukke for alle de kinasider.
Deres varer er fyldt med stoffer langt mere en grænseværdierne tillader.

Jeg synes ikke Kinas indflydelse på verden er positiv, så hvert et lille tiltag der stikker en lille kvist i deres hjul bifalder jeg.

PS: jeg ved godt at de meste af det tech jeg har i boligen sikkert er produceret i Kina


Meget af det du kan købe på de kinesiske sider er jo præcist de samme produkter som sælges på dasnke - bare med en mindre avance.


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 16-September-2021 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af Bob Bob skrev:


Banggood er nu spærret af SIK

Så har sikkerhedsstyrelsen beordret internetudbyderne at spærre for Banggood(er effektiviseret).



Jeg forstår ikke dette opslag.

Jeg har lige lavet en handel på Banggood.com helt som jeg har gjort så mange gange før!

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Bob
Skrevet den: 17-September-2021 kl. 12:11
Det afhænger nok af hvilken internet udbyder du anvender, Sikkerhedsstyrelsen har pålagt alle DK udbydere at blokere for banggood.com d. 7/9, men det er jo ikke det samme som at de lynhurtigt gør det alle sammen, jeg får en besked om at siden er blokeret og de henviser til denne side når jeg prøver at tilgå den:

https://www.sik.dk/blokeringer" rel="nofollow - https://www.sik.dk/blokeringer



Skrevet af: Snippermanden
Skrevet den: 17-September-2021 kl. 13:26
Modtog mit seneste impulskøb i dag og der er stadig adgang til siden. Et PoE udendørs webcam til 250 kroner.

-------------
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 17-September-2021 kl. 18:26
Undskyld jeg spøger. Er helt Noob vedr kina-markeder, men kan man bare handle på banggood, alibaba, ebay, wish og hvad de ellers hedder og få leveret til døren uden at bive rippet af told og pestnord eller andre irriterende instanser?

På mig virker det uoverskueligt hvad den endelige pris bliver og hvornår man kan forvente told eller ingen told.


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 17-September-2021 kl. 19:16
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Undskyld jeg spøger. Er helt Noob vedr kina-markeder, men kan man bare handle på banggood, alibaba, ebay, wish og hvad de ellers hedder og få leveret til døren uden at bive rippet af told og pestnord eller andre irriterende instanser?

På mig virker det uoverskueligt hvad den endelige pris bliver og hvornår man kan forvente told eller ingen told.

Både Aliexpress og Ebay opkræver dansk moms, så det burde ikke været et problem, har selv modtaget et par pakker fra Ali og der var ingen ekstra regning fra Postnord

Banggood ved jeg ikke om gør det hvis der vælges at blive sendt fra Kina, men de har en del lagre i EU som kan vælges

Hvad wish angår har jeg ingen ide


Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 17-September-2021 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

For min skyd kan de fint lukke for alle de kinasider.
Deres varer er fyldt med stoffer langt mere en grænseværdierne tillader.

Jeg synes ikke Kinas indflydelse på verden er positiv, så hvert et lille tiltag der stikker en lille kvist i deres hjul bifalder jeg.

PS: jeg ved godt at de meste af det tech jeg har i boligen sikkert er produceret i Kina


Meget af det du kan købe på de kinesiske sider er jo præcist de samme produkter som sælges på dasnke - bare med en mindre avance.

Det ved jeg. Et af mine problemer er at ingen af de ting der sælges på kinesiske sider skal overholde grænseværdier for skadelige stoffer og vi kan i DK intet gøre ved det.




-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål



Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Undskyld jeg spøger. Er helt Noob vedr kina-markeder, men kan man bare handle på banggood, alibaba, ebay, wish og hvad de ellers hedder og få leveret til døren uden at bive rippet af told og pestnord eller andre irriterende instanser?

På mig virker det uoverskueligt hvad den endelige pris bliver og hvornår man kan forvente told eller ingen told.

Banggood.com opkræver dansk moms, så intet PostNord gebyr.


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 10:56
Opkræver de rent faktisk moms? De skriver priserne er inkl moms men de sender via Sverige og ompakker. 
Jeg er lidt i tvivl om der bliver betalt moms


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 11:34
Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Opkræver de rent faktisk moms? De skriver priserne er inkl moms men de sender via Sverige og ompakker. 
Jeg er lidt i tvivl om der bliver betalt moms
Den står 100% for dig regning og er jo næsten en beskyldning.

De lægger 25 % på prisen og sender det krævede IOSS-number til Skat og jeg modtager mine pakker, ganske rigtigt fra Sverige, men jeg skal ikke betale mere.

EU benytter et 'First touchdown' princip med at varer der kommer fra et ikke EU land bliver fortoldet ved 'First touchdown'-ankomsten og at momsen derfra afregnes med destinationslandet.



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af wuffer28 wuffer28 skrev:

Opkræver de rent faktisk moms? De skriver priserne er inkl moms men de sender via Sverige og ompakker. 
Jeg er lidt i tvivl om der bliver betalt moms
Den står 100% for dig regning og er jo næsten en beskyldning.

De lægger 25 % på prisen og sender det krævede IOSS-number til Skat og jeg modtager mine pakker, ganske rigtigt fra Sverige, men jeg skal ikke betale mere.

EU benytter et 'First touchdown' princip med at varer der kommer fra et ikke EU land bliver fortoldet ved 'First touchdown'-ankomsten og at momsen derfra afregnes med destinationslandet.


Jeps. 

Grunden til at jeg siger det er, de varer jeg har haft på min ønskeliste, har absolut ikke steget 25% efter 1 juli, priserne er ca de samme, der er kun kommet et inclusive of vat ved siden af billedet af varen. 
Der kommer intet omkring vat frem når man går til checkout.
Og sidst, så står der intet omkring vat på din ordreseddel eller IOSS nr.

Så derfor tvivler jeg.

I øvrigt handler jeg fint hos banggood og har modtaget mine varer uden problemer, bortset fra den lange leveringstid.

Ebay får du alle informationer hvis du kigger på din invoice, IOSS nr, Vat osv.

Aliexpress er der intet omkring IOSS på din invoice. Der har været mange eksempler på diverse forum/fb grupper at aliexpress pakker er taget i tolden pga der har været rod med ioss og det giver en ekstra regning fra postnord. Jeg har ikke selv oplevet det.


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 13:32
@Wuffer - De varer på din ønskeliste, koster de mere end 1150kr. For så er der nemlig told også, og så kan man ikke forudbetale gennem IOSS, så er man nødt til at tage dummebøden på de 150-250kr og så betale moms og told ved ankomst.

-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: wuffer28
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 13:45
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

@Wuffer - De varer på din ønskeliste, koster de mere end 1150kr. For så er der nemlig told også, og så kan man ikke forudbetale gennem IOSS, så er man nødt til at tage dummebøden på de 150-250kr og så betale moms og told ved ankomst.

Nope alt under 500kr.

Før 1 juli, brugte man eu priority line hos banggood og så slap man for momsen. 




Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 15:29
Stadig adgang for mig på Android telefon. Ingen adgang på iPad.


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 18-September-2021 kl. 18:04
Vedr spærring, så fungerer mit forenings-internet stadig, men hvis man er spærret, kan man så ikke bare skifte til open dns for at komme uden om?


Skrevet af: Nagash
Skrevet den: 19-September-2021 kl. 00:44
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Vedr spærring, så fungerer mit forenings-internet stadig, men hvis man er spærret, kan man så ikke bare skifte til open dns for at komme uden om?
Kommer an på om de blot spærrer gennem DNS eller om de laver DPI.


-------------
https://forum.recordere.dk/topic161144_post1622452.html#1622452" rel="nofollow - Min bio

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112448&title=nagash-stuebio-og-andet" rel="nofollow - Min GAMLE bio


Skrevet af: Prospect
Skrevet den: 19-September-2021 kl. 21:20
Jo det er bare en dns blokering, bare skift til f.eks google dns, så virker det fint.



Print side | Luk vindue