Print side | Luk vindue

Beoplay S8 al for tidlig død, evt. rep?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bang & Olufsen
Forumbeskrivelse: For brugere af B&O-produkter
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163927
Udskrevet den: 25-April-2024 kl. 15:39


Emne: Beoplay S8 al for tidlig død, evt. rep?
Skrevet af: thor-thor
Emne: Beoplay S8 al for tidlig død, evt. rep?
Skrevet den: 30-September-2021 kl. 22:05
Hej
Har noget familie der har et sæt Beoplay S8, som har været kørt med en Sonos Connect. 
For nylig døde den tilsyneladende under opstart. Der lyder et smæld og efterfølgende ingen lyd. 

Har haft afbrudt strømmen etc. men ingen lyd. Ved nærmere eftersyn viser det sig at indikatorlampen i bunden af subwooferen er inaktiv, ingen lys uanset hvad. 
Sætter er omkring 6 år gammelt, så ingen garanti længere. Har talt med sælger der siger at de kan sende den ind, men at man skal forvente en regning på 2-3k for en rep og uanset hvad, et undersøgelsesgebyr på 6-700,-.

Synes at 2-3k er i overkanten at investere i et ældre sæt som dette. Nogen der har erfaringer med denne model, synes ikke jeg har kunnet google mig til kendte fejl?

Evt. nogen der kender en dygtig B&O reparatør til fornuftige priser i Himmerland eller omegn, gerne i/imellem Aalborg og Viborg?
  



Svar:
Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 03-Oktober-2021 kl. 18:59
Ingen der har kommentarer, tanker, ideer??


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-Oktober-2021 kl. 10:02
Ok. Jamen, så er der vel kun tilbage at (små-bittert) sige tak for hjælpen Ouch?


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 08-Oktober-2021 kl. 14:21
Hej

Jeg er ikke af det indtryk, at vi er så mange, der har S8 herinde. Og forhåbentlig endnu færre, hvis system har givet op. 

Jeg bruger selv S8 som en del af et sekundært stero-/surroundsystem, hvor S8 udgør fronten. 

Jeg har set S8 til brugtpriser fra knap 3.000 og opefter, så jeg ville nok kvie mig ved at ofre for meget på en reparation, selvom jeg gav knap 7.000 kr. for systemet med styreboks.

Mvh. Jørgensen



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 08-Oktober-2021 kl. 14:48
S2V i Viborg kan reparere elektronik.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 08-Oktober-2021 kl. 16:30
Takker for svareneThumbs Up 
Har de samme tanker ang. pris på rep. Har talt med B&O siden sidst og de mente ikke at der var nogen kendte fejl (skal de måske sige). Generelt oplevede de få fejl på denne model og der var solgt en hel del.

Skal lige prøve at spørge S2V i Viborg, tak for detSmile

Afhængig af hvad undersøgelsesgebyr/rep. pris er tænker jeg faktisk på, at tale med dem om de skulle overveje en Sonos Beam 2 i stedet, som så kunne levere "dobbelt-lyd".
Skal lige have checket, hvordan det virker med skift mellem musik-/tv-lyd


Skrevet af: Mr. Laursen
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 09:05
i mine billige subs som ikke kan sammenlignes med B&o sidder der en lille sikring i forbindelse med strømforsyningen som let kan skiftes. Kan det ikke være det smæld du hørte da den sprang?

-------------
Mvh. Mark
Bio:
NAD T777, 2x B&W DM604-S3,1xB&W CMC, 2x B&W DM601 S3, 2x B&W DS6S3, 1x Dali Concept Sub., Pioneer BDP-LX
AppleTv

Stue:
Samsung UE55HU6900U, NAD C356BEE + sonos con, 2 B&W CM1 + ASW 608


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af Mr. Laursen Mr. Laursen skrev:

i mine billige subs som ikke kan sammenlignes med B&o sidder der en lille sikring i forbindelse med strømforsyningen som let kan skiftes. Kan det ikke være det smæld du hørte da den sprang?

Var det en sikring, som røg, så er der nok en årsag til dette. Den skal jo så også findes, hvis det er tilfældet - ellers vil en ny sikring jo OGSÅ ryge...

Var der nogen, som sagde Knald og Luffe?LOL


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 17:39
Som jeg har fået det beskrevet kom smældet fra højttalerne (hørte det ikke selv). 
Men kan måske godt stamme fra en "bøvs" i strømmen pga sikring.... 


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 17:50
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Som jeg har fået det beskrevet kom smældet fra højttalerne (hørte det ikke selv). 
Men kan måske godt stamme fra en "bøvs" i strømmen pga sikring.... 
Kan meget vel være smæld fra højttaler udgangstrin, hvis transistorer brænder af (kortslutter), som så brænder sikring. Wink

-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 12-Oktober-2021 kl. 21:01
Takker igen for indsparkeneThumbs Up


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 24-Maj-2022 kl. 22:00
Har nu haft en Elektronik guru til at kigge på det og han har skiftet dele af strømforsyningen, der var brændt af. (Han har ikke mulighed for at afprøve på stedet) 

Han siger dog at der ikke er lys i indikatorlampen i bunden. Skal der være det?



Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 25-Maj-2022 kl. 10:08
Hej igen

Når systemet tændes, lyser en pære lysegrønt. Dette lys forsvinder, når musikken begynder at spille.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 26-Maj-2022 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Hej igen

Når systemet tændes, lyser en pære lysegrønt. Dette lys forsvinder, når musikken begynder at spille.

Mvh. Jørgensen

Hmm, lyder jo ikke så godt når der ikke er lys pt.


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 26-Maj-2022 kl. 22:28
Som jeg opfatter det, skal systemet detektere et signal.

Det er dermed ikke nok blot at sætte strøm til. Systemet skal opfatte, at der er et indgangssignal, før det tænder. Så det ville jeg prøve af først, selvom du skriver, at han ikke har noget, der kan kobles på tilsyneladende.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 27-Maj-2022 kl. 16:24
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Som jeg opfatter det, skal systemet detektere et signal.

Det er dermed ikke nok blot at sætte strøm til. Systemet skal opfatte, at der er et indgangssignal, før det tænder. Så det ville jeg prøve af først, selvom du skriver, at han ikke har noget, der kan kobles på tilsyneladende.

Ok, det vil vi da helt klart afprøve. Tak for det opfølgende svar👍


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 28-Maj-2022 kl. 09:03
Det var så lidt. Smile

Og jeg dobbelttjekkede i aftes. Godt med volumen på surroundreceiveren, men S8 slog først til, da lyden kom, efter jeg tændte for 4K-afspilleren efterfølgende.

Jeg håber, at din S8 kommer op at køre igen.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 28-Maj-2022 kl. 15:40
Endnu engang takThumbs Up 

Skal nok smide en opdatering når jeg har fået det hentet og afprøvet  


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 12-Juni-2022 kl. 11:17
Så er det testet, ingen lyd.Cry  Sonos Connect er nulstillet uden ændring.





Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 12-Juni-2022 kl. 12:46
Hvor ærgerligt.

Desværre har jeg ingen nye bud, da jeg ikke har forstand på elektronikken bag. Træls din "elektronikguru" ikke kunne knække denne nød.

Held og lykke med at få den til at virke. Måske er det en mindre ting, der er galt?

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 12-Juni-2022 kl. 16:41
Jep, meget ærgerligt.

Jeg overvejer, som en sidste test, at prøve at tilslutte den en receiver, for at være sikker på at der ikke er en fejl på Sonos samtidig.

Men er lidt i tvivl om indstillinger på S8 ved tilslutning af en receiver/forstærker, går ud fra at man skal ændre dem/tilslutning?   


Skrevet af: Jørgensen
Skrevet den: 12-Juni-2022 kl. 18:02
Har du en receiver med Pre-Out, så du ikke kører fuld volumen ud i S8? Jeg har Pre-Out på den surroundreceiver, jeg har foran S8, men imellem er der en lille hub, som ledningen fra receiveren fører til, før det går videre ud til S8.

Da min S8 står, så den er svær at komme til, kan jeg vist ikke komme det nærmere her, og jeg har heller ikke rodet med det siden tilslutning for nogle år siden, så det er ikke helt fremme i hovedet for at skrive det mildt. 

Alternativt har du måske stadig en mobil med hovedtelefonindgang, hvis din receiver ikke har en hovedtelefonindgang. I så fald kunne du vel skrue helt ned for volumen før tilslutning til S8, hvis du ellers har en passende ledning dertil.

Beklager, at jeg ikke kan komme det nærmere.

Mvh. Jørgensen


Skrevet af: thor-thor
Skrevet den: 13-Juni-2022 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Jørgensen Jørgensen skrev:

Beklager, at jeg ikke kan komme det nærmere.

Mvh. Jørgensen
Jeg må få kigget på en måde at teste på...

Mange tak for kommentarerne, fedt at du gider👍



Print side | Luk vindue