Print side | Luk vindue

YPAO - sletter den indstillinger?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Surround
Forumbeskrivelse: Lyd til hjemmebiografen mm.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163967
Udskrevet den: 06-Oktober-2024 kl. 14:34


Emne: YPAO - sletter den indstillinger?
Skrevet af: jacobe
Emne: YPAO - sletter den indstillinger?
Skrevet den: 08-Oktober-2021 kl. 13:06
Hejsa, jeg har ikke umiddelbart kunnet finde svar på dette i manualen, så måske kan jer som har, eller har haft, en ældre Yamaha-receiver, svare mig på dette:

Jeg har brugt en hel del tid på manuel EQ af min RX-A820 - hvis jeg nu kører en automatisk YPAO-kalibrering, bliver alle disse indstillinger så slettet, eller er de gemt og vil fortsat kunne tilgåes?


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)



Svar:
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 09-Oktober-2021 kl. 09:00
Jeg har desværre ikke fået en af de nye modeller fra Yamaha (RX-A8) så man kan jo ikke være sikker på om de har ændret på det. Men jeg mener bestemt ikke at man sletter den manuelle indstiling, man kopier jo en måling f.eks. flat over til en manuel behandling for egen indstillinger. De målte kan man jo ikke direkte justere på, før målingen er ført over til manuel fra Flat eller Natural.

Og man har jo 2 muligheder, pattern 1 og 2.

Men du har jo også mulighed for backup/ recovery funktionen.

Ser i øvrigt frem til, at YAPO PEQ etc. skulle være bedre til at justere på de lavere frekvenser. 


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 09-Oktober-2021 kl. 11:22
Jeg har en rx-a880 og kørte i morges en YPAO på den, der blev de indstillinger jeg havde lavet manuelt tidligere ikke slettet. Tror som @Potter skriver, at de først bliver slettet når du trykker copy. 


Skrevet af: jacobe
Skrevet den: 09-Oktober-2021 kl. 13:11
1000 tak, begge! Thumbs Up

(jeg kan bekræfte, at manuelle EQ-indstillinger ikke slettes, men "Configuration" (small/large), "Distance" og "Level" parametre overskrives dog).


-------------
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=143663&title=tin-smith-cinema" rel="nofollow - hjemmebiograf :)


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 08:34
Den med large / small, jeg altid kun oplevet at receiveren sætter højtalerne til large uanset hvor små højtalerne end måtte have været. 
Jeg har nu altid brugt backup funktion i receiveren og benyttede begge pattern. eller taget screendump af indstillingerne på receiverens web interface når jeg skulle lege lidt med tilpasningerne i PEQ etc.


-------------
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin



Print side | Luk vindue