Print side | Luk vindue

SmartTV med app til tyske kanaler

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=163982
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 16:25

Emne: SmartTV med app til tyske kanaler
Skrevet af: dbp
Emne: SmartTV med app til tyske kanaler
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 20:31
Jeg har et sommerhus, som bliver udlejet primært til tyske turister. De efterspørger tyske TV-kanaler, men jeg vil gerne undgå at opsætte en parabol til de gratis tyske kanaler. 
Er der nogen som kender et smartTV som hr en app, hvor igennem man kan se de gratis tyske kanaler i Danmark?

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 20:44
 Det kan man ikke, på den måde, da de er Geoblokerede.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af dbp dbp skrev:

Jeg har et sommerhus, som bliver udlejet primært til tyske turister. De efterspørger tyske TV-kanaler, men jeg vil gerne undgå at opsætte en parabol til de gratis tyske kanaler. 
Er der nogen som kender et smartTV som hr en app, hvor igennem man kan se de gratis tyske kanaler i Danmark?

En parabol behøver vel ikke at sidde på huset? 

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock

Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 21:18
Parabolen behøver selvfølgelig ikke sidde på huset. 
Det ville bare være nemmere med apps end at opsætte parabolen 😃

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 21:22
 Ja, men de vil ikke kunne bruges uden for Tyskland, kun hvis de bliver taget med fra Tyskland på en bærbar enhed.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 10-Oktober-2021 kl. 21:30
ARD, ZDF, Arte og ORF (østrig) har alle en app til Android Tv med fri adgang. Der er ikke adgang til live-Tv udenfor Tyskland/Østrig, men et ret omfangsrigt arkiv, som sagtens kan ses i DK. 

Vil du kunne se live, så sæt Android Tv op med en VPN (også en app - skal den være god, er der ofte en lille abonnementspris på 10-30 kr. om måneden.

Hvis du har TV i forvejen kan du nøjes med at købe en Android TV box. Ellers er der Android Tv indbygget i Sony TV - og de fleste Philips, TCL, Nokia, Sharp, Xiaomi og Hitachi TV.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 11-Oktober-2021 kl. 05:50
Kan en Chromecast og/eller Apple TV ikke løse udfordringen? I og med, at de er tyske statsborgere, så har de jo ret til at tage deres tv-kanaler med ud i Europa på rejser, altså med deres telefoner og tablet. Geoblokering på rejser er forbudt under EU-lov. Eneste undtagelse er public service-tilbud, hvor udbyderen selv vælger.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 11-Oktober-2021 kl. 11:55
Jeg har en Chromecast, men det er åbenbart for svært :-) 

Så jeg ender nok med en parabol for nemheds skyld for lejerne.

Tak for alle input.

Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 11-Oktober-2021 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Kan en Chromecast og/eller Apple TV ikke løse udfordringen? I og med, at de er tyske statsborgere, så har de jo ret til at tage deres tv-kanaler med ud i Europa på rejser, altså med deres telefoner og tablet. Geoblokering på rejser er forbudt under EU-lov. Eneste undtagelse er public service-tilbud, hvor udbyderen selv vælger.

ARD, ZDF og ORF er netop public service kanaler - det er derfor de er gratis (licensbetalte). De tre nævnte bruger geoblocking helt efter reglerne.
En tysker kan kun tage kanalerne med til udlandet, såfremt han har abonnement hos en udbyder af TV-pakker, a la Stofa, Yousee osv. Disse udbydere må ikke bruge geoblocking.

Den nemmeste og billigste løsning er at købe en af de nye Chromecast med Google-TV og så installere apps på den sammen med en VPN, som f.eks. Cyberghost.
Så bruger jeg fjernbetjeningen, der følger med Chromecasten og behøver derfor ikke "bøvle" med en telefon.
Det er den kombination jeg bruger og det virker fortrinligt.

De tidligere versioner af ChromeCast kan ikke bruges sammen med en VPN

Har man et TV med Android, kan man jo bare installere de 3 apps + VPN direkte på dette.

Skrevet den: 12-Oktober-2021 kl. 06:14
Tak, jeg kender ikke det tyske tv-udbud så godt.

Er det en DNS-tjeneste, som du har opsat, Erik? Eller kører du reelt det hele igennem en VPN?

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 13-Oktober-2021 kl. 00:42

Tak, jeg kender ikke det tyske tv-udbud så godt.

Er det en DNS-tjeneste, som du har opsat, Erik? Eller kører du reelt det hele igennem en VPN?

Nej, når man ikke bruger de tyske kanaler, så kan det være lidt uoverskueligt - de har jo rigtigt mange.
De nævnte kanaler er public service - i Tyskland og Østrig kaldt "öffentlich rechtliche" og de geoblocker en hel del udsendelser. Resten af kanalerne er betalingskanaler, der (alle?) kræver abonnement, som ikke kan tegnes i udlandet (DK)

Nej, jeg bruger ikke DNS. Jeg undersøgte mulighederne med DNS for ca. halvandet år siden for at bruge det med de "gamle" modeller af ChromeCast, men opgav, da jeg syntes det var for bøvlet og for vanskeligt at styre - specielt for fruen i huset.
Da CC med G-TV kom på markedet, bestilte jeg i begyndelsen af året en sådan fra Google i Tyskland, som jeg fik leveret til en bekendt i Flensborg for kr 510 incl levering.
Da der kan installeres apps på den, valgte jeg en VPN-løsning, som jeg kan styre med den medfølgende fjernbetjening.
Jeg bruger VPN til alle udenlandske kanaler og slår den fra, når jeg ser de danske.

Jeg valgte at abonnere på Cyberghost, fordi de har mange servere og fordi de ikke udleverer oplysninger til nogen - heller ikke myndigheder og så havde de et tilbud, så jeg betaler lidt under kr 20 om måneden.
Jeg har ikke oplevet nogen problemer, med afbrydelser eller hakkende billeder/lyd, så jeg er ganske tilfreds med løsningen og opsagde min TV-pakke hos Yousee efter at have testet opsætningen en måneds tid.

Skrevet den: 13-Oktober-2021 kl. 08:25
Det er jo netop det, som kan løses elegant med en DNS-tjeneste. Ved opsætning indtastes en DNS-adresse i router eller direkte på TV-enheden, og fra DNS-tjenestens brugerflade vælger man hvor de forskellige tjenester skal pege hen. Derefter skal man som bruger intet foretage sig – ikke slå noget til og fra løbende. De forskellige apps åbner bare på TV-enheden og virker uden videre.

Så vidt jeg husker kan DNS-tjenester ikke bruges på de ældre Chromecast-enheder, så det er måske det, som har været udfordringen. De er så vidt jeg husker fastlåst til 8.8.8.8, som er Googles DNS-server. 

Herhjemme har vi eksempelvis sat DNS-tjenesten til at pege på USA for HBO Max, Disney+ og andre, England for BBC iPlayer, Danmark for DRTV, TV 2 Play osv. Konen og børnene skal ikke foretage sig noget Smile DNS nedsætter som udgangspunkt heller ikke hastigheden på internetforbindelsen ligesom det sker med VPN.

-------------

Skrevet af: cjdanmark
Skrevet den: 13-Oktober-2021 kl. 21:38
Hej Rasmus

Hvilken DNS tjeneste bruger du?

VH
Carsten

Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 01:30

Det er jo netop det, som kan løses elegant med en DNS-tjeneste. Ved opsætning indtastes en DNS-adresse i router eller direkte på TV-enheden, og fra DNS-tjenestens brugerflade vælger man hvor de forskellige tjenester skal pege hen. Derefter skal man som bruger intet foretage sig – ikke slå noget til og fra løbende. De forskellige apps åbner bare på TV-enheden og virker uden videre.
DNS nedsætter som udgangspunkt heller ikke hastigheden på internetforbindelsen ligesom det sker med VPN.
Det lyder interessant - da jeg undersøgte mulighederne omkring DNS, havde jeg kun forgængerne til CC med G-TV og du har ret i, at de var låst til 8.8.8.8, og jeg skulle så ændre i routeren, hvor jeg, så vidt jeg husker, var "låst" til en enkelt anden DNS-server.
Da jeg fik fat i den nyeste CC, undersøgte jeg ikke mulighederne med DNS, men installerede en VPN. og det virker fint og skift til D eller A er nemt klaret med et enkelt (to) tryk på fjernebetjeningen.
Forsinkelsen er betydningsløs og forbindelsen er stabil og derfor gik jeg lidt i stå mht at finde andre løsninger.
Selv om jeg har et smart-TV, så er det af første generation og derfor ikke særligt smart længere LOL
Det smarte fik jeg så billigt med købet af den nye CC i stedet for at investere i nyt TV.

MEN måske, jeg skulle overveje DNS løsningen, hvis den kan installeres på min CC - jeg har ikke lyst til at rode med routeren.
Det du beskriver lyder da rigtig godt, så måske du vil fortælle lidt mere om, hvilken tjeneste du bruger, så jeg kan kigge på det? 

Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 05:43
Pt. bruger jeg SmartDNSProxy.com, Jeg har tidligere brugt andre såsom Unblock US og Unotelly. Overordnet kan de det samme, men det er lidt forskelligt hvilke streamingtjenester, de har omfavnet. Nogle af dem opdeler på enkelte tjenester i deres brugermodul, mens andre laver grupperinger af tjenester. Jeg mener at huske, at jeg skiftede til SmartDNSProxy i forbindelse med Disney+ test-lanceringen i Holland.

Flere af DNS-tjenesterne har vist stadig en gratis prøveperiode. Det virker fint at sætte DNS'en i enhedens (eller flere) netværksindstillinger i stedet for routerens.

Den eneste tjeneste, som jeg stadig har problemer med ift. DNS, er Netflix idet de aktivt modarbejder det, så min anbefaling er at lade den stå på Danmark.

-------------

Skrevet af: csell
Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 08:50

Pt. bruger jeg SmartDNSProxy.com, 

Hej.

Jeg så VM i forbold i 2018, via en gratis prøve peroide på SmartDNSProxy.
Jeg brugte ingen boks, men installerede BBC iPlayer og ARD App direkte i vores LG OLED55B6.

Det virkede. Mine problemer opstod ført efter at jeg sluttede prøve peroden og IKKE ville tegne et abonnement.

Jeg beskrev mine problemer på Recordere Forum i 2018. Her er et link:

https://forum.recordere.dk/deaktiveret-smartdnsproxy-sprrer-browser-p-lg_topic155694_post1565342.html?KW=SmartDNSProxy#1565342" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/deaktiveret-smartdnsproxy-sprrer-browser-p-lg_topic155694_post1565342.html?KW=SmartDNSProxy#1565342

Men det var tilbage i 2018. Jeg håber at problemerne med SmartDNSProxy er overstået i 2021.

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 11:24
Det kræver aktivt abonnement. Hvis man opsiger, så skal huske at fjerne DNS-nummeret igen i sine enheder / router – og eventuelt genstarte dem.

-------------

Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 12:23
Hej.

Jeg er sikker på at jeg fjernede DNS-nummeret igen i min Asus router. Og jeg huskede også at genstarte den. Problemet blev ført løst, da jeg lavede en Factory reset på mit LG B6?

Men som sagt, det var tilbage i 2018. Jeg håber at problemerne med SmartDNSProxy er overstået i 2021.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 12:28
Jeg tror ikke at der har været problemer med Smart DNS Proxy, udover hos dig.

Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg tror ikke at der har været problemer med Smart DNS Proxy, udover hos dig.

Hej.

Jeg vil prøve at uddybe. Måske er der nogen der kan finde en forklaring:

1. Jeg tegnede en prøveperiode på SmartDNSProxy for at se VM i Fodbold 2018.
2. Det blev at op i min Asus Router. Det virkede både på vores LGOLED55B6 og min HP bærbare med HDMI Udgang. 
3. Da jeg ikke ønskede at forsætte med en abonnement blev det fjernet fra min Asus Router.
4. Det holdt op med at virke på min HP bærbare, men 

Citat: 'Efter deaktivering af SmartDNSProxy kommer SmartDNSProxy Login billed frem  når jeg vælger ARD Icon på LG B6'

Citat: 'Er der nogen der kan oplyse mig om, hvor denne program stump med SmartDNSProxy login billed ligger i mit LG OLED55B6V,'

Fra: https://forum.recordere.dk/deaktiveret-smartdnsproxy-sprrer-browser-p-lg_topic155694_post1565342.html?KW=SmartDNSProxy#1565342" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/deaktiveret-smartdnsproxy-sprrer-browser-p-lg_topic155694_post1565342.html?KW=SmartDNSProxy#1565342

Efter diverse forgæves fejlfinding, prøvede jeg at lave en Factory reset på mit LG B6. Og problemet forsvandt.

Er der andre end mig der tror at problemet må have ligget i mit LG OLED55B6V?

Jeg har som mange andre jo ikke installeret hverken Anti malware eller Anti virus i mit LG B6.
Jeg ved slet ikke om det overhovet findes til LG TV?

Hilsen Carsten.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 14-Oktober-2021 kl. 16:05
Dit tv har tydeligvis stadigvæk benyttet sig af deres DNS, og tv'et kan beholde disse netværkssettings fra DHCP-serveren i din router indtil lease time udløber.

Citér Jeg har som mange andre jo ikke installeret hverken Anti malware eller Anti virus i mit LG B6.

Ingen har anti-malware eller antivirus installeret på deres tv.

Skrevet den: 15-Oktober-2021 kl. 02:16
Jeg tror jeg holder mig fra SmartDNSProxy.com

1)
Jeg hader, når virksomheder ikke oplyser, hvad det koster efter prøveperiode.
Det virker uprofessionelt og mistænkeligt for mig.

2)
Mit nuværende VPN abonnement virker stabilt og prisen er særdeles rimelig.

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Oktober-2021 kl. 07:06
Der er et link på deres side, der hedder Pricing 😉

Skrevet den: 15-Oktober-2021 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Dit tv har tydeligvis stadigvæk benyttet sig af deres DNS, og tv'et kan beholde disse netværkssettings fra DHCP-serveren i din router indtil lease time udløber.

Tak Lunddal.

Efter at have læst din ide, tror jeg at du kan have ret, og at lease time udløb forskelligt for mit LG B6 og min HP bærbare.

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 15-Oktober-2021 kl. 14:16

Den eneste tjeneste, som jeg stadig har problemer med ift. DNS, er Netflix idet de aktivt modarbejder det, 

Hej.

Der er forskel på IP adresser, og nogle er Statiske.

Citat csvid: 'The best way is to get a residential IP from Windscribe. I have a residential IP at Dallas, TX, and I have not experienced any issues with any websites or streaming services since having this residential IP. It is $$$, but its worth it :)

Fra:  https://www.reddit.com/r/Windscribe/comments/q21ad0/netflix/" rel="nofollow - https://www.reddit.com/r/Windscribe/comments/q21ad0/netflix/

Der er forskel på VPN IP's og residential IP's. Ovenstående citat er et, jeg læste for 9 dage siden på Reddits Windscribe tråd. Men der må også være andre VPN udbydere der tilbyder residential Statiske IP's fra USA.

Nu bruger vi ikke Netflix, men hvis jeg ønskede at se Netflix fra USA, ville jeg søge efter en udbyder der tilbyder residential IP's.

Hilsen Carsten.

Skrevet den: 15-Oktober-2021 kl. 23:14

Approve

Det havde de skjult godt Evil Smile jeg synes ellers at jeg normalt er ret god til at læse det med småt.

Jeg kan så se nu, at min løsning med VPN fra Cyberghost er billigere.

Da det virker ganske fortrinligt med alle de lande jeg har brug for, så fortsætter jeg med det.

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 16-Oktober-2021 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Approve

Det havde de skjult godt Evil Smile jeg synes ellers at jeg normalt er ret god til at læse det med småt.

Jeg kan så se nu, at min løsning med VPN fra Cyberghost er billigere.

Da det virker ganske fortrinligt med alle de lande jeg har brug for, så fortsætter jeg med det.

http://www.smartdnsproxy.com/PreSignUp" rel="nofollow - https://www.smartdnsproxy.com/PreSignUp

Kan se at jeg faktisk fik det billigt i marts 2018 hvor jeg oprettede abonnement med "BONUS SPECIAL 2 Years subscription - Lifetime Discount"

Så USD 1,0735 pr måned er vist OK pris Wink LOL

-------------
Mvh. JørgenT

Print side | Luk vindue