Print side | Luk vindue

Hjælp til router

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164066
Udskrevet den: 23-April-2024 kl. 10:32


Emne: Hjælp til router
Skrevet af: Glazzy
Emne: Hjælp til router
Skrevet den: 26-Oktober-2021 kl. 15:31
Hej Forum

Jeg har lige fået fibernet fra waoo i mit hus. Det er super fedt, specielt når man kom fra en 9/1 forbindelse LOL  Er dog på ingen måde tilfreds med det trådløse signal og vil derfor investere i en ny router. 
Fra fiberboks er der 1 udgang til net og 1 til TV. Jeg har derfor købt en gigabit switch hvorfra jeg tænker at trække kabler til 2 drenge værelser til gaming og så en til router.
Wifi skal kunne dække ca 160 m2 bolig med murede vægge. Skal bruges til surf og streaming, vi har 4 tlf, 4 iPads, et par chromecast og et par bærbare. 
Har før haft router i bryggers hvor det står nu med næsten fuld dækning i hele hus, næsten Wink… 
Så er lidt i tvivl om jeg skal bruge mesh netværk eller en enkelt kraftig router kan klare det. Der er ikke mulighed for at kable evt acces points. 
Den må gerne være lidt pæn at kigge på da den skal stå frit 
Har kigget lidt på Google nest wifi, er det godt? Og er der andre bedre løsninger? Kunne godt tænke mig at holde mig på omkring 15-1700 kr maks. 

På forhånd tak Smile



Svar:
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 30-Oktober-2021 kl. 09:24
Kan kun anbefale Google.

Det er nemt at sætte op. Det kører stabilt.

Men der er visse begrænsninger i forhold opsætning. Nu er jeg ingen nørd, så jeg ved ikke hvad jeg går glip af.


Skrevet af: sd
Skrevet den: 31-Oktober-2021 kl. 11:33
Hvis du har en router, der holder styr på enhederne og bare vil supplere med wifi, så er den nemmeste og langt den billigste løsning at sætte nogle access-points på. Kraftige routere findes ikke, idet sendestyrken er lovmæssigt begrænset. Køb 2 eller 3 billige cat6 wifi routere på tilbud og sæt dem op som access-points rundt omkring i boligen, og du er dækket stabilt. Mesh-systemer er dyre og efter min erfaring noget meget langhåret stads.

-------------
Powered by beer and chips


Skrevet af: JMA37
Skrevet den: 31-Oktober-2021 kl. 15:32
Kig efter en amplifi HD eller en amplifi alien hvis du vil smide mere efter dit udstyr.
Bruger selv HD og klare vores 163 M2 


Skrevet af: Glazzy
Skrevet den: 10-November-2021 kl. 08:20
Hejsa

Nu har jeg endelig haft tid til at rode med det. Jeg købte et længere netværkskabel og flyttede senderen en meter opad og lidt til siden og nu er der perfekt dækning i hele huset… Det er satme vildt at der ikke skulle mere til. Så for nu er jeg glad Smile

Derudover kan jeg se at man kan forbinder de sendere der følger med til et mesh system, så skulle der blive problemer kan jeg vel få en ekstra fra Waoo, nok mod lidt mere betaling Wink

Tak for input og god dag Smile



Print side | Luk vindue