Print side | Luk vindue

Tagent audio skidt eller kvalitet?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164095
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 13:45

Emne: Tagent audio skidt eller kvalitet?
Skrevet af: plankeby
Emne: Tagent audio skidt eller kvalitet?
Skrevet den: 02-November-2021 kl. 18:30
Ser at Tagent audio er noget man har i Danmark. Er det kun billige Kina varer påsat Tagent logo? Er det nogle kvalitet?

Svar:
Skrevet af: Gofiland
Skrevet den: 03-November-2021 kl. 10:46
At dømme ud fra forskellige reviews, så er deres produkter ganske udmærkede. 

De må kunne et eller andet, da de har eksisteret fra 1996. 

Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 03-November-2021 kl. 13:45
Det er Kina-produkter påsat et Tangent-logo.

Skrevet den: 03-November-2021 kl. 16:49
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Det er en iPhone f.eks også. Det siger ikke noget om kvaliteten... Tongue

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 03-November-2021 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Vrøvl . .

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet af: dtomsen
Skrevet den: 03-November-2021 kl. 17:18

Det gælder også for visse Dynaudio produkter nu om stunder, så er det et problem Wink

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 03-November-2021 kl. 18:44

Sludder og vrøbl.

Jeg har ledt og ledt og ledt, på min iPhone kan jeg altså ikke finde noget Tangent logo!

Klaus
(Undskyld, jeg kunne ikke lade være)

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 03-November-2021 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af plankeby plankeby skrev:

Ser at Tagent audio er noget man har i Danmark. Er det kun billige Kina varer påsat Tagent logo? Er det nogle kvalitet?

Til de priser deres varer udbydes for, må det være at foretrække hvis det er fremstillet i Kina - ellers er alt for stor en del af prisen gået til arbejdsløn.

Skrevet den: 03-November-2021 kl. 19:21
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Vrøvl . .

Utroligt velformuleret Clap

Skrevet den: 03-November-2021 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Sludder og vrøbl.

Jeg har ledt og ledt og ledt, på min iPhone kan jeg altså ikke finde noget Tangent logo!

Klaus
(Undskyld, jeg kunne ikke lade være)

Ha ha, good one :-) 

Min pointe er, at masser af elektronik laves i Kina eller andre steder end US og Europa. Det bliver det nødvendigvis ikke dårligere af... Men med Tangent, så ved man jo også godt, at det ikke er highend. Derfor kan det godt være okay elektronik, Whats Hifi har da testet noget af deres grej og er positive...

Skrevet den: 03-November-2021 kl. 21:48
Jeg forventer ikke guld fra Tagent produktene.
Har Tagent medvirket noe på udviklingen eller er det bare et plukk fra en liste over no-name Kina varer, der man bestiller ønsket navn på produktet?

Ser at Tagent Ampster forsterker er identisk med Andersson forsterker. 
Jeg bor i Norge og ønsket å vite om Tagent er noe som er kendt for noe i Danmark. Er Tagent noe man kun ser på Coop og Bilka?

Skal teste ud denne. Prisen er kr 1600 NOK (1200 DKR). Det er tilbud, jeg ser at her i Norge selger det ikke selv til kr 1200 DKR. Folk er for bange på at købe noget totalt ukendt. 
https://tangent-audio.com/products/20-hifi-systems-/179-tangent-ampster-ii-x4-micro-system-white/" rel="nofollow - https://tangent-audio.com/products/20-hifi-systems-/179-tangent-ampster-ii-x4-micro-system-white/

Opdatering:
Koblet det til optisk og hørte på musikk på lav lyd (har små børn i lille leilighet), etter 40 min kom en eltrostatisk lyd og det hele døde!

Skrevet af: Lennon
Skrevet den: 04-November-2021 kl. 00:20

“Er et tordeskrald højere end Rundetårn ?”

Tangent er tilsyneladende et grundprodukt prduceret i Kina, som kan opkøbes i partier og “brandes”med forskellige logoer ( - bla åbenbart som Andersson i Norge,måske andre steder som feks Medion osv). 

Iphone er et unikt udviklet/designet, og helt igennem kontrolleret Amerikansk Apple produkt. 

-------------
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm

Skrevet den: 04-November-2021 kl. 09:33

Tangent er tilsyneladende et grundprodukt prduceret i Kina, som kan opkøbes i partier og “brandes”med forskellige logoer ( - bla åbenbart som Andersson i Norge,måske andre steder som feks Medion osv). 

Iphone er et unikt udviklet/designet, og helt igennem kontrolleret Amerikansk Apple produkt. 

Det er dig der vrøvler og ikke aner noget om kvalitetskontrol, det er det der betyder noget. Om det er lavet i Kina eller ej siger ikke noget om kvaliteten i sig selv. Se Apple, OnePlus, Xaiomi osv. 

Taget fra deres hjemmeside "We maintain stubbornly that every product must be approved by our own quality technicians and specially trained acousticians."

Siger ikke at Tangent er verdens bedste, man det kan sagtens være udmærket til prisen. Der bliver solgt rigtig meget chi-fi i dag, som er ganske fint.

Skrevet af: slumbert
Skrevet den: 04-November-2021 kl. 13:19
Jeg er ikke til Tangent

Firmaet har eksisteret siden 1996 og har åbenbart ikke en eneste gang lavet en højttaler som har været lidt ekstraordinær i forhold til prisen. Husker en gammel anmeldelse af et sæt tangent hhvor de havde sat biwireterminaler bagpå, selvom kun den ene terminal var forbundet til enhederne.

At WhatHifi! har haft Tangent til test siger intet. Det magasin har jo næsten aldrig givet dårlig karakter til de anmeldte produkter

-------------
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Skrevet den: 04-November-2021 kl. 15:14
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Jeg er ikke til Tangent

Det er jeg nu heller ikke...

Firmaet har eksisteret siden 1996 og har åbenbart ikke en eneste gang lavet en højttaler som har været lidt ekstraordinær i forhold til prisen. 

Husker en gammel anmeldelse af et sæt tangent hhvor de havde sat biwireterminaler bagpå, selvom kun den ene terminal var forbundet til enhederne.
Link til din anekdote?? 

At WhatHifi! har haft Tangent til test siger intet. Det magasin har jo næsten aldrig givet dårlig karakter til de anmeldte produkter
Ha ha, nej nej, de er ikke overhovedet seriøse... Jeg vil nu tro på dem, hver eneste gang, over en tilfældig mening i et forum, hvor man blot basher...

Skrevet den: 04-November-2021 kl. 16:49

Husker en gammel anmeldelse af et sæt tangent hhvor de havde sat biwireterminaler bagpå, selvom kun den ene terminal var forbundet til enhederne.

Link til din anekdote?? 

[/QUOTE]

Jeg mener det var en test på hifi4all.dk, men jeg kan ikke finde den. Der er dog blevet fjernet en del anmeldelse på siden.

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 04-November-2021 kl. 21:25
No-name er produkter fra Kina, der man kan sette på valgfritt navne/logo.

Jeg håbet at Tagent var noget mer.
Lyden er ret god på det jeg har kjøbt.
Danmark har et godt renommé på lyd, det ønsker måske Tagent å benytte seg af.
Jeg ønsket at høre fra jer i Danmark. I tilfelle det var kendt som mer dårlig "skidt".
Efter to dager (totalt 3 timer) i brug blir det reklamation, da anlegget kun virker en time på lav volum. 

Skrevet den: 05-November-2021 kl. 10:58

No-name er produkter fra Kina, der man kan sette på valgfritt navne/logo.

Jeg håbet at Tagent var noget mer.
Lyden er ret god på det jeg har kjøbt.
Danmark har et godt renommé på lyd, det ønsker måske Tagent å benytte seg af.
Jeg ønsket at høre fra jer i Danmark. I tilfelle det var kendt som mer dårlig "skidt".
Efter to dager (totalt 3 timer) i brug blir det reklamation, da anlegget kun virker en time på lav volum. 

Det er godt nok også en uheldig start :-( Håber det løses med en hurtig ombytning og du så bliver tilfreds. Tandberg kvalitet findes desværre ikke rigtigt længere...

Skrevet den: 05-November-2021 kl. 13:49
Ja, forsøker et ombytte. Lyden er ret god. 
Forsterkeren som er identisk 
https://www.netonnet.no/art/lyd/hjemmekino-hifi/forsterker/andersson-mia-2-0/209762.11393/" rel="nofollow - https://www.netonnet.no/art/lyd/hjemmekino-hifi/forsterker/andersson-mia-2-0/209762.11393/

Tagent tager et stort prispåslag.
Med Tagent logo 1500 kroner med Andersson logo 750 kroner (990norske kr)
Det er hvad jeg mener med lyd elektronik påsat "dansk signatur". Et forsøk på å snyde litt på Danmark sin historie med å egenudvikle meget bra lydprodukter.

Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 05-November-2021 kl. 14:28
Nå, men du fik vel svar på dit spørgsmål så :-(

-------------
mvh Christian

Skrevet den: 05-November-2021 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af dtomsen dtomsen skrev:

Det gælder også for visse Dynaudio produkter nu om stunder, så er det et problem Wink

Eftersom Dynaudio højttalerne der er lavet i Kina, er finishmæssig væsentlig ringere, end Dynaudio samlet i Skanderborg, så ja, så er det et problem.

Skrevet den: 05-November-2021 kl. 15:55

Det er dig der vrøvler og ikke aner noget om kvalitetskontrol, det er det der betyder noget. Om det er lavet i Kina eller ej siger ikke noget om kvaliteten i sig selv. Se Apple, OnePlus, Xaiomi osv. 

Taget fra deres hjemmeside "We maintain stubbornly that every product must be approved by our own quality technicians and specially trained acousticians."

Siger ikke at Tangent er verdens bedste, man det kan sagtens være udmærket til prisen. Der bliver solgt rigtig meget chi-fi i dag, som er ganske fint.

Og du bli'r véd med at vrøvle om noget (Tangent), som du øjensynligt ikke aner en kæft om. Wacko

Skrevet den: 05-November-2021 kl. 16:45

Det er hvad jeg mener med lyd elektronik påsat "dansk signatur". Et forsøk på å snyde litt på Danmark sin historie med å egenudvikle meget bra lydprodukter.

Det lugter jo netop af at det er OEM-kina produkt, som forskellige producenter køber og smider eget badge på. Det er langt fra et ukendt fænomen, men det tyder ikke på den store egenudvikling.

Det kan godt være noget Dynaudio er samlet i Kina, men det er jo udviklet i Danmark og man ser ikke tilsvarende produkter med et andet badge. Det er jo ikke ukendt at producenter udvikler gode produkter og holder prisen nede ved at få den samlet i Kina. Det er altså muligt at stille krav om kvalitet til de kinesiske producenter. Gode eksempler på produkter der er udviklet i Europa er Vincent, Aurum Cantus og ikke utallige andre

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 05-November-2021 kl. 22:34

Og du bli'r véd med at vrøvle om noget (Tangent), som du øjensynligt ikke aner en kæft om. Wacko
Men det gør du åbenbart... I guder du er en klaphat!

Skrevet af: dtomsen
Skrevet den: 05-November-2021 kl. 23:20
Lidt af et sidespring, men det kvalitetsmæssige vildeste pc-kabinet som jeg endnu har haft fingerne i, er designet i Rusland og produceret i Kina. Så der er skam undtagelser - og nej, prisen er ikke lav LOL

Skrevet af: Leo P
Skrevet den: 06-November-2021 kl. 08:54
utroligt at man stadig snakker om at det er lort fordi det er lavet i Kina, selv mine Quad s2 som er en af de bedste kompakt  højtalere jeg nogensinde har hørt er made in China.

Skrevet den: 06-November-2021 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af Leo P Leo P skrev:

utroligt at man stadig snakker om at det er lort fordi det er lavet i Kina, selv mine Quad s2 som er en af de bedste kompakt  højtalere jeg nogensinde har hørt er made in China.

Quad er, som en en del andre mærker, et kuldsejlet engelsk mærke så er opkøbt af kinesere der heldigvis har ført kvaliteten videre. Hvor dine Quad s2 er udviklet ved jeg ikke, men jeg er ret sikker på de er udviklet af virksomheden selv.

Når folk er efter Kina-mærker, så er det eksempelvis når der laves en enhed der udbydes vidt og bredt og bliver badged så den hedder Prosonic, Lumatron, Denver, Medion osv osv

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 06-November-2021 kl. 15:34

Når folk er efter Kina-mærker, så er det eksempelvis når der laves en enhed der udbydes vidt og bredt og bliver badged så den hedder Prosonic, Lumatron, Denver, Medion osv osv

Medions tv blev lavet i østeuropa.

Skrevet den: 06-November-2021 kl. 16:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Medions tv blev lavet i østeuropa.

ok, men pointen forstår du?

-------------
endnu en hifi-flygtning

Skrevet den: 06-November-2021 kl. 21:07
Det jeg lurede på er om Tagent udviklet produktet og derefter sat ut produksjon i Kina. Der er noget helt andet å udvikle et produkt teknisk, kontra å kun klistre navne på et ferdig no-name produkt.

Nå har man fået flere gode produkter fra de mange fabrikker som lager varer påsat ønsket navne. 
Power har Amadeus, Elkøb har Eletra.

Har nu fået ombytte hos Power. Hele anlegget gik rett til El-retur...

Skrevet af: Brian M
Skrevet den: 07-November-2021 kl. 02:32
En tur forbi google siger at moderfirmaet er fransk: http://www.av-industry.com" rel="nofollow - www.av-industry.com

citat fra Linkedin:

"Bringing together nine brands (Elipson, Highland audio, Tangent, Eltax, Norstone, Norstone Edition, Ateca, Instaal, Lumene), AV Industry offers a large panel of electronics, acoustic loudspeakers and various accessories for hi-fi and home cinema (pieces of furniture, video projection screens, cables, mounts...). The R&D departments are located in France and Denmark to concentrate the best of their expertise. The French and Asian factories know how to transform our design into outstanding products."

Mon ikke det er et almindeligt moderne firma, hvor meget af udviklingen bliver købt ude i byen eller delvist er baseret på allerede udviklede enheder. Det tilsætter man så sit eget fingeraftryk og får "unikke" produkter. Det er sådan en meget stor del af fabrikant verden virker i dag.

Proff.dk siger at Tangent A/S i Herning har 3 ansatte.

Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 12-November-2021 kl. 01:08

Det lugter jo netop af at det er OEM-kina produkt, som forskellige producenter køber og smider eget badge på. Det er langt fra et ukendt fænomen, men det tyder ikke på den store egenudvikling.

Det kan godt være noget Dynaudio er samlet i Kina, men det er jo udviklet i Danmark og man ser ikke tilsvarende produkter med et andet badge. Det er jo ikke ukendt at producenter udvikler gode produkter og holder prisen nede ved at få den samlet i Kina. Det er altså muligt at stille krav om kvalitet til de kinesiske producenter. Gode eksempler på produkter der er udviklet i Europa er Vincent, Aurum Cantus og ikke utallige andre

Det samme med argon og nads forstærker

2699kr  https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-sa1-forstaerker-med-bluetooth/argsa1bk/" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/argon-audio-sa1-forstaerker-med-bluetooth/argsa1bk/

4499kr  https://www.hifiklubben.dk/nad-amp1-stereoforstaerker-med-streaming/nadamp1bk/" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/nad-amp1-stereoforstaerker-med-streaming/nadamp1bk/

Print side | Luk vindue