Print side | Luk vindue

Undertekster på TV2 Play Apple TV4

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164145
Udskrevet den: 23-November-2024 kl. 02:52

Emne: Undertekster på TV2 Play Apple TV4
Skrevet af: Fisher65
Emne: Undertekster på TV2 Play Apple TV4
Skrevet den: 16-November-2021 kl. 15:40
Som brugere af AppleTV4, er man vant til at swipe ned på Remoten’s touch-flade på samtlige streaming-apps, for at få yderligere info/undertekster/lydindstillinger.

Nu har TV2 Play fjernet denne mulighed. I stedet for kommer der en bjælke nederst på billedet. Hvis man swiper op igen i samme sekund, kommer der en “taleboble” længst ud til højre på bjælken, som indikerer valgmulighed for undertekster.

Problemet er, at jeg ikke kan tilgå denne taleboble fra min AppleTV-Remote. Det virker som om man har brug for en mus/cursor (bjælken ligner det man kan se i en browser).

Tv2Plays kunderservice svar på mit spørgsmål, vidner om at de ikke ved hvordan en AppleTV Remote fungerer.

Nogen her som kan hjælpe?
Mvh

Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 16-November-2021 kl. 16:02
 Har du prøvet med TV Remoten.? Den har jo en mus funktion, og er enhederne sæt op til at fungere med CEC, så bør det ikke være et problem.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 16-November-2021 kl. 16:45
Når "taleboblen" er fremme, skal du swipe til højre, så bliver den aktiv.

Skrevet den: 16-November-2021 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Når "taleboblen" er fremme, skal du swipe til højre, så bliver den aktiv.

Tak for svar.

Desværre fungerer det ikke for mig at swipe til højre - kan du?

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 16-November-2021 kl. 18:10
Du skal swipe opad en ekstra gang

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet den: 16-November-2021 kl. 18:22
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Har du prøvet med TV Remoten.? Den har jo en mus funktion, og er enhederne sæt op til at fungere med CEC, så bør det ikke være et problem.
Tak for svar. 
Nu er TV-Remote gemt væk, men jeg er godt klar over, at den også kan styre AppleTV.

Min point er sådan set, hvorfor TV2Play laver en funktion til ATV, der adskiller sig fra alle andre apps ved “swipe-ned-funktion” på touch. Jeg vil gerne kun bruge ATV Remote, da den fungerer til alle andre apps/streamingtjenester.

Har du en ATV med TV2Play og kan teste?

Skrevet den: 16-November-2021 kl. 18:39
 Jeg bruger udelukkende Android enheder.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet den: 16-November-2021 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Du skal swipe opad en ekstra gang

Tak, jeg skal swipe tre gange, ganske hurtigt, inden jeg får fat i “taleboblen”.
Min løsning blev:
- Swipe ned
- Swipe op
- Swipe op igen
Altså tre swipes inden jeg fik fat på taleboblen!

Mærkelig funktion TV2Play har valgt til deres app, da alle andre apps giver en menu i toppen af billedet med “info/undertekster/lyd” med mulighed for at swipe højre/venstre/ned/op.

Tusinde tak for din hjælp.
Mvh

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-November-2021 kl. 18:57

Har du prøvet med TV Remoten.? Den har jo en mus funktion,

Hvilken tv Remote har han?

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 16-November-2021 kl. 19:18
Der er da nok ingen eller ganske få der ikke har det. De mest almindelige fabrikater har det, Sony, LG, Samsung, Panasonic, Philips.

PS hvornår stopper du med at pisse på mig hele tiden.

-------------

Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 16-November-2021 kl. 21:46
Det er den nye standard player/udseende fra Apple selv så flere og flere kommer nok til at bruge den.
Apples egen Apple TV+ bruger den også.

-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen

Skrevet den: 16-November-2021 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af Giffel Giffel skrev:

Det er den nye standard player/udseende fra Apple selv så flere og flere kommer nok til at bruge den.
Apples egen Apple TV+ bruger den også.
Aha, jeg googlede “problemet” samt skrev til TV2Play’s kundeservice uden at blive klogere.

En slags hemmelig ny funktion på tvOS 15? 😎

Desuden ville min iPhone XS ikke fungere som remote længere så blev tvunget til at opdatere til 15. Når det var gjort ville Remote-appen alligevel ikke fungere, men man skal swipe ind på kontrolcenter og finde symbolet for remoteren.

Levet i total Apple-miljø i rigtigt mange, mange år men har ikke været opmærksom på disse “nye” funktioner, der i mine øjne bare besværliggør brugervenligheden.

Tak for info, Giffel.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 17-November-2021 kl. 05:10
I den nye standard-videoafspiller i tvOS 15 kan du komme nemmere til de nye ikoner for undertekster, lydspor og PiP sådan her:
- Tryk play/pause knap
- Swipe op

Den nye videoafspiller blev annonceret i forbindelse med tvOS 15. Diverse Apple blogs har primært fokus på nyhederne i iOS, men der var faktisk en del nyt i tvOS 15. Jeg samlede alle nyhederne i en oversigt her. Mig bekendt er mange af disse nyheder ikke rapporteret andetsteds:  https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1632128708" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1632128708

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 17-November-2021 kl. 11:12

Der er da nok ingen eller ganske få der ikke har det. De mest almindelige fabrikater har det, Sony, LG, Samsung, Panasonic, Philips.

Hvorfor blander du dig i tråde om AppleTV, når du ikke selv har erfaring med dem?

Og hvad skal tv'ets fjernbetjening gøre godt for her? Det er jo ikke tv'et, der skal styres.

Skrevet den: 17-November-2021 kl. 11:18
En TV Remote kan sgu også styre en skide æblekasse.

-------------

Skrevet den: 17-November-2021 kl. 11:54
Sgu nok ikke med dens "mus".

Skrevet den: 17-November-2021 kl. 12:02
 OK, men det beviser så samtidig at Android er bedre.

-------------

Skrevet den: 17-November-2021 kl. 12:09
Så siger vi det.

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 17-November-2021 kl. 13:15

Har du overvejet at ikke komme med Apple råd, når du kun har erfaringer med Android ?

Pause > op, virker både på den fjernbetjening der følger med Apple tv, og den fjernbetjening der følger med mit fjernsyn, sådan noget kunne du lige have afprøvet inden du kom med råd, men det ville kræve de havde et Apple tv

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet den: 17-November-2021 kl. 18:09

En TV Remote kan sgu også styre en skide æblekasse.

Forstår ikke helt hvorfor du farer sådan op og absolut vil omtale Apple negativt? Du er glad for Android og jeg er glad for Apple - det er jo et personligt valg uden at man behøver bruge negative superlativer om andre produkter.

I øvrigt er jeg enig i, at hvis man ikke kender produktet der spørges til, så kan man jo bare lade vær med at svare, specielt da det oveni skal svines til.

Skrevet den: 18-November-2021 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

I den nye standard-videoafspiller i tvOS 15 kan du komme nemmere til de nye ikoner for undertekster, lydspor og PiP sådan her:
- Tryk play/pause knap
- Swipe op

Du kan også bare tappe på touch pad og så swipe op.

Print side | Luk vindue