Print side | Luk vindue

Hurtig oversigt

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: recordere.dk
Forumnavn: Generelt
Forumbeskrivelse: Nyt på forummet. Forslag til forbedringer o.lign.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16423
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 19:00

Emne: Hurtig oversigt
Skrevet af: jakobdo
Emne: Hurtig oversigt
Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 11:33
Man kommer ind i fora'et, incl. mig selv, og spørger:
Jeg overvejer en HDD, og har 3500, den skal gerne kunne dit og dat.

Hvad med at lave en side, som måske løbende kunne opdateres.
Og så lave kategorier:

HDD 1000-2000, 2000-3000 osv...
DVD 1000-2000, 2000-3000 osv...
Ligeledes med andre produkter som der jævnligt spørges på.
Det må vel i bund og grund være muligt at anbefale 3-5 gode produkter i hver kategori.
Der vil nok være delte meninger om hvert produkt, men så har en nybegynder som jeg selv et sted at starte.

Er det helt hen i vejret?

Svar:
Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 11:57

Hej.

http://www.dvdpriser.dk/ - http://www.dvdpriser.dk/  kan du lave alle de søgninger du vil. Både efter priser og specifikationer.

m.v.h.

Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 12:04
Korrekt.
Men det er ikke søge muligheder jeg er ude i.
F.eks. må der jo sidde nogle ude i det ganske land, som siger:

Sony 720, den er god, ikke så dyr, og så understøtter den diverse medier.
Pioneer 540 kan mange smart ting osv...
Men inddele dem i pris kategorier.
For alt andet lige, så må der da være nogle mærker/modeller som kan fremhæves frem for andet.
Og det var også bare et forslag.
Man ville jo muligvis kunne spare mange indlæg i forum med en sådan side.

Skrevet af: sommelle
Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 12:07

Tja, som jeg ser det er der ingen af de kende mærker der er dårlige, og det vil jo altid være en smagssag, alså en subjektiv vurdering.

m.v.h.

Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 12:09
Men er min ide helt hul i jorden, eller er det bare dig som ikke synes om den? 

Skrevet af: Keld
Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 13:26

Som der også er svaret i det andet indlæg, er det næsten en umulig opgave, at vedligeholde sådan en side. Alle de forskellige mærker kommer med 5 - 10 modeller om året.  Støj opfattes foreskelligt, og der er meget stor forskel på, hvor meget modellerne støjer, både den enkelte model, og fra model til model.

Jeg var selv så opsat på at få Pioneer 540h-s, at jeg returnerede de første to p.g.a. kraftig hylen fra både HDD og blæser. Den tredie returnerede jeg uåbnet, da jeg havde fundet en leverandør, der havde modellen med en anden produktionsdato. Ved en fejl sendte de alligevel den forkerte, så først den fjerde maskine beholdte jeg. Denne knurrer lidt fra HDD ved opstart, og har en let susen fra blæseren, men dette lever jeg med, fordi den har de funktioner jeg vil have, og som jeg ikke kan få med andre maskiner.

Da Pioneer 520/720 kom frem var der også flere, der returnerede p.g.a. støj. Min 720'er kan der kun høres en minimal susen fra, hvis jeg sidder kl. 3 om natten uden at have tændt for radio eller fjernsyn, og så skal jeg endda helt hen til maskinen.

Dette blot for at vise hvor svært det vil være at lave sådan en side. Hvis jeg var stoppet ved den anden maskine ville jeg jo være negativt indstillet når nogen spørger til 540'en, hvilket jeg bestemt ikke er i dag.

Skrevet den: 20-Oktober-2006 kl. 13:33
Jeg ved det kan vær meget at vedligeholde.
Men kunne man ikke skære ind til benet og komme ned til 5-10 stykker i f.eks. 4 grupper: 0-2499, 2500-4999, 5000-7499 og 7500-10000?

Bare som en nogenlunde guide line for førstegangskøbere.

Print side | Luk vindue