Print side | Luk vindue

Dansk synkronisering af “Don’t Look Up”

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Film og udsendelser
Forumbeskrivelse: Film på Blu-ray, DVD samt tv-udsendelser mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164335
Udskrevet den: 05-Februar-2025 kl. 10:47

Emne: Dansk synkronisering af “Don’t Look Up”
Skrevet af: Samsung_M
Emne: Dansk synkronisering af “Don’t Look Up”
Skrevet den: 26-December-2021 kl. 22:09
Jeg blev noget overrasket da jeg så, at Netflix original-filmen “Don’t Look Up” blev præsenteret i en dansk synkroniseret udgave!

Har I en fornemmelse af at det skal til at være normen - eller er der en logisk forklaring jeg overser?

Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 27-December-2021 kl. 06:31
tror bare de prøver interessen af. 

Det er en nej tak herfra.  

Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 27-December-2021 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Jeg blev noget overrasket da jeg så, at Netflix original-filmen “Don’t Look Up” blev præsenteret i en dansk synkroniseret udgave!

Har I en fornemmelse af at det skal til at være normen - eller er der en logisk forklaring jeg overser?

Måske er det så en logisk forklaring på, at underteksterne er blevet mindre? Således, at man bliver træt af det, og kræver, at man laver teksterne større igen - men det, man får i stedet for, bliver dansk tale.
Det er da bare en (mis)tanke...

Jeg har ikke selv nogen streamingtjeneste, så jeg kan ikke sige ret meget om det. Det var min søster, som viste mig, at undertekster på Netflix var blevet mindre og dermed svære at læse.

Min mistanke er overstreget, da det ser ud til at skulle være muligt at ændre tekststørrelsen... Det er bare ikke så nemt at finde...

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-December-2021 kl. 08:50
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

..
Det var min søster, som viste mig, at undertekster på Netflix var blevet mindre og dermed svære at læse.
Har ikke Netflix i øjeblikket, så kan ikke tjekke det.
Men kan man ikke vælge tekststørrelse i ens profilopsætning (så vidt jeg husker skal man på PC for at gøre det)? 

-------------
Mvh. JørgenT

Skrevet den: 27-December-2021 kl. 09:06
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

..
Det var min søster, som viste mig, at undertekster på Netflix var blevet mindre og dermed svære at læse.
Men kan man ikke vælge tekststørrelse i ens profilopsætning (så vidt jeg husker skal man på PC for at gøre det)? 

Har lige givet dit forslag videre. Men hun kunne ikke finde noget med tekststørrelse. Desværre.

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".

Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 27-December-2021 kl. 09:30

..

Har lige givet dit forslag videre. Men hun kunne ikke finde noget med tekststørrelse. Desværre.

Kig igen - Du kan nemt ændre teksterne i både størrelse og udseende :-)
Hverken ovenstående eller andre titler har dog fået mindre tekster når jeg logger ind.

Skrevet den: 27-December-2021 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af ZackGem ZackGem skrev:

..

Kig igen - Du kan nemt ændre teksterne i både størrelse og udseende :-)
Hverken ovenstående eller andre titler har dog fået mindre tekster når jeg logger ind.

Er givet videre... Og har rettet mit første indlæg, så vi kommer tilbage på sporet igen... Min skyld, at tråden gik en smule O T!!

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 27-December-2021 kl. 09:38
Det var hbo som havde problemer med små tekster. Har ikke oplevet problmer med Netflix på atv eller Android tv

Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 27-December-2021 kl. 09:38

Print side | Luk vindue