Argon vs. Hall
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164344
Udskrevet den: 26-November-2024 kl. 17:11
Emne: Argon vs. Hall
Skrevet af: bbond
Emne: Argon vs. Hall
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 17:12
Argon Audio Solo: (audiofile komponenter)
16-bit/44.1 khz. (Airplay 2) 24-bit/192 khz. (Roon - som ikke er muligt pt.)
Hall Wifi Streamer:
Kan ikke finde info vedr. lydkvalitet og opbygning (komponenter) ?
Bond
|
Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 17:18
Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent.
|
Skrevet af: Mufti
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 17:23
Størsteparten af den elektronik der sælges i dag er “klistermærke”. Det gælder alt fra hvidevarer til TV. I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter. Så det vil jeg ikke lade mig skræmme af.
|
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 17:25
Mufti skrev:
Størsteparten af den elektronik der sælges i dag er “klistermærke”. |
Det kan godt være, men hvis en hi-fi-komponent er et såkaldt klistermærke, så ville jeg ikke kalde det audiofilt. Det er simpelthen ikke det samme som en vaskemaskine.
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 17:29
Mufti skrev:
I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter.
|
Mnjaaanej…..
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 17:34
@Nairera.Hæ hæ. Det har du ret i.
Jeg prøvede bare at sige, at der nok ikke er den store forskel, når det kommer til stykket.
Man skal vælge den der undrstøtter de standarder, man afspiller fra. Og måske låne en med hjem og teste på eget anlæg. Specifikationer er bare en løs rettesnor.
Jeg bruger selv en gammel airport Express til at streame AirPlay 2. Det gør den så glimrende. Ved ikke om dem er audiofil.
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 17:38
KlausDM skrev:
Mufti skrev:
I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter.
|
Mnjaaanej…..
Klaus |
Jeg ved godt B&O modificerede en del. Eksempelvis Phillips strømforsyning i TV var lidt blød i det, hvilket resulterede i uroligt billede. B&O stod klippefast.
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 18:51
Naiera skrev:
Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent. |
Det var denne tekst/test jeg refererede fra.... Audiofile egenskaberSolo lover audiofil lydkvalitet i 24-bit/192 kHz takket være ESS Sabre ES9018 DAC og Burr Brown Opamps samt otte separate, interne strømforsyninger. Det er værd at bemærke, at det er Roon, der opnår den høje 24-bit/192 kHz-lyd, mens Airplay 2 og Chromecast må nøjes med 16-bit/44,1 kHz.
Bond
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 19:01
Mufti skrev:
@Nairera.Hæ hæ. Det har du ret i.
Jeg prøvede bare at sige, at der nok ikke er den store forskel, når det kommer til stykket.
Man skal vælge den der undrstøtter de standarder, man afspiller fra. Og måske låne en med hjem og teste på eget anlæg. Specifikationer er bare en løs rettesnor.
Jeg bruger selv en gammel airport Express til at streame AirPlay 2. Det gør den så glimrende. Ved ikke om dem er audiofil.
|
Helt fint... og ja - men nu var det altså specifikationer, til sammenligning, jeg efterspurgte
Ps. jeg har også en gammel Airport Express som, stadig "levere varen" men det løser jo ikke mit spørgsmål....
Bond
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 19:04
Joe.
Men det siger forsvindende lidt om lydkvaliteten.
Og hvis jeg skal være helt ærlig er forskellen på det du har nu og de to du spørger til minimal.
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 19:19
Mufti skrev:
Størsteparten af den elektronik der sælges i dag er “klistermærke”. Det gælder alt fra hvidevarer til TV. I gamle dage var det Phillips elektronik der var indeni B&Os produkter. Så det vil jeg ikke lade mig skræmme af.
|
B&O var, i en periode, økonomisk presset hvilket resulterede i et samarbejde med Philips. (var det i 80erne?) Video-maskinerne var 1:1... man kunne flytte hele "indmaden" om mellem de to. Tvét var næsten 1:1 men mere kompleks da B&O selv modificerede billedebehandlingen, bla. de ikoniske "gardiner" Dog var designet og ikke mindst, den unikke (fjern)betjening intakt
.... hvilket egentlig ikke har noget med mit indlæg at gøre...
Bond
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 19:57
Mufti skrev:
Joe.
Men det siger forsvindende lidt om lydkvaliteten.
Og hvis jeg skal være helt ærlig er forskellen på det du har nu og de to du spørger til minimal. |
Tak for dit svar... men i dit første indlæg skriver du "nok ikke" (nogen forskel) og nu er du sikker !? Any way...jeg ved godt hvad jeg har, og af erfaring ved jeg også at den, efterhånden aldrende Airport Express, ikke "køre" på alle anlæg... bla. det som, muligvis, skal udstyres med den moderne teknologi Og igen.. det handler ikke om Airport Express eller B&O .... men bare som overskriften siger (og gerne spec. på Hall) så skal jeg nok selv købe ind og lytte
Bond
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 20:35
Naiera skrev:
Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent. | http://www.hifiklubben.dk/c/21/argon-audio-behind-the-scenes/" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/c/21/argon-audio-behind-the-scenes/
------------- Mvh. JørgenT
|
Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 20:41
Naiera skrev:
Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent. | argon ejes af Lyngdorf og er hans budget mærke. https://www.proff.dk/roller/nordic-hi-fi-as/n%C3%B8rager/tv-og-radio/0NJQAPI07QS/" rel="nofollow - https://www.proff.dk/roller/nordic-hi-fi-as/n%C3%B8rager/tv-og-radio/0NJQAPI07QS/
Så nej det er ikke bare et klistermærke. Og det ville være falsk markedsføring at de skriver om solo "Da vi designede SOLO sørgede vi for at lave et produkt, der vil gøre audiofile glade, men til en pris hvor alle kan være med. Med et signal og støj-forhold på over 120 dBA, 64 bit volumenkontrol og brug af high-end komponenter dér, hvor de virkelig gør en forskel (men ikke hvor de ikke gør), er du sikret at alle detaljerne fra din yndlingssang flyder klart ud af dit anlæg" Hvis du ikke selv havd designet den. Ja det kan godt være de køber komponenter og samle dem selv og fin tuner. Men det gør de andre mærker også
------------- Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
Skrevet den: 28-December-2021 kl. 20:44
bbond skrev:
Naiera skrev:
Argon er et "klistermærke", så jeg ved ikke lige, om jeg ville kalde det en audiofil komponent. |
Det var denne tekst/test jeg refererede fra.... <h2 ="article__sub sub" style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: "Roboto Condensed", sans-serif; font-size: 2rem; font-stretch: inherit; line-height: 1.35; vertical-align: line; color: rgb71, 67, 64;">Audiofile egenskaber</h2><div ="article__text" style="font-size: 16px; -sizing: border-; margin: 0px 0px 2.4rem; padding: 0px; border: 0px; font-family: Lora, serif; font-stretch: inherit; line-height: 1.625; vertical-align: line;"><p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">Solo lover audiofil lydkvalitet i 24-bit/192 kHz takket være ESS Sabre ES9018 DAC og Burr Brown Opamps samt otte separate, interne strømforsyninger. Det er værd at bemærke, at det er Roon, der opnår den høje 24-bit/192 kHz-lyd, mens Airplay 2 og Chromecast må nøjes med 16-bit/44,1 kHz.<p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-style: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;"> <p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;"> Bond <p style="-sizing: border-; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-family: inherit; font-size: inherit; font-variant-caps: inherit; font-stretch: inherit; line-height: inherit; vertical-align: line;">
| tror lige du skal tjekke efter igen med Chromecast for den under støtter om til 96/24 nu
------------- Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
|
Skrevet den: 29-December-2021 kl. 09:12
Ja, og faktisk endnu højere... - "Maksimal opløsning: 16-bit/44,1 kHz via AirPlay 2 (CD-kvalitet), 24-bit/192kHz via Chromecast og Roon"
Nu er det AirPlay jeg kommer med, så kan alligevel ikke udnytte det
Nogen som kan finde spec. på Hall ?
Bond
|
Skrevet den: 29-December-2021 kl. 09:19
bbond skrev:
Ja, og faktisk endnu højere... - "<span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">Maksimal opløsning: 16-bit/44,1 kHz via AirPlay 2 (CD-kvalitet), 24-bit/192kHz via Chromecast og Roon"</span><span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;"> </span> <span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">Nu er det AirPlay jeg kommer med, så kan alligevel ikke udnytte det </span> <span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;"> </span> <span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;">Nogen som kan finde spec. på Hall ?</span> <span style="font-family: Roboto, sans-serif; font-size: 14.100000381469727px;"> </span> <font face="Roboto, sans-serif"><span style="font-size: 14.100000381469727px;"> Bond </span> <font face="Roboto, sans-serif"><span style="font-size: 14.100000381469727px;"> </span> | hvorfor ikke bruge Chromecast? Det kan både Apple og Android, hvis app'en understøtter det
|
Skrevet den: 29-December-2021 kl. 09:25
Jo, men så skal der jo en ekstra boks ind i signalvejen... ?
Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde spec. på feks. Hall - eller andre lig. produkter.
Bond
|
Skrevet den: 29-December-2021 kl. 10:44
bbond skrev:
Jo, men så skal der jo en ekstra boks ind i signalvejen... ?
Derfor kunne jeg godt tænke mig at finde spec. på feks. Hall - eller andre lig. produkter.
Bond
| når jeg søge på den hall. Så understøtter nden kun airplay2, Spotify connect og dlna. Så den understøtter nok ikke længere op end til 44,1/16
|
|