Print side | Luk vindue

Nvidia Shield experience 9.0

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164435
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 22:50


Emne: Nvidia Shield experience 9.0
Skrevet af: Hackerjac
Emne: Nvidia Shield experience 9.0
Skrevet den: 14-Januar-2022 kl. 12:56
Er der nogle af jer der har opdateret der kan fortælle om hvad nyt der er i den ud over at være baseret på AndroidTV 11 og have nogle ireterende reklamer, som vist ikke kan fjernmes hvis man ønsker at bruge den indbyggede Lean launcher



Svar:
Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 14-Januar-2022 kl. 14:12
De irriterende reklamer KAN fjernes, men ikke nemt.
Jeg lavede en Firewall regel i min router, på 216.58.211.10 og 216.58.207.234.
Og så skulle jeg disable Android TV Home (og slette Updates), men det er nok ikke alle som ønsker det.

Alternativt kan man installere en 3. parts Launcher:
https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/o96tun/how_to_install_a_3rdparty_launcher_as_default_on/" rel="nofollow - https://www.reddit.com/r/AndroidTV/comments/o96tun/how_to_install_a_3rdparty_launcher_as_default_on/




Skrevet af: JesperRou
Skrevet den: 14-Januar-2022 kl. 15:43
Og så tænkte jeg, lige efter jeg svarede, at jeg ligeså godt kunne gå hele vejen selv :)
Så nu har jeg installeret den SCL3 og er super glad for det! Den er ikke så poleret og pæn, men efter 15-20 minutters konfiguration har jeg endeligt en super ren, no bullshit, launcher.

Den vejledning på reddit er spot-on.
Jeg havde så ADB installeret i forvejen fordi jeg bruger Lineage på min mobil. Det gjorde processen lidt nemmere.


Skrevet af: miri
Skrevet den: 14-Januar-2022 kl. 16:55
Du vil ikke opleve de store forandringer i brugerfladen, men der er en del, der klager over diverse "bugs" i første version, og der er allerede nu lavet et hotfix. Jeg har nu ikke haft nogle problemer, og selv min Kodi kørte uden problemer efter opdateringen. Plex lader dog til at være ramt, men jeg bruger ikke Plex.....

Enhancements:

Display

  • Adds option to disable all HDMI-CEC functionality

Audio

  • [2019 SHIELD all models] Most system audio is now encoded in Dolby Digital Plus when available
  • Reduced overall latency for Dolby Digital Plus audio path
  • Adds option to match audio content resolution. Enable when playing High Resolution Audio on SHIELD. Note: Not available on Plex and this feature disables Dolby Audio Processing
  • Adds support for DTS-HD HRA audio streams
  • Adds AV sync support for encoded audio (Dolby, DTS, etc)

Accessories

  • Adds support for aptX compatible bluetooth headsets
  • Branded logo buttons on controllers (Playstation, XBOX, NVIDIA) now bring up Stadia menu when playing Stadia
  • Adds option to disconnect Bluetooth devices on SHIELD sleep
  • Adds support for XBOX One wired controllers
  • Adds controller support for Apple TV app

Storage

  • Adds option to scan for media when removable storage is connected to SHIELD. Enable to view media on removable storage on Photos & Videos app. (Default: Disabled)

Other

  • Adds support for 4K+HDR with GeForce NOW RTX 3080 membership
  • Updates default keyboard to “Gboard”. Previous “Leanback” keyboard available under settings.
  • Updates system popup windows to new Android R style
  • Adds the following Quick Settings options: Dolby Audio Processing, Match content audio resolution

Bug Fixes:

Display

  • Fixes HDCP sleep/wake issues when connecting to LG soundbars

Audio

  • Resolves audio dropout issue when “HDMI comfort noise” is enabled
  • Resolves Netflix and Youtube playback issues when USB DAC is connected to SHIELD

Networking

  • [SHIELD 2019 all models] Improves low power wifi channel experience

Accessories

  • Fixes bug where some Bluetooth headsets do not auto-reconnect properly

Storage

  • Resolves low storage issue when taking SHIELD Experience upgrade even with enough free storage
  • Resolve issue where only one USB drive would be detected if multiple drives have the same name

Other

  • [SHIELD 2019 base model] Resolves playback issue when playing 4K + HDR video on Plex
  • Fixes bug where streaming to twitch would stop after ~2.5 hours


-------------
miri


Skrevet af: Hackerjac
Skrevet den: 14-Januar-2022 kl. 17:58
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Du vil ikke opleve de store forandringer i brugerfladen, men der er en del, der klager over diverse "bugs" i første version, og der er allerede nu lavet et hotfix. Jeg har nu ikke haft nogle problemer, og selv min Kodi kørte uden problemer efter opdateringen. Plex lader dog til at være ramt, men jeg bruger ikke Plex.....

Enhancements:

Display

  • Adds option to disable all HDMI-CEC functionality

Audio

  • [2019 SHIELD all models] Most system audio is now encoded in Dolby Digital Plus when available
  • Reduced overall latency for Dolby Digital Plus audio path
  • Adds option to match audio content resolution. Enable when playing High Resolution Audio on SHIELD. Note: Not available on Plex and this feature disables Dolby Audio Processing
  • Adds support for DTS-HD HRA audio streams
  • Adds AV sync support for encoded audio (Dolby, DTS, etc)

Accessories

  • Adds support for aptX compatible bluetooth headsets
  • Branded logo buttons on controllers (Playstation, XBOX, NVIDIA) now bring up Stadia menu when playing Stadia
  • Adds option to disconnect Bluetooth devices on SHIELD sleep
  • Adds support for XBOX One wired controllers
  • Adds controller support for Apple TV app

Storage

  • Adds option to scan for media when removable storage is connected to SHIELD. Enable to view media on removable storage on Photos & Videos app. (Default: Disabled)

Other

  • Adds support for 4K+HDR with GeForce NOW RTX 3080 membership
  • Updates default keyboard to “Gboard”. Previous “Leanback” keyboard available under settings.
  • Updates system popup windows to new Android R style
  • Adds the following Quick Settings options: Dolby Audio Processing, Match content audio resolution

Bug Fixes:

Display

  • Fixes HDCP sleep/wake issues when connecting to LG soundbars

Audio

  • Resolves audio dropout issue when “HDMI comfort noise” is enabled
  • Resolves Netflix and Youtube playback issues when USB DAC is connected to SHIELD

Networking

  • [SHIELD 2019 all models] Improves low power wifi channel experience

Accessories

  • Fixes bug where some Bluetooth headsets do not auto-reconnect properly

Storage

  • Resolves low storage issue when taking SHIELD Experience upgrade even with enough free storage
  • Resolve issue where only one USB drive would be detected if multiple drives have the same name

Other

  • [SHIELD 2019 base model] Resolves playback issue when playing 4K + HDR video on Plex
  • Fixes bug where streaming to twitch would stop after ~2.5 hours



Jeg takker for oplysningerne, så er der jo ingen grund til at opdaterer


Skrevet af: jan348
Skrevet den: 16-Januar-2022 kl. 12:05
Har også opdateret.

Eneste jeg har bemærket er at remote virkede lidt langsommere.
Det forsvandt dog efter den medfølgende opdatering til remote blev rullet på.

Jeg har diablet Netflix knappen på remote for et stykke tid siden (har ikke Netflix).
Det har opdateringen ikke ændret på.

Bruger:
Kodi
Youtube
Twitch
Og har ikke mærket nogen forskel på de apps.



Print side | Luk vindue