Print side | Luk vindue

Afstand til tv

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16459
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 23:38

Emne: Afstand til tv
Skrevet af: Panacea73.dk
Emne: Afstand til tv
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 18:54
Hvor langt bør man sidde fra sit TV.
Har en afstand på 3,5 meter - er lidt i tvivl om det skal være 32" eller 37" LCD
Hvad har i?

Svar:
Skrevet af: Totoronto
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 19:12
Du kan roligt vælge 37" til den afstand. Selv 42" er ikke noget problem.

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 19:14
Afstanden fra sofaen og hen til mit 37-tommer LCD TV er på godt to meter (2,30 m.), og afstanden føles rigtigt for mig. Men der findes sikkert én eller anden formel, der ud fra skærmstørrelsen kan beregne den mest hensigtsmæssige afstand.

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 19:29

sidder max 3 meter fra mit 50'' plasma   og det er meget passende for mig

Hans

Skrevet af: moller
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 19:34

Sidder 3-3.5 m fra mit 42" Plasma.

Vær ikke bange for at vælge er 37", efter  1 uge har du vænnet dig til det, og tænker måske " hmmmm skulle det måske ha' været 42"?? "

Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 19:40
Oprindeligt skrevet af moller moller skrev:

Sidder 3-3.5 m fra mit 42" Plasma.

Vær ikke bange for at vælge er 37", efter  1 uge har du vænnet dig til det, og tænker måske " hmmmm skulle det måske ha' været 42"?? "

Ha ha - Lige hvad jeg kunne finde på at sige.
Iflg. konen er 12" sort/hvid mono nok.

Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 19:49
Ender nok med en 37", men hvilken...Damn det er svært. Har gang i en anden tråd ang. Samsung, men designet på det Sony 2000 et eller andet er for lææækert, men det er jo efterhånden nogle måneder...Arghh

Skrevet af: nubus
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 20:22
Har lige bestilt et Panasonic TH37-PV60E hos Tape Connection med det forbehold at der er en fod med i prisen. Det er plasma og super til (hd)tv og dvd. Hvis du skal bruge det til playstation er LCD formentlig bedre.

Min afstand er 2,5 meter.

Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 21:26
Takker for alles respons.

Skrevet af: Ais1
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 21:46
Jeg fatter ikke hvordan i kan holde ud at sidde så tæt på jeres skærme - I
kan jo næsten mærke varmen fra dem ;)

Jeg sidder selv ca. 4 m. fra mit 32" 9731. Og jeg kunne ikke finde på at købe
et større - syntes det bliver for dominerende i stuen..

Men hver sin smag...

Fortsat god aften!

-------------
Ais out

Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Ais1 Ais1 skrev:

Jeg fatter ikke hvordan i kan holde ud at sidde så tæt på jeres skærme - I
kan jo næsten mærke varmen fra dem ;)

Jeg sidder selv ca. 4 m. fra mit 32" 9731. Og jeg kunne ikke finde på at købe
et større - syntes det bliver for dominerende i stuen..

TV'et bliver jo ikke mere dominerende i stuen fordi du sidder tættere på. Med flade skærme er der jo også plads til mere skærm og større afstand uden at der ryger flere meter af lokalet.  Husk også at et 32" i 16:9 er jo bare et 28" i 4:3 - det er 15 år siden et 28" var stort.

Til visning af film anbefales at 30-36% af synsfeltet  optages - og så er 32" på 4 meters afstand bare for langt væk. Fint til TV-avisen men det er for langt væg til at man kan blive opslugt.

Så 16:9, fladskærme, VHS -> DVD - alle tre ting gør at skærmen bør vokse i areal.

Skrevet af: Tape Connection
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 23:47

3,5 meter fra mit 84" lærred (og ja, også til alm. tv).

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: zombie55
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 01:51

Jeg har læst om en formel;

fjernsynets størrelse i tommer x 10 og sætte cm på resultatet

f.eks.  TV 32 tommer = 320 cm, skal afstanden så være fra TV til seer

-------------
Hilsen Zombie55

Kiss DP-558 80 GB, rev.6
FW 1.17
FTP Filezilla
EZ-Link NG

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 02:14
Sidder 3 - 3.5m fra min 50" pana plasma.

3.5m er efter min mening for langt fra både en 32" og 37".

Skrevet af: avminarm
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 07:34

Jeg er fuldstændig enig med Ais1 - jeg har også 32" LX60 og sider melem 2 og 3,5 meter væk fra skærmen - det er efter min mening fint til 32".

Har nogen venner der har et 42" som sidder 4,5 meter væk - men jeg synes stadigvæk det er for stort - når man læser tekst-tv r man jo nødt til at dreje hovedet for at læse hele sætningen!

Jeg tror bare det er smag og behag - som så meget andet

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 08:56

Oprindeligt skrevet af avminarm avminarm skrev:

Har nogen venner der har et 42" som sidder 4,5 meter væk - men jeg synes stadigvæk det er for stort - når man læser tekst-tv r man jo nødt til at dreje hovedet for at læse hele sætningen!

Bruger du briller? Seriøst: Briller indskrænker dit synsfelt, jo mindre de er jo mere indskrænker de. Din hjerne vænner sig til at du har et brillestel i vejen, så hvis du skal kigge bare 15 grader til siden, så drejer du hovedet i stedet for at dreje øjnene. Jeg skiftede fra briller til linser for et par år siden, og jeg kan mærke at det har påvirket hvor meget jeg flytter øjnene, og hvordan mit synsfelt fungerer. Det er lidt "sjovt", efter et par uger hvor hjernen har fundet ud af at der er mere "spillerum", og flytter øjnene mere, så bliver man enormt træt i øjnene, fordi musklerne i øjet ikke er vant til at arbejde så meget...

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af zombie55 zombie55 skrev:

Jeg har læst om en formel;

fjernsynets størrelse i tommer x 10 og sætte cm på resultatet

f.eks.  TV 32 tommer = 320 cm, skal afstanden så være fra TV til seer

Det er til almindeligt tv-brug ikke helt skævt. Det der gør den slags tommelfingerregler lidt farlige, er at billedkvaliteten kan påvirke en hel del hvor behagelig en given afstand er. Har man en god projektor og en god kilde, så er der intet problem i langt større billeder. Til LCD og plasma er det imho passende.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 09:34
Hvis man ser film på 32" i den anden ende af stuen, så er det netop fordi man ser. En del af os vil hellere opleve, og så kræves der større skærm og et musikanlæg, der ikke bare er fjernsynets 2x 10W.

Derfor anbefales 30-36% synsvinkel - men hvis TTV virkelig er noget som rykker (har folk ikke fået internet?) så kan det godt være 32" er perfekt.

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 09:39

Oprindeligt skrevet af nubus nubus skrev:

Hvis man ser film på 32" i den anden ende af stuen, så er det netop fordi man ser. En del af os vil hellere opleve, og så kræves der større skærm og et musikanlæg, der ikke bare er fjernsynets 2x 10W.

Derfor anbefales 30-36% synsvinkel - men hvis TTV virkelig er noget som rykker (har folk ikke fået internet?) så kan det godt være 32" er perfekt.

Well said! Og folk der benytter tekst-tv til at vurdere billedkvaliteten af et tv (ja, det er der faktisk nogle der gør), skulle sparkes hårdt over skinnebenene. Indtil videre har jeg dog holdt mig i skindet, det er nok ikke den bedste salgsstrategi at sende kunderne på skadestuen...

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 10:13

Derfor anbefales 30-36% synsvinkel - men hvis TTV
virkelig er noget som rykker (har folk ikke fået internet?) så kan det godt
være 32" er perfekt.

30-36° reglen er fint til meget store skærme og lærred, men en ubrugelig
målestok for de fleste tv.

Det er ikke realistisk at sidde 1,5m fra et 42" tv eller 1m fra et 32" tv.

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 13:00
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

30-36° reglen er fint til meget store skærme og lærred, men en ubrugelig
målestok for de fleste tv.

Det er ikke realistisk at sidde 1,5m fra et 42" tv eller 1m fra et 32" tv.

Overdrivelse fremmer forvirringen 

Hvis vi nu prøver at nærme os fra begge sider... Der var ingen som talte om 1 meter fra et 42". Vi taler om en der sidder 4 meter fra et 32" og synes det er rigeligt til at leve sig ind i film Han har 10 grd. Jeg håber du vil give mig ret i, at der er for lidt.

På den anden side må jeg erkende, at skal man have en pæn stue, så er det svært at proppe et stort tv ind. Fladskærme gør det nemmere men 30-35 grader virker ikke realistisk. Selv har jeg valgt 19-20 grader. Det gør at jeg har bestilt et 37" fordi vi sidder 2,5 meter væk.

Det her minder om computere. For 20 år siden havde jeg en 9" s/h. Min 2 år gamle iMac har 20" i 16:9. Næste gang skal det vel være 24". Allerede 20" giver mere end 30 grader - uden problemer.

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 13:18
Mon ikke man kan sige at TV igår ikke er det samme som TV idag.

I gamle dage var et TV en lille kasse man så på ( tommer i tyverne ) , størrelsen var begrænset af hvad der var til rådighed  "kassemæsigt".

TV idag, som jeg ser det, er en helt ny epoke, med hjemmebiografer på storskærm ( 42" og større ), og med skærmopløsning der gør at man kan se det på en 50" og stadig få et flot billede. Som andre også siger det - igår så man ind i en lille kasse, idag er man som i biografen.

Så er der nogen der er bekymret for at sidde for tæt på, men i biografen sidder man endnu tættere på i forhold til skærmbreden.

Når man har haft en 50" i en uges tid, fatter man ikke hvordan man kunne se TV på en 28" alle de år

Vi har i en del år set fremtidsfilm hvor man har en stor interaktiv skærm i stuen ( Back to the Future ) , nu er det ikke fiktion længere, det er her. Og hvad gør folk, de siger det er for stort og vil hellere ha en 32"

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 15:16
Til de interesserede så skal man ikke bruge mere end 1m x 1m i et hjørne til et 50".

Skrevet af: zemo
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 00:16
Det handler vel også om billedkvalitet. Et PAL-billede bliver da ikke bedre
jo større det bliver. Jeg har 32" og sidder ca 3,5 m fra det. Rykker jeg lidt
tættere på, bliver det da markant grovere og mere uskarpt.

Jeg giver jer ret i at DVD, godt kunne "tåle" en større skærm, men så
længe vi hænger på det bedagede PAL-format, skal jeg ikke have større
tv.

-------------
/zemo/

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 08:14
DVD har heller ikke mere end PAL opløsning.

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af zemo zemo skrev:

Det handler vel også om billedkvalitet. Et PAL-billede bliver da ikke bedre
jo større det bliver. Jeg har 32" og sidder ca 3,5 m fra det. Rykker jeg lidt
tættere på, bliver det da markant grovere og mere uskarpt.

Jeg giver jer ret i at DVD, godt kunne "tåle" en større skærm, men så
længe vi hænger på det bedagede PAL-format, skal jeg ikke have større
tv.

Der er masser af opløsning i et PAL signal til at vise et flot billede på en 50".

Det er vidst længe siden du har været ude og se på TV, du vil blive overrasket over de nyeste plasma TV

Skrevet af: Fubar
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 14:06

Oprindeligt skrevet af Locco Locco skrev:

Hvor langt bør man sidde fra sit TV.
Har en afstand på 3,5 meter - er lidt i tvivl om det skal være 32" eller 37" LCD
Hvad har i?

Hej, jeg er spritny bruger, men jeg har set noget der kan hjælpe:

http://forums.audioreview.com/showthread.php?t=17978 - http://forums.audioreview.com/showthread.php?t=17978

- det har overbevist mig om at 37" er ok på 2,25 mters afstand-

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 14:16
Tak for info ;-)

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 14:22

Jeg har projektor og 78" lærred på 2,5m afstand. Det var kun i starten jeg syntes det var stort. Man vænner sig hurtigt til størrelsen og når så jeg er tilbage ved min 29" crt, så er det godt nok på med de tykke briller

Kvaliteten er forygende selvom det 'kun' er PAL DVD signal man kigger på.

Skrevet af: snakie
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 03:17

JEg sidder kun 2 meter fra mit 42 tommer tv og lige nu er det for stort er godt ved 3,2 men har ikke mere plads. til og rykke længere.

Jeg troede at det ville virke ok da jeg før havde en 41 tommer 4:3 back projektions tv og der var 2 meter ikke noget problem. Og jo nu sidder jeg skal tæt på og jeg er ved at vænne mig til den store skærm giver bedre biograf oplevelse.

Angående dårlig dvd. Har lige købt en dvd afspiller med hdmi udgang der kan give det rette dpi. Og har hørt at der sku komme nyt teknologi der hedder blue ray disc på trapperne. Så mon ikke at vi snart kan få dvd filmene på digital kvalitet nu hvor alle de andre sløver den af på statitonerne og tdc.

-------------
pioneer 4270xa

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 23:32
Oprindeligt skrevet af snakie snakie skrev:

JEg sidder kun 2 meter fra mit 42 tommer tv og lige nu er det for stort er godt ved 3,2 men har ikke mere plads. til og rykke længere.

Hmm, det lyder ikke godt. Jeg har bestilt en Pansonic TH-42PV60EH og jeg kommer nok kun til at sidde omkring 2.5 - 3 meter fra skærmen. 

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 23:47
Jeg har samme afstand til mit TH42PV60EH og det fungerer fint for mig. Jeg har endda en løjerlig vinkel, eftersom jeg ligger ned når jeg kigger DVD'er osv.

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 01:18
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Jeg har samme afstand til mit TH42PV60EH og det fungerer fint for mig. Jeg har endda en løjerlig vinkel, eftersom jeg ligger ned når jeg kigger DVD'er osv.

Vil ikke se din DVD-samling

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af SJ SJ skrev:

Hmm, det lyder ikke godt. Jeg har bestilt en Pansonic TH-42PV60EH og jeg kommer nok kun til at sidde omkring 2.5 - 3 meter fra skærmen. 

Sidder 3 - 3.5m fra min 50" pana, så 2.5 - 3m fra en 42" passer nok meget godt.

Skrevet af: Kandersen
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 10:37
Oprindeligt skrevet af Otto, TC Otto, TC skrev:

Well said! Og folk der benytter tekst-tv til at vurdere billedkvaliteten af et tv (ja, det er der faktisk nogle der gør), skulle sparkes hårdt over skinnebenene. Indtil videre har jeg dog holdt mig i skindet, det er nok ikke den bedste salgsstrategi at sende kunderne på skadestuen...

Intet problem i det Otto. Du skal bare sørge for at levere tv til hospitalerne. Så kan disse underlige indvider ligge der og se deres teksttv

-------------
Mvh

Kim Andersen.
https://soundcloud.com/kim-andersen-12" rel="nofollow - https://soundcloud.com/kim-andersen-12

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 18:29

Den var lidt kringlet at forstå, den her kommentar, men jeg tror jeg har fattet den nu Jeg ejer faktisk ikke en eneste 'erotisk' film, med mindre du regner Brokeback Mountain, som jeg modtog i dag, for en sådan Min DVD-samling synes jeg da selv er ret spændende

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Den var lidt kringlet at forstå, den her kommentar, men jeg tror jeg har fattet den nu Jeg ejer faktisk ikke en eneste 'erotisk' film, med mindre du regner Brokeback Mountain, som jeg modtog i dag, for en sådan Min DVD-samling synes jeg da selv er ret spændende

Oki - det med at ligge ned og se tv - hm... så skal tv'et da være forskudt i forhold til sofaen - ellers får man da hold i nakken? Eller er jeg gået glip af noget.

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 20:07

Ja men hvis du går ind til TDC's hjemme sider om gode råd så står det altså der at man skal gøre.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P13400246361147787459287&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13400246361147787459287&_nfls=false
Under kontrast forhold. Så dine kunder vurderer nok kontrasten gennem txt-tv.

Jeg bruger selv txt-tv til nyheder og fly ankomster hvid en familie medlem skal hentes ellers er det jo helt unødigt.

-------------
pioneer 4270xa

Skrevet af: ZkiiFreak
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 20:17

Jeg bruger selv txt-tv til nyheder og fly ankomster hvid en familie medlem skal hentes ellers er det jo helt unødigt.

Hvorfor bruger du tekst tv du kan da få tilsendt sms'er... Det er gratis, og så slipper du for at brænde 250watt af i timen på tv'et

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 20:50

fårdi jeg ser nok tv i forvejen og jeg gider ikke og rejse mig hen til pc'en. Og jeg ikke den store fan af sms'er især med forsinkelses fejl nogen sms'er kan have.

Og nogen skal jo bruge txt'tv

-------------
pioneer 4270xa

Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 04:23

fårdi jeg ser nok tv i forvejen og jeg gider ikke og rejse mig hen til pc'en. Og jeg ikke den store fan af sms'er især med forsinkelses fejl nogen sms'er kan have.

Du skal nok skynde dig.. CNN stopper nu tekst-tv. og jeg kan ikke forestille mig, at de andre er langt efter.  Med slingbox etc. er TTV på vej ud hurtigere end telex og OPS.

Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 09:13

Ja men hvis du går ind til TDC's hjemme sider om gode råd så står det altså der at man skal gøre.

http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P13400246361147787459287&_nfls=false - http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_p ageLabel=P13400246361147787459287&_nfls=false

Det siger mere om TDC end om hvordan man vurderer billedkvalitet.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 09:20

Jamen selvfølgelig skal man da sikre sig at tekst-tv ser ud som og kan det man forlanger, men det er ikke det samme som at bruge tekst-tv til at vurdere den generelle billedkvalitet. TV'ene kan have vidt forskellige skrifttyper, og blot fordi kontrast/skarphed er god eller dårlig ved tekst-tv, er det langtfra sikkert at de samme egenskaber gør sig gældende for de almindelige tv-billeder. På Pana PV60 kan du f.eks. justere kontrasten separat for tekst-tv.

-------------
Mvh, Otto
www.tapeconnection.dk

Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 19:31

På Pana PV60 kan du f.eks. justere kontrasten separat for tekst-tv.

I Multi Window er det kun kontrasten på TTV delen der flyttes - SÅDAN.

Skrevet den: 29-Oktober-2006 kl. 00:44

Jeh måler ikke selv tv'ets kvalitet efter txt-tv. Det varbare en forslag til hvorfor nogen åbenbart vil se txt-tv før køb.

Men der kan da være noget om kontrasten, for uanset om txt-tv eller tv så bliver begge jo belyst af samme tv kontrast. Så jo muligvis kan man vel måle tv'et efter txt-tv.

Og noget helt andet dem der vil købe en pioneer tv, køb ikke en pioneer 4270xa da der er mange fejl og manglende finesser på den. Eksempelvis når der kommer hurtige objekter er det som der er pixelerings fejl så man ikke kan følge hurtige objekter som om den ikke kan holde objektets form før den stopper. Og der er ikke en eneste burnin sikring. Eksempelvis LG som min storbror har den har burnin wash i selve menuerne, og nogen andre tv'er kan rykke på still billeder. Og en tv til 20.000 kr burde have en pip funktion eller andre finesser. Og lyden kan man kun vælge treble og bass der er ikke nogen andre ting ved lyden som forud justerede film, pop, eller andre.

Jeg vil sige jeg er lidt skuffet over det hvis der ikke var så stor pris forskel ville jeg nok helst have valgt endnu større model.  Men nu må keg bare leve med denne her model 5-10 år

-------------
pioneer 4270xa

Skrevet den: 29-Oktober-2006 kl. 09:38

Men der kan da være noget om kontrasten, for uanset om txt-tv eller tv så bliver begge jo belyst af samme tv kontrast.

På PV600 kan den godt finde ud af at have forskellig kontrast i "Multi Windows" , eksempelvis en kontrast på TTV, og en anden på programbilledet når de ses samtidig side om side. Fiks detalje.

Men det hjælper jo ikke meget på din Pio 4270.

Skrevet den: 29-Oktober-2006 kl. 09:50

Og noget helt andet dem der vil købe en pioneer tv, køb ikke en pioneer 4270xa da der er mange fejl og manglende finesser på den. 

Enig - når man tager i betragtning at de nye modeller fra Pio skulle have været super duper, toppen i plasma, ser jeg det som et flop når man sammenligner med PV600.

For bare at nævne et par væsentlige mangler der bare skal være iorden på et top top plasma; Dårlig på sort, gråtoner,  pixelstøj og lidt uskarphed ved SD signaler ( som de fleste ser 99.9% af tiden ) , dåselyd ,  det at "frontglasset" er i plastic, og de har ikke foretaget sig noget relevant for at minimere indbrænding, hvor PV600 bruger en ny type gas.

Så hellere den nye Hitachi med motor hvis man ikke kan lide designet på PV600.

Skrevet den: 29-Oktober-2006 kl. 15:36

nu har jeg altså kun udtalt mig om 4270xa

ved ikke hvordan det andre modeller er i pio.

Men da jeg så pana syntes jeg altså også at de så mege kedlige ud på udstilling

-------------
pioneer 4270xa

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 29-Oktober-2006 kl. 16:35

nu har jeg altså kun udtalt mig om 4270xa

ved ikke hvordan det andre modeller er i pio.

Er det ikke det samme plasma panel, som sidder i 427 og den lidt billigere 4270 model?

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 29-Oktober-2006 kl. 16:46
Jo.

Print side | Luk vindue