Print side | Luk vindue

Pana PV60 Opstartsguide

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16465
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 21:06

Emne: Pana PV60 Opstartsguide
Skrevet af: Flame
Emne: Pana PV60 Opstartsguide
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 22:44

Hej Gutter!

Har for en måneds tid anskaffet et Pana 42" PV60.

Har den første tid bare kørt med auto indstillinger men nu vil jeg efterhånden gerne til at have finindstillet billedet så TV´et virkelig kan komme til sin ret.

Men hvad skal jeg overhovedet gøre?

Hvordan? Ved hjælp af hvad?

Har set at man kan få en ISF-Kalibrering men det er ikke noget jeg har i sinde at betale flere tusind for. Ønsker bare at i enten kan hjælpe mig med et program jeg kan instille efter eller at i kan give mig nogle gode tips og tricks.

Som sagt, er på bar bund, TV´et hænger på væggen og ser flot ud, men længere er jeg sådan set ikke kommet.

Svar:
Skrevet af: polle06
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 23:33

Hej

Du kan enten købe et kalibreringsprogram, som bliver omtalt her i forumet, Digital Video Essential, mener jeg det hedder. Eller du kan prøve med disse indstillinger, som jeg har opsnappet af en anden bruger herinde.

Billed:                Biograf

Kontrast:           10%

Lys:         &n bsp;          65%

Farvemæthed: 50%

Skarphed:          50%

Farvebalance:  Varm

Color Mana..:    Fra

PNR:                    Fra  

Jeg har endnu ikke selv afprøvet indstillingerne, for jeg venter stadig på at få min Panasonic. Så jeg ved ikke om du eller jeg kan bruge indstillingerne, men giv en lyd, når du finder ud af hvad din Plasma skal stå på.

Skrevet af: ReneJ
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 23:48
skal kontrasten kun være sat 10% op?? det ka da ikke passe!

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 00:07
Det lyder meget lavt, men hvad ved jeg. Min skærm blev jo leveret totalskadet.  

Skrevet af: polle06
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 00:12

Nu har jeg ikke selv fået min Plasma endnu, så jeg aner ikke om de indstillinger jeg er kommet med, passer. De er som skrevet tidigere, taget et andet sted fra...Desværre, der er ikke meget hjælp at komme efter hos mig .

SJ, Var det Post Danmark der ikke magtede opgaven med leveringen?

Skrevet af: SJ
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 00:15
Nej, den blev leveret af GLS.

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 09:02

Har godt nok læst om det der DVE program..

Men hvordan foregår sådan noget? er det bare en DVD man sætter i og så bliver det nemmere at ramme de rigtige indstillinger?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 09:13

Det er en ret så omfattende DVD med forklaring om indstilling af både TV og Surround. Mange testbilleder og referancer, lys, kontrast, farve. Der er en guide til hvert enkelt afsnit i opsætningen, med tydelig forklaring på hvert enkelt skridt. Man SKAL kunne engelsk for at bruge den, og helst lidt mere end skole engelsk, da der er en del tekniske begreber. Den fås ikke på andre sprog. Det er et fint stykke værktøj.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Dumbo
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 09:14

Jeg kører i dag med følgende indstilling:
Kontrast 1/2
Lys 1/3
Farve 1/4
Skaphed 1/6 (1. niveau)
Temp.: Varm og resten er off.....

Det virker okay for mig -

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Det er en ret så omfattende DVD med forklaring om indstilling af både TV og Surround. Mange testbilleder og referancer, lys, kontrast, farve. Der er en guide til hvert enkelt afsnit i opsætningen, med tydelig forklaring på hvert enkelt skridt. Man SKAL kunne engelsk for at bruge den, og helst lidt mere end skole engelsk, da der er en del tekniske begreber. Den fås ikke på andre sprog. Det er et fint stykke værktøj.

Det lyder godt, hvordan får jeg fat i den?

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 09:25

Otto TC skulle have den.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Print side | Luk vindue