Print side | Luk vindue

Ipad wifi problem efter opdatering af IOS.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164658
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 18:52


Emne: Ipad wifi problem efter opdatering af IOS.
Skrevet af: kaizer
Emne: Ipad wifi problem efter opdatering af IOS.
Skrevet den: 29-Marts-2022 kl. 14:49
Nærmest tvunget af min netbank har jeg opdateret min iPad 6. gen. til IOS 15.4. Den er så vidt jeg mindes ikke blevet opdateret siden den blev købt for 2-3 år siden og har kørt upåklageligt

Selvfølgelig kører den sløjt nu. Iflg. skærmen er der kontakt til wifi, men den nægter ofte at indlæse sider. Når jeg bruger Youtube applikationen, kommer der ingen thumbnails frem. Den søger længe efter video’er og fortæller til sidst at jeg er offline, og tilskynder mig at oprette forbindelse til nettet. 

Problemet kan løses ved at glemme wifi netværk og oprette forbindelse igen med tastning af kode, og det er en træls og uholdbar løsning. Jeg har nulstillet netværksindstillinger, men det har ikke hjulpet.

Selv når der er forbindelse, virker iPad mere træg nu.

Er der en løsning på problemet.







Svar:
Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 29-Marts-2022 kl. 14:52
Om den har kørt upåklageligt eller ej, så handler opdateringer i dag altså ofte ikke så meget om stabilitet, men om sikkerhed! Så du har derfor valgt at have en gadget fyldt med sikkerhedshuller, på dit netværk, i et par år...


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Marts-2022 kl. 15:33
Hvordan hjælper det på at få wifi på iPad til at virke igen?

Jeg er udmærket klar over at opdateringer også lapper div. huller i sikkerheden, men at jeg har valgt ikke at opdatere min iPad og dermed gået på kompromis med sikkerheden, er vel min sag?! Hvis Apple mener at min iPad kan håndtere IOS 15.4, så kan man vel forventet at den også fungerer? Men jeg kan selvfølgelig godt se at sikkerheden bliver hævet betragtelig hvis man ikke har adgang til nettet.

Jeg har heller aldrig haft nogen form for adgangskode på hverken iPad eller telefon, og det er også noget jeg selv bestemmer. Uanset hvor usikkert det er.


Skrevet af: beamer
Skrevet den: 29-Marts-2022 kl. 16:14
15.4 er ganske ny. Jeg har derfor ikke erfaring med den. Hvis den har fejl, kommer der antagelig en opdatering 15.4.1 om få dage. Du kan prøve at slukke routeren i et halvt minut og tænde igen.


Skrevet af: Giffel
Skrevet den: 30-Marts-2022 kl. 11:40
I indstillinger under Wi-Fi tryk på i ud for det netværk du er tilsluttet og prøv at slå "privat wifi-adresse"  og "begræns sporing af ip-adresse" fra, det skal nok hjælpe.



-------------

LG OLED C1 77"
Denon AVR-X2800H
Synology DS916+
ATV 4K 3. gen


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-Marts-2022 kl. 17:58
Har du testet om der er opdateringer til din router?


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-Marts-2022 kl. 18:02
Vi har også iPad 6.generation her i husstanden og vi har ingen problemer hverken med at den kører langsomt eller mister wifi forbindelsen. 


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-Marts-2022 kl. 18:34
Det har kørt fint siden i aftes, og skulle lige til at skrive at alt tilsyneladende er ok.

Det var det så ikke, så jeg måtte glemme netværk og forbinde igen. Privat wifi og begræns sporing er nu slået fra.

Jeg aner ikke hvordan jeg opdaterer min router. Jeg har den gennem Telenor og jeg formoder den bliver opdateret automatisk.




Skrevet af: PerW
Skrevet den: 30-Marts-2022 kl. 20:12
Har du prøvet at lave et hotspot på en mobil?


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 01-April-2022 kl. 07:10
Har du prøvet og genstarte ipad'en? 

Vi har før oplevet ligende problemer som en genstart har afhjulpet.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 01-April-2022 kl. 14:18
Det er underligt, det her.

Det virkede fint for en time siden da jeg kom hjem. En time senere - ingen net. Wifi ikon er der. Endnu en “glem netværk”, og start igen.

Der var net på alt andet. Telefoner, en anden iPad og streaming på tv’et. 

Ja, iPad har været slukket og tændt mange gange.

Hotspot på mobilen?! Altså bruge mobilen som hotspot og prøve at hoppe på det net når iPad fejler? Det er ikke prøvet endnu. Prøver det næste gange. Jeg tænker at det virker fint, da iPad ikke har problemer når jeg har valgt glem netværk.




Skrevet af: Peter.C
Skrevet den: 02-April-2022 kl. 00:03
Der er kommet en 15.4.1 opdatering til iPad.
Har du prøvet den?
Jeg har ikke lige set hvilke fejl den retter.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 04-April-2022 kl. 15:44
Så er den gal igen.

Mistede forbindelse midt i en Youtube video. Wifi ikon var der stadig. Lavede hotspot på telefonen. Ingen problemer med at hoppe på det net.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 04-April-2022 kl. 18:44
Går ud fra at du allerede har forsøgt at genstarte din router som tidligere forslået?

-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: mureren
Skrevet den: 05-April-2022 kl. 07:57
Prøv at sætte en prioriteret IP adresse til din iPad i din router...på min Asus hedder det "manuel tildeling" under lokalnetværk
Jeg har haft lidt knas med f.eks. Sonos enheder på mit wifi - og det her løste det.
(OBS - det er ikke en fast IP adresse)


-------------
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 07-April-2022 kl. 12:42
Der har ikke været problemer i et par dage nu, så jeg håber det var det.

Tak for råd og vejledning.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 08-April-2022 kl. 20:54
Og så er den gal igen.

Denne gang mens jeg var ved at streame noget, så der var net.




Skrevet af: Fisher65
Skrevet den: 11-April-2022 kl. 14:53
Har du prøvet en “hard reset” på din iPad?
Opdater alle dine Apps først
Hold tænd og Home knappen nede samtidig i ca ti sekunder indtil du ser Apple logo.


Skrevet af: sickchild
Skrevet den: 11-April-2022 kl. 15:00
ellers prøv og ring til Telenor og hør om der er nogen ny eller anden firmware til din router. 

Har selv arbejdet for TDC og der havde vi nogle forskellige firmware for at prøve og afhjælpe forskellige problemer. 



Print side | Luk vindue