Print side | Luk vindue

Forskel på Samsung LE-26M51B og LE-26R72B

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16467
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:37

Emne: Forskel på Samsung LE-26M51B og LE-26R72B
Skrevet af: TueC
Emne: Forskel på Samsung LE-26M51B og LE-26R72B
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 23:40
Hej,

Jeg har kigget temmelig meget på de to skærme. Så vidt jeg har læst mig til (herinde og andetsteds) så er M51B'eren Samsung "highend" skærm og R72B'eren er "lowend".

Min forvirring kommer dog når jeg ser på priserne på de to.

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=207772  R72B til 6300 kr

Og så

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=170702 M51B til 6000 kr

Udover det har jeg svært ved at se forskel i specs på de to.

Nogle der kan hjælpe mig her?
Skyldes den lave forskel simpelthen priskrig på M51B'eren?

Svar:
Skrevet den: 21-Oktober-2006 kl. 23:43
Vil godt øge min egen forvirring med endnu en Samsung nemlig 27S71B

http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241732 27S71B

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 16:30
Kan se på priserne i tyskland at her er M51B'eren dyrere end R72B som koster ca. det samme som 27S71B.

Går ud fra de danske prisers "besynderlige" adfærd skyldes priskrig og de tyske priser er retningsgivende for "kvaliteten" af de forskellige modeller.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 17:22

Oprindeligt skrevet af TueC TueC skrev:

Kan se på priserne i tyskland at her er M51B'eren dyrere end R72B som koster ca. det samme som 27S71B. 

Det kunne også skyldes at M51 priserne ikke er blevet opdateret for nylig. Så vidt jeg husker er M51 en to år gammel model.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 17:43
Nu ved jeg at der er priskrig mellem fona og merlin på den model, så det er vidst ikke fordi prisen ikke er opdateret.

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 17:45

Oprindeligt skrevet af TueC TueC skrev:

Nu ved jeg at der er priskrig mellem fona og merlin på den model, så det er vidst ikke fordi prisen ikke er opdateret.

Jeg kommenterede de tyske priser.

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 21:26
hmm det er muligt, men samsung har vel ikke bare opgivet 26" markedet og ladet deres lowend være det eneste alternativ?

Uanset hvad tror jeg en M51B bliver min næste skærm pris/ydelse er god, og et flot design

Skrevet af: Nullermanden
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 01:02
Hej TueC. Tak for denne tråd

Jeg har selv forsøgt at få startet et FK op på nogle 26-27# med DVB-T. Den Samsung du har linket til ( http://hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=241732 - LE27S71B ) har jo netop DVB-T (update vedr. dvb-t: der står på Getmores hjemmeside at dvb-t understøttes, men jeg kan ikke se det på Samsungs hjemmeside, så det skal lige undersøges først!). Så den hopper jeg selv på. Det er i øvrigt den nyeste af de modeller du nævner.

M51 er ca. 2 år gammel - alene pga. det, ville jeg ikke vælge den!

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 01:26
Nå, men jeg er vist også forvirret.

TueC du må meget gerne poste hvad du ender med at købe, og om det er godt nok.

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 10:15
Nullermand: Umiddelbart hælder jeg mest til M51B, da den var marginalt bedst i den forretning jeg så dem i.

Har dog skrevet til Samsung Danmark for at høre hvad de egentlig selv mener.

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 16:23
Så er der svar fra Samsung danmark. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal få ud af det.

Det seneste vi har i den størrelse er LE27S71B. Vores R7-serie (LE-XXR71B,LE-XXR72B, LE-XXR75B og LE-XXR76B) i 26 " har dog lignende specifikationer.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.

Med venlig hilsen
Christian

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 17:48
Næh, det bliver man ikke meget klogere af.

Men til syvende og sidst er det jo øjet der bestemmer, så hvis du synes M51 ser bedre ud....

Selv vil jeg tjekke R-serien -> de modeller med DVB-T (som jeg gerne vil have).

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 08:43
Jeg har besluttet med mig selv jeg når kommer til at bo et sted med kabeltv de næste mange år og derfor ikke har brug for en DVB-T lige foreløbig (ellers kan man jo købe en tuner).
Jeg tror jeg bestiller en M51 over nettet. Venter dog lige og ser Merlins tilbud an (det kommer forhåbentlig i næste uge. Det kunne jo være man kunne presse lidt ekstra ned i deres pris.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 11:00
Har lige skrevet til Samsung igen. Var ikke tilfreds med det første svar, og selvom det ikke betyder noget, vil jeg gerne have styr på Samsungs "modelhelved"

Det er i øvrigt min opfattelse, at mange andre heller ikke kan finde rundt i deres modeller.

Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 09:20
Så er der svar igen. Spurgte hvad forskellen var på deres nyeste modeller i R-serien mod M51B

"Kort fortalt så er det mængder med forskelle. Den for dig største
forskel bliver at man ikke skal købe R73BD i Danmark da den indeholder
en digital tuner som ikke er afset for det danske marked."

De er ikke verdensmester i gode svar, må jeg sige. Tager en ekstra tur i en butik og ser på skærmene og så køber jeg den jeg synes er bedst

Print side | Luk vindue