Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164678
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 10:52
Emne: Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker
Skrevet af: pmk69
Emne: Google Pixel 6 5G telefoni i danmark - hvad virker
Skrevet den: 06-April-2022 kl. 09:51
Hej
Har for nyligt anskaffet mig en Google Pixel 6 telefon. Desværre er det ikke lykkedes mig at få den til at koble på Telmores 5G net. Har talt med deres support, som siger at den ikke er understøttet.
Er der nogen af Jer andre Pixel 6 ejere, der har fået 5G til at virke hos Telia, Telenor, 3 eller andre selskaber?
Mvh Per
|
Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 06-April-2022 kl. 11:31
Jeg havde et lignende problem med Telmore for år tilbage, hvor de hævdede at min daværende Windows telefon ikke var understøttet af 4G, hvilket den var. Efter min klage fik Telmore rettet fejlen, så uden at kende din telefon tror jeg det sagtens kan være hos Telmore fejlen ligger.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: poul_madsen
Skrevet den: 06-April-2022 kl. 21:05
Jeg har samme telefon og benytter Telmore med 5G tilkøb, men det virker ikke som du også beskriver. Efter mange timers snak med deres level 2 support, er det kommet frem at hver model skal godkendes til TDC's net før 5G kommer til at virke. Min Pixel 5 kom til at virke på TDC 5G sidst i 2021, men så skiftede jeg til Pixel 6 og håbede..
Faktisk har Google lagt en fin guide ud omkring de understøttede mobiludbydere i Danmark. jeg har ikke prøvet hos en af dem, men det kunne være andre her på REC har og kan melde tilbage?
https://pixel.withgoogle.com/5G/#certified_carriers_table" rel="nofollow - https://pixel.withgoogle.com/5G/#certified_carriers_table
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 07-April-2022 kl. 08:29
De enkelte modeller skal godkendes af de forskellige udbydere og da Pixel telefonerne jo (stadig) ikke sælges officielt i Danmark så har de ikke rigtig nogen grund til at gøre det.
|
Skrevet af: Hamsjael
Skrevet den: 07-April-2022 kl. 13:48
Jeg har en pixel 6 Pro og der virker 5G fint både ved 3 og Telenor.
|
Skrevet den: 08-April-2022 kl. 10:28
Hej alle
Tak for svarene allesammen. Måske skulle jeg skifte til Telenor eller 3, da det tilsyneladende virker med Pixel 6 Pro (mon ikke det så også virker med Pixel 6). Det "sjove" er, at når jeg har spurgt Telenor og 3, siger de, at de ikke kan garantere, at det virker, da de ikke har certificeret telefonen (det samme som Telmore sagde). Jeg må i tænkeboksen, da jeg ellers er ret glad for Telmore og TDC's net.
Mvh Per
|
Skrevet af: Hamsjael
Skrevet den: 08-April-2022 kl. 17:05
Jeg kan så ikke anbefale 3 som udbyder som sådan, ud over at min pixel 6 fungerer på deres net. Vi er lige skiftet til 3 i virksomheden og skifter nu til anden udbyder efter 1 mdr. Deres system er alt for buggy til at det kan bruges i erhvervs sammenhæng og deres dækning er ringere end Telenors. De påstår godt nok de har "seamless handover" mellem TDC's og deres eget net. Men i praksis virker det ikke og vores opkald bliver afbrudt meget tit.
|
Skrevet af: KimW
Skrevet den: 15-April-2022 kl. 19:45
jeg har samme problem, det må så gælde hele TDC nettet med yousee, Telmore og mit Eesy. Jeg har ringet flere gange, fik først vejledning til overhoved at komme på. Anden gang fik jeg forklaringen at 4G signalet er kraftigere. Hvad næppe kan passe. Pixel 6 er jo på det danske marked med webhandel, jeg selv har været en tur til Flensborgs Mediamarkt, forrykt at Google holder på at 5G ikke kan virke. Håber der kommer en der kan give en løsning eller ved noget om der bliver lukket op.
|
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 15-April-2022 kl. 21:19
KimW skrev:
jeg har samme problem, det må så gælde hele TDC nettet med yousee, Telmore og mit Eesy.Jeg har ringet flere gange, fik først vejledning til overhoved at komme på. Anden gang fik jeg forklaringen at 4G signalet er kraftigere. Hvad næppe kan passe. Pixel 6 er jo på det danske marked med webhandel, jeg selv har været en tur til Flensborgs Mediamarkt, forrykt at Google holder på at 5G ikke kan virke. Håber der kommer en der kan give en løsning eller ved noget om der bliver lukket op.
|
Hvis jeg går ind på Googles officielle butik er der ingen pixel https://store.google.com/dk/?hl=da" rel="nofollow - https://store.google.com/dk/?hl=da
Du skal ikke forvente noget før den bliver solgt officielt i Danmark
------------- Fra fulde børn skal man høre sandheden
|
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 16-April-2022 kl. 00:43
Furry skrev:
Hvis jeg går ind på Googles officielle butik er der ingen pixel https://store.google.com/dk/?hl=da" rel="nofollow - https://store.google.com/dk/?hl=da
|
Ingen Google Pixel har været solgt officielt i Danmark, kun via parallelimport - men det har da ikke forhindret tidligere udgaver i at virke.
|
Skrevet af: filthat
Skrevet den: 16-April-2022 kl. 09:10
jeg har samme problem, det må så gælde hele TDC nettet med yousee, Telmore og mit Eesy. Jeg
har ringet flere gange, fik først vejledning til overhoved at komme på.
Anden gang fik jeg forklaringen at 4G signalet er kraftigere. Hvad
næppe kan passe. Pixel 6 er jo på det danske marked med webhandel, jeg
selv har været en tur til Flensborgs Mediamarkt, forrykt at Google
holder på at 5G ikke kan virke. Håber der kommer en der kan give en
løsning eller ved noget om der bliver lukket op. |
Det har ikke noget med Google at gøre, det er op til de enkelte teleselskaber at certificere og godkende telefoner til deres 5G netværk og når en telefon ikke officielt er til salg i Danmark har de ikke nogen speciel grund til at gøre det før alle de telefoner de selv sælger.
|
Skrevet den: 16-April-2022 kl. 10:41
longjohn2 skrev:
Furry skrev:
|
Ingen Google Pixel har været solgt officielt i Danmark, kun via parallelimport - men det har da ikke forhindret tidligere udgaver i at virke.
|
Har noget dansk mobilselskab sagt de understøttede dem ?
|
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 16-April-2022 kl. 12:09
Aner ikke om de har sagt noget - men 3, Telenor og Telia var/er alle på Googles egen officielle positivliste for teleselskaber, hvor eksempevis Pixel 4a (5G) virker.
|
Skrevet den: 16-April-2022 kl. 19:38
longjohn2 skrev:
Aner ikke om de har sagt noget - men 3, Telenor og Telia var/er alle på Googles egen officielle positivliste for teleselskaber, hvor eksempevis Pixel 4a (5G) virker.
|
Pixel 5 er også på listen, men pixel 6 er der ikke.
|
Skrevet den: 17-April-2022 kl. 11:09
det kører jo lidt i ring... Google https://pixel.withgoogle.com/5G/#certified_carriers_table" rel="nofollow - https://pixel.withgoogle.com/5G/#certified_carriers_table
Det er ikke nemt at få Google i tale eller på mail, men ovennævnte må jo være til troende.
Det må vel konstateres at Yousee/TDC, Telmore og EESYs personale ikke ved noget om det, og giver ikke ordentlige svar og service på denne problematik.
Men der er jo ingen kunder af de tre nævnte teleselskaber der har ytret at det ikke virker der?
Næste skridt må være at skrive til hovedsædet i TDC/Yousee og få et svar på problematikken, og om der kan forventes 5G i fremtiden. Den samme problematik kan vel også opstå med 5G routere man selv indkøber til TDC/Yousee nettet.
|
Skrevet den: 18-April-2022 kl. 09:51
KimW skrev:
det kører jo lidt i ring...Google https://pixel.withgoogle.com/5G/#certified_carriers_table" rel="nofollow - https://pixel.withgoogle.com/5G/#certified_carriers_table
Det er ikke nemt at få Google i tale eller på mail, men ovennævnte må jo være til troende.
Det må vel konstateres at Yousee/TDC, Telmore og EESYs personale ikke ved noget om det, og giver ikke ordentlige svar og service på denne problematik.
Men der er jo ingen kunder af de tre nævnte teleselskaber der har ytret at det ikke virker der?
Næste skridt må være at skrive til hovedsædet i TDC/Yousee og få et svar på problematikken, og om der kan forventes 5G i fremtiden. Den samme problematik kan vel også opstå med 5G routere man selv indkøber til TDC/Yousee nettet.
|
Google nævner ikke at Pixel 6 virker på 5G i Danmark. Jeg tror ikke der kan forventes noget at produkter der ikke officielt sælges på det danske marked
|
Skrevet af: Taarnvang
Skrevet den: 19-April-2022 kl. 14:49
Hej Per
Uden og være ekspert tror jeg at det er fordi TDC(YouSee,Telmore osv) køre på 3,5Ghz(også kaldet 5G Light) nettet i det meste af DK(undtagen KBH,Aarhus,Odense og Aalborg hvor de også køre 700Mhz)
Og mener ikke Pixel kan det ifølge GSMarena.
3,Telia og Telenor samt sub brands køre på andre frekvenser og jeg ved Telia fungere da jeg kender et par stykker med de nye Pixel telefoner.
Håber det kan være en hjælp.
God dag.
------------- Mvh Nicolai
|
Skrevet den: 22-April-2022 kl. 13:15
Taarnvang skrev:
Hej Per
Uden og være ekspert tror jeg at det er fordi TDC(YouSee,Telmore osv) køre på 3,5Ghz(også kaldet 5G Light) nettet i det meste af DK(undtagen KBH,Aarhus,Odense og Aalborg hvor de også køre 700Mhz)
Og mener ikke Pixel kan det ifølge GSMarena.
3,Telia og Telenor samt sub brands køre på andre frekvenser og jeg ved Telia fungere da jeg kender et par stykker med de nye Pixel telefoner.
Håber det kan være en hjælp.
God dag. |
Hej Taarnvang
Det er muligt, at det er det, der er problemet, men i følge dette link skulle Pixel 6 understørre 3,5 GHz (både N78+N48).
https://xn--5g-netvrk-m3a.dk/mobiltelefoner-med-5g-wifi-6/" rel="nofollow - https://xn--5g-netvrk-m3a.dk/mobiltelefoner-med-5g-wifi-6/
Mvh Per
|
Skrevet af: Guldhammer75
Skrevet den: 12-Juni-2022 kl. 22:28
Nu ved jeg ikke om der er liv i tråden her mere.
Men jer med pixel 6, har i haft problemer med APN opsætningen og generelt med telefon delen? Jeg køre med greentel og havde massive problemer de første par dage, først at den ikke selv kunne finde et apn profil der passede til greentel som jo køre på telenor. Det er dog til at sætte op manuelt, men der er noget galt med de carrier opsætninger google køre med, jeg fik ret hurtigt problemer med at den blev smidt af mobilnetværket og stod med "no sim" fejl som krævede genstart også kunne den køre 10-20 og blive smidt af igen, og havde en masse problemer med, at jeg kunne ringe til folk, men de kunne en del gange ikke ringe til mig. Dog fandt jeg nogen hjælp på xda, som dog krævede at jeg rootede telefonen og kørte nogle scripts, selv om jeg ikke lige havde planer om at skulle roote den, men det ser ikke ud til at google har speciel interesse i at løse de problemer, da jeg kan se at det har/er et problem for rigtig mange siden en update i december.
Men er der andre af jer der har haft samme problemer, eller er jeg bare uheldig at have en operatør som telefonen slet ikke kan konfigurere korrekt. når jeg gik ind i telefon test delen og under IMS-status så stor det hele til "ikke tilgængelig" så den grundelæggende ikke registrerede sig korrekt på netværket, den gør den heldigvis nu.
Køre det bare for jer der har TDC, og telenor, cbb osv? Ved godt 5G ikke virker, for det har google deaktiveret i lande hvor Pixel 6 ikke sælges
|
Skrevet af: muttz
Skrevet den: 23-Juli-2022 kl. 22:30
Skrevet den: 23-Juli-2022 kl. 22:36
Guldhammer75 skrev:
Men jer med pixel 6, har i haft problemer med APN opsætningen og generelt med telefon delen? Jeg køre med greentel og havde massive problemer de første par dage, først at den ikke selv kunne finde et apn profil der passede til greentel som jo køre på telenor. Det er dog til at sætte op manuelt, men der er noget galt med de carrier opsætninger google køre med, jeg fik ret hurtigt problemer med at den blev smidt af mobilnetværket og stod med "no sim" fejl som krævede genstart også kunne den køre 10-20 og blive smidt af igen, og havde en masse problemer med, at jeg kunne ringe til folk, men de kunne en del gange ikke ringe til mig. Dog fandt jeg nogen hjælp på xda, som dog krævede at jeg rootede telefonen og kørte nogle scripts, selv om jeg ikke lige havde planer om at skulle roote den, men det ser ikke ud til at google har speciel interesse i at løse de problemer, da jeg kan se at det har/er et problem for rigtig mange siden en update i december.
Men er der andre af jer der har haft samme problemer, eller er jeg bare uheldig at have en operatør som telefonen slet ikke kan konfigurere korrekt. når jeg gik ind i telefon test delen og under IMS-status så stor det hele til "ikke tilgængelig" så den grundelæggende ikke registrerede sig korrekt på netværket, den gør den heldigvis nu.
Køre det bare for jer der har TDC, og telenor, cbb osv? Ved godt 5G ikke virker, for det har google deaktiveret i lande hvor Pixel 6 ikke sælges |
Jeg er idag skiftet fra telmore til hallo.dk med min Google pixel 6. Og jeg har haft problemer med ingen mobil data de sidste 2 dage.Jeg har nu prøvet at nulstille netværksindstillinger. Sætte det manuelt op igen. Og slå selvjusterende forbindelse fra inde i netværks indstillinger. Jeg er spændt på at se om den skaber sig igen i morgen. Jeg har ikke haft nogen problemer siden jeg gjorde ovenstående kl 19 idag.
Skal lige nævnes jeg slet ingen problemer havde med telmore Sim i pixel 6. Hvis problemet er der igen i morgen skifter jeg tilbage til telmore. Jeg vender lige tilbage 👍
|
Skrevet den: 24-Juli-2022 kl. 09:50
Min Google Pixel 6 Pro kører fint efter eesy hjalp med manuelt at opsætte telefonen, da jeg havde købt den i Oktober. Dog er 5G ikke eksisterende, Eesy har svaret adskillige gange at det er opsætningen den er gal med, de har fremsendt guides som er samme opsætning som den jeg fik. Og det er ikke muligt at få svar på hvorfor eesy (TDC) ikke har certificeret Pixel 6, og om det sker eller hvornår. Telenor, CBB og Telia har Certificeret den. Derud over brænder telefonen varm når sommeren er varm, både i syden og de varme dage her hjemme. Så jeg tænker at indlevere den i Flensborg under garantien når jeg skal der til.
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 24-Juli-2022 kl. 12:08
Guldhammer75 skrev:
Køre det bare for jer der har TDC, og telenor, cbb osv? Ved godt 5G ikke virker, for det har google deaktiveret i lande hvor Pixel 6 ikke sælges |
Ja, 5G - og alt andet - virker uden problemer på min Pixel 6 PRO (Telenor).
|
Skrevet den: 25-Juli-2022 kl. 20:35
lige en Update. Jeg har ikke haft problemer med telefonen siden jeg satte den manuelt op. 👍👍
|
Skrevet den: 01-August-2022 kl. 11:36
jamen godt at noget virker, hvem er din udbyder?
Jeg har stadig ikke været hjemme og haft mulighed for at teste 5G på et sted angivet af EESY, om tre uger indleverer jeg min Google Pixel 6 PRO til forhandler i Flensborg, da der er tiltagende fejl. Så må jeg derefter se hvad det bringer.
5G er ikke eksisterende fra start Bliver for varm og lukker ned ved op mod 30 grader altid i skyggen Fryser periodisk også ved koldstart Bluetooth afbryder kortvarigt
|
Skrevet af: tesk
Skrevet den: 07-August-2022 kl. 19:53
Jeg byder ikke ind med meget, men nu fulgte jeg denne tråd, da jeg også overvejede en Pixel igen, men holdte lidt igen pga problemer med understøttelse af Volte og 5g. Jeg sprang dog ud i det og bestilte en pixel 6a og har nu brugt den i et døgn med CBB.
Umiddelbart, så hopper telefonen ikke ned på 3g ved et mobil opkald og der er understøttelse af volte i indstillinger, så det virker som om man ringer via LTE/4g. Angående 5g understøttelse så kan jeg ikke bekræfte 100 procent det virker, da ikonet stadig skriver 4g. Men jeg har download hastigheder på omkring 600-700 Mbit/s og upload på omkring 50 Mbit/s. Det svarer meget godt til det min gamle, officielt understøttede, OnePlus Nord kunne trække på 5g.
Så umiddelbart ligner det at man med CBB i hvert fald ikke mangler noget netværks support på en Pixel 6a.
Der er også en indstilling med WiFi opkald. Det har jeg dog ikke tjekket om virker.
Det virker også for min kæreste på CBB. Og det er uden at rette i standard APN indstillingerne.
Jeg håber andre kan bakke op med mere information om de andre modeller 🙂
|
Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 16:52
Hej
Jeg købte en pixel 6a, da den kom ud i England. Den har kørt perfekt hos både 3 og Telia, også med 5G. Da 3 igen satte priserne op på vores abonementer, besluttede vi at skifte til Eesy.
Her til morgen smed jeg det nye Simkort i og Internet og MMS virkede ikke. Jeg har talt med 3 Kundeservice medarbejdere og fik en opsætning til internet, der virker nu. De er flinke og hjælpsomme og hævder alle at selvfølgelig virker MMS også, når jeg har sat det op med deres indstillinger.
MMS virker stadig ikke. Er der en der har en Pixel 6 telefon, der virker med MMS på TDC netværk og evt. vil lægge deres indstillinger til adgangspunktet op her eller sende det til mig i en PB.
Jeg har prøvet dem der kan findes på apn.how , men det virker stadigvæk ikke.
Håber der er en der læser med her, der har fået det til at virke.
Mvh. Jacob
|
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 17:37
du kan blive guided af Eesy support, det fik jeg.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 18:44
KimW skrev:
du kan blive guided af Eesy support, det fik jeg. |
Så var det måske en god ide at skrive til Jacob hvad du blev guidet til.
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: Jamic
Skrevet den: 08-September-2022 kl. 20:34
Tak for svar, det virker nu. Den sidste opsætning Jeg modtog fra Eesy var faktisk ok. Jeg havde overset et af punkterne.
Hvis 5g er vigtigt og det skal være plug and play, kan TDC's netværk dog ikke anbefales herfra til Pixel telefoner.
Mvh. Jacob
|
Skrevet den: 16-September-2022 kl. 03:23
Så fik jeg min Pixel 6 Pro indleveret og efter 14 dage retur med posten fra Mediamarkt i Flensborg. Stadig fryser den uden at den behøvher at være varm, bliver lidt vel hurtigt varm ved almindeligt. brug. Testet igen i 5G område hvor en Galaxy S20 Ultra virker fint. Men denne Pixel ikke virker. med 5G. Vi taler om TDC net med henholdsvis Telmore og Eesy. Det står nu klart at det er et rent Google Pixel telefon problem. TDC selskaberne holder fast ved at 5G nettet er ok.
|
Skrevet den: 16-September-2022 kl. 03:31
Flemming nu kender EESy abonnenter jo support nummeret og de er venlige der og med direkte support bliver man fulgt i hånden til slut,
Jeg må så nævne at telefonen ikke virker med 5G, og EESY på TDC nettet virker fint med andre telefoner.
|
Skrevet den: 16-September-2022 kl. 03:35
Jacob - Det er Pixel telefonen der ikke virker på 5G, TDC nettet med EESY og Telmore virker upåklageligt med Samsung S20 Ultra. Pixel skal ikke kun "ikke anbefales" men direkte frarådes.
|
Skrevet af: Peter.C
Skrevet den: 16-September-2022 kl. 09:42
KimW skrev:
Jacob - Det er Pixel telefonen der ikke virker på 5G, TDC nettet med EESY og Telmore virker upåklageligt med Samsung S20 Ultra.Pixel skal ikke kun "ikke anbefales" men direkte frarådes.
|
Direkte fraråde Pixel telefoner på baggrund af en brugers oplevelser er nok lidt meget.
Jeg har en Pixel 3 der er 3.5 år gammel, den kærer uden problemer. Ikke 5G, men 4G på 3’s net.
|
Skrevet den: 16-September-2022 kl. 09:58
jeg tog nok munden for fuld pga irriterende dårlig support hos Telmore og Eesy. Ingen svar fra Google og en mobil retur fra garanti reparation med samme fejl. Sansynligvis er det nok Pixel 6 der måske er problemet.
|
Skrevet af: tesk
Skrevet den: 16-September-2022 kl. 10:19
Hej
Pixel telefoner er i min optik stadig nogle af de bedste telefoner på markedet. Men man skal lige være om sig, fordi de netop ikke understøtter TDC netværket. Det har ikke noget at gøre med Google eller en Pixel telefon, men TDC skal certificere dem til at gå på netværket. Hvad den process indebærer ved jeg ikke, men TDC er den eneste som ikke har gennemført det for telefonerne. Du kan selv se den officielle support for danske netværk her https://pixel.withgoogle.com/5G/" rel="nofollow - https://pixel.withgoogle.com/5G/
Der er Telenor, Telia og 3 listet som godkendte 5G netværk. Og jeg har ingen problemer med min Pixel 6a på Telenor (CBB). Det virkede out of the box, da jeg satte simkortet i.
Så fraråd TDC netværket - det er det der er dit problem. :)
|
|