Print side | Luk vindue

Tv2 signal på plasma

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16474
Udskrevet den: 24-Februar-2025 kl. 20:08

Emne: Tv2 signal på plasma
Skrevet af: suffix
Emne: Tv2 signal på plasma
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 12:19

Jeg har nu i et par år haft Stofa tv og et Panasonic TH-42pw6 Plasma skærm. Her indenfor de sidste par mdr. er TV2 kanalen begyndt at se lidt mærkelig ud.

Den nederste linie i underteksterne står mærkelig, som om det er skrevet i skråskrift. Desuden er der steder i billedet hvor der er forvrængninger, det er specielt tydeligt når der er reklamer eller andet hvor der indgår noget grafik (sort/hvid) i billedet. Det ligner faktisk nogle gange som om der er noget magnetisk som trækker i en del af billedet...

Det er kun på TV2 kanalen dette optræder, alle andre kanaler står faktisk meget tydelig og uden forvrængninger.

Jeg har nu prøvet at se kanalen igennem min dvd recordere og her er der ingen problem med TV2 kanalen. Men til gengæld står kanalen så meget lys iforhold til min plasma tuner..

Er der nogen som har en forklaring på hvorfor TV2 og åbenbart kun denne kanal ser mærkelig ud på mit plasma skærm. Kan det være TV2 eller stofa som har rodet med signal styrken eller ?

Svar:
Skrevet af: suffix
Skrevet den: 22-Oktober-2006 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af claes claes skrev:

Har du andre aperater tilkoplet, nogle med en rfmodulator?? Tjek om dine stil på antennekablerne er ok, det kan sagtens væare at fejlen ligger her.

Claes

Der er koblet en digital parabol modtager, en dvd recordere, en forstærker samt en ekstern tv tuner til mit plasma. Alle har været tilsluttet i længere tid og intet er blevet ændret siden jeg har fået mit forvrænget TV2 signal.

Det mærkelige er at min dvd recordere godt kan vise et TV2 signal uden disse forvrængninger, men ikke igennem min ekstern tv tuner til mit plasma. (Alle andre kanaler bliver vist ok).

Hvis nu det var et stik eller et knækket kable så havde det vel også vist sig på de andre kanaler eller ?

Print side | Luk vindue