Print side | Luk vindue

Elendig kvalitet på F1 fra 3+ yousee web

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=164894
Udskrevet den: 14-Maj-2024 kl. 05:51


Emne: Elendig kvalitet på F1 fra 3+ yousee web
Skrevet af: akneboy
Emne: Elendig kvalitet på F1 fra 3+ yousee web
Skrevet den: 18-Juni-2022 kl. 22:47
Har et virkeligt spøjst problem. Yousee web TV. Er elendigt på appletv. Men på LG yousee app. Står det snor lige. Hvad sker der. Det var det samme i sidste uge med F1. På tv3+



Svar:
Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 18-Juni-2022 kl. 23:45
Oprindeligt skrevet af akneboy akneboy skrev:

Har et virkeligt spøjst problem. Yousee web TV. Er elendigt på appletv. Men på LG yousee app. Står det snor lige. Hvad sker der. Det var det samme i sidste uge med F1. På tv3+
Er begge enheder koblet på internettet via kabel?


Skrevet af: akneboy
Skrevet den: 18-Juni-2022 kl. 23:56
Ja. Men det er kun på 3+ kvaliteten er forfærdelig. Og kun på appletv. På googletv i køkkenet er det fint. Og på LG Yousee app. På tv er det fint. 


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 19-Juni-2022 kl. 17:10
Og jeg har konstateret det samme her søndag kl. 17. F1 på ATV vises i dårlig kvalitet, mens det står skarpt på mit Android TV.  

-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: akneboy
Skrevet den: 19-Juni-2022 kl. 18:07
Godt. Så er det ikke mig der er skør. I samme sekund det er F1. Er det elendig kvalitet. På Appletv. Det er sku da spøjst. Der må være en årsag. Ell. En løsning. 


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 19-Juni-2022 kl. 18:10
Min mor havde det samme problem med en apple tv (dog ikke med formel 1) elendig kvalitet på nogle udsendelser, men perfekt med Chromecast, så det bruger hun nu i stedet.


Skrevet af: akneboy
Skrevet den: 19-Juni-2022 kl. 18:32
Det er helt skørt. Alle kanaler er helt perfekte. Pånær 3+ men kun når der er F1. Det er da mystisk. 


Skrevet af: MadsAG
Skrevet den: 19-Juni-2022 kl. 22:22
F1 har også været helt elendigt her denne weekend på Yousee TV. Både Apple TV og min iPhone har været ramt.

Jeg ser ikke andre flow kanaler, så kan kun give min oplevelse med F1 på TV3 plus.


Skrevet af: akneboy
Skrevet den: 19-Juni-2022 kl. 22:37
Alle apple enheder fejler på kvaliteten for 2. Uge i træk. Men KUN ved F1 og kun på 3+. Det er intet på tv3 sport. 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 07:17
Formel 1 sendes i op til 4K på Apple TV 4K – men ikke de andre enheder nævnt her. Det betyder i praksis, at selv det HD-signal, der når ud til Apple TV 4K, er enkodet anderledes.

akneboy:
Er Apple TV 4K opsat til 4K 50Hz SDR under videoindstillinger? Hvis ikke, hvad står den så på nu?

PS: Og hvad er match-funktionerne sat til på Apple TV?


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Formel 1 sendes i op til 4K på Apple TV 4K – men ikke de andre enheder nævnt her. Det betyder i praksis, at selv det HD-signal, der når ud til Apple TV 4K, er enkodet anderledes.

akneboy:
Er Apple TV 4K opsat til 4K 50Hz SDR under videoindstillinger? Hvis ikke, hvad står den så på nu?

PS: Og hvad er match-funktionerne sat til på Apple  TV?
Jeg har jo samme problem som akneboy. Min ATV 4K står til “4K SDR 50 Hz”. 
Begge “match”-valg står til “Fra”. 


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Jeg har jo samme problem som akneboy. Min ATV 4K står til “4K SDR 50 Hz”. 
Begge “match”-valg står til “Fra”. 


Match skal slåes til...


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 10:06
jjdk: Har du tilfældigvis en Mac med Xcode installeret i hjemmet? Så kan man tjekke hvad der går galt i signalet.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 10:32
Jeg har testet lidt og skiftet mellem visning gennem ATV og gennem Android TV.
Match er nu slået til.

Kvaliteten er generelt dårlig og på niveau med den kvalitet, jeg så gennem ATV i går - uanset hvad jeg har slået til og hvilken enhed jeg ser igennem. Dermed også dårlige kvalitet gennem Android TV.
Men kan det hænge sammen med, at F1 lige nu sendes gennem TV3 Sport?  Sender TV3 Sport i en dårlige kvalitet end TV3+?

Jeg har desværre ingen Mac - jeg kender godt muligheden for udlæsning af bitrate mm. og har da også prøvet det tidligere med min datters MacBook.

Lige nu tænker jeg, at løsningen er, at "match" skal være slået til, men at jeg ikke kan kontrollere kvaliteten lige nu, da udsendelsen sker gennem TV3-sport, som sender i dårlige kvalitet.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 11:30
Okay, jeg havde ikke lige fanget, at I kiggede med hos YouSee.

Hvis I allerede har Apple TV sat til 50Hz output, så burde match funktionen ikke spille ind. Ligesom resten af de danske tv-distributører, som ikke har formået at omstille sig til streamingverdenen, så sender YouSee sender alt deres indhold i forceret 25 eller 50fps. Indholdet konverteres før det når seeren.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: akneboy
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 13:28
Match er slået til,  alt er som det altid har været 4k sdr 50 Hz. I samme sekund det er F1. Bliver kvaliteten dårlig. Men det er kun i de sidste 2 løb. Det har været fint før. Det giver ikke mening.

Kunne være sjovt at nogen kunne grave lidt sagen. For det er da vildt underligt. deg er jo en årsag et sted. 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 13:35
Måske der skal oprettes en supportsag hos YouSee så?

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 16:16
signal kan være overbelastet , i aftes var det svært at komme på TV-Avisen live 18.30 nok fordi en hvis ellemand var død, det giver tryk på på

-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: jjdk
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 16:35
Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

signal kan være overbelastet , i aftes var det svært at komme på TV-Avisen live 18.30 nok fordi en hvis ellemand var død, det giver tryk på på
Problemet har stået på de sidste 2 weekender og kun F1-udsendelserne. Det vil sige 2 x træningskørsler fredag, 1 x træning og 1 x kvalifikation lørdag og selve løbet søndag. 
Så jeg tror ikke, at det har noget med overbelastning at gøre.


-------------
iPhone 13, OS 15.3


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af jjdk jjdk skrev:

Oprindeligt skrevet af ARTISTEN ARTISTEN skrev:

signal kan være overbelastet , i aftes var det svært at komme på TV-Avisen live 18.30 nok fordi en hvis ellemand var død, det giver tryk på på
Problemet har stået på de sidste 2 weekender og kun F1-udsendelserne. Det vil sige 2 x træningskørsler fredag, 1 x træning og 1 x kvalifikation lørdag og selve løbet søndag. 
Så jeg tror ikke, at det har noget med overbelastning at gøre.
Du har krav på et godt signal , ingen tvivl , men nogle broadcaster vil ikke indvistere i det der skal til, jeg kender mange der kan lide motorløb


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.



Skrevet af: Narcissus
Skrevet den: 20-Juni-2022 kl. 19:50
Jeg har haft samme udfordringer på ATV4K gen. 2 de sidste to weekender. Dog oplevede jeg lørdagens våde kval som bedre. Måske fordi den lå så sent. Har også skarpt billede via Chromecast og LGs Yousee app. Så helt sikkert et Yousee-problem.



Print side | Luk vindue