Print side | Luk vindue

Opsætte MitID på Huawei P smart 2017

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165004
Udskrevet den: 28-Marts-2024 kl. 17:22


Emne: Opsætte MitID på Huawei P smart 2017
Skrevet af: Martin Pedersen
Emne: Opsætte MitID på Huawei P smart 2017
Skrevet den: 04-August-2022 kl. 17:38
Hej. Er der nogen der har prøvet at aktivere Mit ID på en Huawei P smart fra 2017.

Min mor giver mig grå hår som sædvanligt.

Min mor havde problemer med at få den til at tage et billede til aktivering at MitID, hvorefter hun farer ned til en såkaldt IT expert som reklamerer på facebook for hjælp til MitID
Han fortæller hende så at hendes telefon er for gammel og sælger hende en ny (allerede et år for gammel hvis man spørger mig) Samsung A52S til 2800 kr. og tager så 700 kr. oveni for at sætte MitID op på telefonen.

Jeg har lidt svært ved at bedømme hvor meget hun er blevet flået for meget.
Hvad siger i? Er det rigtigt at det ikke virker på en 2017 Huawei P Smart?
Mit virker i hvert fald på en gammel Mate 20 pro af ca. samme årgang.

Håber nogen vil komme med en vurdering.

Mvh. Martin



Svar:
Skrevet af: longjohn2
Skrevet den: 04-August-2022 kl. 19:01
MitID virker (iflg MitID) på alle Android fra og med version 7 - hendes P Smart havde version 8 fra start. Så jeg vil sige, hun er blevet taget lidt ved næsen. Men hun har da fået en langt bedre telefon, så helt slemt er det vel ikke (selv om det er lidt dyrt, hvis ikke det er 5G-modellen).

Og de 700 kr. skulle hun jo have betalt under alle omstændigheder.

  


Skrevet af: Martin Pedersen
Skrevet den: 04-August-2022 kl. 19:11
Tak for dit input.. Ja, det der irriterer mig er at han siger hun skal have en ny telefon for at det virker, hvorefter han sælger hende en 1 år gammel model til 200 kr. mere end den nyere A53 kan købes til.

Hvorvidt de 700 kr. er ok ved jeg ikke. synes det virker som meget for at sætte MitID op hvis man ved hvad man laver, men nu ved jeg ikke hvilke faldgrubber der er.


Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 07-August-2022 kl. 01:49
Jeg ved ikke noget om den nævnte Huawai P Smart, men har den NFC-chip??
Hvis ikke verificering i Nem-ID er sket på anden måde, skal man jo kunne verificere ved hjælp af pas med chip og telefon, der kan læse chippen.
Det kan altså godt være, at sælger har ret i påstanden om, at den er for gammel, hvis 2017 modellen ikke har NFC.
Under alle omstændigheder kunne din mor have fået installeret Mit-ID ganske gratis ved at henvende sig i en af de lokale IT-cafeer, hvor frivillige fra Ældre Sagen gerne hjælper med det uden beregning. Forudsat telefon og evt. pas opfylder kravene.


Skrevet af: Gogen
Skrevet den: 23-September-2022 kl. 12:23
ifølge pricerunner fås den noget billigere og så kunne hun bare have taget ned til kommunen og få dem til at aktivere mitid helt gratis, så ja.. men hun fik det til at virke og alle er glade?



Print side | Luk vindue