Print side | Luk vindue

Reparation af mobil

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165048
Udskrevet den: 28-April-2024 kl. 14:00


Emne: Reparation af mobil
Skrevet af: godowsky
Emne: Reparation af mobil
Skrevet den: 17-August-2022 kl. 15:37
Hej,

min mobil er nu til reparation for 3. gang på under et år.

Telefonen bliver ikke brugt til noget ekstremt og har ikke en ridse.

Jeg har haft mobiltelefoner siden de første kom frem, og aldrig oplevet noget lignende.

Jeg synes ærligt talt ikke, at produktet lever op til hvad man kunne forvente i 2022, og havde da aldrig købt telefonen, hvis jeg havde vist hvad der ventede.

Mit spørgsmål er, er det bare sådan noget jeg må leve med indtil garantien løber ud?
Kan man evt. ophæve købet?

vh

Godowsky

PS

Kan se at der er lavet en lille video om emnet her:

https://www.youtube.com/watch?v=anmB4hBKJ9E" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=anmB4hBKJ9E

I mit tilfælde er der tale om 3 forskellige fejl, dog med det samme resultat, nemlig, at telefonen er ubrugelig. Synes ikke rigtigt, at videoen svarer præcist på spørgsmålet. Der er mange "hvis'ser"...




-------------





Svar:
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-August-2022 kl. 17:18
Hvilken tlf snakker du om?

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 17-August-2022 kl. 21:42
Kan de ikke ringe eller hvad fejler den ?


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 18-August-2022 kl. 09:13
Jeg synes godt man kan forlange at få en ny vare. Hvis der har været 3 problemer på under et år der har gjort telefonen ubrugelig, synes jeg det er rimeligt. En telefon er noget folk bruger hele tiden. Alt. må de stille en tilsvarende telefon til rådighed.


Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 18-August-2022 kl. 11:07
Prøv at stille spørgsmålet under 'Jura' i stedet for, siden det er juridisk vejledning du efterspørger. Så vil du måske få flere svar

-------------
mvh Christian


Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 21-August-2022 kl. 23:00
Tak, det var mere om andre havde prøvet noget lignende.

Har lige fået telefonen tilbage, nyt main board, igen.

Nu virker fingerscanneren ikke, jeg orker næsten ikke at aflevere den igen.

Det er sgu da vildt.

-------------




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-August-2022 kl. 23:22
Umuligt at svare på når du ik vil ud med hvad det er for en tlf?

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 06:00
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:


Nu virker fingerscanneren ikke, jeg orker næsten ikke at aflevere den igen.


Kommer telefonen tilbage til dig, med en defekt?
Hvilken telefon?
Hvem er forhandleren?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 06:24
Altså, NU forlanger du for meget... når vi ikke kan få at vide, hvilken anonym mobil, der er tale om, SÅ er det vanskeligt! Men er der ikke noget med, at efter 3 mislykkede forsøg på reparation, at så kan man kræve pengene tilbage eller en ny mobil? Eller holder den slet ikke mere?

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 10:56
Jeg forstår ikke hvorfor den specifikke model/forhandler er relevant i forhold til mit generelle spørgsmål.

Det handler udelukkende om, om nogen har erfaring med, at deres telefon skal til reparation så mange gange på et år, og om nogen således har erfaring med, om man kan opsige en handel på den baggrund eller om det bare er sådan det er, generelt.

Jeg ønsker ikke at hænge hverken forhandler eller brand ud.

vh

Godowsky

-------------




Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 11:14
Fejlene har været følgende:

1. Telefonen talte batteriprocenten op til 100%. Der blev den så, også selvom den i virkeligheden blev afladet. Det viste sig at være en softwarefejl.

2. Wifi holdt op med at virke - løsning, nyt mainboard.

3. Telefonen kunne ikke tændes - løsning, nyt mainboard.

4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera

-------------




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 11:14
Købeloven er ret klar på dit problem. Der kan tillades et til to forsøg på rep., og så kan du forlange købet ophævet.
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/koebeloven/" rel="nofollow - https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/koebeloven/


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Købeloven er ret klar på dit problem. Der kan tillades et til to forsøg på rep., og så kan du forlange købet ophævet.
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/koebeloven/" rel="nofollow - https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/koebeloven/

Ja, det mener jeg også. Der har været forskellige problemer med den, men løsningen har hver gang været skift af mainboard. 


Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 12:00
Tak, ja, der står jo faktisk følgende:

Hvis varen har en fejl eller mangel, har du ret til at få den repareret eller omleveret til en ny. I nogle tilfælde kan du få pengene tilbage eller et forholdsmæssigt afslag i prisen
Butikken må kun forsøge at reparere eller omlevere din vare nogle få gange – typisk en eller to. Derefter kan du få dine penge igen


Så det burde jo være ganske simpelt. Vi ser hvad de siger, tak for hjælpen!



-------------




Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 12:04
Med mindre det er antal rep. pr. fejl. For hvis der opstår nye/andre fejl, har de vel et par forsøg til at udbedre dem...


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 12:16
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Med mindre det er antal rep. pr. fejl. For hvis der opstår nye/andre fejl, har de vel et par forsøg til at udbedre dem...
Det mener jeg ikke tæller..


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 12:23
Tja.. så kan det jo tage lang tid, når det er nye fejl hver gang ;)



-------------




Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 12:26
Hvis løsningen hver gang har været at skifte samme del i telefonen er det, som jeg ser det, ligemeget hvilket problem den reparation løser. At det er WiFi den ene gang og at telefonen ikke kunne tændes den anden gang er underordnet. Det er åbenbart samme komponent der skaber problemerne.

Jeg har selv fået skiftet mainboard i en 4-5 måneder gammel telefon, og der har heldigvis ikke været problemer siden.




Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? Confused




-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 16:31
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? 



Det er der da nogle der har.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 17:24
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? Confused


Det kan det godt gøre, meen Face ID er nu noget smartere.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: OleA
Skrevet den: 22-August-2022 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

...
4. Fingerscanner virker ikke, der er blot en hvid cirkel der hvor man normalt ser et fingeraftryk blive dannet ved, at man holder sin finger på skærmen. Jeg har ikke afleveret telefonen endnu, men det ser ikke ud til at der er nogen softwaremæssige løsninger, har installeret forfra etcetera
Øh, her er det tlf model kunne være interessant, for fingeraftryks sensor sidder vel ikke i skærmen? Confused



Oneplus har det. 


-------------
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.


Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 11:18
Det er en Xiaomi mi 11.

Ringede ned til butikken, hvor de sagde, at jeg skulle komme ned. De lød meget forstående.

Da jeg kommer derned, er det selvfølgelig en anden end den jeg har talt med, og her er lyden en anden. Det kan de slet ikke tage stilling til, den med at det skal være samme fejl blev lige luftet, men iøvrigt måtte jeg selv henvende mig til repair via mail og forklare situationen. I betragtning af den telefonsamtale, hvor de jo let kunne have givet mig den relevante emailadresse, var en en efter min mening dybt uforskammet måde at forholde sig til en fejl, på et produkt de selv har solgt.

Det er sgu sjovt så hurtigt alt der hedder kundeservice forsinder som dug for solen, så snart pengene har skiftet hænder.




-------------




Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 11:38
Skal du selv henvende dig til stedet der står for reparationer? 

Det er vist stik mod alle regler. Det er sælger der skal stå for nok kontakten til dem der skal reparere varen. Uanset hvad de så ellers mener. 



Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 12:00
Præcis, men hvad stille man lige op, når man står overfor en person, der på ingen måde er indstillet på at hjælpe. Sådan lidt småsur, som om jeg simpelthen forstyrrede med min blotte tilstedeværelse.

Nu har jeg skrevet til repair og sagt, at det er pengene tilbage eller en ny telefon.

-------------




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 12:04
Kravet om penge tilbage eller ny tlf (forstår ikke du vil ha en magen til) skal stiles til sælger. 
https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/" rel="nofollow - https://www.forbrug.dk/klagemuligheder/klager-over-koeb-i-danmark/saadan-starter-du-en-klagesag/


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Præcis, men hvad stille man lige op, når man står overfor en person, der på ingen måde er indstillet på at hjælpe. Sådan lidt småsur, som om jeg simpelthen forstyrrede med min blotte tilstedeværelse.

Nu har jeg skrevet til repair og sagt, at det er pengene tilbage eller en ny telefon.

Jeg håber det hjælper.

Jeg havde forlangt at sælger skulle tage sig af sagen, og henvist til mine rettigheder på forbrug.dk.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 12:37
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:


Da jeg kommer derned, er det selvfølgelig en anden end den jeg har talt med, og her er lyden en anden. Det kan de slet ikke tage stilling til, den med at det skal være samme fejl blev lige luftet, men iøvrigt måtte jeg selv henvende mig til repair via mail og forklare situationen. I betragtning af den telefonsamtale, hvor de jo let kunne have givet mig den relevante emailadresse, var en en efter min mening dybt uforskammet måde at forholde sig til en fejl, på et produkt de selv har solgt.


Jeg kunne godt tænke mig at kende navnet på den butik, så jeg ved, hvem jeg skal undgå!

Handel og reklamation er et forhold mellem sælger og kunde. De kan ikke bare henvise dig til “repair”, de skal tale aktion selv!


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: godowsky
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 12:54
Så fik jeg svar fra repair, - jeg kan få en anden model, så det er nok løsningen.

Tak for hjælpen!

Vh

Godowsky

-------------




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-August-2022 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Så fik jeg svar fra repair, - jeg kan få en anden model, så det er nok løsningen.

Tak for hjælpen!

Vh

Godowsky
Thumbs Up


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Cyberguyen
Skrevet den: 27-August-2022 kl. 22:36
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Så fik jeg svar fra repair, - jeg kan få en anden model, så det er nok løsningen.

Tak for hjælpen!

Vh

Godowsky
Jeg tror at der er mange som gerne ville kende forhandleren i denne sag.

3 gange raparationer er for mange gange, specielt når 2 af dem er mainboard som skiftes.
Købeloven er utvetydig i denne sammenhæng.
Jeg ville stå på retten til at kræve pengene tilbage. Du har haft så mange ulemper ved denne handel, at du ikke bare skal føje forhandleren. Hvad sker der når den "anden" model måske fejler?

Med pengene tilbage, kan du lave en ny handel og modtage 2 års reklamation på det nye produkt.


-------------
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.



Print side | Luk vindue