Print side | Luk vindue

Test af kabel med rj45 stik og keystone

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: Netværk
Forumbeskrivelse: Netværk i hjemmet og på farten
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165222
Udskrevet den: 04-December-2024 kl. 09:25

Emne: Test af kabel med rj45 stik og keystone
Skrevet af: jannikmariager
Emne: Test af kabel med rj45 stik og keystone
Skrevet den: 24-Oktober-2022 kl. 11:30
Hej

Min Unifi app siger at mit kabel fra UDM pro til min switch kun kører 100mbit
Der er rj 45 stik fra Udm Pro men ender i en keystone vægudtag og så et Cat 5e kabel derfra til switch.
Jeg ville gerne teste kablet fra udm til keystone men min tester skal jo ha rj45 stik i begge ender. 
Hvis jeg tester det med det kabel der sidder i keystone udtaget, får jeg så det korrekte resultat (fabrikskabel) ?

Svar:
Skrevet af: Bullerbasse
Skrevet den: 31-Oktober-2022 kl. 23:22
Hvis fabribskablet på testeren er i orden så ja. Så kan du bruge det for at teste hele linket med testeren

Hvis det kabel der går ind i diN UDM har RJ45 stik på og er monteret i en keystone i den anden ende vil det kun fungere ordentligt hvis både keystone og RJ45 stik er designet til den type kabel du bruger (flerkoret eller solide inderledere). Keystones er designet til solide inderledere og RJ45 stik er ofte avet til flerkoret kabel og vil derfo rikek for årdentlig forbindelse med et kabel der har solide inderledere.

Når den står til 100mbit i interfacet er det sandsynligvis fordi at ikke alle 8 ledere her forbindelse. Så falder systemet tilbage til 100mbit som bruger 4 ledere.

Print side | Luk vindue