Print side | Luk vindue

køb af fladskærm

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16525
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:54

Emne: køb af fladskærm
Skrevet af: højbo
Emne: køb af fladskærm
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 17:19

Hej jeg håber her er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.

jeg står og skal til at købe mit første fladskærms tv og er fuldstændig i vildrede med hensyn til hvilket mærke, plasma eller lcd. jeg har ca 10000 kr at gøre godt med jeg havde tænkt mig et 32" måske 37" hvis det kan fås til de penge. fjernsynet skal kun bruges til at se tv på jeg har digital sat modtager og antenne på taget  til at modtage mine programmer.er der nogle forslag til hvad jeg skal vælge

på forhånd tak.

Svar:
Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 17:28
http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?emne=produkt&gruppenr=Panasonic%20TH%2037%20PV%2060%20E - Panasonic TH37PV60E er   

Lidt over 10k, men et kanon godt tilbud og klart det bedste i prisklassen.

Skrevet af: kong
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 17:38

Hvis det lige så godt som 42pv60 er det et godt køb,jeg var selv meget i tvivl,men efter at have set både på lcd og plasma valgte jeg plasma,men det kan godt være at du ville vælge lcd,så det bedste er at finde en butik der har begge dele og så vælge hvad der passer bedst til ens øjne.

/Kong

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 17:43
Det er samme panel, bare mindre. Samme tilslutningsmuligheder, osv.

Skrevet af: Heltehunden
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 17:53

Jeg ville helt klart vente en måned og så bruge en 30-40% mere på skærmen så du kommer op på en 13-14.000. Jeg købte for et par måneder siden dette Panasonic TH42PX60, som er fantastisk til analog tv!!! det kan købes fx. her:
http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&id=2937&menu=Multi&menuid=249&catid=356 - http://www.easyshopping.dk/default.asp?mode=andrevare_info&a mp;id=2937&menu=Multi&menuid=249&catid=356

og så har jeg tidligere taget et par billeder af hvordan skærmen ser ud i de forskellige indstillinger, dog taget med lidt sidelys...
http://www.isyvsind.dk/temp/PanasonicPX60/Billeder.html - http://www.isyvsind.dk/temp/PanasonicPX60/Billeder.html

Håber det kan bruges, eller spørger du bare igen

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 18:14

heh tusind tak... :)

Som sagt så er det en sommerdag med direkte sidelys...

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Der er godt nok meget genspejling, på det ene af dine billeder.

Sådanne billeder kan heldigvis kun bruges til at give en fornemmelse af ting som billedkvalitet og genskin. I praksis er det ikke værre end på de CRT TV vi alle har levet med i årtier.

Skrevet af: Wester
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 18:23
Lad være at vente. Udviklingen går så stærkt og vil blive ved med det. Kig på skærmene rundt omkring. (Forhør dig om korrekt opsætning og antenneforhold osv.) Dernæt køber du bare en skærm efter dit hjerte uanset mærke.     God jagt

-------------
NAD 32" B3 Lcd Tv. Sony 710 Recorder . Philips VR 520 Rec. Denon 1603 Receiver. Infinity Speakers

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 18:36

Ja helt klart... og den genskind der er på min er jo også klart mindre end de gamle CRT skærme med rund overflade...

Jeg har ikke på noget tidspunkt fundet en fladskærm endnu, selv ikke skærme der har haft en bedre analog tv signal end mit, der er sikkert forskel men ikke nogen jeg har lagt mærke til. Det gode ved PANA60'eren er også at højtalerne er "skjulte" under skærmen...

Det skal lige siges at billedkvaliteten er den samme på PV60, PX60 og PV600 forskellen er at PX60 har digital tuner indbygget, og PV600 har kortlæser...

Skrevet af: nextgeneration
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 19:31
Som Naiera siger, Panasonic 37PV60 er helt klart det bedste køb.

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 19:34
ja eller PX60...  den har jo indbygget Digital tuner, men ja ok det har han jo i forvejen i sin Digital boks...

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 19:38
'Problemet' med PX60 og 600 er at de ikke fås officielt her i landet. De skal altså hentes i Tyskland eller hos dårlige butikker som f.eks. Easyshopping. For nogen giver det mere rolige nerver at kunne handle hos f.eks. Tape Connection 

Skrevet af: onuu
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 20:07
Oprindeligt skrevet af højbo højbo skrev:

Hej jeg håber her er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig.

jeg står og skal til at købe mit første fladskærms tv og er fuldstændig i vildrede med hensyn til hvilket mærke, plasma eller lcd. jeg har ca 10000 kr at gøre godt med jeg havde tænkt mig et 32" måske 37" hvis det kan fås til de penge. fjernsynet skal kun bruges til at se tv på jeg har digital sat modtager og antenne på taget  til at modtage mine programmer.er der nogle forslag til hvad jeg skal vælge

på forhånd tak.

Skrevet af: onuu
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 20:08

Hej Højbo

Det kan ikke være så svært vælg et 32" LCD f.eks Philips især 9731d som har fået en god anmeldelse.

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 21:01

Nu skal vi også passe på at vi ikke bliver alt for paniske angående "dårlige" butikker, ved godt der i dette forum er en klar for-tapeconnection stemning, og butikken er da også rigtig god med god service etc. Men jeg købte min skærm gennem Easyshopping og hentede selv skærmen ved grænsen, og der var ingen problemer overhovedet, de vidste ikke en skid om skærmen det vil jeg indrømme, og fortalte mig ikke at skærmen ikke må lægges ned etc, som tapeconnection helt sikkert gør (mener det ikke ironisk, er meget for butikker som har servicen i orden) men sparede en del penge ved at købe den på den måde som jeg gjorde i forhold til stort set alle danske butikker, og i hvert fald alle danske "fysiske" butikker. Prisen betyder meget for mig og den info jeg havde fået fik jeg jo her :) Og det eneste der er vigtigt når skærmen er valgt, at:
*Butikken underskriver garantien, så du kan få den lavet i Danmark under (Panasonics) garanti.
*Og Tv'et virker! (Hvis det ikke gør så sender du det bare retur, du har jo 14 dages fuld returret.

Jeg er enig i at dette ikke skal udvikle sig til en LCD vs Plasma debat, og jeg vil da også råde dig til at kigge på markedet selv. Men til den pris som du vil give vil jeg påstå at plasma er din mand, specielt når TV'et hovedsageligt skal bruges til analogt tv. LCD skærme som Phillips, Sony og Pioneer er virkelig gode ingen tvivl om det, men de koster altså bare en spand mere i forhold til den billede/kontrastkvalitet PanaPV60 kan yde...

Det med at PV60-600 er at foretrække da de kan købes på "dansk jord" er et godt argument, men hvis man ikke havde digital tuner/boks så ville jeg nu stærkt overveje det med at købe PX modellen, for digitalt tv er fremtiden, måske kommer de analoge kanaler i fremtiden også på den digitale tuner... eller noget, hvem ved... og på trods af hvad nogle svenskere sagde, så har jeg overhovedet ikke haft problemer med mine undertekster på de danske digitalkanaler, æøå virker fint etc.

MEN HOV KAN SE PÅ TAPECONNECTION.DK's HJEMMESIDE AT DE SÆLGER PANASONIC TH37PV60 FOR 11.000, det er sgu meget billigt for en 37'' men ville nu anbefale 42'' :) men op til dig

INFO:
Det bogstav der står bagefter TH37PV60 x
X = region (E= europa / U= USA / J=Jylland/Japan eller lign)

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 22:22

Hej tak for svarene det gav jo ikke så mange forskellige svar hvilket jo bare gør det hele meget nemmerer. men jeg må jo ud og se nogle forskellige skærme i butikkerne og så se om jeg bliver klogerer af det.

hvad med at kæbe skærmen i en tysk internet butik er det for farligt jeg har surfet lidt rundt og set at man kan få Panasonic TH-42PX60E til ca 9000 kr +fragt  det er jo også penge at sparre

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 22:24

ÅÅÅÅåååå nej! Nu er denne tråd også på vej over i Plasma vs. LDC debatten.

Når trådens starter snakker både LCD og plasma er det vel lidt svært at undgå? Desuden ser jeg, efter gennemsyn af tråden, DIT indlæg som første egentlige LCD vs. plasma-indlæg! Prøv at lade være med at være så panisk over at der rent faktisk skulle komme DISKUSSION ud af en tråd, i stedet for blot endeløse anbefalinger. Det er ærligt talt lidt flabet at dømme diskussionen på den måde, især når INGEN er blevet svinet til og der så godt som ikke har været egentlig 'versus' diskussion.

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 22:26
Det vigtigste er at du får dem til at stempe garantibeviset så dit Worldwide Panasonic garanti funker... Men ved det ikke helt, så må man da håbe at postvæsenet fra Tyskland til DK ved at en plasmaskærm ikke må lægges ned... men igen jeg ved det simpelthen ikke.... Men det er da klart en god pris...!!!

Skrevet af: Mollerup
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af Heltehunden Heltehunden skrev:

Nu skal vi også passe på at vi ikke bliver alt for paniske angående "dårlige" butikker, ved godt der i dette forum er en klar for-tapeconnection stemning, og butikken er da også rigtig god med god service etc. Men jeg købte min skærm gennem Easyshopping og hentede selv skærmen ved grænsen, og der var ingen problemer overhovedet, de vidste ikke en skid om skærmen det vil jeg indrømme, og fortalte mig ikke at skærmen ikke må lægges ned etc, som tapeconnection helt sikkert gør (mener det ikke ironisk, er meget for butikker som har servicen i orden) men sparede en del penge ved at købe den på den måde som jeg gjorde i forhold til stort set alle danske butikker, og i hvert fald alle danske "fysiske" butikker. Prisen betyder meget for mig og den info jeg havde fået fik jeg jo her :) Og det eneste der er vigtigt når skærmen er valgt, at:
*Butikken underskriver garantien, så du kan få den lavet i Danmark under (Panasonics) garanti.
*Og Tv'et virker! (Hvis det ikke gør så sender du det bare retur, du har jo 14 dages fuld returret.

Jeg er enig i at dette ikke skal udvikle sig til en LCD vs Plasma debat, og jeg vil da også råde dig til at kigge på markedet selv. Men til den pris som du vil give vil jeg påstå at plasma er din mand, specielt når TV'et hovedsageligt skal bruges til analogt tv. LCD skærme som Phillips, Sony og Pioneer er virkelig gode ingen tvivl om det, men de koster altså bare en spand mere i forhold til den billede/kontrastkvalitet PanaPV60 kan yde...

Det med at PV60-600 er at foretrække da de kan købes på "dansk jord" er et godt argument, men hvis man ikke havde digital tuner/boks så ville jeg nu stærkt overveje det med at købe PX modellen, for digitalt tv er fremtiden, måske kommer de analoge kanaler i fremtiden også på den digitale tuner... eller noget, hvem ved... og på trods af hvad nogle svenskere sagde, så har jeg overhovedet ikke haft problemer med mine undertekster på de danske digitalkanaler, æøå virker fint etc.

MEN HOV KAN SE PÅ TAPECONNECTION.DK's HJEMMESIDE AT DE SÆLGER PANASONIC TH37PV60 FOR 11.000, det er sgu meget billigt for en 37'' men ville nu anbefale 42'' :) men op til dig

INFO:
Det bogstav der står bagefter TH37PV60 x
X = region (E= europa / U= USA / J=Jylland/Japan eller lign)

Vær opmærksom at PX ikke kan bruges til noget, hvis du har kabel tv.

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 22:30

hvad med at kæbe skærmen i en tysk internet butik er det for farligt jeg har surfet lidt rundt og set at man kan få Panasonic TH-42PX60E til ca 9000 kr +fragt  det er jo også penge at sparre

Såfremt der kan betales med kreditkort er jeg interesseret i at høre hvad for en butik det er.

Hvis PX kan købes for de samme penge som PV i Danmark, uden for meget bøvl i samme omgang, kunne det da være meget hygsommeligt at få TV2 digitalt. Alt andet har jeg jo på parabolen

Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 23:21
Det med at digitale tunere ikke kunne bruges til kabel tv vidste jeg faktisk ikke troede de havde åbnet for digitale kanaler som alle andre... :) men tak så lærte jeg også noget nyt i dag... :)

Skrevet af: Nisse
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 09:41

Hej tak for svarene det gav jo ikke så mange forskellige svar hvilket jo bare gør det hele meget nemmerer. men jeg må jo ud og se nogle forskellige skærme i butikkerne og så se om jeg bliver klogerer af det.

Det er en god pris. Jeg er selv på jagt - kan du smide et link ?

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 09:52

Det var måske en ide at lave en købsguide/FAQ her på siden til newbies der ønsker sig et nyt TV, således at de er klædt rimeligt på inden de går ud i butikkerne. Det er efterhånden de samme spørgsmål og svar som går igen i alle TV-trådene.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 12:18

Omkring dette emne bliver vi nok aldrig helt enige Naiera. 

Jeg mener stadig at de endeløse Plasma vs. LCD diskussioner ikke nødvendig vis gavner nye købere. Så heller nogle anbefalinger. I sidste ende skal folk ud og se på forskelling TV i butikkrne og ikke beslutte sig foran deres computerskærme!

Sidstnævnte er vi selvfølgelig enige om. Jeg mener blot, at det absolut ikke kan skade nye købere, hvis der kommer noget information omkring LCD og plasma på bordet. Du vil vel ikke holde viden fra dem, der skal ud og bruge adskillige tusinde kroner på et nyt TV? Anbefalinger er der jo nok af under alle omstændigheder. En diskussion kommer IKKE i vejen for nye anbefalinger. Der er rigeligt med plads. Tråde kan jo fortsætte på hundredevis af sider!

Indlæg som dine der kommer med flabede kommentarer omkring at tråden om 5 indlæg vil være ubrugelig hjælper overhovedet intet. Det er måske din definition af ubrugelig, men så langt fra mange andres! Det hjælper absolut intet at du kommer ind og spiller hellig. Det eneste du får ud af det, er at tråden kommer til at køre endnu mere af sporet.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 17:10

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

ÅÅÅÅåååå nej! Nu er denne tråd også på vej over i Plasma vs. LDC debatten.

Når trådens starter snakker både LCD og plasma er det vel lidt svært at undgå? Desuden ser jeg, efter gennemsyn af tråden, DIT indlæg som første egentlige LCD vs. plasma-indlæg! Prøv at lade være med at være så panisk over at der rent faktisk skulle komme DISKUSSION ud af en tråd, i stedet for blot endeløse anbefalinger. Det er ærligt talt lidt flabet at dømme diskussionen på den måde, især når INGEN er blevet svinet til og der så godt som ikke har været egentlig 'versus' diskussion.

Omkring dette emne bliver vi nok aldrig helt enige Naiera.  

Jeg mener stadig at de endeløse Plasma vs. LCD diskussioner ikke nødvendig vis gavner nye købere. Så heller nogle anbefalinger. I sidste ende skal folk ud og se på forskelling TV i butikkrne og ikke beslutte sig foran deres computerskærme!

Jeg mener det er rigtig sundt med denne debat LCD-plasma løbende. Det er jo utroligt vigtigt at folk bliver opmærksom på at der er 2 valgmuligheder når man skal ha en ny fladskærm. Jeg selv har stor glæde af nye input fra dette forum, hver måned kommer der nye teknologier

Tænk hvor mange der sidder derhjemme og ærger sig over fejlkøb i 20 - 30.000 kr klassen fordi de ikke fik den fulde information og inspiration.

Tilføjelse:
På det seneste især spørgsmålet om størrelse på den nye fladskærm, jeg tror mange ejere af en flad har konstateret at de har købt for småt.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 18:03

Hvad er det lige i min kommentar du mener der er flabet?

'ÅÅÅÅåååå nej! Nu er denne tråd også på vej over i Plasma vs. LDC debatten'

Det er flabet og selvforherligende. Du gør dig selv fantastisk meget bedre end os andre, ved at gå ind og dømme tråden ubrugelig før der overhovedet har været nogen egentlig 'krig' eller versus diskussion. Ingen er/var kommet noget til og dine 'åh nej'-indlæg kan alligevel ikke stoppe noget som helst, hvis tråden alligevel drejer i den retning. Det eneste du gør er at pisse på folk der prøver at hjælpe trådens starter så godt de nu engang kan.

Men overdrivelse fremmer forsmåelsen Jeg er ikke sur, og jeg har ikke lyst til at blive personlig; jeg ville bare sætte pris på, hvis du kunne holde inde med den slags indlæg, når vs.-diskussionen ikke engang er startert. Det ér irriterende at se den slags 'dømme-indlæg, når man som nævnt prøver at hjælpe trådens starter så godt man kan, og de hjælper overhovedet ikke på at holde tråden på emnet.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 18:21
Nu vi taler om hvad der skal være plads til og hvad der ikke skal være plads til i et spørgsmål om hvilket tv man skal have... er det her så ikke én af de sidespor som vi ikke skal ud på...??

Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 18:22

Hvad er det lige i min kommentar du mener der er flabet?

'ÅÅÅÅåååå nej! Nu er denne tråd også på vej over i Plasma vs. LDC debatten'

Det er flabet og selvforherligende. Du gør dig selv fantastisk meget bedre end os andre, ved at gå ind og dømme tråden ubrugelig før der overhovedet har været nogen egentlig 'krig' eller versus diskussion. Ingen er/var kommet noget til og dine 'åh nej'-indlæg kan alligevel ikke stoppe noget som helst, hvis tråden alligevel drejer i den retning. Det eneste du gør er at pisse på folk der prøver at hjælpe trådens starter så godt de nu engang kan.

Nu synes jeg altså du over-reagerer Naiera. Den anklage du retter mod ChrisJJ passer glimrende på flere af dine egne indlæg i andre tråde hvor debatten bliver tilspidset. Såååh skulle vi ikke lige læne os tilbage og drikke en kølig pils

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 18:36

Det var dog ufatteligt som du hidser dig op. At dømme udfra det du skriver og den måde du skriver det på hvem er det så lige der er flabet? Mine kommentar er ikke personligt rettet mod dig, så cool it!

Hvem hidser sig op? Jeg er/var blot irriteret over dine dommer-indlæg og kommenterer dette. Dine kommentarer tager jeg som retter mod mig og andre. Ikke blot i denne tråd, for der har jo også været andre hvor du, uden at have deltaget i tråden, kommer ind og beklager at vi alle er nogle gedebukke der ødelægger det hele.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 19:02
Jeg vælger blot hvad jeg vil kommentere. Konteksten kan alligevel læses i dit oprindelige indlæg. Der er ikke noget fordrejende ved at skære noget man mener er irrelevant for sit indlæg væk fra et citat. Jeg prøver bare at spare lidt skærmplads. Det god citat-skik ikke ALTID at medtage HELE indlæg i citater.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 21:09
Nej, det gør jeg godt nok ikke. Det var en urelateret kommentar for at forklare dig at jeg altså ikke forsøger at misrepræsentere dine udtalelser. Dét er der altså ikke noget forfærdeligt i at prøve at forklare. Hvis der er nogen der bliver ved, så er det dig! Det er _dig_ der bliver ved med at lave indlæg, der nødvendiggør urelaterede svar fra mig. Jeg har længe været klar til at lægge off-topic debatten i denne tråd på hylden.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 22:00

Vi er stadig et par stykker der godt kunne tænke os at vide hvor omtalte TV kan købes for den nævnte pris

Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 22:52

Vi er stadig et par stykker der godt kunne tænke os at vide hvor omtalte TV kan købes for den nævnte pris

Hej undskyld jeg først svarrer nu men mit internet har været nede.

prøv at se på denne side http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/393321_-th-37pv60e-panasonic.html - http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/393321_- th-37pv60e-panasonic.html

Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 23:25

det er jo 37" modellen....

jeg har netop bestilt 42px60 fra tyskland - 11.126 kr incl. fragt.

Og så er det endda med Mastercard betaling

Nogle der ved om der er 2 antenneindgange? Altså 1 til den analoge og 1 til den digitale eller er en og samme indgang?

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 13:55

Det er samme indgang.... Men det der klart er et plus er at der er 2 hdmi indgange.... bliver nyttigt i fremtiden!!!

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:09

Cool nok det er samme indgang...

Hvordan gør jeg så i følgende scenarie:

Jeg skal have fiber pr. 1/12 (energimidt) hvor jeg modtager tv gennem. Nogle kanaler (DR, TV2 og DR2) kommer via DVB-T, mens resten er normal analog.

Fungerer det så bare out-of-the-box?

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:15

Min antenneforening har sat alle kanalerne på samme "ledning" men ved faktisk ikke om det er muligt at sende det via 2 stik (et til analog og et til DVB-T). Men TV'et modtager så de digitale kanaler med den digitale tuner og de analoge med den analoge tuner i TV'et... Nogen har jo klaget over hvorfor de íkke er på den samme tuner da den digitale tuner sagtens kan tage analoge kanaler, men det er en anden diskussion... :)

Men jeg ville da mene at analoge og digitale kanaler kommer på samme stik!!! Eller det vil jeg sikkerhed sige at det gør de... andet ville være dybt idiotisk...

(Forresten nogen der ved hvordan man opdaterer Firmware/Software på TH42PX60'eren.. Fandt en side men de det man skulle gøre der virkede slet ikke...??)

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:17
Har du egentlig afprøvet den digitale tuner i PX60?

Er den noget værd?

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:30

Ja "afprøver" den hver eneste dag...  Den er virkelig noget værd... Før jeg købte den, var jeg i nogle butikker i Danmark og høre om den, de kendte ikke meget til den da den ikke sælges i Danmark, men en meget kendt butik her i Odense som virkelig har styr på deres sager sagde at rygterne var at undertekst-"programmet" på PX60'eren var dårlig. Men det kan jeg på det stærkeste afvise, underteksterne er rigtig gode og (som også er nævnt tidligere) så er æøå perfekte og underteksterne virker super. Jeg har ikke én gang oplevet at underteksterne ikke har været på eller noget, sad og så City of God i går på DR (ja betaler Liscens) og der manglede nogle af underteksterne, men vælger at tro at det var manden der lavede dem der har været dårlig (er jo en brasilliansk film) :)

ENESTE KRITIKPUNKTER SOM DER KAN VÆRE:
*TV'et har jo en scroll menu hvor man kan trykke på en tast så kommer en menu frem hvor man kan læse om det man ser og hvad der kommer efterfølgende, der kunne det være dejligt at når man i menuen går over til næste kanal at man så kunne se hvad der kører på den i stedet for bare at vise "no information", men det kan være det kommer i en kommende version af softwaren eller lign.

*Og så er skift mellem Digital- og analogtuner langsom, eller det tager 1½ sekund... men det er også lidt tid hvis man er på en kanalsurfer... Almindelig kanalskift tager ca 0.75-1 sekund.

MEN ALT DETTE ER INGENTING NÅR MAN TÆNKER PÅ:
*Den suveræne billedkvalitet

*Lydkvaliteten, er god til normal tv kiggeri, ellers har man jo et anlæg.

*TXT er fandens hurtigt... min tager omkring 0 sek for sideskift:) Har prøvet 2 gange at jeg skulle vente, men det var hver gang på infosiden, skrev jeg en anden side var den der med det samme.

*Jeg læste et sted, desværre intet link, at tuneren i PX60'eren var bedre end de DVT-B tunere til en 1000 kr (eller var det mere??)

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:38

Det glæder mig at høre

Glæder mig helt vildt  til at modtage TV'et...

Eneste jeg er lidt træt af, er at de ikke har underskrevet PAN Guarantee kortet - selvom jeg sendte 3 mails om at de skulle huske det.

De undskyldte det med at den ligger inde i kassen og at de ikke åbner kasser - måske en reel undskyldning.
De skrev at jeg kunne sende den derned, så ville de stemple og underskrive den til mig. Det er bare lidt noget bøvl

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Det glæder mig at høre

Glæder mig helt vildt  til at modtage TV'et...

Eneste jeg er lidt træt af, er at de ikke har underskrevet PAN Guarantee kortet - selvom jeg sendte 3 mails om at de skulle huske det.

De undskyldte det med at den ligger inde i kassen og at de ikke åbner kasser - måske en reel undskyldning.
De skrev at jeg kunne sende den derned, så ville de stemple og underskrive den til mig. Det er bare lidt noget bøvl

Modtog også med ustemplet garantibevis. Ifølge den lokale pana forhandler, som jeg har et godt forhold til, går pana plasma sjældent i stykker ( 7-9-13 ), så sandsynligheden for at skulle få brug for garantibeviset er vidst minimal. Det positive ved at de ikke åbner og tar beviset op er at seglet fra fabrikken er ubrudt, så man ved at det er et "frisk" TV man modtager.

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:55
Helt enig...

men at det nu aldrig går i stykker tror jeg nu samtlige forhandlere mener om netop deres mærke

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 14:57

Helt enig...

men at det nu aldrig går i stykker tror jeg nu samtlige forhandlere mener om netop deres mærke

Jeg rettede det også til sjældent så man ikke misforstår

Havde det været et bambus TV havde jeg nok skrevet efter et med stempel.

Et lille regnsestykke:

Hvis vi antager at det vil koste 12.000 at få repareret skærmen, og jeg sparede 6.000 ved at købe det i Tyskland, sandsynligheden for at det går i stykker det første år er eksempelvis 1/100 , kan risikopræmien beregnes til 12.000/100 = 120 kr. for at tjene 6.000. = god forretning selv uden garanti.

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 16:57
Men husk nu SKÆRMEN PÅ PÅ INTET TIDSPUNKT LIGGE NED... DET SKAL ALTID VÆRE I OPRETSTÅENDE TILSTAND (eller hvad det nu hedder)

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 17:00

Oprindeligt skrevet af Heltehunden Heltehunden skrev:

Men husk nu SKÆRMEN PÅ PÅ INTET TIDSPUNKT LIGGE NED... DET SKAL ALTID VÆRE I OPRETSTÅENDE TILSTAND (eller hvad det nu hedder)

Ja, jeg har mareridt om fragtmændene der smider rundt med det i lastvognen. For dem skal det vel bare gå stærkt og de får jo løn allgievel.

De aner sikkert ikke engang at det ikke må ligge ned

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 17:03
Man må da håbe at de du har købt den af har sagt det... men jeg ved nu heller ikke hvorfor den ikke må ligge ned... men det kan da være at der er nogen herinde der kan give et svar?

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 17:03
Så vidt jeg ved hænger det sammen med plasma-gassen der kan flyde ud.... Men måske er det bare en skrøne

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 17:05
man skulle jo tro at den mindre flød ud hvis den lå ned... :) men jeg siger også kun hvad jeg får at vide... :)

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 17:06
Kan se du har en xbox... Er det en 360?

Og hvis ja, ser det lækkert ud på Panny'en?

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 17:12
Jeg har en gammel XBOX, så det er ikke det vilde da jeg ikke har en component ledning... Men har lånt en Xbox 360 for en måneds tid siden, som havde component... det så rigtig godt ud... og grafikken er ren og god, men det ødelægger sgu meget at Xbox360 larmer som et jægerfly... men ellers jo grafikken var god! Tidligere i dette indlæg har jeg Linket til min hjemmeside ( http://www.isyvsind.dk/temp/PanasonicPX60/Billeder.html - http://www.isyvsind.dk/temp/PanasonicPX60/Billeder.html ) hvor du kan se de forskellige billeder... men som jeg også nævnte så er det meget bedre i virkeligheden, og tænk på at man sidder 3 meter væk og ikke 1½ som jeg gør på billederne + sideskin etc etc... ja jeg tuder

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 18:05

Så vidt jeg ved hænger det sammen med plasma-gassen der kan flyde ud.... Men måske er det bare en skrøne

... jeg har også hørt at den udsender en fæl lugt som aldrig går væk

Hvis det ligger ned kan glasset springe hvis det får et bump - derfor.

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 18:09

Så det har intet med at plasmaet bliver smadret eller farverne bliver dårligere, det er udelukkende for at hvis det får et tryk så kan glasset blive smadret eller så kan glasset trykke på gasset eller lign?

Print side | Luk vindue