Print side | Luk vindue

Nye Verbatim er dårlige?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16532
Udskrevet den: 31-Januar-2025 kl. 23:48

Emne: Nye Verbatim er dårlige?
Skrevet af: maze
Emne: Nye Verbatim er dårlige?
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 20:43
Hejsa,

jeg har læst gennem den anden tråd om Verbatim medier her i forummet, og her får medierne kun ros, selvom det nyeste indlæg rejser et spørgsmål om medierne.

Jeg har brugt Verbatim i halvandet år, helt uden problemer. Først -R 8x, senere -R 16x. Men den sidste sending jeg fik, fra Azomedia, har været noget skidt. Foreløbig har kun én ud af 6 skiver givet en vellykket brænding på min JVC DR-MX1.

De skiver jeg har fået før har en metalfarvet, mat og helt jævn overflade, mens de nye jeg lige har taget i brug har en lidt mere ru overflade.

Ellers er der ikke noget at se - begge er -R 16x.

I hubben på de gamle står præget i plasten:
6025E2124-05793E00

I hubben på de nye står printet med sort:
6121 518 -R E E 17460

Ideer? Har jeg bare været uheldig?

Venligst,

Mads Hansen

Svar:
Skrevet af: DrageMester
Skrevet den: 23-Oktober-2006 kl. 23:21

De Verbatim DVD+R skiver (Made in India) jeg har købt for nyligt er heller ikke af samme kvalitet som de var tidligere. De fleste af dem har en eller anden form for overflade defekt nær yderkanten, hvilket gør at man skal passe på ved brænding af disse skiver ved høj hastighed, hvis man brænder mere end ca. 4 GB.

Ud fra dit serienummer kan jeg se, at dine DVD-R også er Made in India.

Jeg har dog ikke oplevet din fejlrate på 5 ud af 6, men jeg har ikke den same recorder som dig.

Idé: Du kan prøve at klage til http://www.verbatim-europe.com/ - Verbatim Europe . Det er lykkedes for nogen andre personer a få byttet deres medier på denne måde.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet af: Keld
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 17:04
Det korrekte er vel at reklamere til forretningen / internetfirmaet, der har solgt skiverne. Der er 24 mdrs. reklamationsret på skiver. Jeg havde mange fejl på de allerførste DVD-skiver jeg i sin tid købte i en af Fleggårds grænsebutikker. De blev ombyttet uden problemer. 

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 21:45
Tja, nu har jeg lige skrevet høfligt til Verbatim - så får vi se hvad der kommer ud af det.

Jeg tror desværre ikke meget på at klage til forhandleren.

Som det bliver antydet i den anden tråd om Verbatim medier her i forummet, er Azomedia måske ikke helt upartiske når de stiller spørgsmål ved Verbatim medier.

VH

Mads Hansen

Skrevet af: Keld
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 22:11

Maze skrev:  "er Azomedia måske ikke helt upartiske når de stiller spørgsmål ved Verbatim medier."

Det forstår jeg ikke helt. Du klager over at 5 ud af 6 skiver ikke dur, samtidig siger du, at Azomedia  ikke er helt upartiske, når de stiller spørgsmål til kvaliteten af Verbatims skiver.

Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 23:52

For en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at hvis et medie fejlbrænder i en recorder (eller CD/DVD brænder), så kan det være fordi mediet er dårligt, det kan være fordi recorderen er dårlig, eller det kan være at mediet og recorderen simpelthen bare ikke er kompatible.

Det er fuldt ud muligt at brænde højkvalitets medier i højkvalitets recorder/brændere og få et dårligt eller ubrugeligt resultat alligevel.

Så der kan være andre forklaringer på problemet end at disse Verbatim medier er dårlige. Hvis man kun har en enkelt recorder/brænder at prøve medierne i, så kan man aldrig være helt sikker på hvor problemet ligger.

-------------
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414

Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 20:34
Oprindeligt skrevet af Keld Keld skrev:

Maze skrev: "er Azomedia måske ikke helt upartiske når de stiller spørgsmål ved Verbatim medier."

Det forstår jeg ikke helt. Du klager over at 5 ud af 6 skiver ikke dur, samtidig siger du, at Azomedia ikke er helt upartiske, når de stiller spørgsmål til kvaliteten af Verbatims skiver.

Bare en - måske lidt for indforstået - ironisk kommentar.

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 07-November-2006 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

passe på ved brænding af disse skiver ved høj hastighed, hvis man brænder mere end ca. 4 GB.

Hvad er høj hastighed i denne forbindelse?

Hvilke forhandlere leverer gode og hvilke leverer dårlige verbatimer?

Gælder dette kun -R og ikke +R?

Skrevet den: 07-November-2006 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

passe på ved brænding af disse skiver ved høj hastighed, hvis man brænder mere end ca. 4 GB.

Hvad er høj hastighed i denne forbindelse?

Jeg ville nok undgå at brænde sådanne medier hurtigere end 8x, hvis de har overflade problemer ved kanten.

Citér Hvilke forhandlere leverer gode og hvilke leverer dårlige verbatimer?

Jeg tror ikke det kan beskrives på den måde, jeg tror det kommer an på hvilke forhandlere der er heldige eller uheldige når de modtager medier fra Verbatim. Da jeg ikke selv er forhandler, kan jeg ikke vide om der er nogen forskel i hvorfra de forskellige forhandlere modtager deres medier.

Citér Gælder dette kun -R og ikke +R?

Jeg har nogen problematiske +R medier, så det gælder ikke kun -R.

-------------

Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 07-November-2006 kl. 11:24

Jeg tror ikke det kan beskrives på den måde, jeg tror det kommer an på hvilke forhandlere der er heldige eller uheldige når de modtager medier fra Verbatim. Da jeg ikke selv er forhandler, kan jeg ikke vide om der er nogen forskel i hvorfra de forskellige forhandlere modtager deres medier.

Kunne man forestille sig at en seriøs forhandler som SVP er mere kritisk end andre forhandlere i den henseende? (til gavn for kunderne).

-------------
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.

Skrevet af: mgmg
Skrevet den: 07-November-2006 kl. 18:51

Citér Hvilke forhandlere leverer gode og hvilke leverer dårlige verbatimer?

Det jeg mente var, hvad jeres erfaring med div. forhandlere? F.eks. står jeg for at købe +R hos Burnalot. Er der nogen af jer, der har nylige dårlige erfaringer her fra?

Skrevet af: kallek
Skrevet den: 07-November-2006 kl. 19:11

Jeg fik mine første problemmer med - 16 x Verbatim for ca 6 mdr siden, de kom ud med fejl på min sony 710 disk snavset og kun ved kvik overførsel, ved alm optagelse ingen fejl. Har skiftet over til Hp samt Samsung og Infiniti og Taiyo Yuden, her er det ganske få skiver der laver problemmer. Og de Verbatim skiver er ikke pearl white skiver, som jeg ved flere har klaget over. Men underligt er det har da brændt flere hundrede Verbatim så et eller andet må der være gået galt for dem ?

-------------
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD

Skrevet den: 07-November-2006 kl. 22:42

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Kunne man forestille sig at en seriøs forhandler som SVP er mere kritisk end andre forhandlere i den henseende? (til gavn for kunderne).

SVP er meget seriøs og har fremragende kundeservice, men selv de kan levere dårlige medier når de får en sending dårlige mediier fra deres leverandør; dette er rapporteret for Taiyo Yuden 8x DVDR medier fra SVP for et stykke tid siden i club.cdfreaks.com Blank Media forum.

Oprindeligt skrevet af mgmg mgmg skrev:

Det jeg mente var, hvad jeres erfaring med div. forhandlere? F.eks. står jeg for at købe +R hos Burnalot. Er der nogen af jer, der har nylige dårlige erfaringer her fra?

Tja, jeg købte nogen 50stk Verbatim 16x DVD+R (Made in India) fra BurnaLot og WeSellCD i maj i år, og det er dem jeg har haft nogen problemer med, f.eks. overflade defekter ved yderkanten af skiven.

Jeg har ikke noget statistisk belæg for at mene, at BurnaLot/WeSellCD skulle være dårligere (eller bedre) end andre på dette punkt, men hvis man er bange for at få en masse ens medier der ikke er så gode, så kan man jo f.eks. bestille i forskellige cakebox størrelser fra samme forhandler, eller bestille fra forskellige uafhængige forhandlere - f.eks. i Tyskland, Sverige, England.

Da produktion og salg af blanke DVD medier og DVD brændere efterhånden har så lav en profit margin, så bliver der hugget en hæl og klippet en tå hist og pist i produktionen i forhold til tidligere efter hvad jeg kan vurdere.

Vi kan desværre ikke både få utroligt lave priser og samtidig bevare høj kvalitet.

-------------

Skrevet af: Keldjensen
Skrevet den: 08-November-2006 kl. 10:36

Jeg har nu for nyelig i 2 omgange købt 50 stk. Verbatim DVD+R Photo printable fra Burnalot. 

Den første sending virkede de alle og jeg har foreløbig brugt 2 af den sidste sending også uden problemer...

Skrevet af: nesager
Skrevet den: 10-November-2006 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af maze maze skrev:

Hejsa,

jeg har læst gennem den anden tråd om Verbatim medier her i forummet, og her får medierne kun ros, selvom det nyeste indlæg rejser et spørgsmål om medierne.

Jeg har brugt Verbatim i halvandet år, helt uden problemer. Først -R 8x, senere -R 16x. Men den sidste sending jeg fik, fra Azomedia, har været noget skidt. Foreløbig har kun én ud af 6 skiver givet en vellykket brænding på min JVC DR-MX1.

De skiver jeg har fået før har en metalfarvet, mat og helt jævn overflade, mens de nye jeg lige har taget i brug har en lidt mere ru overflade.

Ellers er der ikke noget at se - begge er -R 16x.

I hubben på de gamle står præget i plasten:
6025E2124-05793E00

I hubben på de nye står printet med sort:
6121 518 -R E E 17460

Ideer? Har jeg bare været uheldig?

Venligst,

Mads Hansen

Hej
Azomedia har i et nyhedsbrev forklaret om deres problemer med Verbatim
og henviser til Verbatim.Dk.
Ved ikke om du kan bruge det til noget.
Mvh nesager

Skrevet den: 03-December-2006 kl. 22:11
Jeg vil lige vende tilbage og fortælle hvordan det er gået.

Jeg skrev til Verbatim, og forklarede problemet.

Jeg gav dem så mange oplysninger som jeg kunne, og de var meget hjælpsomme.

Det endte med at jeg sendte dem de "Made in India"-medier jeg havde problemer med og fik byttet dem til Taiwan-medier uden anden udgift end porto.

De har lovet at vende tilbage med en forklaring af problemet, men spørgsmålet skal en tur til Japan før de ved noget bestemt - så poster jeg deres svar her.

Vær i øvrigt opmærksom på, at Verbatim med varenummer 43522 kan være fra enten Indien eller Taiwan. De har begge koden MCC 03RG20, men opfører sig altså forskelligt.

Det ser forresten ud til, at de indiske medier brændes OK på PC, men jeg har ikke prøvet mange nok til at kunne sige det med sikkerhed.

Venlig hilsen,

Mads Hansen

Skrevet af: MichaelS
Skrevet den: 03-December-2006 kl. 22:22

Tak for tilbagemeldingen, fortsæt endelig når der er noget nyt.

/MichaelS

-------------
mvh MichaelS

Skrevet den: 28-Februar-2007 kl. 19:56
Jeg har fået et foreløbigt svar fra Verbatim.

De har undersøgt sagen selv, og bekræfter at de indiske medier fungerer dårligt på nogle recordere.

Nogen forklaring har de endnu ikke fundet. De oplyser, at indien-medierne og taiwan-medierne fremstilles af ens materialer, på ens maskiner og med den samme fremstillingsteknik.

Stadigvæk, så kan man dog mærke forskel på overfladen af medierne (det er svært at _se_ forskel). Taiwan-medierne har en helt glat overflade, mens indien-medierne har en lidt mere ru overflade.

Jeg vender tilbage, når der er nyt fra Verbatim.

VH

Mads Hansen

Print side | Luk vindue