Print side | Luk vindue

Kopiere til ny telefon

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Android udstyr
Forumbeskrivelse: Udstyr baseret på Google Android som smartphones og tablets
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165328
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 01:36

Emne: Kopiere til ny telefon
Skrevet af: pipper
Emne: Kopiere til ny telefon
Skrevet den: 21-November-2022 kl. 19:49
Så fik jeg købt en ny telefon som afløser for min Huawei P30 Pro som bare har været den bedste telefon jeg har haft til dato.

Nu skal der så prøves en Pixel 7 Pro.

Men er det bedste at kopiere alle app med over i den nye telefon eller er det bedre at hente en efter en i "play butikken"?

Jeg vil ikke så gerne have alt muligt crap med over som der desværre er på en Huawei telefon, men det er jo ret omstændigt at skulle hente en efter en.

vh

Svar:
Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 21-November-2022 kl. 22:30
Tillykke med din 7 Pro - jeg har den også.

Jeg ville nok lade Google hente apps fra den sikkerhedskopi, du forhåbentligt har liggende der. Ellers gør det inden du skifter telefon. Det er jo nemt, at sige ja, når simkortet sættes i.
Umiddelbart vil jeg tro, at det er nemmere efterfølgende at slette de få apps, du ikke vil beholde.

Du får kun apps med over på din Pixel - alt andet crap som Huawei, Samsung og mange andre lægger oven i Androidsystemet kommer ikke med.

Jeg havde tidligere en Nokia, hvor der også var en ren Android installeret, så for mig er der ingen forskel, hvad det angår, men du vil blive glad for at få en Android som en Android skal være og det må man sige, at Pixel er. 
Du skal lige være opmærksom på, at apps som f.eks.  mitid, sygesikringskort og lignende skal aktiveres på den nye telefon, da aktiveringer ikke følger med over på den nye.

Skrevet den: 22-November-2022 kl. 11:11
Tak for svaret.Thumbs Up
Hvor længe har du haft din og virker den fint. 
Jeg er medlem af en gruppe på FB og de er ikke alle lige tilfredse. 
Nogen melder om mange fejl og er langt fra tilfredse.

Hvad med 5G. Der er nogen der skriver at det ikke virker på telefonen. 

Skrevet den: 22-November-2022 kl. 17:47
Jeg har haft den siden den 18. oktober.
Jeg købte den hos Google i Tyskland, da de den første uge efter frigivelse havde et godt tilbud, hvor selve telefonen var lidt billigere (Kr 6680) end i DK og så fik man et Pixel watch med gratis - normalprisen for uret er ca. kr. 3200. Derudover tilbød de et trade-in, hvor jeg kunne få kr 710 for en gammel Samsung telefon. Alle fragtomkostninger overtog Google til og fra en adresse i Flensborg hos en bekendt.

Min 7 Pro virker rigtig godt og jeg er meget tilfreds. Der har overhovedet ikke været nogen problemer med den og 5G virker upåklageligt.

Det med 5G er jo meget afhængig af, hvilken operatør man abonnerer hos og behøver ikke ligge ved telefonen.

Hvad er det for fejl, der nævnes på FB?

Skrevet den: 22-November-2022 kl. 20:14
Mange små irriterende fejl og flere skriver at den låser/fryser.
Desuden klager flere over at batteriet drænes for hurtigt ift. hvad der skrives.

Men jeg tager chancen og pakker den ud af æsken og så må vi se
om ikke jeg bliver glad for telefonen :-)

Købte den i Søndags i Elgiganten for ca 3500 kr + et abb. hos CBB til 149 kr/md i 6 måneder.

Så skal jeg bare lige have købt en oplader og cover til den. :-)

Skrevet den: 24-November-2022 kl. 00:26
Jeg har ikke haft problemer med frysning af skærm, og 5G virker fuldt ud stabilt.

Der er ikke dukket nogen problemer op overhovedet i den tid (lidt over en måned) jeg har brugt den og den bliver brugt rigtig meget hver dag.

Jeg håber da, at du får samme gode oplevelse med din.

Må indrømme, at den ikke holder strøm lige så længe som min Nokia, men det ligger helt klart mest i, at 7 Pro har en bedre skærmtype. Forskellen er måske et par timer.

Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 24-November-2022 kl. 06:07
En lille ting...Husk også, at Google jo ændrede på ubegrænset plads på Google Fotos. Førhen fik man ubegrænset plads ved at uploade i det, som de kaldte "høj kvalitet" - kaldes nu "Pladsminimering". Sådan er det ikke mere. Nu er det 15 GB, eller køb mere plads. Eller, blot oprette en konto mere...

KUN Pixel 5 eller ÆLDRE har ubegrænset plads på Google fotos. Det gælder IKKe nye modeller!
http://support.google.com/photos/thread/184297368/google-pixel-7-pro-doesn-t-have-unlimited-storage?hl=en" rel="nofollow - https://support.google.com/photos/thread/184297368/google-pixel-7-pro-doesn-t-have-unlimited-storage?hl=en  

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock

Skrevet den: 25-November-2022 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Tillykke med din 7 Pro - jeg har den også.

Jeg ville nok lade Google hente apps fra den sikkerhedskopi, du forhåbentligt har liggende der. Ellers gør det inden du skifter telefon. Det er jo nemt, at sige ja, når simkortet sættes i.
Umiddelbart vil jeg tro, at det er nemmere efterfølgende at slette de få apps, du ikke vil beholde.

Du får kun apps med over på din Pixel - alt andet crap som Huawei, Samsung og mange andre lægger oven i Androidsystemet kommer ikke med.

Jeg havde tidligere en Nokia, hvor der også var en ren Android installeret, så for mig er der ingen forskel, hvad det angår, men du vil blive glad for at få en Android som en Android skal være og det må man sige, at Pixel er. 
Du skal lige være opmærksom på, at apps som f.eks.  mitid, sygesikringskort og lignende skal aktiveres på den nye telefon, da aktiveringer ikke følger med over på den nye.

Jeg er ikke helt med på det med at hente fra en sikkerhedskopi.
Hvor ligger den?

Har lige læst at det er bedst at hente fra Google fremfor at overføre mellem telefonerne. Her kunne der opstå en ustabil telefon efterfølgende.

Skrevet den: 26-November-2022 kl. 00:24
Hvis du på din gamle telefon vælger at sikkerhedskopiere til Google Drev, så får du, når du sætter simkortet i den nye tlf, mulighed for at vælge, at det hele bliver installeret fra sikkerhedskopien. Du skal bare sige ja eller OK til det, så hentes det hele automatisk.

Mange Android-telefoner er indstillet til automatisk at sikkerhedskopiere til G-Drev - det vil din 7 Pro være -, men jeg ved ikke, hvordan standardindstilling er på en Huawei.
Det kan være, at Huawei har deres egen backup lige som Samsung, men du kan manuelt oprette en kopi i G-drev.
Når sikkerhedskopien ligger der, så er fabrikatet på telefonen ligegyldig, bare det er en Android-telefon. 

Jeg foretrækker den løsning, da den er nem og uden dikkedarer.

Skrevet den: 26-November-2022 kl. 08:54
Tak for svaret Erik.
Det må jeg lige prøve.

Jeg kommer dog først over på nyt abb. d, 20-12 kan jeg se,
så må lige vente lidt endnu.

Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 26-November-2022 kl. 09:13
Android er ligeglad med SIM kortet, eller hvilket abonnent du har, blot der er forbindelse til nettet, f.eks. gennem WIFI.
Så du kan sagtens hente en backup ind på en ny telefon uden SIM kortWink  

-------------
Mvh Jesper

Skrevet den: 26-November-2022 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Android er ligeglad med SIM kortet, eller hvilket abonnent du har, blot der er forbindelse til nettet, f.eks. gennem WIFI.
Så du kan sagtens hente en backup ind på en ny telefon uden SIM kortWink  

Fedt, så kan jeg godt få gang i den nye telefon Thumbs Up

Dæleme også træls at have den liggende i 30 dage inden den må pakkes ud :-)

Skrevet den: 26-November-2022 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Fedt, så kan jeg godt få gang i den nye telefon Thumbs Up

Dæleme også træls at have den liggende i 30 dage inden den må pakkes ud :-)

Ja, det ville ikke være til at holde ud, når man nu har fået nyt legetøj.

Bare læg en back-up i google med den gamle og så kører det.

Du kan jo fint bruge det nuværende sim-kort i den nye telefon, indtil du får et nyt med dit nye abonnement.

Skrevet den: 29-November-2022 kl. 21:54
Kan se at min Huawei telefon ikke har lagt billeder op i google fotos.
Nu har jeg sat den til at gøre det men er det ikke meningen at den selv
lægger fotos op.
Her mener jeg at hvis jeg f.eks tager 5 billeder skal den så ikke automatisk sende den op.?

Skrevet den: 30-November-2022 kl. 00:09
Om telefonen gemmer billeder i Google fotos er et spørgsmål om, hvorledes telefonen er sat op.

Man bestemmer selv om billeder skal lægges i Google fotos eller ej.

Du kan på din Pixel åbne appen fotos - trykke på konto øverst i højre hjørne > Indstillinger for Fotos > Backup og synkronisering > skyderen øverst bestemmer om du vil bruge Fotos eller ej. Der er også andre indstillingsmuligheder på den side.

Hvis skyderen skubbes til højre vil alle billeder, du tager i fremtiden, blive gemt i Fotos.

Hvorledes gik det med opstart af din 7 Pro mht overførsel af apps ?

Skrevet den: 30-November-2022 kl. 12:15
Hej Erik
Jeg når det ikke før på fredag. 
Men når jeg vil hente fra Google backup bliver 
Jeg så spurgt hvad jeg vil hente. 
Jeg vil gerne have mine apps og kontakter. 
Alle billeder der ligger i Google foto vil jeg for alt i verden
Ikke have med over på den nye telefon 

Skrevet den: 01-December-2022 kl. 19:46
Hej pipper
Du bliver spurgt om du vil have apps og indstillinger lagt ind på den nye telefon.
Når du siger ja til det, får du også dine kontakter med.
De ting er indeholdt i backup hos Google, når denne oprettes.

Billeder bliver ikke overført, men du kan efterfølgende tilgå dem med Google Fotos og hvis du vil, kan du downloade udvalgte til din telefon - det ser jeg dog ikke umiddelbart nogen grund til, men der er forskellige meninger om det.

Held og lykke med projektet - det er blevet nemmere og nemmere at få en ny telefon.

Skrevet af: TBC1
Skrevet den: 01-December-2022 kl. 20:50
Det nemmeste er imho at benytte "fast pair"

Det eneste du skal sikre dig er at blutooth er aktiveret

Sig til assistenten på den gamle telefon: "OK Google - Set up my device" 
...Eller måske mere universalt traf-sikkert: Åbn Google (OBS! ikke at forveksle med Chrome!) og skriv "set up my phone"

Og følg vejledningen på skærmene på de 2 telefoner.

....Så kopieres alt (eller hvad man nu til/fravælger), inkl kontakter, SMS, MMS, billeder, filer, apps med videre over på den nye telefon helt automatisk.

https://support.google.com/android/answer/9417604?hl=en" rel="nofollow - https://support.google.com/android/answer/9417604?hl=en

-------------
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:77" S92C,HTP-075,ATV4K

Skrevet den: 01-December-2022 kl. 21:07
TBC1
Jeg er ikke enig i at "fast pair" er nemmest. Det er ikke længere nødvendigt, som det kunne være før i tiden.

Det kan vel ikke blive nemmere end at sætte simkort i den nye telefon og så trykke på ja, når man bliver spurgt.
Det er alt man skal gøre og så får man også de ting med over, som du beskriver - helt automatisk.

Skrevet den: 01-December-2022 kl. 22:32

TBC1
Jeg er ikke enig i at "fast pair" er nemmest. Det er ikke længere nødvendigt, som det kunne være før i tiden.

Det kan vel ikke blive nemmere end at sætte simkort i den nye telefon og så trykke på ja, når man bliver spurgt.
Det er alt man skal gøre og så får man også de ting med over, som du beskriver - helt automatisk.

Det man svarer ja til i opsætnings-wizarden, sålænge man ellers er i den, er vel netop den beskrevne "fast pairing"? Wink

-------------
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019

Skrevet den: 01-December-2022 kl. 23:39
Din påstand mht opsætnings-wizard på nyere modeller er ikke korrekt.

Fast pairing kan man vælge, hvis det er det man vil, men det er helt unødvendigt og det har jeg ikke brugt de senere år. Det brugte jeg heller ikke for ca. 5 år siden, da jeg skiftede til min Nokia.

Midt i oktober i år skiftede jeg fra min Nokia til en Pixel 7 Pro - det må vel gælde som en nyere model.

Jeg slukkede min Nokia og tog sim-kortet ud og satte det i min nye Pixel. Tændte Pixel og fik spørgsmålet, som jeg svarede ja til. Den hentede så det hele fra min back-up på Google drev.

Hvorfor skulle jeg dog bøvle med Bluetooth, når det andet går helt af sig selv?

Hvordan forestiller du dig, at fast pairing skulle klare det, når den gamle telefon er slukket?

Skrevet den: 02-December-2022 kl. 02:13
Kan kun sige at jeg gjorde det for kæresten, da vi opgraderede hende fra en batteriudslidt Pixel 2 til Xiaomi note 10 pro her black friday. Netop under first power-on opstart-wizarden på den nye telefon, før vi skulle besvære os med at indtaste Google-kontooplysnings brugerdata og koder eller andet, blev vi ret hurtigt efter de første valg om sprog, land og tastatur spurgt om hvor vidt vi ville overflytte data fra en tidligere telefon. I praksis var vejledningen til det, at det eneste vi skulle gøre var at sige "ok Google - set up my device" (alternativt skrive "set up my device" i Google appen) på den gamle telefon, og så følge anvisningen på skærmen og svare ok på et par promts på begge telefoner, hvilket primært handlede om at verificere at det var de to rette telefoner der snakkede sammen og hvor vidt der var nogle data man ville fravælge at overføre eller bare fortsætte med alt tilvalgt som default - Og så blev den nye telefon opsat automatisk med den rette Google konto og alle typer data, kommunikation og historik fra den gamle telefon ...Det siger naturligvis sig selv at begge telefoner skulle være tændte ...Men jeg har altså aldrig oplevet det nemmere eller mere brugervenligt end det! Clap

Man kunne i processen også som et alternativ rigtigt nok vælge en option om at hente fra et online Google drive backup, som det lyder til du har gjort og som også var det eneste jeg hidtil selv havde prøvet før, men så ville man jo skulle til at besvære sig med manuel indtastning af log-in oplysninger til evt. WiFi og i hvert fald som minimum Google konto først. Så det jeg hører er at vi faktisk taler om samme wizard-process, som så har flere valgmuligheder. Jeg mener at dem vi fik præsenterede i processen at kunne vælge imellem var kabel imellem telefonerne, trådløs kommunikation imellem telefonerne og at hente data via cloud; altså fra back-up på Google drive, hvilket så som ekstra ville have krævet manuel indtastning til Google konto log-in først, i stedet for at kunne nøjes med at sige "set up my device" til assistenten.

-------------

Skrevet den: 02-December-2022 kl. 15:43
Jeg indtastede hverken Google kontooplysninger, brugerdata og koder eller noget som helst andet.

Hvad ville du gøre, hvis den gamle telefon var helt død?

Jeg svarede bare ja til de 2-3 prompts, der dukkede op, da jeg satte sim-kortet i den nye telefon - intet andet.
Derefter blev det hele hentet fra back-up uden dikkedarer. Jeg skulle ikke bruge den gamle telefon til at svare på noget som helst.

Det kan simpelthen ikke gøres nemmere.

Du har din holdning - jeg har min, og det er fint for mig.

Vi kan vel blive enige om, at vi ikke er enige om, hvad der er nemmest.

Skrevet den: 02-December-2022 kl. 17:58

Jeg indtastede hverken Google kontooplysninger, brugerdata og koder eller noget som helst andet.

Interessant, hvordan vidste telefonen så hvilken google konto den skulle hente dataene fra?
Er det noget der i dag af den gamle telefon lagres på og automatisk af den nye telefon hentes fra SIM? (Det har jeg ikke hørt om)

Det lyder jo til at det forskellige options i samme process vi omtaler - og såfremt google kontooplysningerne i dag gemmes på SIM, så er det da klart det nemmeste, da SIM kortet under alle omstændigheder jo skal flyttes over. Men jeg har altså aldrig selv tidligere hørt om eller oplevet at sådanne data skulle overføres via SIM kortet. Når jeg skal hente data fra skyen har jeg på en ny telefon som minimum altid skulle indtaste Google kontooplysninger manuelt (+ WiFi for at spare data) før telefonen har ville hente dataene tilknyttet min konto i skyen. 

-------------

Skrevet af: NikolajDS
Skrevet den: 04-December-2022 kl. 09:01

Hvad ville du gøre, hvis den gamle telefon var helt død?

Jeg svarede bare ja til de 2-3 prompts, der dukkede op, da jeg satte sim-kortet i den nye telefon - intet andet.
Derefter blev det hele hentet fra back-up uden dikkedarer. Jeg skulle ikke bruge den gamle telefon til at svare på noget som helst.

Det kan simpelthen ikke gøres nemmere.

Du har din holdning - jeg har min, og det er fint for mig.

Vi kan vel blive enige om, at vi ikke er enige om, hvad der er nemmest.

Det er jo noget vrøvl..
Selvfølgelig indtastede du det..

(men jeg anvender også selv server metoden hver gang, og det tager 30 sekunder at logge ind på WiFi og derefter konto..
Så godt nok søgt at mene, at det er besværligt)

Skrevet den: 04-December-2022 kl. 20:37
Jeg tror vel vi alle kan være enige om at begge metoder (der grundlæggende omhandler samme start-op wizard) er at regne som meget nem og meget brugervenlig Clap Faktisk troede jeg at den oprindelige indsigelse handlede om at min oplevelse ikke skulle omhandle start-up wizarden, hvilket den altså gør.

Jeg blev dog overrasket over at det kunne være et par koder nemmere end hvad jeg allerede selv kendte til (dvs. server i skyen efter efter log-in), men det skal så også siges at jeg selv: 1. Generelt HADER at skulle skrive noget på en lille snoldet telefonskærm (ifht at sidde med et computertastatur), og 2. har nogle ret hardcore adgangskoder til både google kontoer og ikke mindst WiFi ala: ">&0@T:p@t&T!$K^tR0?pa=<InDIv!dUe1le;uv!d&nH&d$(o1l&(T!V&vi$d0m" (som min forrige WiFi kode lød - ja, det er faktisk en sætning hvor nogle af bogstaverne er udskiftet med "lignende" symboler - en metode jeg bruger ifht mine adgangskoder generelt, hvis det er nogle der er "vigtige")

-------------

Skrevet den: 06-December-2022 kl. 17:55
Det gik fint at overføre fra Google sikkerhedskopi.
Så nu skal der rodes med diverse indstillinger for at få
det optimale ud af telefonen :-)

Skrevet den: 21-December-2022 kl. 17:39
@Erik K

Ved du om man kan få vist om man er på 3G, 4G eller 5G øverst oppe i højre hjørne på telefonen.?
Min telefon viser bare en "vifte og en trekant"

Skrevet af: beamer
Skrevet den: 22-December-2022 kl. 11:32
Det er nok et 4G sim kort, du har/havde. Du skal tegne et 5G abonnement hos en udbyder, så får du et 5G simkort. På sigt også opsige det gamle abonnement, især hvis du skifter udbyder. Jeg kan anbefale et yousee abonnement, da det giver adgang til yousee-musik. Det følger gratis med, så du kan spare spotify abonnement. Samme musik bibliotek har Telmore også.

Skrevet den: 22-December-2022 kl. 17:07
pipper
Jeg får heller ikke vist forbindelsestype (5G) oppe i højre hjørne.

Du kan evt. kontrollere om din udbyders simkort tillader 5G ved at gå i Indstillinger > SIM-kort > Foretrukken netværkstype og se om du kan aktivere 5G

Hvis ikke du kan det, skal du spørge udbyder om de tilbyder den løsning med dit abonnement og om du evt. skal have nyt simkort.

Da jeg skiftede fra min tidligere Nokia, der ikke kunne håndtere 5G til Pixel 7Pro blev 5G muligheden straks aktiveret, uden at jeg skulle gøre noget. Simkortet fra Telmore har altså hele tiden været 5G kompatibel, selv om jeg ikke tidligere havde kunnet bruge det.

Skrevet den: 23-December-2022 kl. 10:29

pipper

Du kan evt. kontrollere om din udbyders simkort tillader 5G ved at gå i Indstillinger > SIM-kort > Foretrukken netværkstype og se om du kan aktivere 5G

Hvis ikke du kan det, skal du spørge udbyder om de tilbyder den løsning med dit abonnement og om du evt. skal have nyt simkort.

Da jeg skiftede fra min tidligere Nokia, der ikke kunne håndtere 5G til Pixel 7Pro blev 5G muligheden straks aktiveret, uden at jeg skulle gøre noget. Simkortet fra Telmore har altså hele tiden været 5G kompatibel, selv om jeg ikke tidligere havde kunnet bruge det.

Har 5G på det nye kort og er aktiveret.
Det er bare mærkeligt at man ikke kan se om man
har 3G,4G eller 5G i det område man befinder sig i.

Men det kan jeg nok leve med :-)

Ellers har jeg heldigvis ikke pålevet nogle problemer
indtil videre som mange andre skriver om Clap

Skrevet af: Furry
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

pipper

Har 5G på det nye kort og er aktiveret.
Det er bare mærkeligt at man ikke kan se om man
har 3G,4G eller 5G i det område man befinder sig i.

Men det kan jeg nok leve med :-)

Ellers har jeg heldigvis ikke pålevet nogle problemer
indtil videre som mange andre skriver om Clap

Er du på wifi ?
Nogle telefoner viser ikke 2/3/4/5G når de er på wifi

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden

Skrevet den: 24-December-2022 kl. 00:15
Furry

Der lærte jeg noget nyt! Du har ret mht wifi.
Slår man wifi fra, så viser Pixel 7 Pro også, at der er 5G forbindelse.

For mig er det så vigtigere at være forbundet til wifi end at kunne se om der er 5G forbindelse, men det er da rart at vide.

Skrevet den: 26-December-2022 kl. 10:26
Der er ikke forskel på visningen om den er på Wifi opkald eller ikke.
Desuden har jeg læst at man kun skal slå wifi opkald til hvis ikke der
er alm. mobildæknig.
Om det er fordi at det evt. kunne komme ekstra gegyr på ved wifi opkald ved jeg ikke.

Skrevet den: 26-December-2022 kl. 17:05
Det er ikke wifi opkaldsindstillinger, der gør forskellen om 5G vises eller ej.

Hvis din telefon er koblet på f.eks. dit wifi fra din router i hjemmet , så vises 5G ikke. Fjerner du den forbindelse, så vises det.

Mht til wifi opkald, så kan jeg ikke se nogen grund til ikke at have det slået til. Mobilnetværket er det foretrukne, selvom du slår skyderen over på til.

Skrevet den: 27-December-2022 kl. 14:42
Ahh så er jeg med :-)

Har du skærmbeskyttelse på din telefon?

Jeg har købt et flip cover men telefonen bliver noget tyk og
klodset med dette cover, så tror jeg vil have et alm cover og
skærmbeskyttelse istedet for.

Kan det passe at man ikke kan sætte telefonen til kun vibration, hvis man f.eks sidder i møde? Jeg har kun fundet 'forstyr ikke' og den kobler jo alt fra.

Skrevet den: 28-December-2022 kl. 02:01
Jeg har aldrig brugt skærmbeskyttelse på mine telefoner og heller ikke flip-covers, da de er for bøvlede efter min mening. Til gengæld købte jeg sammen med telefonen dette cover: Case-Mate Tough Clear-cover til Pixel 7 Pro

Lignende covers har jeg også tidligere brugt på bl.a. Samsung og Nokia og til mit behov giver de tilstrækkelig beskyttelse.

Jeg bruger ofte "forstyr ikke" og opretter undtagelser, men det skal man selvfølgelig kunne få til at passe med det man ønsker.

Du kan dog lukke for lyd ved opkald og notifikationer ved at gå i indstillinger > lyd og vibration og så trækkere skyderen helt til venstre under "Lydstyrke for ringetone og notifikationer. Så vil den stadig vibrere ved indgående opkald eller notifikationer, hvis dette er aktiveret, men lyden er slået fra.

Print side | Luk vindue