Print side | Luk vindue

Bluetooth hovedtelefoner med "Hi-Fi lyd"?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Bærbare medie afspillere
Forumbeskrivelse: iPod, Creative o.lign. bærbare playere
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165399
Udskrevet den: 29-Marts-2024 kl. 00:33


Emne: Bluetooth hovedtelefoner med "Hi-Fi lyd"?
Skrevet af: Hyl.dk
Emne: Bluetooth hovedtelefoner med "Hi-Fi lyd"?
Skrevet den: 11-December-2022 kl. 11:04
Hej der ude!

Jeg er i markedet efter et nyt sæt bluetooth hovedtelefoner (lukkede) og vil gerne finde nogen med god lyd til musik! De skal skal være med trådløse, men kommer mest til at blive brugt hjemme, så noise cancelling er ikke den vigtigste parameter.
På arbejde bruger jeg dagligt et sæt Bose QC35 der virker rigtigt godt ift. noise cancelling, men jeg syntes de har en noget "tam" lyd der ikke rigtigt giver musikken liv og stemning. Har hørt Bose 700UC og de er lidt bedre med meget samme historie som QC35.

Jeg har PT kig på følgende produkter i prisklassen 2-3.000 kr.
  • Sony WH-1000 XM5
  • Sennheiser Momentum 4
  • Bowers & Wilkins Px7 S2
Sony'en har jeg hørt kort i Elmutanten med noget forfærdeligt musik som demo i butikken. De er umiddelbart en klasse over mine Bose både med lyden og NC funktion. Men jeg savner lidt åbenhed og soundstage i deres præsentation. Det bliver hurtigt lidt for meget fokus på bas og rytme.

Sennheiser hørte jeg kort i Power en dag jeg var forbi. De virkede umiddelbart mere åbne i lyden og tror mere at det er den retning jeg vil gå rent lydmæssigt. Men skal have givet dem et lidt længere lyt.

B&W har jeg ikke hørt endnu, men jeg tager forbi HiFi-klubben i løbet af næste uge. Det ser ud til at anmelderne siger tommel op for lyden, men lidt so-so med NC funktion, hvilket jeg fint kan leve med.

Er der nogen der ude der har gjort sig nogle erfaringer de vil dele, eller har forslag til andre hovedtelefoner jeg bør give et lyt inden jeg beslutter mig? Meget gerne ejere der har gjort sig nogle erfaringer ud over lige den første indtryk man får ved et 5 min prøvelyt.


-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)



Svar:
Skrevet af: Furry
Skrevet den: 11-December-2022 kl. 16:40
Jeg har Sony WH-1000 XM4, da jeg gik fra bose til dem var det som at hive vat ud at øret.

Når du er i hi-fi- klubben så prøv også sonyen,

jeg syntes B&Ws højtalerer har en dårlig lyd, og jeg tror deres højtalerer har en lyd der ligger tæt på deres højtalere



-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: JaAndersen
Skrevet den: 11-December-2022 kl. 17:10
Lyd er total subjektivt - det der lyder godt for en, kan være slemt for en anden

Ingen tvivl om man rammer flere der synes det lyder godt når man bevæger sig op i pris - men reelt er der kun en det skal ramme (dig)

Jeg er glad for mine AirPods Max og 3’eren af Sonys wh serie - synes ikke umiddelbart der er “kæmpe” forskel…

Prøv for “sjov” at høre et sæt rigtige hovedtelefoner i Hifiklubben til langt over budget og se om du kan høre forskel (bare fordi nogen kan, er det ikke alle der kan det)

Ligesom med rødvin, jeg har 2 slags “kan lide” & “kan ikke lide” - jeg kan ikke smage de små nuancer i 800kr dyre flasker, så jeg drikker gladeligt billigere vin ;-)


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 11-December-2022 kl. 17:21
Gå efter et godt sæt AKG.


Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 11-December-2022 kl. 18:39
Tænker du på noget AKG K371-BT eller laver de andet der ligger i denne klasse?

-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 11-December-2022 kl. 18:43
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Jeg har Sony WH-1000 XM4, da jeg gik fra bose til dem var det som at hive vat ud at øret.

Når du er i hi-fi- klubben så prøv også sonyen,

jeg syntes B&Ws højtalerer har en dårlig lyd, og jeg tror deres højtalerer har en lyd der ligger tæt på deres højtalere


Vil ikke kalde forskellen helt så stor mellem Bose og Sony, men enig i at de bare allround har bedre lyd. Jeg tænker helt sikkert at afsætte noget tid til at gå deres sortiment igennem. Kan også se at Dali laver noget i prisklassen. Man skal bare passe på med at lytte noget til alt for mange penge. Så bliver der kun råd til min egen julegave i år LOL


-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 11-December-2022 kl. 18:48
Oprindeligt skrevet af JaAndersen JaAndersen skrev:

Lyd er total subjektivt - det der lyder godt for en, kan være slemt for en anden

Ingen tvivl om man rammer flere der synes det lyder godt når man bevæger sig op i pris - men reelt er der kun en det skal ramme (dig)

Jeg er glad for mine AirPods Max og 3’eren af Sonys wh serie - synes ikke umiddelbart der er “kæmpe” forskel…

Prøv for “sjov” at høre et sæt rigtige hovedtelefoner i Hifiklubben til langt over budget og se om du kan høre forskel (bare fordi nogen kan, er det ikke alle der kan det)

Ligesom med rødvin, jeg har 2 slags “kan lide” & “kan ikke lide” - jeg kan ikke smage de små nuancer i 800kr dyre flasker, så jeg drikker gladeligt billigere vin ;-)

Ingen tvivl om at Hi-Fi hurtigt bevæger sig over i en retning der har mere med smag end penge at gøre. Dog vil jeg sige at det er ikke svært at høre forskel på hovedtelefoner i den priklasse. Der er ret stor forskel som selv et utrænet øre vil høre hvis man prøver.
Jeg køber som sagt heller ikke det første og bedste bare fordi en her på forum giver en god anbefaling. Men det kunne jo være at jeg havde misset en oplagt kandidat.

Det med at lytte til meget dyrere udstyr er farligt Wink. Så ender man med at gange budgettet med 2-3 gange bare fordi man fik en direkte sammenligning. Jeg tænker da at B&O H95 og B&W PX8 skal have et lyt når man er der. Men det bliver ikke i denne prisklasse denne gang. Smile


-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 14-December-2022 kl. 22:22
Efter et besøg i Hifi-klubben endte jeg med at jeg bestille et sæt B&W PX7 S2. De var ikke på lager, så får dem først lidt senere. Det kan være at der kommer en lille followup i tråden her hvis andre kan bruge det. Det virkede til at de havde bedste kompromis af lyd og kvalitet.

http://www.hifiklubben.dk/bowers--wilkins-px7-s2-traadloest-headset/bwpx7s2bl/" rel="nofollow - https://www.hifiklubben.dk/bowers--wilkins-px7-s2-traadloest-headset/bwpx7s2bl/


-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: Gofiland
Skrevet den: 16-December-2022 kl. 18:39
Dem tror jeg du bliver glade for! Jeg har lige modtaget mine og er positivt overrasket. Købte mine Black friday uden at have hørt dem.

De ser rigtig lækre ud, materialerne føles lækre og lyden er god. Dog er jeg mere til mine Beoplay H4, men de har ikke NC, så derfor blev det PX7'erne til rejser m.m.



Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 17-December-2022 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Gofiland Gofiland skrev:

Dem tror jeg du bliver glade for! Jeg har lige modtaget mine og er positivt overrasket. Købte mine Black friday uden at have hørt dem.

De ser rigtig lækre ud, materialerne føles lækre og lyden er god. Dog er jeg mere til mine Beoplay H4, men de har ikke NC, så derfor blev det PX7'erne til rejser m.m.


Jeg var lige nede og hente dem i dag og har nu lyttet et par timer. De skuffer ikke nej! De lyder heldigvis som jeg fik indtryk af i butikken. Dejligt neutrale, detaljerede og i lækker byggekvalitet. Clap

Jeg lyttede faktisk også kort på Beoplay HX da jer var der nede, men det blev kun et kort lyt da de lå 1.000 kr over budgettet og mavefornemmelsen sagde ret hurtigt, at forskellen i hvert fald ikke var så stor at de var merprisen værd i mine øre. Embarrassed




-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)


Skrevet af: Hyl.dk
Skrevet den: 27-December-2022 kl. 22:37
Lige en hurtig update efter et par uges brug. Det kunne jo være at andre faldt over tråden senere. Jeg har bestemt ikke fortrudt mit køb. De spiller virkeligt godt og har en kvalitetsfornemmelse over sig som nærmest kun B&O'erne matcher.

De spiller meget detaljeret i hele registret og der er lidt "B&W varme" over lyden med en lettere hævet nedre mellemtone. De spiller meget rent selv ved høje niveauer, men bliver aldrig skingre og gør det godt med de begrænsninger der nu ligger i bluetoothlyd og de fleste lyd-stramingstjenester.

På lydkvalitet vil jeg sige de slår Bose & Sony med en god margin! Men de kan ikke følge med på ANC siden. Her er det lyden der er i fokus (heldigvis). Jeg vil klart anbefale også at give Sennheiser Momentum 4 et lyt hvis man er i markedet. De lyder også rigtigt godt! Lidt mere dyb bas i Sennheiser og en mere fremhævet diskant, men det er mere smag og genré er afgører hvad man skal vælge.

Alt i alt får Bowers & Wilkins Px7 S2 stor tommel op herfra! Clap


-------------
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)



Print side | Luk vindue