Print side | Luk vindue

LØST Skrottes. Røde plamager på LG OLED B6 - 2016

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165419
Udskrevet den: 26-April-2024 kl. 14:33


Emne: LØST Skrottes. Røde plamager på LG OLED B6 - 2016
Skrevet af: Brixen
Emne: LØST Skrottes. Røde plamager på LG OLED B6 - 2016
Skrevet den: 16-December-2022 kl. 11:11
Tv’et skrottes. Har købt nyt LG C2.

I går var der pludselig røde plamager i ansigtet og på armene på folk på mit LG OLED B6. 
På DR TV på både det nye Apple tv og på appen i tv'et. 
Jeg synes ikke det er på DR TV på iPad.

Er det mit tv der er ved at være færdigt?




-------------
Venlig hilsen
KB



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-December-2022 kl. 11:27
Kør en gang skærm rens


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-December-2022 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Kør en gang skærm rens

Tak. Der er gjort nu. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-December-2022 kl. 14:03
Hjalp det?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-December-2022 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hjalp det?


Klaus

Indtil nu ser det ud til at være løst. Men jeg prøver samme udsendelse igen i aften, da det er svært at se nu i solskin.
Det var især Horisont om UPS, der var værst.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 16-December-2022 kl. 21:45
Ok, det ser ud til at skærmrens hjalp på problemet, for der har ikke været noget i aften.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Mr. Claude
Skrevet den: 20-December-2022 kl. 08:05
Kan jo også være lige dën udsendelse... Langt fra alt der sendes er perfekt.


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-December-2022 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af Mr. Claude Mr. Claude skrev:

Kan jo også være lige dën udsendelse... Langt fra alt der sendes er perfekt.

Samme dag var det både TV-Avisen og Kontant, men det er væk nu.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Rough
Skrevet den: 20-December-2022 kl. 16:42
jeg fik en software opdatering på mit i går, kan evt være den der justeret på nogle billede indstillinger 


Skrevet af: dr_schlemer
Skrevet den: 22-December-2022 kl. 14:02
Har haft noget fuldstændig tilsvarende med tydelig rødlig plamage på mit C7 65”. Var i forskellige programmer og efter genstart. Kom først efter 3-4år. Forsvandt fuldstændig efter skærmrens Clap

-------------
LG C7 65” OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6 * QNAP TS431+


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 17:52
Vil blot lige spørge, hvad det skærmrens går ud på.....er det en plade, der skal afspilles. eller er det noget software, der er indbygget i tv'ene? Smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Vil blot lige spørge, hvad det skærmrens går ud på.....er det en plade, der skal afspilles. eller er det noget software, der er indbygget i tv'ene? Smile

 
Det er indbygget, og varer ca. en time. Tv’et slukker imens. 
Man skal kun bruge det ved problemer, da det slider på panelet. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

jeg fik en software opdatering på mit i går, kan evt være den der justeret på nogle billede indstillinger 

Nej. Jeg fik også opdateringer, men de røde plamager kom før opdateringen. Og skærmrens hjalp. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

jeg fik en software opdatering på mit i går, kan evt være den der justeret på nogle billede indstillinger 

Nej. Jeg fik også opdateringer, men de røde plamager kom før opdateringen. Og skærmrens hjalp. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Vil blot lige spørge, hvad det skærmrens går ud på.....er det en plade, der skal afspilles. eller er det noget software, der er indbygget i tv'ene? Smile

 
Det er indbygget, og varer ca. en time. Tv’et slukker imens. 
Man skal kun bruge det ved problemer, da det slider på panelet. 
ok, på den måde. Tak for svar 🙂

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 19:04
Det er rigtigt at TV’et selv styrer skærmrens. På mit Panasonic Oled sker det dagligt efter nogle timers kig, at den laver skærmrens i ca 5 min. Efter et større antal timer skriver den på skærmen at den vil udføre et 80 min langt skærmrens. Det passer nogenlunde med 2 gange om året med vores TV forbrug. Kan altid se på kontrollampen der skifter til orange når den renser, og rødt når den er færdig. 

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 19:09
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Vil blot lige spørge, hvad det skærmrens går ud på.....er det en plade, der skal afspilles. eller er det noget software, der er indbygget i tv'ene? Smile

 
Det er indbygget, og varer ca. en time. Tv’et slukker imens. 
Man skal kun bruge det ved problemer, da det slider på panelet. 
ok, på den måde. Tak for svar 🙂

Du kan starte det fra menuen, når det er nødvendigt. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 23-December-2022 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Det er rigtigt at TV’et selv styrer skærmrens. På mit Panasonic Oled sker det dagligt efter nogle timers kig, at den laver skærmrens i ca 5 min. Efter et større antal timer skriver den på skærmen at den vil udføre et 80 min langt skærmrens. Det passer nogenlunde med 2 gange om året med vores TV forbrug. Kan altid se på kontrollampen der skifter til orange når den renser, og rødt når den er færdig. 
udmærket....og smart 👏🌲❄️

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-Januar-2023 kl. 18:59
Så er den gal igen. Filmen "De ufrivillige" på Filmstriben. Det dårlige billede er LG OLED, det uden farvefejl er fra iPad.

Jeg er igang med skærmrens lige nu. Men pokkers at de kommer igen så hurtigt.

EDIT: skærmrens hjalp igen. 







-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 14-Januar-2023 kl. 19:29
surt show altså 🙄

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-Januar-2023 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

surt show altså 🙄

Ja. Kønt er det ikke. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-Januar-2023 kl. 19:54
Skærmrens hjalp igen



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Rough
Skrevet den: 14-Januar-2023 kl. 20:15
slukker du for strømmen på det om natten? Mener der er noget med at det selv køre skærm rens men det kræver at det altid står i stand-by. 


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 14-Januar-2023 kl. 21:39
Oprindeligt skrevet af Rough Rough skrev:

slukker du for strømmen på det om natten? Mener der er noget med at det selv køre skærm rens men det kræver at det altid står i stand-by. 
Det står altid på stand-by, så det er ikke derfor. 



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 10:57
Hvad kaldes det her fænomen? Så jeg kan søge efter en forklaring. Det er svært, når jeg ikke ved hvad det kaldes.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 13:04
Det nærmeste navn jeg kan komme på er solarized, solarized er b.la. en effekt man kan tillægge i Photoshop eller i et video editerings program og ligner rigtig meget det man ser på dit billede.




-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 14:10
det er da bare surt show, at det skal være nødvendigt med sådan en skærm rensning...... gælder det mon alle LG's Oled tv? 🙄🙂

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Det nærmeste navn jeg kan komme på er solarized, solarized er b.la. en effekt man kan tillægge i Photoshop eller i et video editerings program og ligner rigtig meget det man ser på dit billede.



Jeg har også fundet udtrykket posterization, men det her ser værre ud. Som om farven ikke kan vises, fordi den er uden for det område, der kan vises.

Næste gang det kommer, prøver jeg at skifte billedprofil, for at se om det er på alle profiler. 




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 15:10
har dit LG THX i billed indstillingerne, så prøv den...

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 15:12
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

har dit LG THX i billed indstillingerne, så prøv den...

Det kan jeg ikke huske. Den står på en kalibreret ISF profil nu. Efter skærmrens er der ikke noget i vejen mere. Men to gange på kort tid synes jeg ikke er godt.



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 15:17
.....det burde jo slet ikke være der....det er da noget skod software der benyttes 🙄

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 15-Januar-2023 kl. 16:39
Dit Oled TV har formentlig endnu ikke passeret 100.000 timers brug. Så når LG garanterer levetiden til det, så bør de modtage en reklamation fra dig.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 07:42
De 100.000 timers levetid er jo kun for selve panelet.
Der er mange andre komponenter i et TV, også OLED, der kan gå i stykker!


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dit Oled TV har formentlig endnu ikke passeret 100.000 timers brug. Så når LG garanterer levetiden til det, så bør de modtage en reklamation fra dig.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605
Hvor læser du at LG garanterer en levetid på 100.000 timer?
Der står nemlig ikke noget om at de garanterer en levetid på 100.000timer på det 7,5 år gamle artikel du linker til!


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Dit Oled TV har formentlig endnu ikke passeret 100.000 timers brug. Så når LG garanterer levetiden til det, så bør de modtage en reklamation fra dig.
https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1465301605
Hvor læser du at LG garanterer en levetid på 100.000 timer?
Der står nemlig ikke noget om at de garanterer en levetid på 100.000timer på det 7,5 år gamle artikel du linker til!
Nej, men de skriver jo tydeligvis at panelet kan holde i 100.000 timer. Og så er artiklen fra samme år som trådstarters TV, så et korrekt match.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej, men de skriver jo tydeligvis at panelet kan holde i 100.000 timer. Og så er artiklen fra samme år som trådstarters TV, så et korrekt match.


Hvilket ikke har noget med garanti at gøre. Som en analog hertil kan jeg fortælle: Jeg havde for nogle år siden en Peugeot bil hvor fabrikanten skrev at tandremmen kunne holde 160.000 km. Den røg så efter 87.000 km, og jeg måtte punge ud med omkring 44.000 kr. for en anden motorOuch. Det var rigtig surt, men der var ikke noget at gøre.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 10:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej, men de skriver jo tydeligvis at panelet kan holde i 100.000 timer. Og så er artiklen fra samme år som trådstarters TV, så et korrekt match.


Hvilket ikke har noget med garanti at gøre. Som en analog hertil kan jeg fortælle: Jeg havde for nogle år siden en Peugeot bil hvor fabrikanten skrev at tandremmen kunne holde 160.000 km. Den røg så efter 87.000 km, og jeg måtte punge ud med omkring 44.000 kr. for en anden motorOuch. Det var rigtig surt, men der var ikke noget at gøre.

Flemming
Derfor et “nej” Wink

Har også haft en tandremsbil, og her var holdbarheden på tandremmen 75.000 km eller 5 år, hvad der nu kom først. Og det er væsentligt med en tidshorisont, gælder også for dæk med 5-6 år uanset km


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej, men de skriver jo tydeligvis at panelet kan holde i 100.000 timer. Og så er artiklen fra samme år som trådstarters TV, så et korrekt match.
At de skriver at det kan holde 100.000 timer, er jo ikke det samme som en garantiWink

Det næste er jo så hvad er definitionen af "kan holde".
Er det at panelet kan vise et perfekt billede med 100% samme lysstyrke uden nogen form for BI, som da det var helt nyt, eller er det at panelet stadigvæk kan afgive lys?


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej, men de skriver jo tydeligvis at panelet kan holde i 100.000 timer. Og så er artiklen fra samme år som trådstarters TV, så et korrekt match.
At de skriver at det kan holde 100.000 timer, er jo ikke det samme som en garantiWink

Det næste er jo så hvad er definitionen af "kan holde".
Er det at panelet kan vise et perfekt billede med 100% samme lysstyrke uden nogen form for BI, som da det var helt nyt, eller er det at panelet stadigvæk kan afgive lys?
Nu er det ikke mig men LG der skal forsvare “panelet kan holde i 100.000 timer” Wink

Men når man lover 15.000 timer holdbarhed for en LED lyskilde med E27 fatning, så er det en sandhed med modifikationer. Allerede efter 2 år har LED lyskilden mistet over 30% i lysstyrke. Det svarer til efter ca 3000 timer.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Grafiker
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 16:26
Har det samme problem på et LG B6. Det er farverne rød og gul der skaber streger i bunden. Er der f.eks. en fodboldbane er der ingen problemer. Skærm rens hjælper ikke hos mig, er der nogen der har andre forslag? Synes det er lidt tidligt at skifte. Jeg har også mistanke om at det teknikken som jo sidder nederst bag skærmen, der bliver for varm og ødelægger skærmen.


Skrevet af: Grafiker
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 16:28
Opslag blev posted to gange


Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

, gælder også for dæk med 5-6 år uanset km

Det var i "gamle dage". De fleste dækfabrikanter siger 10 år i dag.


Skrevet af: DjonDjoe
Skrevet den: 18-Januar-2023 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Grafiker Grafiker skrev:

Har det samme problem på et LG B6. Det er farverne rød og gul der skaber streger i bunden. Er der f.eks. en fodboldbane er der ingen problemer. Skærm rens hjælper ikke hos mig, er der nogen der har andre forslag? Synes det er lidt tidligt at skifte. Jeg har også mistanke om at det teknikken som jo sidder nederst bag skærmen, der bliver for varm og ødelægger skærmen.

Det er formentlig burn-in fra undertekster/sorte barer i bunden fra film. Mit C6 har absurde mængder burn-in af logoer øverst til venstre, nederst til højre og der hvor der typisk er undertekster. Ses også specielt ved rød baggrund og skærmrens gør intet.


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 18-Januar-2023 kl. 11:39
Har haft helt samme oplevelser som Grafiker med LG B6 og B7 og har samme mistanke til, at de opståede fejl skyldes varmepåvirkning fra teknikken bagpå.
Det er tydeligt, at det ikke skyldes påvirkning fra undertekster, da placeringen hverken passer lodret eller vandret, og desuden er farvefejlene ret skarpt afgrænsede mønstre eller striber. 
Problemer med burn-in fra logoer der til gengæld ikke. 
Desværre er der ikke rigtig andre løsninger end at udskifte tv'et.


Skrevet af: Jespus
Skrevet den: 18-Januar-2023 kl. 17:54
Nu har jeg haft det billigste LG oled i 4 år og det kører bare uden problemer. Det skal siges, at det ikke står tændt 24/7 og da slet ikke på tv2 news og deres burn-in.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 18-Januar-2023 kl. 18:55
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Nu har jeg haft det billigste LG oled i 4 år og det kører bare uden problemer. Det skal siges, at det ikke står tændt 24/7 og da slet ikke på tv2 news og deres burn-in.
Det er fordi panelerne er blevet mere resistente og man har lavet forebyggende isolation af panel fra varme i elektronikken. Jeg har selv et panel fra 2019, hvor der ikke er opstået nogen billedfejl. Hvis mit TV står med statiske elementer i et par min, lukker det ned og kører pauseskærm. Og efter hver gang det har været tændt i flere timer, kører det panelvask i ca 5 min.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 09:15
Nu er den fejl kommet to gange med en måneds mellemrum. Og begge gange hjalp en manuel skærmrens. Tv’et har stået på stand-by med strøm på hele tiden, så automatikken har haft mulighed for at reparere. 
Der er skiftet et stort print da billedet forsvandt inden det var to år gammelt. 
Næste gang, hvis det kommer igen, prøver jeg forskellige billedprofiler inden jeg kører skærmrens. 
Tv’et er fra september 2016, og er måske færdigt nu. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 10:05
De allerførste Oled TV kom til DK i 2013, så i den kontekst er dit TV gammelt. Og prøv så lige at se prisen dengang ift idag. Der er sket en del udvikling siden, og i 2019 begyndte panelerne at blive mere robuste. Ikke mindst fordi man også tog hensyn til varmen fra elektronikken og isolerede den bedre fra panelet. Der kom også køleplade bagpå selve panelerne. Og så er priserne jo raslet ned, så måske knap så træls at kassere et 2016 TV.

https://www.recordere.dk/2013/01/coming-soon-lg-oled-tv/" rel="nofollow - https://www.recordere.dk/2013/01/coming-soon-lg-oled-tv/


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 19:19
Desværre er Oled tv jo ret tynde.....de skal jo åbenbart være tynde som papkarton og dette giver jo selvsagt problemer med varme afgivelsen som ikke kan slippe ordenligt væk og så bliver Oled panelet jo varmt visse steder, nogle steder ret varmt endda. Tror jeg beholder mit Panasonic plasma lidt endnu, det er 7 cm tykt og har gode brugbare højttalere indbygget, det er jo ikke muligt på så tynde tv, som lyder som en smartbørge på håndfri...ikke fordi jeg bruger de indbyggede så tit, men de er da til at holde ud at lytte på. Synes det er trist at de fleste, de senere år.....måske alle, er gået bort fra phono out, så man kan tilslutte tv til anlæg. Skørt ikke at bevare dette. Smile

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Synes det er trist at de fleste, de senere år.....måske alle, er gået bort fra phono out, så man kan tilslutte tv til anlæg. Skørt ikke at bevare dette. Smile

Der er optisk ud på næsten alle tv nu. Det er der også på mit B6. 


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 23:16
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Tror jeg beholder mit Panasonic plasma lidt endnu, det er 7 cm tykt og har gode brugbare højttalere indbygget, det er jo ikke muligt på så tynde tv, som lyder som en smartbørge på håndfri... 

Du kunne jo også vælge at bruge lidt penge og købe et af dem med ordentlig lyd…..

Og det med varmen, ja, når folk ikke overholder respektafstande og klisterer dem helt ind til væggen, så gør der jo sådan.


Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

 Synes det er trist at de fleste, de senere år.....måske alle, er gået bort fra phono out, så man kan tilslutte tv til anlæg. Skørt ikke at bevare dette. Smile

Der er ingen grund til at bevare det for dig og de 4 andre der ikke er kommet videre ;-)


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 05:30
Phone out og optisk skal ud af skærmene. De er for længst forældede. 

Få læst op på HDMI eARC Wink


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Phone out og optisk skal ud af skærmene. De er for længst forældede. 

Få læst op på HDMI eARC Wink

Ja ja Rasmus, men det kræver så at jeg opgraderer min receiver Ouch Det bliver noget dyrere end et nyt tv.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 10:31
Men skal man ikke det alligevel på et eller andet tidspunkt, hvis man vil have både nyeste video- og lydformater?

Jeg tror, at priserne på receivere snart begynder at falde igen efter chiptørken under corona er begyndt at bløde op. Eller måske er produktionen af receivere blevet så lille, at vi ser segmentet gå ind i en niche-fase med meget høje priser ligesom UHD Blu-ray-afspillere?

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Desværre er Oled tv jo ret tynde.....de skal jo åbenbart være tynde som papkarton og dette giver jo selvsagt problemer med varme afgivelsen som ikke kan slippe ordenligt væk og så bliver Oled panelet jo varmt visse steder, nogle steder ret varmt endda. Tror jeg beholder mit Panasonic plasma lidt endnu, det er 7 cm tykt og har gode brugbare højttalere indbygget, det er jo ikke muligt på så tynde tv, som lyder som en smartbørge på håndfri...ikke fordi jeg bruger de indbyggede så tit, men de er da til at holde ud at lytte på. Synes det er trist at de fleste, de senere år.....måske alle, er gået bort fra phono out, så man kan tilslutte tv til anlæg. Skørt ikke at bevare dette. Smile
Det har intet med tykkelsen af selve panelet at gøre, tværtimod er det en fordel så varmen lettere slipper væk fra den øverste del. Nej Oled panelet blir ikke varmt, kun håndlunt over det hele. Men den kasse der sidder forneden bagpå er den største synder, da komponenterne i den producerer varme der påvirker panelet hvis ikke den isoleres effektivt fra det.

Mit Panasonic Oled TV er godt 6 cm tykt incl kassen bagpå og indeholder 15 højttalere, de 9 vender fremad i en indbygget soundbar forneden, 2 atmos vender opad i en kasse i toppen, og 4 sidder bagi og gengiver bas. Og via headphone udgang kan tilsluttes en subwoofer. Så et TV med tilstrækkeligt med god lyd, så en reciever ikke er nødvendig Wink

Alt ext udstyr tilsluttes med hdmi nu om dage, og lyden fra TV kommer i reciever via ARC eller eARC.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 11:59
Ja faktisk er OLED-panelet faktisk natur endnu tyndere end den øverste del af skærmen. Hvis man formålede at tage OLED-panelet ud af panel-kabinettet, så ville det være tæt på papirtyndt og kunne sågar bøjes (om end skærmstyreelektronikken ikke tåler særlig meget bøjning).

De første generationer af OLED TV har ofte fået burn-in nede i bunden og midten pga. en elektronikboks, der bliver for varm. Varme accelererer nedbrydning i OLED.

Kølepladerne som sættes på bagsiden af OLED-panelet i nogle af de moderne OLED TV bidrager til at fordele varmen mere jævnt og få den flyttet væk fra skærmen.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 13:27
I dag har jeg købt et nyt LG OLED C2, så det her skrottes. 




-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Synes det er trist at de fleste, de senere år.....måske alle, er gået bort fra phono out, så man kan tilslutte tv til anlæg. Skørt ikke at bevare dette. Smile

Der er optisk ud på næsten alle tv nu. Det er der også på mit B6. 
der er vist ikke mange forstærkere, der har optisk indgang..... ti'vær'tifælde ikke analoge....du tænker nok i surround 🙂

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Phone out og optisk skal ud af skærmene. De er for længst forældede. 

Få læst op på HDMI eARC Wink
altså.....vi er jo nok et par stykker endnu, der kun lytter i stereo og blot vil have lyden fra tv sådan og så dutter det jo ikke med hdmi 

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Synes det er trist at de fleste, de senere år.....måske alle, er gået bort fra phono out, så man kan tilslutte tv til anlæg. Skørt ikke at bevare dette. Smile

Der er optisk ud på næsten alle tv nu. Det er der også på mit B6. 
der er vist ikke mange forstærkere, der har optisk indgang..... ti'vær'tifælde ikke analoge....du tænker nok i surround 🙂
Nyere stereoforstærkere har skam også optisk eller coax, idet de har indbygget DAC. Men du kan jo bare købe en løs DAC til din stereoforstærker, det løser da problemet.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 16:48
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

altså.....vi er jo nok et par stykker endnu, der kun lytter i stereo og blot vil have lyden fra tv sådan og så dutter det jo ikke med hdmi 

Hvorfor ikke?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 17:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

altså.....vi er jo nok et par stykker endnu, der kun lytter i stereo og blot vil have lyden fra tv sådan og så dutter det jo ikke med hdmi 

Hvorfor ikke?


Klaus
mir Acurus forstærker sæt har ikke hdmi og bruger phono out fra mit Panasonic og vil gerne fortsætte med det, hvis jeg skulle købe nyt... ellers kunne det blive en lille billig løs dac og optisk ud fra tv....men den tid den sorg....

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

altså.....vi er jo nok et par stykker endnu, der kun lytter i stereo og blot vil have lyden fra tv sådan og så dutter det jo ikke med hdmi 

Hvorfor ikke?


Klaus
mir Acurus forstærker sæt har ikke hdmi og bruger phono out fra mit Panasonic og vil gerne fortsætte med det, hvis jeg skulle købe nyt... ellers kunne det blive en lille billig løs dac og optisk ud fra tv....men den tid den sorg....
Nutiden er hdmi tilslutninger, dem har vi på alle bokse og afspillere. Min CD afspiller har hdmi, og det har min Blu-ray afspiller også, endda to af slagsen, så billede og lyd kan separeres.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 17:59
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

mir Acurus forstærker sæt har ikke hdmi og bruger phono out fra mit Panasonic og vil gerne fortsætte med det, hvis jeg skulle købe nyt... ellers kunne det blive en lille billig løs dac og optisk ud fra tv.

Til den tid er optisk også væk.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

mir Acurus forstærker sæt har ikke hdmi og bruger phono out fra mit Panasonic og vil gerne fortsætte med det, hvis jeg skulle købe nyt... ellers kunne det blive en lille billig løs dac og optisk ud fra tv.

Til den tid er optisk også væk.


Klaus
op i en vis legemsdel med det.....mit Panasonic plasma består....😁

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

mir Acurus forstærker sæt har ikke hdmi og bruger phono out fra mit Panasonic og vil gerne fortsætte med det, hvis jeg skulle købe nyt... ellers kunne det blive en lille billig løs dac og optisk ud fra tv.

Til den tid er optisk også væk.


Klaus
op i en vis legemsdel med det.....mit Panasonic plasma består....😁
Og den legemsdel tar en vis regering os i, så der blir ikke meget tilbage LOL


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja faktisk er OLED-panelet faktisk natur endnu tyndere end den øverste del af skærmen. Hvis man formålede at tage OLED-panelet ud af panel-kabinettet, så ville det være tæt på papirtyndt og kunne sågar bøjes (om end skærmstyreelektronikken ikke tåler særlig meget bøjning).

De første generationer af OLED TV har ofte fået burn-in nede i bunden og midten pga. en elektronikboks, der bliver for varm. Varme accelererer nedbrydning i OLED.

Kølepladerne som sættes på bagsiden af OLED-panelet i nogle af de moderne OLED TV bidrager til at fordele varmen mere jævnt og få den flyttet væk fra skærmen.


Det ville jo være smart hvis den boks var extern, man ville slippe for varmeproblemet.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Phone out og optisk skal ud af skærmene. De er for længst forældede. 

Få læst op på HDMI eARC Wink


Med optisk ud er det kun et optisk stik, simpelt og nemt, hvis det kun er et ud af flere HDMI stim der har eARC, er det ikke så simpelt mere.

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja faktisk er OLED-panelet faktisk natur endnu tyndere end den øverste del af skærmen. Hvis man formålede at tage OLED-panelet ud af panel-kabinettet, så ville det være tæt på papirtyndt og kunne sågar bøjes (om end skærmstyreelektronikken ikke tåler særlig meget bøjning).

De første generationer af OLED TV har ofte fået burn-in nede i bunden og midten pga. en elektronikboks, der bliver for varm. Varme accelererer nedbrydning i OLED.

Kølepladerne som sættes på bagsiden af OLED-panelet i nogle af de moderne OLED TV bidrager til at fordele varmen mere jævnt og få den flyttet væk fra skærmen.


Det ville jo være smart hvis den boks var extern, man ville slippe for varmeproblemet.

Samsung laver LCD TV med ext bokse, og koster en del mere.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Phone out og optisk skal ud af skærmene. De er for længst forældede. 

Få læst op på HDMI eARC Wink


Med optisk ud er det kun et optisk stik, simpelt og nemt, hvis det kun er et ud af flere HDMI stim der har eARC, er det ikke så simpelt mere.

Optisk har ikke tilstrækkelig båndbredde til nutidens lydformater. Og der er kun brug for ét eARC stik for at få lyd tilbage til reciever.



-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja faktisk er OLED-panelet faktisk natur endnu tyndere end den øverste del af skærmen. Hvis man formålede at tage OLED-panelet ud af panel-kabinettet, så ville det være tæt på papirtyndt og kunne sågar bøjes (om end skærmstyreelektronikken ikke tåler særlig meget bøjning).

De første generationer af OLED TV har ofte fået burn-in nede i bunden og midten pga. en elektronikboks, der bliver for varm. Varme accelererer nedbrydning i OLED.

Kølepladerne som sættes på bagsiden af OLED-panelet i nogle af de moderne OLED TV bidrager til at fordele varmen mere jævnt og få den flyttet væk fra skærmen.


Det ville jo være smart hvis den boks var extern, man ville slippe for varmeproblemet.

Samsung laver LCD TV med ext bokse, og koster en del mere.

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Phone out og optisk skal ud af skærmene. De er for længst forældede. 

Få læst op på HDMI eARC Wink


Med optisk ud er det kun et optisk stik, simpelt og nemt, hvis det kun er et ud af flere HDMI stim der har eARC, er det ikke så simpelt mere.

Optisk har ikke tilstrækkelig båndbredde til nutidens lydformater. Og der er kun brug for ét eARC stik for at få lyd tilbage til reciever.




Men hvis et tv har fire HDMI stim er et så ligegyldigt hvilket stik man bruger som eARC, eller kan man risikerer at der ikke sker noget fordi man stikket fra reciever sidder i forkert HDMI stik.

Virker mærkeligt at der ikke er tilstrækkelig båndbredde i optisk
Når internet kabler er gået fra kobber til optisk, netop for at få højere hastighed, så virker det mærkeligt at det modsatte skulle gælde for kabler til lyd

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 10:29
Furry@  Sætter du bare et stik i uden at se om det er et usb, et hdmi, et optisk, eller et coax stik? Det står højt og tydeligt hvilket hdmi stik der er med eARC.

Du kan ikke direkte sammenligne et optisk lydkabel med et internetkabel. Der er sikkert en kraftig tykkelsesforskel, og sikkert flere forskelle.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 10:42
flyttet



-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: javilha
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 18:14
kan man ikke blot bruge sådan en tuttiføjs her til at få lyd tilbage på anlæg?

-------------
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af javilha javilha skrev:

kan man ikke blot bruge sådan en tuttiføjs her til at få lyd tilbage på anlæg?

Jeg har startet en ny tråd, da det ikke mere handler om røde plamager. I går var der de samme plamager ved hvide og lyseblå felter på tv, så det bliver skrottet. 

https://forum.recordere.dk/hdmi-earc-arc-til-gammel-receiver_topic165534.html" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/hdmi-earc-arc-til-gammel-receiver_topic165534.html


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 19:56
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Furry@  Sætter du bare et stik i uden at se om det er et usb, et hdmi, et optisk, eller et coax stik? Det står højt og tydeligt hvilket hdmi stik der er med eARC.

Du kan ikke direkte sammenligne et optisk lydkabel med et internetkabel. Der er sikkert en kraftig tykkelsesforskel, og sikkert flere forskelle.


Mit tv har kun et optisk stik, så jeg kommer ikke til at bruge det forkerte optiske stik.
Klar plastiktråd tynderer end et menneskehår, så et internet fiber kabel er altså tyndere end et optisk kabel.

Derfor undrer det mig du siger et kobber kabel kan overføre mere end et optisk når det modsatte gælder for et internet kabel.


Fiberkabler Fiberkabler (eller lyslederkabler) består af hundredvis af små glastråde eller klare plastiktråde, der er tyndere end et menneskehår. Hver eneste tråd har kapacitet til at levere signaler til millioner af tv og computere samtidig. Det gør fibernet til den absolut foretrukne teknologi, når der skal leveres internet.

https://www.energifyn.dk/privat/fibernet/fiberforum/bliv-klogere-pa-fiber/" rel="nofollow - https://www.energifyn.dk/privat/fibernet/fiberforum/bliv-klogere-pa-fiber/

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 21:07
Furry@  du må igang med at google, jeg aner ikke hvorfor Wink

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 22-Januar-2023 kl. 21:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Furry@  du må igang med at google, jeg aner ikke hvorfor Wink
Ikke mit speciale heller LOL 
Men noget af forklaring findes i brydningsvinkler og refleksioner i fiberen. Måske dette dokument kan hjælpe på forståelsen:
http://www.matematikfysik.dk/fys/noter_tillaeg/tillaeg_brydning_refleksion_totalrefleksion.pdf" rel="nofollow - https://www.matematikfysik.dk/fys/noter_tillaeg/tillaeg_brydning_refleksion_totalrefleksion.pdf

Derudover er der også forskel (pris?) på kilde og detektor i enden af fiberen. 


-------------
Mvh. JørgenT


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 23-Januar-2023 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du kan ikke direkte sammenligne et optisk lydkabel med et internetkabel. Der er sikkert en kraftig tykkelsesforskel, og sikkert flere forskelle.


Har INTET med tykkelsen på det optiske kabel at gøre!


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 23-Januar-2023 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Du kan ikke direkte sammenligne et optisk lydkabel med et internetkabel. Der er sikkert en kraftig tykkelsesforskel, og sikkert flere forskelle.


Har INTET med tykkelsen på det optiske kabel at gøre!
Jeg har vist tydeliggjort min uvidenhed i tidligere indlæg, jeg aner ikke en dyt om fiberkabler Wink


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 23-Januar-2023 kl. 11:30
Det optiske kabel kan godt transportere langt højere datarater, men det er den Toslink standardisering (med board, port og interface), man har valgt til TV-skærme og afspillere, som har disse specifikationer og begrænsninger.

Det er opsummeret i denne tabel:





-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels



Print side | Luk vindue