Print side | Luk vindue

SACD

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Recordere, afspillere og foto
Forumnavn: Medier
Forumbeskrivelse: Blu-ray, DVD og memory kort, erfaringer og anbefalinger
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165467
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 06:29


Emne: SACD
Skrevet af: Guld medlem
Emne: SACD
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 20:05
Godt nytår Smile

Er der nogen der har erfaring med SACD?

Hvis man i forvejen har et album på CD, får man så en bedre lydoplevelse ved at købe det på SACD?

Jeg overvejer selv at købe "The dark side of the moon" med Pink Floyd som min første SACD. 

Har du selv det album på SACD og kan anbefale det fremfor CD?



Svar:
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 20:38
Du får jo 5.1 lyd i stedet for stereo lyd.

Jeg synes der er utrolig flot lyd på Dark side.


Skrevet af: Potter
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 20:50
Der findes flere udgaver af dette fantastiske album, ja SACD lyder bedre i min optik end cd udgivelsen, men grejet man benytter til at lytte på, skal være af høj karat for at få fuld valuta.

Personlig lyder vinyl udgaven “30 års jubilæum” bedre i min optik, igen kræver det grej af høj karat for at fuld udbytte. 
CD udgaven fra us lyder nu ret godt.


-------------
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |


Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 21:18
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du får jo 5.1 lyd i stedet for stereo lyd.

Jeg synes der er utrolig flot lyd på Dark side.
Det er jo også et spørgsmål om det er de ekstra penge værd. Har ikke kunne finde det billigere end 420 kr. så det er noget dyrere end den almindelige CD.


Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Der findes flere udgaver af dette fantastiske album, ja SACD lyder bedre i min optik end cd udgivelsen, men grejet man benytter til at lytte på, skal være af høj karat for at få fuld valuta.

Personlig lyder vinyl udgaven “30 års jubilæum” bedre i min optik, igen kræver det grej af høj karat for at fuld udbytte. 
CD udgaven fra us lyder nu ret godt.
Jeg har et Beovision Avant 55 med Beolab 1, Beolab 4000 og 2 x Beolab 2 afspillet på en OPPO Blu-ray så udstyret mener jeg selv skulle være fint nok.

Tak for dit fine svar.


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 22:41
Ofte ja. Kender dig ikke pågældende album på SACD. Men har du anlægget, bør du ofte kunne høre forskel. Men, nogle gange er selve indspilningen ikke af højeste kvalitet, og så nytter det ikke noget. Det bliver aldrig bedre end kilden. Men prøv at downloade noget i høj opløsning. Kan du høre forskel, så er dit anlæg ok :) 
Der findes samles hos fx. HDTracks mfl. Har du først hørt det, bliver man afhængig :) 


-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Men prøv at downloade noget i høj opløsning.


Hmm, musik i høj opløsning? Du mener formentlig høj bitrate?

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 02-Januar-2023 kl. 22:56
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Ofte ja. Kender dig ikke pågældende album på SACD. Men har du anlægget, bør du ofte kunne høre forskel. Men, nogle gange er selve indspilningen ikke af højeste kvalitet, og så nytter det ikke noget. Det bliver aldrig bedre end kilden. Men prøv at downloade noget i høj opløsning. Kan du høre forskel, så er dit anlæg ok :) 
Der findes samles hos fx. HDTracks mfl. Har du først hørt det, bliver man afhængig :) 
Ved ikke om jeg har så gode ører, at jeg kan høre forskel. Nok mere den surround lyd jeg er nysgerrig på.


-------------
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2


Skrevet af: Peter.C
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 02:01
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Men prøv at downloade noget i høj opløsning.


Hmm, musik i høj opløsning? Du mener formentlig høj bitrate?

Flemming

Musik i 24bit/96kHz er samplet med en højere opløsning end 16bit/44.1kHz.
Og det giver så en højere bitrate.

Mvh
Peter


Skrevet af: archfrog
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 05:05
Jeg har hørt flere SACD og hvis de er ordentligt optaget, så er der MEGET stor forskel på lydkvaliteten fra CD op til Super Audio CD.  Og, ja, 5.1 optagelser lyder også suverænt.

Selv synes jeg ikke, at der skal vanvittigt dyrt udstyr til - blot et par gode hørebøffer (har selv noget så billigt som Hifiman Sundara) og en tilsvarende DAC (Topping DX7 Pro).

Første gang man hører forskellen, så bliver man helt salig deraf.

Jeg har ikke hørt "The Dark Side of the Moon" på SACD, men jeg vil umiddelbart GÆTTE, at det er en fantastisk oplevelse fordi Pink Floyd jo altid bruger et hav af lydeffekter (tale, sang, musik, baggrundslyde, etc.).

Det eneste problem, i min optik, ved SACD er, at det kun er "elitære" ting der udgives på det.  Store, megakendte rockbands, tusinder af klassiske optagelser og så videre.  For os med smag for techno, heavy, etc., der er SACD stort set irrelevant.  Det ville have været rigtigt dejligt, hvis SACD havde erstattet CD'en, så vi alle altid fik suveræn lydkvalitet.

Men sådan fungerer markedet jo desværre oftest: det dårligste vinder indpas overalt, fordi det er billigst.



Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 06:05
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

Jeg har hørt flere SACD og hvis de er ordentligt optaget, så er der MEGET stor forskel på lydkvaliteten fra CD op til Super Audio CD.  Og, ja, 5.1 optagelser lyder også suverænt.

Selv synes jeg ikke, at der skal vanvittigt dyrt udstyr til - blot et par gode hørebøffer (har selv noget så billigt som Hifiman Sundara) og en tilsvarende DAC (Topping DX7 Pro).

Første gang man hører forskellen, så bliver man helt salig deraf.

Jeg har ikke hørt "The Dark Side of the Moon" på SACD, men jeg vil umiddelbart GÆTTE, at det er en fantastisk oplevelse fordi Pink Floyd jo altid bruger et hav af lydeffekter (tale, sang, musik, baggrundslyde, etc.).

Det eneste problem, i min optik, ved SACD er, at det kun er "elitære" ting der udgives på det.  Store, megakendte rockbands, tusinder af klassiske optagelser og så videre.  For os med smag for techno, heavy, etc., der er SACD stort set irrelevant.  Det ville have været rigtigt dejligt, hvis SACD havde erstattet CD'en, så vi alle altid fik suveræn lydkvalitet.

Men sådan fungerer markedet jo desværre oftest: det dårligste vinder indpas overalt, fordi det er billigst.

Tak for dit lange og flotte svar.

Jeg glæder mig til at lytte og gøre mine egne erfaringer med SACD. 

Hvis man havde besluttet at udgive mere musik på SACD, for at give lytteren en bedre musikoplevelse, ville musik på et fysisk medie måske ikke være helt på vej ud.


-------------
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2


Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 06:44
Jeg har The Dark Side of the Moon på både vinyl, cd og SACD og synes at SACD udgaven er en oplevelse i sig selv. Lyden er  bare bedre ikke mindst pga Surround. Den er jo oprindelig optaget i 4 kanaler (quadrofoni) så med SACD får man det fulde udbytte. Det kræver nok et anlæg i den øvre ende 😉
Kan kun anbefale SACD udgaven.


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

[QUOTE=archfrog]
Hvis man havde besluttet at udgive mere musik på SACD, for at give lytteren en bedre musikoplevelse, ville musik på et fysisk medie måske ikke være helt på vej ud.

Næppe

Du kan se hvordan det er gået med Film. 

Nogle danske film kommer kun på DVD 

Og ser du på salget af film, så er det kun nedadgående:

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1643968282" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1643968282




Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg har The Dark Side of the Moon på både vinyl, cd og SACD og synes at SACD udgaven er en oplevelse i sig selv. Lyden er  bare bedre ikke mindst pga Surround. Den er jo oprindelig optaget i 4 kanaler (quadrofoni) så med SACD får man det fulde udbytte. Det kræver nok et anlæg i den øvre ende 😉
Kan kun anbefale SACD udgaven.
Tak for svaret.

Jeg glæder mig til at høre den i 5.2 Clap


-------------
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 11:15
Hvis du vil have den ultimative udgave af Dark side skal du købe 

Pink Floyd: Dark Side Of The Moon - Immersion Edition

https://www.gaffashop.dk/shop/pink-floyd-dark-51198p.html" rel="nofollow - https://www.gaffashop.dk/shop/pink-floyd-dark-51198p.html

Kan vist skaffes for 500 kr og op.


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hvis du vil have den ultimative udgave af Dark side skal du købe 

Pink Floyd: Dark Side Of The Moon - Immersion Edition

https://www.gaffashop.dk/shop/pink-floyd-dark-51198p.html" rel="nofollow - https://www.gaffashop.dk/shop/pink-floyd-dark-51198p.html

Kan vist skaffes for 500 kr og op.
En udgave der vist ikke mangler noget Smile


-------------
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2


Skrevet af: Thomas 78
Skrevet den: 03-Januar-2023 kl. 23:31
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Hvis du vil have den ultimative udgave af Dark side skal du købe 

Pink Floyd: Dark Side Of The Moon - Immersion Edition

https://www.gaffashop.dk/shop/pink-floyd-dark-51198p.html" rel="nofollow - https://www.gaffashop.dk/shop/pink-floyd-dark-51198p.html

Kan vist skaffes for 500 kr og op.
En udgave der vist ikke mangler noget Smile

Bortset fra en SACD Pinch


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 04-Januar-2023 kl. 06:17
Og så savner den også sine Immersion Edition brødre;
The Wall og Wish you where here. 3 MEGET flotte boksset!

SACD'en hører jeg ikke mere efter jeg har fået Blu-ray discne med mere indhold.

(men jeg sælger ikke min SACD).


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: bbond
Skrevet den: 07-Januar-2023 kl. 09:56
Med Blu-Ray disc mener du så musik koncerter (musik-vidioer) eller findes der musik indspilninger (de samme som på SACD) på Blu-Ray uden billede ?

Bond Cool





Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 07-Januar-2023 kl. 10:13
Det er lyd på blu-ray - dog også med lidt extras med videoer. Pink Floyd skiverne fra Immersion boksene DSOTM og WYWH, ikke The Wall) indeholder det samme lydspor som SACD’erne, ligeledes gør den nyligt udkomne remastering af Animals, har begge versioner af dem alle, de er fremragende - foretrækker SACD fordi afspilning er nemmere uden de tunge, tunge BD menuer, til ekstras skal man til BD, der indeholder tidlige versioner etc. F.eks. fantastisk at høre de oprindelige quad mix.
Har også købt de de nylige hires stereo i MQA - som alle andre hires versioner er det fremragende lyd 😀


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 07-Januar-2023 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Godt nytår Smile

Er der nogen der har erfaring med SACD?

Hvis man i forvejen har et album på CD, får man så en bedre lydoplevelse ved at købe det på SACD?

Jeg overvejer selv at købe "The dark side of the moon" med Pink Floyd som min første SACD. 

Har du selv det album på SACD og kan anbefale det fremfor CD?

Og for også at svare OP, jeg har alle tænkelige versioner af DSOTM, SACD’en som efterhånden har nogle år på bagen, er lydmæssigt overlegen sammenlignet med diverse cd udgaver. Sammenlignet med hires fil eller blu-ray må jeg ærligt sige, at det er svært at høre nogen egentlig forskel - men jeg bilder mig ind at SACD multichannel og MQA stereo er de versioner jeg synes lyder bedst…
Jeg synes du skal købe SACD’er - Analogue Productions har genudgivet den fornylig, så den burde være til at få fat i…


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 07-Januar-2023 kl. 10:57
Og tilsidst her en advarsel, pas på med at købe DSOTM og WYWH Immersion boksene brugt, der er en fejl på mange af de blu-ray skiver der er med, DSOTM BD kan ikke afspilles og WYWH BD har 3 høje click på sidste track. Jeg har haft begge fejl, men har fået byttet begge skiver via producenten - men ganske besværligt og irriterende…


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 07-Januar-2023 kl. 11:25
Undskyld - men en sidste, sidste kommentar - der er vedholdende rygter om et Atmos mix af DSOTM, det er jo 50 året vi fejrer her i 23…



Skrevet af: Guld medlem
Skrevet den: 08-Januar-2023 kl. 08:26
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg har The Dark Side of the Moon på både vinyl, cd og SACD og synes at SACD udgaven er en oplevelse i sig selv. Lyden er  bare bedre ikke mindst pga Surround. Den er jo oprindelig optaget i 4 kanaler (quadrofoni) så med SACD får man det fulde udbytte. Det kræver nok et anlæg i den øvre ende 😉
Kan kun anbefale SACD udgaven.
Tak for svaret.

Jeg glæder mig til at høre den i 5.2 Clap
Jeg har nu lånt en del SACD på biblioteket deriblandt Dark Side. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af surround lyden på den, men mere glad for lyden på nogle skriver med Depeche Mode.


-------------
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 08-Januar-2023 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg har The Dark Side of the Moon på både vinyl, cd og SACD og synes at SACD udgaven er en oplevelse i sig selv. Lyden er  bare bedre ikke mindst pga Surround. Den er jo oprindelig optaget i 4 kanaler (quadrofoni) så med SACD får man det fulde udbytte. Det kræver nok et anlæg i den øvre ende 😉
Kan kun anbefale SACD udgaven.
Tak for svaret.

Jeg glæder mig til at høre den i 5.2 Clap
Jeg har nu lånt en del SACD på biblioteket deriblandt Dark Side. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af surround lyden på den, men mere glad for lyden på nogle skriver med Depeche Mode.
Som Potter skriver, skal udstyret man afspiller på være af høj karat, og det er også min erfaring. Det er ikke tilstrækkeligt med en SR forstærker til 15k og højttalere i samme prisklasse, vi skal højere op.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 08-Januar-2023 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Og tilsidst her en advarsel, pas på med at købe DSOTM og WYWH Immersion boksene brugt, der er en fejl på mange af de blu-ray skiver der er med, DSOTM BD kan ikke afspilles og WYWH BD har 3 høje click på sidste track. Jeg har haft begge fejl, men har fået byttet begge skiver via producenten - men ganske besværligt og irriterende…


Jeg fik bytte min. skulle blot sende kopi af kvittering og vist vise et billede af skiven og så gik der lang tid, men der kom en ny uden beregning.

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: PerW
Skrevet den: 08-Januar-2023 kl. 15:17
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

[QUOTE=Guld medlem][QUOTE=filmfreak]
Jeg har nu lånt en del SACD på biblioteket deriblandt Dark Side. Jeg må sige, at jeg ikke er imponeret af surround lyden på den, 

Det kan jeg så slet ikke genkende.


Skrevet af: bbond
Skrevet den: 08-Januar-2023 kl. 19:09
En kæde er ikke stærkere end det svageste led... altså giver det ingen mening at afspille en højopløst audio skive, SACD, på et anlæg som ikke kan gengive lyden Wink

Bond Cool



Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 09-Januar-2023 kl. 20:35
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Ofte ja. Kender dig ikke pågældende album på SACD. Men har du anlægget, bør du ofte kunne høre forskel. Men, nogle gange er selve indspilningen ikke af højeste kvalitet, og så nytter det ikke noget. Det bliver aldrig bedre end kilden. Men prøv at downloade noget i høj opløsning. Kan du høre forskel, så er dit anlæg ok :) 
Der findes samles hos fx. HDTracks mfl. Har du først hørt det, bliver man afhængig :) 
Ved ikke om jeg har så gode ører, at jeg kan høre forskel. Nok mere den surround lyd jeg er nysgerrig på.

Tror du bliver overrasket. Du kan altid prøve deres gratis sampler. Selvom ikke alle numrer måske er den stil du lytter til, så giver det en klar indikation.


-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 13-Januar-2023 kl. 10:15
Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8



Så er den annonceret og første lytte prøve ligger på YouTube!
https://www.youtube.com/watch?v=996Myqoi4gE" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=996Myqoi4gE




-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 13-Januar-2023 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8


Kan ikke rigtig se nogen annoncering her, i hvert fald er det jo ikke noget officielt, blot en masse spekulation fra en tilfældige click baiter…


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 13-Januar-2023 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8


Kan ikke rigtig se nogen annoncering her, i hvert fald er det jo ikke noget officielt, blot en masse spekulation fra en tilfældige click baiter…
Han nævner en bog, han nævner forlaget, han nævner udgivelsesdatoer i UK og USA, han nævner at bogen bliver fulgt op af en pladeboks udgivelse.


-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 13-Januar-2023 kl. 17:52
Du nævner selv en DSotM box, personen i videoen skriver "DSOTM 50th Anniversary 'Deluxe' Box Set ANNOUNCED!!". Jeg har ikke kunnet finde nogle annonceringer af dette, der er masser af rygter på diverse fora, men ikke noget konkret - så videoen er ren click bait og inderholder intet bekræftet vedr. en box. Jeg regner da også med, at der er noget på vej - men med Animals var de 4 år om det efter mix var klar...
Og - ja det er korrekt at der er en bog på vej, den kan bestiles og købes d. 1. marts på Amazon og 100 andre steder, men den har jo ikke noget at gøre med den nævnte box...i hvert sælges de ikke sammen indtil videre...
Et af de vedholdende rygter er at boksen vil indeholde et Atmos mix, hvilket jo giver god mening da den jo allerede findes i adskillige surround versioner...

Læs f.eks. her:
https://www.loudersound.com/news/pink-floyd-dark-side-book-and-box-set-on-way-to-celebrate-50th-anniversary

På Pinkfloydz.com kan man se denne oversigt, som nogle mener bekræfter Atmos udgivelsen/boxen...





Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Oprindeligt skrevet af Audiophile Audiophile skrev:

Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Der kommer en ny DSotM box: 
https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=t3kU5uAEsa8


Kan ikke rigtig se nogen annoncering her, i hvert fald er det jo ikke noget officielt, blot en masse spekulation fra en tilfældige click baiter…
Han nævner en bog, han nævner forlaget, han nævner udgivelsesdatoer i UK og USA, han nævner at bogen bliver fulgt op af en pladeboks udgivelse.


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 13-Januar-2023 kl. 18:38
Nej men så lader du bare værd med at tro på det og så er vi alle glade. :-)



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 16-Januar-2023 kl. 21:52
Pink Floyds officielle facebook gruppe viser nu dette billede blinkende i takt til hjerteslag lyden der indleder albummet.



https://www.facebook.com/pinkfloyd

Tro på det - eller lad være! Wink


Tilføjet:
https://www.brain-damage.co.uk/latest/pink-floyd-release-the-dark-side-of-the-moon-50th-anniversary-t.html



-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 16-Januar-2023 kl. 22:47
Jeg tror gerne på det og venter spændt på annonceringen 😀 og det må meget gerne være med det ventede Atmos mix 😀


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Tror du bliver overrasket. Du kan altid prøve deres gratis sampler. Selvom ikke alle numrer måske er den stil du lytter til, så giver det en klar indikation.


Hvor finder vi deres gratis sampler?


Skrevet af: Morten Bay
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 21:57
Jeg er typen, der lægger alt ind på en disk og lytter ad den vej. Jeg spillede keyboards i et Pink Floyd tribute band indtil for et par år siden, og DSotM var det første 5.1-mix (James Guthries mix fra Immersion-boksen), hvor jeg splittede alle sporene op, så jeg kunne snuppe visse lydeffekter ud ("And I am not frightened of dying, anytime will do, I don't mind...") og bruge dem live. Det er nu blevet lidt af en vane, når jeg lægger surround-mix ind på min server, at lægge sporene ind i splittet form, så jeg kan lytte ind på forskellige detaljer, hvis jeg får lyst (Jeg har endda lavet mine egne mix af enkelte tracks, hvor jeg ikke brød mig om det nye mix...dog ikke med Floyd, det vil være helligbrøde).

Hvis der kommer en Atmos-udgave af DSotM får jeg lidt af en udfordring i den retning :)


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 17-Januar-2023 kl. 22:32
Morten, når du skiller kanalerne hvad bruger du så, måske Audacity (god til flerkanals wav filer)?
Jeg lægger også selv mine plader ind på en NAS og derfor er jeg meget mere glad for en blu-ray skive end en SACD skive (hvor man kun får CD sporet og ikke 5.1 sporet).

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Morten Bay
Skrevet den: 18-Januar-2023 kl. 16:42
Jeg bruger nemlig lige præcis Audacity nu, men primært fordi jeg lige p.t. arbejder på en Mac. Da min primære computer var en Windows-maskine, brugte jeg eac3to, fordi den klarer det i et hug uden at skulle eksportere hver enkelt track manuelt. Men hvis jeg først skal starte en virtuel Windows op i macOS for at bruge eac3to kan jeg lige så godt bruge Audacity :)

Hvilken afspller bruger du, når du streamer fra din NAS? Jeg bruger PlexAmp, når jeg er på farten, men jeg leder stadig efter en god løsning, der ikke transcoder, når jeg er derhjemme (og som jeg helst ikke skal starte en computer op for at bruge...)


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 18-Januar-2023 kl. 20:15
NASsen fungere mest som lager og filerne afspilles primært med Lewao Blu-ray player, der sender filerne til Surround receiveren.

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 16:21
https://www.pinkfloyd.com/tdsotm50/" rel="nofollow - https://www.pinkfloyd.com/tdsotm50/
Med Atmos mix - can’t wait :-)


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 19:16
Kan forudbestilles fra fx iMusic til kr. 2000,-
Indeholder ikke SACD'en

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Morten Bay
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 19:23
Ah, okay. Jeg leder stadig efter en app, der kan køre på et smart-TV, en Roku eller en Shield/Android TV, og som kan udføre den (i mine øjne) relativt simple opgave at vise, hvad der er på NAS'en, og så afspille i mindst 24/96 via HDMI eller optisk til min receiver - uden at transcode og uden at forsøge at finde metadata til filerne på nettet. Hvis nogen har et bud, hører jeg gerne om det.


Skrevet af: Morten Bay
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 19:31
Nuuuuj, det bliver godt. Er dog lidt skeptisk overfor 2023-remasteren. Hvor meget bedre kan det lyde end James Guthries 2011-remaster? Så meget er der trods alt ikke sker de sidste 12 år ift. stereo-lydteknologi. Og der står ikke noget om, hvem der har forestået masteringen. Bare det nu ikke er overkomprimeret.

Men glæder mig til at høre Atmos-mixet. Resten er mere eller mindre Immersion-boksen, ser det ud til.


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 21:58
Pyh - det var da alligevel en slat, godt jeg snart har fødselsdag - det bliver vist gaven fra ham selv til ham selv 😀 og nu er drn bestilt hos Imusic, tak for tip - den koster næsten 300 mere på amazon.de…
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Kan forudbestilles fra fx iMusic til kr. 2000,-
Indeholder ikke SACD'en


Skrevet af: Audiophile
Skrevet den: 19-Januar-2023 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Morten Bay Morten Bay skrev:

Nuuuuj, det bliver godt. Er dog lidt skeptisk overfor 2023-remasteren. Hvor meget bedre kan det lyde end James Guthries 2011-remaster? Så meget er der trods alt ikke sker de sidste 12 år ift. stereo-lydteknologi. Og der står ikke noget om, hvem der har forestået masteringen. Bare det nu ikke er overkomprimeret.

Men glæder mig til at høre Atmos-mixet. Resten er mere eller mindre Immersion-boksen, ser det ud til.

De har lagt Brain Damage ‘23 ud på Apple Music i lossless, lyder umiddelbart godt - power på bassen, meget detaljeret, flot perspektiv - lyder umiddelbart bedre end 2003 / 2011…men har lyttet på mobil/ hovedtelefon…


Skrevet af: HenrikN
Skrevet den: 20-Januar-2023 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikN HenrikN skrev:

Tror du bliver overrasket. Du kan altid prøve deres gratis sampler. Selvom ikke alle numrer måske er den stil du lytter til, så giver det en klar indikation.


Hvor finder vi deres gratis sampler?

HDtracks.com Der er også andre sider med gratis sampler i DSD mv. Kan dog ikke lige huske dem. 


-------------
Mvh
Henrik Nielsen


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Januar-2023 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Kan forudbestilles fra fx iMusic til kr. 2000,-
Indeholder ikke SACD'en
Små 1900,- kan gøre det Wink
https://imusic.dk/music/0190296203671/pink-floyd-2023-the-dark-side-of-the-moon-lp-cd-bd-7-" rel="nofollow - https://imusic.dk/music/0190296203671/pink-floyd-2023-the-dark-side-of-the-moon-lp-cd-bd-7-



-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 21-Januar-2023 kl. 13:19
Ja, det var iMusic der meldte 1999,95 ud, men nu har de sat den en hund ned.

-------------
mvh
MichaelS
Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Januar-2023 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af BlueFox BlueFox skrev:

Ja, det var iMusic der meldte 1999,95 ud, men nu har de sat den en hund ned.
Ja og det er godt, og så er det en heftig boks med 2x LP, 2x CD, 2x BD, 1x DVD, 2x 7” singler, 160 s hardback fotobog, musikbog, og memorabilia.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: ARTISTEN
Skrevet den: 25-Januar-2023 kl. 16:03

Som Potter skriver, skal udstyret man afspiller på være af høj karat, og det er også min erfaring. Det er ikke tilstrækkeligt med en SR forstærker til 15k og højttalere i samme prisklasse, vi skal højere op.


Det er nu mulig at høre HI-res streaming med 15 receiver som køre med Dali 8008 højttaler . Over crohmcast er det ganske godt. men er med på at Jbl k2 9000 og mcintoch forstærkning er meget bedre    


-------------
Hjemmebio er fedt:Pioneer SC-LX87,buttkicker,dali blue 6006, OPPO 95,QED kabel og JBL N24 i bag.




Print side | Luk vindue