Print side | Luk vindue

TV2 Play og cachelagrede data

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165640
Udskrevet den: 27-April-2024 kl. 00:11


Emne: TV2 Play og cachelagrede data
Skrevet af: bas
Emne: TV2 Play og cachelagrede data
Skrevet den: 25-Februar-2023 kl. 17:41

Martin

24. feb. tel:2023%2020.36" rel="nofollow - 2023 20.36 CET

Hej

Jeg er umiddelbart bare nysgerrig.

Jeg har en Nokia Straming Box 8000.

Jeg oplever jævnligt, at afspilningen af live udsendelser i TV2 Play pludseligt stopper. Jeg har af TV2 fået at vide, at det jan hjælpe at rydde cachelagrede data på boksen. Det ser umiddelbart ud til at løse problemet for en periode.

Kan jeg undgå, at TV2 Play appen gemmer cachelagrede data, eller er jeg nødt til at slette de cachelagrede manuelt en gang imellem?

Hvorfor oplever jeg mon kun problemet i live udsendelser?

Jeg oplever ikke problemet i DR TV appen.

På forhånd tak. 





Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 25-Februar-2023 kl. 17:45
Det er nok mere et spørgsmål om samspillet mellem netop din boks og deres app, end det er spørgsmålet om brug af cache (som DR helt sikkert også bruger).

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bas
Skrevet den: 25-Februar-2023 kl. 19:03
Tak for din kommentar.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 25-Februar-2023 kl. 19:29
Hej.

Jeg ved ikke hvor mange af jer der kender en Nokia 8000. Så her er links med mere information:

REVIEW: Nokia Streaming Box 8000 a powerful certified Android TV-Box:

https://androidpctv.com/review-nokia-streaming-box-8000-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-nokia-streaming-box-8000-opinion/

https://www.mynokia.com/streaming-devices/nokia-streaming-box-8000/" rel="nofollow - https://www.mynokia.com/streaming-devices/nokia-streaming-box-8000/

https://www.mynokia.com/sites/default/files/2021-05/Nokia_Streaming_Box_Installation-guide.pdf" rel="nofollow - https://www.mynokia.com/sites/default/files/2021-05/Nokia_Streaming_Box_Installation-guide.pdf

https://www.mynokia.com/sites/default/files/2021-05/Nokia_Streaming_Box_8000_EN_manual_05.2021.pdf" rel="nofollow - https://www.mynokia.com/sites/default/files/2021-05/Nokia_Streaming_Box_8000_EN_manual_05.2021.pdf


Still need help?
Get help (opens Streamview.com) 
Support for this product is provided by Streamview GmbH - a licensee of the Nokia brand for streaming devices. Click the link above to access their support pages.

Fra: https://www.mynokia.com/support/streaming-devices/nokia-streaming-box-8000/" rel="nofollow - https://www.mynokia.com/support/streaming-devices/nokia-streaming-box-8000/

Hilsen Carsten.



Skrevet af: Madskinen
Skrevet den: 27-Februar-2023 kl. 10:47
Jeg oplever det ofte når jeg streamer TV2 play via min Chromecast at den stopper og buffer.
Jeg bruger også dr, Disney+, netflix og yousee tv.
TV2 er den eneste som laver de her stop.

Andre der oplever det samme?


Skrevet af: bas
Skrevet den: 28-Februar-2023 kl. 20:14
Hej

Jeg har lige skrevet til TV2 igen, og en medarbejder derfra har lige svaret, at de ikke rigtigt kan gøre noget for at løse problemet. Om ca. 14 dage skifter jeg fra bredbånd via ADSL til bredbånd via coax.
Kan det mon hjælpe på problemet?

Min Nokia boks er forbundet til min router med kabel.
Alternativt skal jeg måske købe en anden og kraftigere TV-boks.
Jeg vil i så fald gerne have den med Android igen.
Jeg har på flatpanels.dk læst, at der kommer en Nokia 8010 boks.
Den skulle være kraftigere. Jeg ved dog ikke, hvornår den kan købes i Danmark.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1667989410" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1667989410




Skrevet af: bas
Skrevet den: 28-Februar-2023 kl. 20:38
Probemet MÅ da ligge hos TV2 Play:

https://dk.trustpilot.com/review/play.tv2.dk" rel="nofollow - https://dk.trustpilot.com/review/play.tv2.dk




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Februar-2023 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

HOm ca. 14 dage skifter jeg fra bredbånd via ADSL til bredbånd via coax.
Kan det mon hjælpe på problemet?

Nej

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bas
Skrevet den: 28-Februar-2023 kl. 21:53
Tak. Altså fordi problemet er hos TV2 Play? 


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Februar-2023 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Tak. Altså fordi problemet er hos TV2 Play? 


Jeps

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 09:52
Hej.

Citat: ' In the network section we find a wireless Wifi ac + Bluetooth adapter that as we can see in the tests the results are good.

Fra:  https://androidpctv.com/review-nokia-streaming-box-8000-opinion/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/review-nokia-streaming-box-8000-opinion/

Som et forsøg, kan du prøve at skifte over til WiFi. Gerne med 5 GHz hvis det er muligt. 


Nokia Streaming Box 8010, review: new box with Android TV and SoC S905X4-K

https://androidpctv.com/nokia-streaming-box-8010-review/" rel="nofollow - https://androidpctv.com/nokia-streaming-box-8010-review/

Citat: 'Nokia Streaming Box 8010 is ony available in Europe'
Men ingen af Amazons butiker har den endnu?


I en af bruger kommentagerne skriver Kim fra androidpctv.
'Kim
If you have amazon, buy one of this, if don’t work return the device:
https://amzn.to/3WmGpuy" rel="nofollow - https://amzn.to/3WmGpuy '

Men jeg er ikke sikker på, at en Nokia 8010 vil hjælpe?
Måske kan en bruger med en Chromecast med Google TV, enten bekræfte eller afkræfte, af de også har problemer med TV2 PLAY Live?

Hilsen Carsten.  


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 14:17
Oplever aldrig problemer på Apple TV...


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 15:03
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Som et forsøg, kan du prøve at skifte over til WiFi. Gerne med 5 GHz hvis det er muligt. 

Hvad skulle det hjælpe?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bas
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 15:30
Jeg ændrer nok ikke noget før jeg er skiftet til coax.
Jeg synes det er mærkeligt, at problemet hos mig kun er aktuelt i live udsendelser og kun i TV2 Play.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg ændrer nok ikke noget før jeg er skiftet til coax.
Jeg synes det er mærkeligt, at problemet hos mig kun er aktuelt i live udsendelser og kun i TV2 Play.

Uanset hvilket medie der bærer data frem til din boks, så er der ingen af dem der kan slette cache i din boks.
Med andre ord - det er fløjtende ligegyldigt hvilken netudbyder du bruger.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 15:47
Hvilken hastighed opnår du ved en hastighedsmåling?


Skrevet af: csell
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 16:32
Hej.

Der er forskel på Android og Android TV. Og det ved TV2 Play godt.

Men jeg kan huske er svar fra TV2 Play, som brugeren Kimj postede.

Citat: 'Svarene fra TV2 Play:
Tak for din henvendelse.

Er det den helt nye Chromecast med Google tv ?

Hvis ja, så er den ikke komme til Danmark endnu - så vi understøtter den ikke helt endnu :-) Men det kommer vi til, så snart den lander i de danske butikker.
Jeg har ikke lige hørt noget om hvornår den kommer til DK. Jeg har hørt fra en af mine kollegaer, at vores udviklere skulle være i gang med at få fat i en. Men jeg ved det ikke med sikkerhed desværre..

Det er et nyt system, så den skal sættes op til TV 2 Play.'


Og 9 dage efter virkede TV2 Play.


Nokia 8000 og 8010 kører begge Android TV, lige som Chromecast med Google tv.'

Så jeg er nysgerrig, Hvad nøjagtig svarede TV2 Play?

Skrev det noget om, hvorfor de syntes der er forskel på Chromecast med Google tv og Nokia?

Hilsen Carsten.



Skrevet af: bas
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 19:13
Jeg har lige tjekket via fast.com på boksen, og den siger omkring 900 Mbps / 510 Mbps.
Jeg er lige lidt forvirret. Når jeg i stedet tjekker hastigheden på min PC der også er forbundet med kabel til min router siger fast.com omkring 67 Mbps / 9.8 Mbps.
Sidstnævnte er vel det korrekte/realistiske, når det drejer sig om ADSL?
Bliver der mon målt på en anden måde, når det er via en browser på Nokia Streaming Box 8000, eller gør jeg mon noget forkert?
Jeg skal måske i stedet bruge en speed test app på TV-boksen?
Kan I i så fald anbefale en app til dette?

På forhånd tak.



Skrevet af: Thomas.T
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg har lige tjekket via fast.com på boksen, og den siger omkring 900 Mbps / 510 Mbps.
Jeg er lige lidt forvirret.


Jeg forstår din forvirring. For boksens ethernet port er kun 100Mbps. Så det er jo ren magi Big smile


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 21:05
Måske vi bare skal konkludere at fast.com ikke er værd at bruge?

Jeg har alligevel til gode at se en ADSL linje der kan levere 900Mbit….


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bas
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 21:14
Jeg kan måske prøve med appen Speed Test Master på TV-boksen.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.internet.speedtest.check.wifi.meter" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=com.internet.speedtest.check.wifi.meter



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 01-Marts-2023 kl. 22:21
https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=org.zwanoo.android.speedtest

Men, hvorfor vil du teste hastighed?
Det er kombination af app og din Android hardware der er problemet og ikke din hastighed, specielt set i lyset af at det eneste der hjælper er at slette cache.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 00:40
En mulig teori kan være, at det er tilfældigheder, når det hjælper at slette cachen. En tanke var, at hvis dsl-forbindelsen var virkelig dårlig, at det så kunne påvirke tvoplevelsen.

Jeg synes, at jeg har læst, at tv 2 gør et forsøg på at nedsætte signalforsinkelsen, når det er direkte tv. Bitraten kan måske også være højere (jeg har ikke tv 2 play og har ikke målt). Hvordan håndterer afspilleren det hele, hvis internetforbindelsen er halvdårlig...


Skrevet af: bas
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 17:02
Jeg har lige kørt en hastighedstest på TV-boksen, og den siger 42.93 Mbps / 10.05 Mbps. Ping 26.26 ms.

Af en eller anden grund findes Speedtest fra Ookla ikke på TV-boksen.
Jeg har derfor brugt appen Internet Speed Tester i stedet.


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 17:06
Glem nu den hastighed! Har INTET med dit problem at gøre…


Skrevet af: bas
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 17:39
En medarbejder fra TV2 kundeservice har lige bedt mig om at lave en hastighedstest, og jeg tænkte derfor, at det også kunne være relevant at skrive oplysningerne her.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

En medarbejder fra TV2 kundeservice har lige bedt mig om at lave en hastighedstest


De aner ikke, hvad de snakker om

Gå ud og køb dig en AppleTV.........



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bas
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 17:52
Det overvejer jeg egentligt også.
Jeg ser lige, hvad TV2 svarer.
Principielt bør det dog jo også fungere på Android.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Principielt bør det dog jo også fungere på Android.


1. Det er TV2, hvad har de styr på?

2. Ja, men teoretisk set kan det også være noget i den afart af Android der er i din boks der driller - omend trustpilot viser noget andet....



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bas
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 18:25
Ja, netop. Ifølge Trustpilot er der mange, som oplever problemer med TV2 Play appen.
Er det mon primært på udstyr med Android?
Det er nok ikke uvæsentligt, om det er med kabel eller via WiFi.


Skrevet af: bas
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 19:47
Jeg har nu fået svar fra TV2 kundeservice.
De anbefaler en minimum hastighed på 25 mbps.

De har foreslået mig at ændre skærmopløsningen til 
720p 50hz på TV-boksen, så det har jeg lige gjort.

Hvis det hjælper, kan jeg evt. ændre skærmopløsningen igen, 
når jeg er kommet på coax.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Principielt bør det dog jo også fungere på Android.

Hej.

Citat: 'History
Android TV was first announced at Google I/O in June 2014, as a successor to the commercially unsuccessful Google TV.'

Fra: https://en.wikipedia.org/wiki/Android_TV" rel="nofollow - https://en.wikipedia.org/wiki/Android_TV

Det er en skam at Google valgte ordene 'Android TV', for så tror mange, at der så er tale om Android, lige som det findes på mange Tablets, Mobiler eller TV Bokse, som bruger almindelig Android.

Jeg er sikker på, at der findes mange Android tablets og billige TV bokse, der kan afspille TV2 Play uden problemer.

Problemet er at TV2 Play IKKE løser problemet med Android TV, lige som de gjorde med Chromecast med Google tv.

Hvad kan det skyldes. Har TV2 Play besluttet, at de IKKE kan få et tilstrækkeligt antal ekstra kunder?
Eller hvad kan årsagen være?

Hilsen Carsten.
  



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Jeg har nu fået svar fra TV2 kundeservice.
De anbefaler en minimum hastighed på 25 mbps.


Det jeg har set streamet fra tv2play ligner IKKE noget der kræver 25Mbps

Artiklen her giver mig ret....
https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=25&t=42010" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=25&t=42010

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 02-Marts-2023 kl. 20:19
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Ja, netop. Ifølge Trustpilot er der mange, som oplever problemer med TV2 Play appen.
Er det mon primært på udstyr med Android?
Det er nok ikke uvæsentligt, om det er med kabel eller via WiFi.

Om det er kabel eller WiFi er også ligegyldigt! Du har RIGELIG med hastighed. Problemet ligger i app'en!
Det løser en anden forbindelse ikke! Det er kun en anden boks som gør det. Og vælger du en Apple TV får du en helt anden app...


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 03-Marts-2023 kl. 22:26
.


Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 03-Marts-2023 kl. 22:26
Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.


Skrevet af: csell
Skrevet den: 04-Marts-2023 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.

Hej.

Først en stor tak til Kasper_J, for den gode nyhed.
Tror i at Bas'et Nokia 8000 kan være defekt?
Eller at Bas og Kasper_J bare bruger dem forskelligt. Måske er deres opløsning forskellig.
Hvad kan forskellene være i deres installation?

Hilsen Carsten.


Skrevet af: bas
Skrevet den: 04-Marts-2023 kl. 09:48
Jeg har indtil videre ikke oplevet problemer efter at jeg har ændret skærmopløsning på Nokia boksen.
Jeg vil prøve at huske at ændre skærmopløsningen  tilbage til Auto, når jeg er kommet på coax.
Så må jeg se, om det fortsat virker stabilt.


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 04-Marts-2023 kl. 11:31
Der kan gå flere måneder før jeg oplever det, på vores Apple TV 4K,
og så stopper jeg bare udsendelsen og starter den igen.
Jeg bruger også Dr, Discovery+ og Viaplay.
TV2 er den eneste som laver de her stop.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: bas
Skrevet den: 04-Marts-2023 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.

@Kasper_J:
Står skærmopløsningen til Auto på jeres Nokia 8000 boks?
Kører jeres boks via WiFi eller via kabel?

Jeg vil generelt sige mange tak for jeres kommentarer.


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 05-Marts-2023 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Skal ikke gøre mig klog på hvad problemet kan være, men vi har ingen problemer med Nokia 8000 boksen mht. TV2 Play.

@Kasper_J:
Står skærmopløsningen til Auto på jeres Nokia 8000 boks?
Kører jeres boks via WiFi eller via kabel?

Jeg vil generelt sige mange tak for jeres kommentarer.

Automatisk skærmopløsning og kabel her.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: bas
Skrevet den: 10-Marts-2023 kl. 17:53
Jeg er desværre endnu ikke kommet online på coax.
Skærmopløsningen på min Nokia boks står nu til 576p 50 hz.
Umiddelbart kører det mere stabilt.
Jeg regner med at sætte skærmopløsningen tilbage til Auto,
når jeg er kommet online på coax.
Så må jeg se, om det virker.


Skrevet af: bas
Skrevet den: 21-April-2023 kl. 16:42
Hej
Bedre sent end aldrig.
Jeg har nu haft besøg af en tekniker, routeren er blevet nulstillet og genstartet, og det ser ud til, at jeg nu er online på coax.
TV 2 har i mellemtiden opgraderet noget hos dem, og det ser ud til at have løst problemet.



Print side | Luk vindue