32M61B med orange pletter i ansigter!!!
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16571
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 12:40
Emne: 32M61B med orange pletter i ansigter!!!
Skrevet af: Hanga
Emne: 32M61B med orange pletter i ansigter!!!
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 22:48
Hej
Jeg købte for nogle måneder siden det lækre Samsung LE-32M61B, og i starten var jeg fuldt tilfreds. Jeg opdagede dog hurtigt, at der i nogle programmer kan opstå orange pletter i ansigter, og at rød generelt kan få et orange skær. Jeg har forsøgt at indstille mig ud af det, men det lader altså til, at det ikke kan lade sig gøre. Jeg har også læst om andre med lignende problem.
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13377 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13377
Er der overhovedet noget at gøre, eller er det simpelthen en fejl i TV'et? Hvis det er en fejl, skal den vel sendes til rep.?, eller ombyttes? Så er min frygt jo at man får et tv med samme problem, for det lader til at dette er et problem en del har med dette TV.
Prøver at kontakte Samsung imorgen for at høre hvad de har at sige, men umiddelbart siger de vel bare at det skal til rep.
Er der andre der har erfaring med dette problem, og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?
Og så lige en ting til, jeg kan godt blive lidt forvirret over hvad mit signal helt nøjagtigt er. Jeg har Dansk Kabel TV, men får signalet via alm. antennestik. Er det så at betragte som antennesignal eller kabel tv?
|
Svar:
Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 23:03
Hanga skrev:
Jeg har Dansk Kabel TV, men får signalet via alm. antennestik. Er det så at betragte som antennesignal eller kabel tv?
|
Ja. Selvfølgelig får du signalet via et antennestik, det gør alle som har Kabel TV. TDC, Stofa eller hvad det nu er. DK-TV er faktisk ejet af TDC.
------------- Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 24-Oktober-2006 kl. 23:14
Okay jamen det er da rart at få det på plads
|
Skrevet af: Ais1
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 09:19
Hej Hanga
Hvis du læser min gamle tråd igennem, som du selv linker til så finder du
frem til at jeg fik TV'et byttet til et nyt. Snak med din forhandler om
problemet. Du kan jo evt. henvise til min tråd om emnet.
PS. Kig på de nye Philips modeller - 9731, 9631 el. 9531 - disse er SUPER
lækre TV! :)
Mvh
Anders
------------- Ais out
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 10:07
Ais1:
Jeg er tilfreds med TV'et pånær selvfølgelig de pletter, så egentlig ville jeg ikke have noget imod at få et repereret/ombyttet M61 tilbage. Men hvis det nu også giver bøvl, vil jeg da overveje at skifte model og måske mærke.
|
Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 10:34
LCD tv har generelt problemer med farven RØD, som tit hvis man går lidt ud til siden bliver orange...
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 11:04
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 12:18
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 12:58
Det ser ikke godt ud....
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: Ais1
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 18:53
Hanga:
Det ligner fuldstændig de fejl jeg havde!
Hvor har du købt det henne?
VH
Ais
------------- Ais out
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 25-Oktober-2006 kl. 23:22
Jeg har købt det hos Befro A/S
Jeg har også en tråd på hifi4all om problemet, og der er der skrevet en del: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45356&PN=1 - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45356&P N=1
|
Skrevet af: Ais1
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 09:28
OK
Prøv at få dine penge tilbage... Eller få det byttet...
Held og lykke med det..
vh
ais
------------- Ais out
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 18:27
Befro A/S kender til problemet, og de vil sørge for at motherboardet bliver skiftet, hvis jeg sender det ind til dem, hvilket jeg selvfølgelig har tænkt mig. Nu mangler jeg så bare lige at finde ud af, hvordan jeg får pakket så stort et fjernsyn ned i sikker tilstand.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 18:52
Jeg vil mene, at det er Befro A/S og ikke dig, som skal sørge for at få skærmen sendt til reparation.
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 19:31
Jo jo men Befro skal jo lige have skærmen først... De ligger i Århus, hvilket er 240 km. herfra, og jeg tvivler på de har lyst til at komme efter den :P
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 19:40
Det er ikke dit problem. Befro A/S skal sørge for, at skærmen bliver afhentet hjemme hos dig.
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 20:32
Ved du at reglerne er sådan, for det ville klart være en fordel for mig. Står det i købeloven?
Edit: fandt selv lige dette: http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/ - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/25/
Så er spørgsmålet jo om der er tale om en "stor og uhåndterlig genstand", som ikke kan sendes med posten.
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 10:52
Befro mener ikke de er forpligtet til at hente mit TV, og at det er mit problem at få det sendt i forsvarlig indpakning.
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 11:34
Hvis det er muligt for dig at sende den med posten er det selvfølgelig OK, men i praksis kræver det jo nærmest, at du har gemt original-emballagen, og du kan transportere den sikkert ned til posthuset, evt. få pakkeposten til at hente den hos dig.
Det er jo Befro, der skal betale porto'en, hvad siger de egentlig til det??
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: Ullum
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 11:39
Hanga skrev:
Befro mener ikke de er forpligtet til at hente mit TV, og at det er mit problem at få det sendt i forsvarlig indpakning. |
Jeg mener helt bestemt at Tv på 32" og der over falder ind under katagorien "stor og uhåndterlig". Hvis du vil vide det med sikkerhed så prøv at ringe til forbrugerrådet.
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 11:42
Det er i hvert fald svært at finde en kasse der passer. Har været rundt til alle byens elekronikforretninger, og en del varehuse, men de kunne ikke hjælpe. Jeg tror også jeg vil forsøge at få fat i forbrugerrådet.
Befro vil gerne betale porto'en, hvis jeg skulle få det sendt.
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 13:55
Hanga skrev:
Det er i hvert fald svært at finde en kasse der passer. Har været rundt til alle byens elekronikforretninger, og en del varehuse, men de kunne ikke hjælpe. Jeg tror også jeg vil forsøge at få fat i forbrugerrådet.
Befro vil gerne betale porto'en, hvis jeg skulle få det sendt. |
Ifølge købeloven er alt dette Befro's problem. En berettiget reklamation skal ske uden udgifter for dig, og du forventes ikke at gemme emballagen (jeg vil anbefale at man gør det, men det er ikke noget lovkrav, heller ikke ved internethandel). Om Befro vil komme og hente det, eller om de vil sende dig en kasse med passende dimensioner, må de selv finde ud af.
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 14:23
JesperLund skrev:
Hanga skrev:
Det er i hvert fald svært at finde en kasse der passer. Har været rundt til alle byens elekronikforretninger, og en del varehuse, men de kunne ikke hjælpe. Jeg tror også jeg vil forsøge at få fat i forbrugerrådet.
Befro vil gerne betale porto'en, hvis jeg skulle få det sendt. |
Ifølge købeloven er alt dette Befro's problem. En berettiget reklamation skal ske uden udgifter for dig, og du forventes ikke at gemme emballagen (jeg vil anbefale at man gør det, men det er ikke noget lovkrav, heller ikke ved internethandel). Om Befro vil komme og hente det, eller om de vil sende dig en kasse med passende dimensioner, må de selv finde ud af. |
Hej, igen ville det være rart at kunne henvise til et bestemt sted i købeloven, i stedet for blot at fortælle dem at købeloven er sådan.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 14:24
Jeg kan indtil videre konkludere, at man ikke skal handle hos Befro A/S!
|
Skrevet af: JesperLund
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 14:30
Købelovens §78, Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.
Det væsentlige er ordene "uden udgift" og "uden væsentlig ulempe".
§78 kan ikke ændres ved aftale mellem parterne i forbrugerkøb, dvs. hvis Befro's handelsvilkår stiller dig ringere end ovenstående (jeg kender dem ikke), er disse vilkår ikke gældende (på dette punkt).
------------- Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 14:49
Tak for hjælpen, giver dem lige et ring og gør dem opmærksom på denne paragraf.
SJ = Pånær dette med leveringen har de nu handlet fint, og var hurtigt klar over hvilken fejl jeg snakkede om. Men ja med leveringen har de ikke været behjælpelige indtil videre.
Edit: Først fik jeg fat i en der lød til at forstå, at det var deres ansvar at få TV'et bragt ind. Han stillede så om til hvad jeg tror der må være hans chef. Han var ikke til at bide skéer med, det var ikke deres pligt at hente skærmen, det bedste de kunne gøre var at sende en pakkeseddel, og så var det det. Jeg henviste ham til paragraffen, men han mente ikke dette var en "væsentlige ulempe" for mig. Nå men jeg gik ham på klingen, og han sluttede så af med at tilbyde mig, at jeg i næste uge, når de fik nye M61'er på lager, kunne få tilsendt et nyt TV, hvor jeg så kunne bruge kassen til at sende den "gamle" tilbage med. Jeg spurgte ham så om jeg kunne være sikker på, at de nye de fik hjem ikke indeholdte fejlen, og det sagde han ja til. Hvad siger i, lyder det fornuftigt?
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 15:39
Ja, det synes jeg da lyder meget rimeligt, da dit problem såvidt jeg forstår, er at "pakke" tv-et ind.
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 15:44
Du får et nyt tv og er i tvivl om det er en god handel? OMG..
Men du skal nok ikke regne med de gider handle med dig igen. Når man vil have det billigt, kan man ikke forvente service med afhentning 240 km væk osv.
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 15:50
guvernator skrev:
Du får et nyt tv og er i tvivl om det er en god handel? OMG..
Men du skal nok ikke regne med de gider handle med dig igen. Når man vil have det billigt, kan man ikke forvente service med afhentning 240 km væk osv. | Befro skal overholde købeloven, det er ikke service med afhentning af varer 240 km væk, det er et lovkrav, som der jo er henvist til flere gange.
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 16:13
Jeg synes også det lyder som en fornuftigt tilbud jeg har fået. Jeg ville bare lige høre, det kunne jo være chancen for at de nye tv også havde fejlen er stor? Men hvis det er en ny sending, bør der vel ikke være problemer?
|
Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 16:58
cnn3 skrev:
guvernator skrev:
Du får et nyt tv og er i tvivl om det er en god handel? OMG..
Men du skal nok ikke regne med de gider handle med dig igen. Når man vil have det billigt, kan man ikke forvente service med afhentning 240 km væk osv.
| Befro skal overholde købeloven, det er ikke service med afhentning af varer 240 km væk, det er et lovkrav, som der jo er henvist til flere gange. |
LOL kan godt være... men held og lykke med at få internet butikker til at betale fragt frem og tilbage og evt hente tv osv 240 km væk.
Nu er det jo også parallel import.. havde det være danske samsung tv, så har samsung værksteder der afhenter tv hos forbrugerne.
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 11:27
guvernator skrev:
LOL kan godt være... men held og lykke med at få internet butikker til at betale fragt frem og tilbage og evt hente tv osv 240 km væk. |
Det er jeg da meget enig med dig i, man kan jo også kigge i forhandler-forummet her på siden, og læse om de forsk. forretningers måde at behandle deres kunder på...
guvernator skrev:
Nu er det jo også parallel import.. havde det være danske samsung tv, så har samsung værksteder der afhenter tv hos forbrugerne.
|
Nå....
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15844 - http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15844
det er Johnny37 nok ikke enig med dig i...
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: guvernator
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 12:43
Det virker altså perfekt, det med afhentning. Så en uheldig historie kan ikke rører ved det.
|
Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 13:07
Jeg ved godt det er lidt uden for Topic, men måske en interesant info til fremtidige køb.
Jeg har selv købt en 42" Panasonic hos Tapeconnection (over nettet). Jeg var så uheldig at strømforsygningen brændte af efter kort tid.
Jeg ringede så til dem. 2 dage efter kom der en bil og hentede den (han kom fra Odense hvor værkstedet ligger, jeg bor i Næstved -temelig lang køretur!) 8-10 dage efter kom de og leveret det igen. Det eneste jeg skulle sørge for var at være hjemme. Det var sku en god oplevelse.
Det var Panasonic der opfylder deres garantikrav over for Tapeconnection (og derved over for mig som kunde), som hentede og bragte det. Det var dejligt at se at det i praksis fungerede lige så godt som man får af vide ved køb.
|
Skrevet af: SJ
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 18:04
Jep. Tape Connection ligger i top, når det gælder service, både før og efter køb. 
|
Skrevet af: cnn3
Skrevet den: 30-Oktober-2006 kl. 10:27
guvernator skrev:
Det virker altså perfekt, det med afhentning. Så en uheldig historie kan ikke rører ved det. |
Hvis ikke det er gået op for dig, så er pointen blot den, at du ikke kan være sikker på god service hvis du køber dyrt i en normal butik, og du kan heller ikke være sikker på dårlig service hvis du køber over internettet.
Det kommer an på forhandleren.
------------- mvh Christian
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 14-November-2006 kl. 16:57
Kommer lige med en lille update:
Efter at have ventet i flere uger, på at forhandleren skulle få et nyt tv hjem, har de så tilbudt mig at jeg kan få en M71'er i stedet for, hvis ikke de får en M61'er hjem i løbet af ugen. Flot service !!!
Anyway, skal lige have undersøgt hvordan billedkvaliteten er på den. Selvom det er et nyere tv behøver den jo ikke være bedre. Må lige søge lidt eller oprette en ny tråd om emnet.
|
Skrevet af: Hanga
Skrevet den: 21-November-2006 kl. 13:02
Argh, da de så heller ikke får en M71'er hjem i et godt stykke tid, bliver det kun en N71'er jeg kan få.
Jeg tager nok stadig imod tilbudet, men ærger mig da lidt over, at jeg ikke lige kunne få 100hz teknologien med.
|
|