Print side | Luk vindue

Hifiklubben og erfaring

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Hi-Fi
Forumbeskrivelse: Hi-Fi stereo, grej og tilbehør
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165777
Udskrevet den: 12-December-2024 kl. 00:48


Emne: Hifiklubben og erfaring
Skrevet af: mjmusicianmj
Emne: Hifiklubben og erfaring
Skrevet den: 18-April-2023 kl. 19:30
På forhånd undskyld, hvis jeg har malplaceret emnet.
Men som overskriften siger, hvad er jeres erfaring?
Personligt, så er min ikke god. Jeg vil gå så langt og sige at, jeg ikke giver en "flying f**k" for deres 3 års garanti som medlem.

Jeg har været inde med mine Denon GC30 hele 4 gange fordi bluetooth funktionen ikke fungere. Hver gang "resetter" de blot høretelefonerne(som om jeg ikke allerede har gjort det selv utallige gange), så funker de 15 min. Og så virker de ikke igen. Jeg synes, at det er komplet uacceptabel at jeg bruger 2.500 kr. På høretelefoner, og tingene skal forholde sig således blot fordi de vil spare. Især i betragtning af, at jeg var på SU og det tog mig en del tid og spare op til dem.



Svar:
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 18-April-2023 kl. 22:06
Tror ikke at Hi-fi klubben er anderledes end så mange andre elektronikkæder. 
Som udgangspunkt er jeg glad for 3 års garanti og har handlet der flere gange. Men jeg har endnu ikke haft problemer, og det er jo som regel her at den gode service (eller mangel på samme) viser sig. 

I forhold til din problemstilling sagde man i gamle dage at sælger havde 3 forsøg ( sådan generelt, som retningslinje) til at udbedre en fejl. Hvis ikke det løser problemet, bør sælger ombytte det. 
Tænk skriver fortsat det samme på i deres vejledning (reklamationsret, men samme princip):

https://taenk.dk/raadgivning/reklamationsret-og-garanti/reklamationsret-her-er-dine-rettigheder" rel="nofollow - https://taenk.dk/raadgivning/reklamationsret-og-garanti/reklamationsret-her-er-dine-rettigheder

Det ville jeg forholde Hi-fi Klubben og bede om at få produktet ombyttet til et nyt. 


Skrevet af: mjmusicianmj
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 10:04
Tak for respons.
Men problemstilligen er jo umiddelbart, at de vil iķke ombytte eller udbedre problemet? Så jeg føler mig ret fastlåst 😑
Naturligvis er der forskel på reklamationsret og garanti. Jeg tror også, at Hifiklubben vinder meget på dette. Især de 3 år.
Men i min situation, må jeg indrømme, at jeg føler mig snydt.


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 10:19
Har du prøvet dine høretelefonerne på en anden afspillingsenhed, for at udelukke at det ikke er den der er problemmet?

-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 10:45
Jep. Pisse irriterende.

Skal ikke kunne sige om de har ret til at afvise dig, men af samme årsag handler jeg KUN i forretninger der giver fuld returret "no questions asked". Gider simpelthen ikke debatten om hvad der er galt og hvorfor, om ikke det er noget andet det er galt med og blah, blah blah. Når det starter ender forbrugeren næsten altid som sorteper. Så er det bedre at pakke skidtet ned og returnere varen med det samme.

Hvis det var mig der var brændt inde med en hovedtelefon til 2500,- som ikke virker, ville jeg ofre gebyret og starte en forbrugersag, - såfremt de ikke vil give dig pengene tilbage eller ombytte til noget der virker, efter fire hnvendelser.




Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 11:23
hvad tilslutter du hørebøfferne til ?

Har du prøvet at tilslutte til f.eks anden telefon ?


Skrevet af: HessiDude
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Tror ikke at Hi-fi klubben er anderledes end så mange andre elektronikkæder.
Lige denne del af dit svar er lidt ærgerlig. Ud fra det kan jeg udlede at når der er flere kæder der gør det, så må jeg leve med vilkårene... sat på en spids. Og det gør sig gældende uanset hvilken parametre de konkurrere på (service, pris, kvalitet, garanti osv.).

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

I forhold til din problemstilling sagde man i gamle dage at sælger havde 3 forsøg ( sådan generelt, som retningslinje) til at udbedre en fejl. Hvis ikke det løser problemet, bør sælger ombytte det. 
Tænk skriver fortsat det samme på i deres vejledning (reklamationsret, men samme princip):

https://taenk.dk/raadgivning/reklamationsret-og-garanti/reklamationsret-her-er-dine-rettigheder" rel="nofollow - https://taenk.dk/raadgivning/reklamationsret-og-garanti/reklamationsret-her-er-dine-rettigheder

Det ville jeg forholde Hi-fi Klubben og bede om at få produktet ombyttet til et nyt. 
Til gengæld er denne del meget god og kontruktiv. Faktisk er jeg næsten sikker på det står skrevet i loven at de har 3 forsøg til at udbedre fejl og mangler, og hvis den samme fejl eller mangel fortsat finder sted efter 3. forsøg skal de ombytte eller refundere hele købsbeløbet. Så de er forpligtet til det. Men tjek det lige, det er hvad jeg husker fra erhvervsret for +10 år siden.

Hvis du vil give dem en chance til, så tag hele gøgemøget med ind til dem, afspiller og det hele, og vis dem hvad det er der sker, samt at det ikke hjælper at resette (med andre ord, vis dem at du ikke er retarderet og ikke finder dig i deres behandling). De bryster sig af at give ekseptionel service, så har de selvfølgelig også tid til at hjælpe dig ordentligt.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 16:28
Altså, hvis det tager 15 minutter inden det fejler igen, så er der enten en fejl i produktet, eller inkompatibilitet mellem afspiller og hovedtelefoner.

Det må være et spørgsmål om at tage ned i en butik på et tidspunkt, hvor der ikke er så travlt og teste den sammen med personalet.

Går den i stå med din afspiller, så test den med en afspiller fra butikken. Går den også i stå med denne, må produktet være defekt. Gør den ikke, er det din afspiller der er problemet og det er sgu svært at løse for butikken.

Går den i stå med butikkens afspiller, er det bare at spørge medarbejderen om det er meningen at den kun skal bruges i 15 minutter af gangen.
Er svaret JA, så tager du til næste butik, finder produktet som ny på hylden og taler med en ekspedient om produktet. Så stiller du sådan henkastet et spørgsmål om hvor længe det forventes at man kan høre musik i træk på en opladning. Er svaret mere end 15 minutter (og dine vitterligt fejler efter 15 minutter), må næste spørgsmål være "uden at miste forbindelsen"?
Hvis svaret igen er ja, må du jo hive dine op af lommen og begynde samme session med test i den butik.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 17:38
Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage

Har du prøvet en anden butik om DE gir dig et nyt sæt eller prøver og se om der er samme problem med et helt nyt ?


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 18:37
Tre forsøg er en skrøne som ikke VIL DØ.

Ét forsøg er det rigtige antal.

https://taenk.dk/raadgivning/rettigheder/koebeloven-25-paastande-du-ikke-skal-tro-paa" rel="nofollow - https://taenk.dk/raadgivning/rettigheder/koebeloven-25-paastande-du-ikke-skal-tro-paa


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Efter 3 gange forsøg på at løse samme problem kan man få pengene tilbage

Nej, slet ikke, hvis produktet intet fejler og det er afspilleren der er skyld i problemet.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: gasolin
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 21:54
Er det afspilleren der fejler ?


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 19-April-2023 kl. 22:30
Det har vi ikke fået svar på om det er blevet testet.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: MikeW
Skrevet den: 24-April-2023 kl. 15:57
Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)

Efter 14 dage (og 500 kr. betalt) kom den uberørt retur  med besked om at der IKKE repareres på disse! I stedet tilbyder de at skifte hele forstærkerdelen, inkl. strømforsyning for ca. 70% af nyprisen, plus de 500 kr. allerede spildt..






Skrevet af: Roland
Skrevet den: 25-April-2023 kl. 18:02
Har kun haft gode erfaringer med den i Taastrup.
Gode handler og lige så service.
Dog burde den unge ekspedient sætte sig lidt mere ind i forskellen på hdmi kabler. Men det endte med, at jeg fik det rigtige og dyrere kabel. Til en god pris. (Ca. 300 i besparelse)👌
Mvh. 



-------------
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks


Skrevet af: Ham den anden
Skrevet den: 28-April-2023 kl. 16:44
Har lige haft en sag hos dem hvor min nye NAD C 3050 LE opførte sig underligt ift. Bluesound modulet der var installeret. Viste dem mail fra Bluesound support hvori de skrev at modulet skulle skiftes ud. De bestilte et nyt uden beregning og det var det. Super fin service.  


Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 28-April-2023 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)

Efter 14 dage (og 500 kr. betalt) kom den uberørt retur  med besked om at der IKKE repareres på disse! I stedet tilbyder de at skifte hele forstærkerdelen, inkl. strømforsyning for ca. 70% af nyprisen, plus de 500 kr. allerede spildt..
Hvis du er så sikker på det "bare" er en simpel relæ-fejl, hvorfor har du så ikke selv lavet denWink

Hvis det er fordi du ikke kan høre relæet klikke at du mener det er en simpel relæ fejl, så tager du højst sandsynligt fejl. Det er nok ikke relæet der fejler noget, men noget andet, som så gør at relæet ikke trækker.

Det er desvære meget sjældent det kan betale sig at få repareret elektronik på komponent niveau.
En fejlfindning og reparation, kan hurtigt tage et par timer, så det kan sagtens koste over 1000kr. 

For at være sikker på at alt er som det skal være, og det ikke blot går i stykker efter nogle få måneder igen, så bliver man nød til at lave en komplet PCBA test, hvilket kræver noget testjig og testudstyr, hvilket som regel kun er at finde på print producentens lokation (Asien).

Derfor reparer man ikke på komponent niveau.


-------------
Mvh Jesper


Skrevet af: itjf
Skrevet den: 29-April-2023 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:

Hifiklubben og erfaring

Men som overskriften siger, hvad er jeres erfaring?

Jeg har kun gode erfaringer med Hifiklubbens service.

Købte en Denon netværksafspiller brugt i DBA uden garanti og den kunne jeg ikke få til at fungere.
Men Hifiklubben Tåstrup fik den til at spille og endda uden beregning, så thumbs up herfra Thumbs Up


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 30-April-2023 kl. 07:32
Oprindeligt skrevet af MikeW MikeW skrev:

Selv uden for garantien fejler de fælt ved ukendskab til egne produkter.

Jeg har en DALI sub, der gik i stykker udenfor garantien. Jeg afleverede den i butikken (Hillerød) inkl. grundig beskrivelse af fejlen. Efter min vurdering, en simpel relæ-fejl på indgang til strømforsyning. Noget som typisk koster lidt tid men kun få kroner at udskifte.
Den skulle efter sigende sendes til DALI i nordjylland  for at undersøge enheden grundigt og gi' mig et tilbud. (DALI/Jens Peter Lyngdorf ejede Hifiklubben på det tidspunkt)



Hvilken baggrund har du for at vurdere fejlen.    Har du elektrisk baggrund så er det jo en lille gds opgave. 

Hvad kan man få lavet for få kroner i dag ?

Der laves sjældent rep på komponent niveau.  Men hele board skiftes. 
Det handeler om garanti på udført arbejde. 



Print side | Luk vindue