Print side | Luk vindue

Universel betalingsapp?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165878
Udskrevet den: 30-Januar-2025 kl. 23:24

Emne: Universel betalingsapp?
Skrevet af: jake51
Emne: Universel betalingsapp?
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 07:28
Jeg har mistet mit Dankort (igen)
Findes der en betalingsapp, som understøttes af alle supermarkeder/butikker?
Jeg har en iPhone, så hvad med Apple Pay?

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har mistet mit Dankort (igen)
Findes der en betalingsapp, som understøttes af alle supermarkeder/butikker?
Jeg har en iPhone, så hvad med Apple Pay?
ja virker alle steder hvor de modtager trådløs betaling.

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 10:08
Må gå ud fra du ikke mister din tlf så let, så få Dankortet på tlf er meget nemt. 
https://www.youtube.com/watch?v=YxVHCRP41Ag" rel="nofollow - https://www.youtube.com/watch?v=YxVHCRP41Ag

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 11:11
Jeg betaler 95%-98% med mit Apple Watch, så det kan du også med telefonen. 

Det er meget sjædent, jeg kommer ud for en gammel terminal der ikke tager Apple Watch 

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 11:17
Betaler 100% med Apple pay / telefonen    der er er få gange jeg betaler med mobilepay i boder.

Har ikke pengepung eller kort med mere.

Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 12:00
Applepay virker de allerfleste steder, ellers bruger jeg Mobilepay, hos dem der ikke har en kortterminal.

Hos nogle banker, bl.a. Jyske Bank, kan man selv lave et virtuelt Visa-kort i deres app, så man ikke skal vente på et nyt fysisk kort. Og det kort kan tilføjes Apple Pay med det samme.

-------------
Venlig hilsen
KB

Skrevet af: jake51
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 12:15
OK, tak for svar

-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson

Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 09-Juni-2023 kl. 13:47
I MobilePay kan du tilføje dit kontonummer til banket i stedet for et kort. Men det er jo i mange supermarkeder hvor de ikke modtager MobilePay

-------------

Skrevet af: Sylvest
Skrevet den: 12-Juni-2023 kl. 18:50
Hov lad os lige prøve at holde tungen lige i munden her for betalinger er en ret kompleks disciplin.

I langt de fleste butikker er der klistermærker ved indgangen der fortæller hvad du kan betale med. Så det er lige det første du skal lægge mærke til. Jeg vil våge den påstand at du i alle større supermarkeder kan betale med Dankort, Visa og Mastercard samt flere andre 'brands'. 

ApplePay (og GooglePay) er ikke betalingsinstrumenter men blot noget teknik som gør at du på en nem måde kan betale med det betalingskort du har indrulleret, så du vil ikke som sådan kunne finde klistermærker med ApplePay eller GooglePay på samme måde som du kan finde mærkater fra betalingskortene.

For at du kan indrullere dit kort i ApplePay så skal din kortudsteder (dvs. din bank) understøtte det. I Danmark tilbyder de fleste banker understøttelse af både Visa og Mastercard men det er pt. kun Danske Bank som tilbyder dankort i Apple Pay. Alle andre steder er det Visa delen af visa/dankortet som bliver lagt ind og det som du betaler med. I det daglige betyder det ikke noget som helst for dig som forbruger. Men hvis du fx skal købe en rejse eller andre varer hvor der er en risiko for at varen ikke bliver leveret så er det en fordel at betale med et kreditkort da du så er bedre stillet ved fx. konkurs hos flyselskabet etc.

Endelig skal du være opmærksom på at hvis du fx mister dit fysiske kort og får det spærret så vil det også være spærret inde i ApplePay. Så sørg altid for at have mindst 2 betalingskort så du har noget i reserve. 

-------------
.

Print side | Luk vindue