HBOMax pludselig opsagt
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165915
Udskrevet den: 27-April-2025 kl. 16:40
Emne: HBOMax pludselig opsagt
Skrevet af: kaizer
Emne: HBOMax pludselig opsagt
Skrevet den: 27-Juni-2023 kl. 15:07
Er der andre der har været ude for at HBO har opsagt jeres abonnement?
Jeg fik en mail i aftes der fortalte at mit abonnement var opsagt da de havde besvær med at trække pengene. De kunne da lige have advaret mig først. Lidt underligt, da der ikke er andre der har vanskeligt ved at modtage betaling.
Jeg tilgik HBO applikationen, og den bad mig logge ind. Det plejer den ikke at gøre.
Jeg fik via mailen mulighed for at genaktivere mit abonnement, men jeg havde ikke mulighed for at vælge det abonnement med 50% rabat, som jeg ellers har haft siden d. 26/10-21.
|
Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 27-Juni-2023 kl. 17:35
Har du fået nyt betalingskort? 
------------- Mvh. JørgenT
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 27-Juni-2023 kl. 19:30
Ja, men det gamle kort er ikke afmeldt og ej heller udløbet. Alt streaming og telefoni kører via det gamle kort, og det er et halvt år siden jeg fik et nyt.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 27-Juni-2023 kl. 19:49
Jeg har faktisk samme problem. Jeg har dog fået nyt kort, men ingen advarsler eller noget. Iøvrigt mener jeg at jeg har betalt for indeværende måned.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 27-Juni-2023 kl. 23:47
Jeg har logget en sag på det, og fik et svar om at de lige nu får mange henvendelser og derfor har forlænget svartid. Mon ikke der er flere end to med samme problem.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 28-Juni-2023 kl. 16:39
moremusic skrev:
Jeg har logget en sag på det, og fik et svar om at de lige nu får mange henvendelser og derfor har forlænget svartid. Mon ikke der er flere end to med samme problem. |
Jeg har også skrevet til dem. Jeg prøvede deres “chat” funktion, men den var gennemført ubrugelig.
|
Skrevet af: kennethbrdk
Skrevet den: 28-Juni-2023 kl. 16:51
Jeg fik også en mail, men tænkte det var en fejl og har været logget ind og der står fint min abonnementspris med de 50 pct. og næste trækningsdato d. 26/7-2023.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 28-Juni-2023 kl. 16:56
Jeg skal logge ind igen. Hvis jeg vælger genopret køb, får jeg at vide at "dit abonnement kunne ikke bekræftes". Iflg. netbanken er sidste trækning d. 26/5. Lidt skidt at de bare afmelder det uden videre.
|
Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 09:22
Sådan en mail fik jeg, da mit betalingskort var udløbet. Gentegningslinket var til fuld pris, men en mail til kundeservice var nok til at få de 50%.
Det er meget underligt, at der ikke er en advarselsmekanisme, inden de stopper abonnementet.
I dette tilfælde lyder det dog til, at de har en decideret fejl, når dit kort ikke er udløbet.
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 10:07
Man må da sige, at de arbejder ihærdigt på at få abonnenter koblet af tilbuddet om 50%.
Først med den forvirrende email om prisstigning og nu automatisk opsigelse. Gad vide hvor mange der bare har opgivet rabatten.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 11:19
Rasmus Larsen skrev:
Man må da sige, at de arbejder ihærdigt på at få abonnenter koblet af tilbuddet om 50%.
Først med den forvirrende email om prisstigning og nu automatisk opsigelse. Gad vide hvor mange der bare har opgivet rabatten. |
De er nok ærgerlige over de ikke har lavet rabatten tidsbegrænset 
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 11:36
Munch skrev:
De er nok ærgerlige over de ikke har lavet rabatten tidsbegrænset |
Bare vent - når HBO Max lukker og erstattes af "Max" (eller hvad den kombinerede HBO/Discovery service kommer til at hedde), så skal du høre dem sige "Jamen, halv pris var kun for HBO MAX - dette er XXX".
------------- Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 20:16
Svar fra HBO:
Hej Tak for din henvendelse. Jeg har undersøgt sagen og kan se, at vi ikke har kunnet trække betalingen fra dit kort, og at dit abonnement dermed er blevet lukket den 26/06/23. Abonnementet blev oprettet under vores 50% for livet kampagne, og her gælder det, at man desværre mister retten til tilbuddet hvis faktureringscyklussen bliver brudt, eller abonnementet bliver opsagt. Men eftersom at du kontakter os så hurtigt, vil jeg i dit tilfælde gerne gøre en undtagelse, og tilbyde dig en kampagnekode, således at du kan komme tilbage på vores 50% for livet kampagnetilbud. Det er vores bogholder, der genererer de her kampagnekoder, jeg sender derfor sagen videre til dem med det samme. Vores kampagnekoder er i øjeblikket udløbet, men vi arbejder på højtryk for at få løst udfordringen, derfor er ventetiden på en ny kode længere end normalt. Så snart jeg har hørt tilbage fra bogholderiet, sender jeg dig en mail, med den nye kampagnekode og en guide til, hvordan du får den indløst. Hvis du har yderligere spørgsmål i mellemtiden, er du meget velkommen til at kontakte os igen. Rigtig god dag.
Helt ærligt. Kampagnekoder! Undtagelse! De kan da bare sende mig et link eller lign. hvor jeg kan opdatere mine betalingsoplysninger, og så kører det igen. Det lyder som ligegyldig snak, bare for at skrive et eller andet. Gad vide om jeg var heldig og få en ny kampagnekode hvis jeg havde ventet en dag mere?! Ville det også have været hurtigt?
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 21:06
Sådan en gang hø! De trækker bare tiden 
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 23:00
kaizer skrev:
Helt ærligt. Kampagnekoder! Undtagelse! De kan da bare sende mig et link eller lign. hvor jeg kan opdatere mine betalingsoplysninger, og så kører det igen. Det lyder som ligegyldig snak, bare for at skrive et eller andet. Gad vide om jeg var heldig og få en ny kampagnekode hvis jeg havde ventet en dag mere?! Ville det også have været hurtigt? |
Jeg fik et stort set enslydende svar fra dem. Det er tydeligt at HBO målrettet går efter at flytte så mange kunder væk som muligt fra deres “halv pris” abonnement. Ingen anden abonnementsvirksomhed ville handle på samme måde, og HBO har heller ikke tidligere benyttet denne fremgangsmåde.
Ret usmageligt - specielt når de forsøger at lægge “skylden” over på kunden, for derefter at tilbyde enkelte kunder en “undtagelse” og en “kampagne kode”. Som jeg iøvrigt ikke har modtaget endnu.
|
Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 09:13
moremusic skrev:
[Det er tydeligt at HBO målrettet går efter at flytte så mange kunder væk som muligt fra deres “halv pris” abonnement. Ingen anden abonnementsvirksomhed ville handle på samme måde, og HBO har heller ikke tidligere benyttet denne fremgangsmåde.
Ret usmageligt - specielt når de forsøger at lægge “skylden” over på kunden, for derefter at tilbyde enkelte kunder en “undtagelse” og en “kampagne kode”. Som jeg iøvrigt ikke har modtaget endnu. |
Det er komplet åndssvagt at pisse deres kunder (og dem der læser med her) af med den form for kommunikation. De har lovet 50% rabat på livstid, og det skal naturligvis ikke forsvinde, fordi de ikke har en indbygget funktion, hvor kunderne bliver bedt om at opdatere betalingsoplysninger.
Og hvor mange vil reelt betale fuld pris? Hos os er prisen på 39,50 fair, men vi ville opsige, hvis vi skulle betale 79, for vi bruger det ikke ret meget. Og det er vel meget bedre for dem at have kunder, der betaler 39,50 uden at bruge tjenesten ret meget end ikke at have disse kunder.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 10:54
Brian E skrev:
Det er komplet åndssvagt at pisse deres kunder (og dem der læser med her) af med den form for kommunikation. De har lovet 50% rabat på livstid, og det skal naturligvis ikke forsvinde, fordi de ikke har en indbygget funktion, hvor kunderne bliver bedt om at opdatere betalingsoplysninger.
Og hvor mange vil reelt betale fuld pris? Hos os er prisen på 39,50 fair, men vi ville opsige, hvis vi skulle betale 79, for vi bruger det ikke ret meget. Og det er vel meget bedre for dem at have kunder, der betaler 39,50 uden at bruge tjenesten ret meget end ikke at have disse kunder. |
På overfladen kan det måske virke åndsvagt, men HBO har helt styr på sine kunders ageren, og ved præcis hvornår de tilmelder og afmelder deres abonnementer.
Deres handlinger sker på baggrund af en iskold kalkule. De skulle få så mange som muligt med på “HBO Max” vognen med deres intro tilbud. Derefter ved de hvor mange der ryger af grundet naturlig afgang og når f.eks. der er problemer med betalingen.
Ja, kunder bliver irriteret når deres “livslange” abonnement bliver opsagt, men så kommet House of Dragon S2, og så signer de op igen - denne gang til fuld pris.
|
Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 11:17
moremusic skrev:
På overfladen kan det måske virke åndsvagt, men HBO har helt styr på sine kunders ageren, og ved præcis hvornår de tilmelder og afmelder deres abonnementer.
Deres handlinger sker på baggrund af en iskold kalkule. De skulle få så mange som muligt med på “HBO Max” vognen med deres intro tilbud. Derefter ved de hvor mange der ryger af grundet naturlig afgang og når f.eks. der er problemer med betalingen.
Ja, kunder bliver irriteret når deres “livslange” abonnement bliver opsagt, men så kommet House of Dragon S2, og så signer de op igen - denne gang til fuld pris.
|
Det åndssvage er jo at skrive på den måde til kunderne. Hvorfor ikke bare skrive pænt og sige, at naturligvis gælder den rabat stadig, når de alligevel giver den?
Jeg ved ikke, om de har erfaring med, hvor mange der fortsætter abonnementet, når prisen fordobles. Mit gæt vil være, at rigtig mange opsiger og tegner et abonnement i en måned eller to om året, hvor de så kan binge det, de gerne vil se. Men jeg ved jo kun, hvordan jeg selv ville agere.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 11:25
Hvis jeg ikke får rabatten tilbage bliver det som du beskriver det: Jeg melder fra og vil melde til igen 1-2 mdr/årligt. Det var samme fremgangsmåde som jeg brugte da det hed HBO Nordic.
|
Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 12:09
Og så er det jo en dårlig forretning for dem, for i stedet for en indtægt på 474 om året, ender de med 159.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 13:37
Brian E skrev:
Og så er det jo en dårlig forretning for dem, for i stedet for en indtægt på 474 om året, ender de med 159. |
Absolut. Jeg tror dog de kalkulerer med at folk glemmer at afmelde.
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 01-Juli-2023 kl. 00:19
kaizer skrev:
Absolut. Jeg tror dog de kalkulerer med at folk glemmer at afmelde. |
Det er med i deres beregning, ligesom deres viden om hvor mange afmeldte de kan hive tilbage igen (resurrected - som det hedder i ”fagsprog”)
Læg dertil at de spreder indhold ud med et nyt afsnit pr uge, samt lægger deres store serier med sæson premiere i forlængelse af hinanden. Som sagt - ikke åndsvage. Men voldsomt kalkulerende. Også i denne sag.
Jeg fik iøvrigt min kode, så jeg får mit abonnement tilbage. Igen fik de understreget hvordan dette var min egen skyld (det er det ikke), og at de bare er et mega sødt og forstående firma, der knus-elsker deres kunder, og kun vil dem det bedste (det er de ikke).
De ansatte hos kundeservice var til gengæld super flinke.
|
Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 01-Juli-2023 kl. 06:20
moremusic skrev:
Jeg fik iøvrigt min kode |
Godt. Så er der håb for jeg også får en kode.
|
|