Print side | Luk vindue

Google Chromecast eller Apple TV

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=165920
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 02:39

Emne: Google Chromecast eller Apple TV
Skrevet af: bas
Emne: Google Chromecast eller Apple TV
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 16:38
Hej

Jeg bør måske købe en Apple TV boks i stedet, men nu spørger jeg lige.
Hvordan er jeres erfaringer med Google Chromecast med Google TV?
Kører den stabilt. eller oplever I, at navigation og udsendelser lagger eller fryser? Hvad med udsendelser i TV2 Play live?
Jeg spørger fordi jeg oplever problemer med, at billedet i live udsendelser ofte pludseligt fryser. Det er på min Nokia Streaming Box 8000.
TV2 har lige skrevet til mig, at boksen er godkendt til TV2 Play.

Jeg har forsøgt alt muligt, men problemet er ikke løst.
Derfor vil jeg nok i stedet købe enten en Google Chromecast med Google TV + en Ethernet adapter eller en Apple TV boks med Ethernet.
Jeg anvender ikke Apple produkter for tiden, men behøver ikke at udelukke en Apple TV boks.

På forhånd tak.

Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Kører den stabilt. eller oplever I, at navigation og udsendelser lagger eller fryser? Hvad med udsendelser i TV2 Play live?

Jeg har haft denne enhed et par måneder og kan bekræfte, at alt kører stabilt uden lag eller frysninger, også på TV2 Play live, hvor jeg har set rigtig meget live tennis.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 17:21
Hej Flemming

Tak, så jeg kan umiddelbart godt gå efter en Google Chromecast med Google TV?

Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 17:51

Hej Flemming

Tak, så jeg kan umiddelbart godt gå efter en Google Chromecast med Google TV?

Efter min mening, ja.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: csell
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 17:51

købe enten en Google Chromecast med Google TV + en Ethernet adapter eller 

Hej.

Jeg har lige købt en brugt Google Chromecast med Google TV 4K, som jeg har lånt ud til
 en ferietur til Italien. Jeg får den først tilbage midt i juli.

Men der er flere forskellige muligheder for en Ethernet adapter.

Der er Googles egen, hvor den er indbygget i en strømforsyning.

Hvad med en hub: Best USB-C hub for Chromecast with Google TV 2023.

'Use the USB port for more than power' 
Som eks. udvidelse af Internt Ram og måske til et trådløst USB tastatur, til når man skal browse?

https://www.androidcentral.com/best-usb-c-hub-chromecast-google-tv" rel="nofollow - https://www.androidcentral.com/best-usb-c-hub-chromecast-google-tv

For 1-2 måneder siden var der et forum medlem der oplyste, at WiFi virker godt
og at hans IKKE syntes, at man behøver kablet netværk.

Men eller har jeg selv købt et Y-kabel med en ethernet port fra AliExperss.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 17:54
Chromecast med Google TV virker fint, men med tiden bliver den langsommere, bl.a. fordi den meget sparsomme lagerplads bliver fyldt op. Jeg synes det er et dumt sted at spare så lidt, hvis det er noget, du bruger hver dag.

Chromecast med Google TV har et system til at matche billedfrekvens, men det supporteres pt. ikke af diverse apps, hvorfor meget indhold hakker.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 18:00
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

For 1-2 måneder siden var der et forum medlem der oplyste, at WiFi virker godt
og at hans IKKE syntes, at man behøver kablet netværk.

Jeg kører på wifi, endda fra en mobil 4G router som er placeret 8-10 meter væk og med to murstensvægge imellem.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 18:10
Tak for jeres kommentarer.
På grund af det med pladsen hælder jeg nok mest til en Apple TV boks med Ethernet. Det er vel den med 128 GB?

Skrevet af: Dammeren
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 19:28

Tak for jeres kommentarer.
På grund af det med pladsen hælder jeg nok mest til en Apple TV boks med Ethernet. Det er vel den med 128 GB?

Jeps

Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 29-Juni-2023 kl. 23:55
Jeg har haft en Chromecast med G-TV i flere år og har aldrig haft problemer med, at den fryser eller udsendelser lagger eller hakker.
Har aldrig haft problemer med TV2

Der skal installeres en del apps, før plafsen bliver et problem - så mange apps har jeg ikke brug for, men det er selvfølgeligt individuelt.

Jeg bruger min med en WiFi forbindelse.

Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 08:46
Hvor meget plads er der på en Chromecast med Google TV? Jeg synes ikke lige jeg kan læse det nogen steder?
Der bliver da vist ikke lige pladsproblemer på en Apple TV boks med 128 GB. :-)

Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 08:50

Hvor meget plads er der på en Chromecast med Google TV? Jeg synes ikke lige jeg kan læse det nogen steder?

Den har 8 GB, og medmindre du installerer rigtig mange apps vil du ikke få pladsproblemer.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 12:23
De 8GB er den totale lagerplads, hvoraf meget går til Google TVs systemfiler. Efter opsætning var der 4,4GB fri på min.

Det varierer, hvor meget hver app fylder, men f.eks. Netflix tager 154MB på min.

Den store udfordring kommer når man vil opdatere systemsoftwaren. Det kan jeg ikke på min uden at afinstallere apps først.

Apple TV 4K bruger en del plads på pauseskærme, men man når aldrig i nærheden af 128GB med mindre man henter spil. Selv hvis man gør, så har Apple et smart system til dynamisk lagerstyring, der selv lægger apps, der ikke bruges, i dvale samt sletter f.eks. færdiggjorte baner i spil. Dette system kunne være fint også at have på Chromecast, om end Google er begyndt at gøre mere på fronten efter de mange klager over den manglende lagerkapacitet.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: mylle
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 12:49
Jeg har sådan en her til overs hvis det kunne have interesse

https://www.power.dk/tv-og-lyd/afspillere/streaming/nvidia-shield-tv/p-1036645/store/3807/?gclid=CjwKCAjw-vmkBhBMEiwAlrMeF_L4VlX7jikFPT1UWQm1WU31kXWqHeL6hq97Z8sIx3jaEAR8_ruW4xoCJDAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds" rel="nofollow - NVIDIA SHIELD TV - Power.dk

Skrevet af: csell
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 13:08
Hej.

For 1-2 måneder siden blev jeg anbefalet et Y-Kabel med USB 3 til Google Chromecast
med Google TV på  XDA Forums

https://forum.xda-developers.com/" rel="nofollow - https://forum.xda-developers.com/

Her er et link:

http://www.aliexpress.com/item/1005003329621268.html?spm=a2g0o.productlist.main.17.5faddd70bOMXDb&algo_pvid=67fae2cb-ece8-4612-bd82-611d86e32416&algo_exp_id=67fae2cb-ece8-4612-bd82-611d86e32416-8&pdp_npi=3%40dis%21USD%216.14%213.07%21%21%21%21%21%402122457116881144642866173d0798%2112000025240456298%21sea%21DK%214498339237&curPageLogUid=UeK4ijs15SSd" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005003329621268.html?spm=a2g0o.productlist.main.17.5faddd70bOMXDb&algo_pvid=67fae2cb-ece8-4612-bd82-611d86e32416&algo_exp_id=67fae2cb-ece8-4612-bd82-611d86e32416-8&pdp_npi=3%40dis%21USD%216.14%213.07%21%21%21%21%21%402122457116881144642866173d0798%2112000025240456298%21sea%21DK%214498339237&curPageLogUid=UeK4ijs15SSd

US $3.07 + Shipping: US $2.69 to Denmark.

Med sådan en, kan man bruge en USB stick.

Hilsen Carsten.

Skrevet af: Guests
Skrevet den: 30-Juni-2023 kl. 13:49

Hej

Jeg bør måske købe en Apple TV boks i stedet, men nu spørger jeg lige.
Jeg spørger fordi jeg oplever problemer med, at billedet i live udsendelser ofte pludseligt fryser. Det er på min Nokia Streaming Box 8000.
TV2 har lige skrevet til mig, at boksen er godkendt til TV2 Play.

Jeg har forsøgt alt muligt, men problemet er ikke løst.
Derfor vil jeg nok i stedet købe enten en Google Chromecast med Google TV + en Ethernet adapter eller en Apple TV boks med Ethernet.
Jeg anvender ikke Apple produkter for tiden, men behøver ikke at udelukke en Apple TV boks.

På forhånd tak.

google har en decideret strømforsyning hvor der er rj45 i.

https://store.google.com/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=da" rel="nofollow - https://store.google.com/product/chromecast_ethernet_adapter_gen_2?hl=da

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 06-Juli-2023 kl. 00:28
Da vi for 5-6 år siden forlod Yousee og deres boks, gik vi direkte til en Apple Tv 4 boks,
og trak 6 meter netkabel, og har aldrig fortrudt det et sekund.

Apple TV 4 med netkabel kører deruda', og har aldrig haft problemer med det.

-------------
//Guldhammer

Skrevet den: 06-Juli-2023 kl. 12:08
Jeg har lige købt en Apple TV boks 128 GB med Ethernet.
Boksen er nu sat op med kablet netværk. Den reagerer godt nok hurtigt :-)
Jeg troede egentligt, at der fulgte et USB C kabel med til fjernbetjeningen. Det kan jeg vel bare købe separat.

Skrevet den: 06-Juli-2023 kl. 12:15

Jeg har lige købt en Apple TV boks 128 GB med Ethernet.
Boksen er nu sat op med kablet netværk. Den reagerer godt nok hurtigt :-)
Jeg troede egentligt, at der fulgte et USB C kabel med til fjernbetjeningen. Det kan jeg vel bare købe separat.

eller bruge kablet fra din tlf hvis den har usb c

Skrevet af: danji
Skrevet den: 06-Juli-2023 kl. 15:39
Jeg har begge dele. Match af billedfrekvens har været et godt argument for ATV, men Google TV er ved at komme efter det. Det kræver dog at de enkelte apps gør brug af det. Netflix er lige kommet på vognen.

Et godt tilbageværende argument for at vælge Apple TV er at deres udvalg af leje/købe film i 4K/HDR er markant bedre end ditto Google service.

-------------
Mvh dan.

Skrevet den: 06-Juli-2023 kl. 17:01
Mit aktuelle primære argument for Apple TV er at live udsendelser i TV2 Play appen meget ofte stopper på Nokia Streaming Box 8000. Jeg ved ikke, om det også er et problem med Google Chromecast med Google TV, men jeg ville ikke tage chancen.

Skrevet den: 06-Juli-2023 kl. 17:42

Mit aktuelle primære argument for Apple TV er at live udsendelser i TV2 Play appen meget ofte stopper på Nokia Streaming Box 8000. Jeg ved ikke, om det også er et problem med Google Chromecast med Google TV, men jeg ville ikke tage chancen.

underligt på den gamle nokia 8000 boks jeg havde,  der havde jeg ikke dette problem med tv2 play app

og på den nye 8010 fra nokia der kører det uden problemer.

Skrevet af: Ckhansen1
Skrevet den: 06-Juli-2023 kl. 21:31
Nvidia Shield pro

Skrevet den: 07-Juli-2023 kl. 05:37
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:

Jeg har begge dele. Match af billedfrekvens har været et godt argument for ATV, men Google TV er ved at komme efter det. Det kræver dog at de enkelte apps gør brug af det. Netflix er lige kommet på vognen. 

Jeg tror, at det har lange udsigter for særligt danske apps. Det er jo kun Netflix, der er kommet med på vognen pt.

-------------

Skrevet af: Queen
Skrevet den: 09-Juli-2023 kl. 08:35
Jeg har kørt med Google TV 1½ år - med mobiltbredbånd i en gammel 4G router -det virker bare,
har faktisk et sæt til begge mine ældre Samsung tv.

Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 09-Juli-2023 kl. 09:41
tag en Apple boks.
Jeg var i samme situation og valgte en Google tv løsning da den lå til 399 kr.
Softwaren er en meget blandet fornøjelse, det hakker tit i menuerne, og tryk på knapper registreres ikke altid, hverken på fjernbt. eller på menuerne i fx Youtube.
Herudover er Google ikke særligt gode til at opdatere når der er problemer
Min vens Apple tv boks flyver afsted og kører derudaf. 
Man får hvad man betaler for 😀

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD

Skrevet den: 09-Juli-2023 kl. 10:43
Nu er der andet i verdenen end apple som iøvrigt virker meget begrænset i dens brugerflade

At google tv 4k skulle være langsom og hakke i menuer holder ikke, jeg har boksen på et gammelt tv og der kører det bare derudaf, men har man sat sig i hovedet at det nu kun er apple der dur jamen så er det jo sådan.

Derudover har jeg en nokia 8010 hastigheds mæssigt er den ligså hurtig som atv 4k og menuer er flydende uden hakken og ligende

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 06:17
Oprindeligt skrevet af jetdirect jetdirect skrev:

At google tv 4k skulle være langsom og hakke i menuer holder ikke, jeg har boksen på et gammelt tv og der kører det bare derudaf.

Giv det nogle måneder og så vil du måske revidere denne opfattelse. Chromecast med Google TV er da fin, men ikke at sammenligne med Apple TV 4K på ydelse og stabilitet.

-------------

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

At google tv 4k skulle være langsom og hakke i menuer holder ikke, jeg har boksen på et gammelt tv og der kører det bare derudaf.

Giv det nogle måneder og så vil du måske revidere denne opfattelse. Chromecast med Google TV er da fin, men ikke at sammenligne med Apple TV 4K på ydelse og stabilitet.

Beklager hvis du er en af dem der har forblændet sig i Apple, men for mit vedkommende har jeg haft en google tv 4k nu i 8 mdr og det har ikke forandret noget på hastighed og stabilitet, så din opfattelse må vist være for egen regning, forbindelsen er via google egen rj45 strømforsyning og der er ikke oplevet på nogen tidspunkt at den har kørt ustabil eller stået og loadet midt i en film.

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 09:28
Mine erfaringer er baseret på, at jeg dagligt sidder og tester alverdens TV-skærme og medieafspillere, fordi det er... mit job. Smile Men du behøver jo ikke kigge længere end andre indlæg i denne tråd for at finde lignende oplevelser.

Jeg har alle boksene inkl. Roku og FireTV kørende til løbende test. Når jeg nævner stabilitet så tænker jeg ikke på videostreamingen på Chromecast for jeg er enig med dig i, at det klares uden problemer.

-------------

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 10:42

Mine erfaringer er baseret på, at jeg dagligt sidder og tester alverdens TV-skærme og medieafspillere, fordi det er... mit job. Smile Men du behøver jo ikke kigge længere end andre indlæg i denne tråd for at finde lignende oplevelser.

Jeg har alle boksene inkl. Roku og FireTV kørende til løbende test. Når jeg nævner stabilitet så tænker jeg ikke på videostreamingen på Chromecast for jeg er enig med dig i, at det klares uden problemer.
så er jeg lidt nysgerrig. Hvad mener du så med stabilitet? Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg

Hvor tit genstarter du din ATV?
Min er genstartet engang sidste år….

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 11:21
Genstart af mine 2 ATV

Jo når der er opdateringer ellers aldrig.

De bruges 100% hver dag til tv som eneste kilde formidler. 

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 11:31

så er jeg lidt nysgerrig. Hvad mener du så med stabilitet? Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg

Jeg tænker på stabilitet i menuer og apps. Hvor ofte der opstår fejl eller at hukommelsen spontant forcerer luk apps i brug eller ikke i brug. Nu får man heldigvis ikke fejlmeddelelser som notifikationer på TV-enheder, men prøv at læg mærke til, hvor ofte apps lukkes ned i baggrunden. Jeg oplever også til tider problemer med at installere nye apps fra Google Play. Jeg har måtte systemnulstille min Chromecast flere gange. Nogle af disse ting vedrører hardware-begrænsninger.

-------------

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hvis du mener hvor mange gange den skal genstarte eller lignende, så er Apple tv4k da ikke det bedste valg

Hvor tit genstarter du din ATV?
Min er genstartet engang sidste år….

Klaus
vi skulle genstarte vores mindst en gang om ugen, ellers begyndte den at lacke for vildt både i brugerinterfacet og i streaming. Vi fik den byttet i sin tid. Men den anden gjorde det også, så gik vi tilbage til shield tv og nu står Apple tvet og samlet støv oppe ved min hjemmearbejdsplads på en hylde

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 12:40

Jeg tænker på stabilitet i menuer og apps. Hvor ofte der opstår fejl eller at hukommelsen spontant forcerer luk apps i brug eller ikke i brug. Nu får man heldigvis ikke fejlmeddelelser som notifikationer på TV-enheder, men prøv at læg mærke til, hvor ofte apps lukkes ned i baggrunden. Jeg oplever også til tider problemer med at installere nye apps fra Google Play. Jeg har måtte systemnulstille min Chromecast flere gange. Nogle af disse ting vedrører hardware-begrænsninger.

det med at apps lukker ned i baggrunden, det er en feature Apple kunne lærer lidt ad. Så kunne man måske slippe for at genstarte Apple tvet så den ikke begynder at lacke. Og jeg har dog aldrig oplevet hverken på shield eller på et Google tv enhed at apps tvingens til at lukke. Ja det kan godt være i et professionelle testere, men i er jo ikke daglig brugere af dem. Som vi andre er. Og jeg har haft brugt Apple tv i år, og har brugt Android tv/ Google tv i snart 10 år. Jeg har aldrig haft det bøvl med Googles som jeg har haft med Apple tv som jeg kun brugte i et år.

-------------

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 12:54

det med at apps lukker ned i baggrunden, det er en feature Apple kunne lærer lidt ad. Så kunne man måske slippe for at genstarte Apple tvet så den ikke begynder at lacke. Og jeg har dog aldrig oplevet hverken på shield eller på et Google tv enhed at apps tvingens til at lukke. Ja det kan godt være i et professionelle testere, men i er jo ikke daglig brugere af dem. Som vi andre er. Og jeg har haft brugt Apple tv i år, og har brugt Android tv/ Google tv i snart 10 år. Jeg har aldrig haft det bøvl med Googles som jeg har haft med Apple tv som jeg kun brugte i et år.

Ligeprecis, de pokkers "teknikkere" der gør sig klogere end kunderne når der kommer varer ind til service, nu er det sådan at kunden bruger produktet på en anden måde end en teknikker gør i det øjeblik varen er på værkstedets bord hvor de så blot fejer tilbage til kunden at vi oplever ingen problemer og sender en regning på 500 kr i service gebyr, dette har jeg set mange gange men værstederne og de "kloge teknikkere"  har intet opnået og regningen er trukket tilbage.

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 13:53

Det er ikke en feature. Det er dårlig RAM-styring, dels fordi der er for lidt RAM, dels fordi det er svært at styre apps, der kun i meget ringe omfang kører på de i Android standardiserede API'er. Så de forceres lukket af systemet.

Den måde Apple håndterer RAM på i Apple TV er noget anderledes fordi apps/system er så detaljestyret– lukket, om man vil.

Min Shield kører i dag dårligere end da jeg fik den og lagerpladsen er konstant fyldt.

Jeg kan derimod ikke genkende det du nævner om Apple TV og det er heller ikke noget jeg hører fra andre.

Jeg er daglig bruger af både Apple TV 4K og Google TV (Chromecast). Begge er tilsluttet som faste enheder til min stue-TV. Shield bliver derimod brugt sjældnere og sjældnere privat.

-------------

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 13:56

Ligeprecis, de pokkers "teknikkere" der gør sig klogere end kunderne når der kommer varer ind til service, nu er det sådan at kunden bruger produktet på en anden måde end en teknikker gør i det øjeblik varen er på værkstedets bord hvor de så blot fejer tilbage til kunden at vi oplever ingen problemer og sender en regning på 500 kr i service gebyr, dette har jeg set mange gange men værstederne og de "kloge teknikkere"  har intet opnået og regningen er trukket tilbage.

Øhh, jeg er ikke teknikker. Jeg er bruger ligesom jer, men som ved siden har har en meget stor entusiasme for TV-teknologi, som jeg selv har valgt at bruge fuld tid i mit professionelle virke. Det er passionen der driver det.

Jeg går i øvrigt 100% ind for, at teknologi skal være på brugerens vilkår, hvilket jo netop er et mantra, som Apple følger i deres produkter, så jeg har lidt svært ved at se, hvad du opponerer mod?

-------------

Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 14:15
Jeg har haft Apple TV i en del år nu, og har aldrig behov for at genstarte.

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 15:08

Det er ikke en feature. Det er dårlig RAM-styring, dels fordi der er for lidt RAM, dels fordi det er svært at styre apps, der kun i meget ringe omfang kører på de i Android standardiserede API'er. Så de forceres lukket af systemet.

Den måde Apple håndterer RAM på i Apple TV er noget anderledes fordi apps/system er så detaljestyret– lukket, om man vil.

Min Shield kører i dag dårligere end da jeg fik den og lagerpladsen er konstant fyldt.

Jeg kan derimod ikke genkende det du nævner om Apple TV og det er heller ikke noget jeg hører fra andre.

Jeg er daglig bruger af både Apple TV 4K og Google TV (Chromecast). Begge er tilsluttet som faste enheder til min stue-TV. Shield bliver derimod brugt sjældnere og sjældnere privat.
hvad helvede har du lavet med din shield så. For min den ene er 9 år gammel. Kører lige så smooth som da jeg fik den.og den anden 2019 modellen, kørenlige så godt, og har rigelig plads på.

Det med Apple tvet nævnte for tilbage i 2019 hvor du anbefalet at nulstille den, og jeg har også haft Apple support ind over. Intet har haft hjulpet. Det lader bare til den ikke kan klare at den primære enhed man ser tv på. Men kun et supplement til flow tv. Og nej du kan ikke være daglig bruger af alle de enheder på en gang. For de bliver ikke brugt lige så meget som os der bruger de enheder hele tiden.

Men igen jeg har to generationer shield tv. Og begge kører som nye, og har aldrig haft bøvl med dem. I modsætning til de to Apple tv jeg har haft. At du siger det er dårlig ram styring, så er det bedre den lukke apps ned der er i dvæle, frem for de opbruger ressourcer så der ikke er noget til et flydende billede og skal genstartes mindst en gang om ugen.

-------------

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 16:22
WiFi-modulet er gået i udu på min 2019 Shield, så den blev nødt til at ligge nede i TV-møblet i stedet for bag TV'et pga. Ethernet-kabling, og det var ikke optimalt. Chromecast klarer de samme ting ift. vores behov i privat, så den har taget over. Nogle af de internationale tjenester, som vi bruger, virker ikke med vores DNS-løsning (derfor heller ikke på Apple TV), så det er nyttigt med VPN apps til Google TV.

Det er derfor pt. Apple TV og Chromecast, vi bruger i privaten, plus PS5, der også sidder fast til TV'et. Xbox Series X er desværre for stor til at være i vores TV-kabinet, hvilket er ærgerligt men jo helt lavpraktisk.

Resten af boksene ligger på kontoret, men jeg må så også sige, at jeg ikke føler noget behov for at bruge hverken Roku eller FireTV i dagligdagen.

-------------

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 18:08

At du siger det er dårlig ram styring, så er det bedre den lukke apps ned der er i dvæle, frem for de opbruger ressourcer så der ikke er noget til et flydende billede og skal genstartes mindst en gang om ugen.

Du kan være sikker på, at apps i baggrunden lukker på et ATV, men jeg tror, at Rasmus hentyder til, at det ikke ligefrem er med vilje, at det sker på hans Chromecast.

Har i øvrigt brugt ATV som primære (eneste) enhed i årevis og har aldrig haft behov for at genstarte.

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 20:30

[QUOTE=KlausDM] [vi skulle genstarte vores mindst en gang om ugen, ellers begyndte den at lacke for vildt både i brugerinterfacet og i streaming.

Hvad helvede har du lavet med din ATV så?

For nu at bruge dine egne ord…….

For øvrigt, hvis den bare ligger og samler støv, så aner du jo ikke om dit problem er løst i en softwareopdatering.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 21:45

[QUOTE=KlausDM] [vi skulle genstarte vores mindst en gang om ugen, ellers begyndte den at lacke for vildt både i brugerinterfacet og i streaming.

<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">Hvad helvede har du lavet med din ATV så?</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">
</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">For nu at bruge dine egne ord…….</span>
</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">For øvrigt, hvis den bare ligger og samler støv, så aner du jo ikke om dit problem er løst i en softwareopdatering.</span>
</span>
</span>
</span>
<span style="-webkit-text-size-adjust: auto; : rgb254, 254, 254;">Klaus</span>
kun det i andre rådet mig til. Og da man ikke kan meget andet, så er det småt hvad man kan gøre.

Ej come on. Hvis man køber en streamer til 1700 kr. Så forventer man da den virker som den skal. Og man ikke skal vente på firmware updates i det år man benytter den.

-------------

Skrevet den: 10-Juli-2023 kl. 22:43

Hvis man køber en streamer til 1700 kr. Så forventer man da den virker som den skal.

Hvilket den så også gør - som du kan læse ud af kommentarerne i denne tråd.

Klaus

-------------

Skrevet af: lahan
Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 00:36

Hvis man køber en streamer til 1700 kr. Så forventer man da den virker som den skal.

Klaus
Det kan jo være en defekt enhed, siden den skal genstartes.

Har selv købt nyeste model for ca 2 mdr siden. Den havde også udfordringer, fik den ombyttet hos apple.
Det løste alle problemer.

Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 06:59

Klaus

Jamen der to muligheder. Den første er intet så forblændet af Apple at ikke indrømme der fejl, eller også bruger i den ikke i lige så står stil i vores husstand, da min kone er flexjobber så den bruges meget i hverdagene også.

-------------

Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Klaus

Det kan jo være en defekt enhed, siden den skal genstartes.

Har selv købt nyeste model for ca 2 mdr siden. Den havde også udfordringer, fik den ombyttet hos apple.
Det løste alle problemer.
arh to defekte enheder, det tror jeg så ikke. Får hvad er chance for at to forskellige er defekte med sammen fejl?

-------------

Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 07:47

Jamen der to muligheder. Den første er intet så forblændet af Apple at ikke indrømme der fejl, eller også bruger i den ikke i lige så står stil i vores husstand, da min kone er flexjobber så den bruges meget i hverdagene også.

Selvfølgelig Thomas, du har fuldstændigt ret.

AppleTV er noget ustabilt lort og vi er bare alle - altså undtagen dig - Apple sheeps, der lyver om hvor ustabile vores AppleTV er, eller vi bruger dem slet ikke og har bare brug for at fremhæve hvor vigtige vi er, fordi vi har et Apple produkt!

Eller noget……

Klaus

-------------

Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 08:26

Selvfølgelig Thomas, du har fuldstændigt ret.

AppleTV er noget ustabilt lort og vi er bare alle - altså undtagen dig - Apple sheeps, der lyver om hvor ustabile vores AppleTV er, eller vi bruger dem slet ikke og har bare brug for at fremhæve hvor vigtige vi er, fordi vi har et Apple produkt!

Eller noget……

Klaus
du kan måske forklare hvor to stk. Opførte sig på sammen ustabile måde?

-------------

Skrevet af: azrael
Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 10:48
Der er to stk. Apple TV i hjemmet. En ATV4 og en første generations ATV4K. Selv om jeg er glad for boksene, så er de altså ikke fejlfri. Jeg skal jævnligt genstarte dem fordi en eller app ikke virker ordentligt. Boksene bruges *udelukkende* til streaming. Ofte er det iTunes appen, der går i dørken, men det er ikke begrænset til den. Det hjælper altid at genstarte boksen. Det tager ikke så længe, så det generer mig som sådan ikke. Men at sige, at ATV boksene er fejlfri og aldrig skal genstartes er dog lige en tand overdrevet. Just my $0.02.

-------------
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson

Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 16:22

Hvad helvede har du lavet med din ATV så?

Måske du brugte en app, der belastede dine ATV, som du installerede på begge?

Men det er jo ligegyldigt, for du har ikke brugt den i fire år…..

Klaus

-------------

Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 16:39

<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Hvad helvede har du lavet med din ATV så?
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;"> Måske du brugte en app, der belastede dine ATV, som du installerede på begge?<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Men det er jo ligegyldigt, for du har ikke brugt den i fire år…..<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Klaus
nu kan man kun installere apps på som er godkendt af Apple selv. Så det var kun plex, hbo, Netflix, drtv og tv2 play. intet andet end jer andre. Og man kan jo ikke så meget andet da den er låst til det Apple kun vil have man skal bruge den til.

Så igen hvorfor opførte de to sig på sammen måde?. Og nej jeg vil der ikke bruge en enhed der skal fejler så mange gange på et år

-------------

Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 17:04

<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Hvad helvede har du lavet med din ATV så?
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;"> Måske du brugte en app, der belastede dine ATV, som du installerede på begge?<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Men det er jo ligegyldigt, for du har ikke brugt den i fire år…..<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">
<div style="-webkit-text-size-adjust: auto;">Klaus
nu kan man kun installere apps på som er godkendt af Apple selv. Så det var kun plex, hbo, Netflix, drtv og tv2 play. intet andet end jer andre.

No har jeg hverken plex, HBO eller tv2 play på min, så jo, det er noget andet end “jer andre”.

Det kunne jo være plex appen der var halvdefekt og at en opdatering af appen fra plex har løst problematikken for over 3 år siden.

Så igen hvorfor opførte de to sig på sammen måde?.

Måske fordi du installerede det samme på dem……

Og nej jeg vil der ikke bruge en enhed der skal fejler så mange gange på et år

Så nu holder du op med at bruge den browser du bruger på recordere.dk, der indsætter en masse WebKit style ting i dine citater?
Den gjort det to gange på et døgn!

Klaus

-------------

Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 11-Juli-2023 kl. 23:46
Det er åbenbart som vinden blæser, hvad angår hvilket produkt der er bedst,
jeg har kun prøvet ATV4 og det kører bare derud af.

-------------
//Guldhammer

Skrevet den: 12-Juli-2023 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af guldhammer guldhammer skrev:

Det er åbenbart som vinden blæser, hvad angår hvilket produkt der er bedst,
jeg har kun prøvet ATV4 og det kører bare derud af.

Prøv den nye nokia 8010, man bliver overrasket over hvor hurtig den er ifh til atv 4k, nu har jeg prøvet atv 4k og nokia er faktisk ligså hurtig. Her efter en uge med den nye nokia har der ikke været nogen låsninger endnu eller andre fejl.

ulempen hvis man bruger vpn på atv er det ikke kan lægges på boksen som man kan ved android boxe, så vil nogen sige man kan køre vpn på router, det kræver så lige router kan håntere dette og det vil give ydelses nedsættelse på hastigheden på alle enheder.

Skrevet den: 12-Juli-2023 kl. 10:18
I stedet for VPN kan du bruge DNS - det kan opsættes direkte på Apple TV.
DNS forringer typisk ikke hastigheden så meget som VPN.

-------------

Skrevet den: 12-Juli-2023 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

I stedet for VPN kan du bruge DNS - det kan opsættes direkte på Apple TV.
DNS forringer typisk ikke hastigheden så meget som VPN.

Det var jeg ikke klar over, men gælder også for android man kan bruge dns og hvordan foregår det fx zdf app´n kræver jo adgangen ses som om man er i tyskland 

Skrevet den: 12-Juli-2023 kl. 10:41
Du styrer via DNS udbyderens hjemmeside, hvilket land den enkelte app ser.
Så du kan på samme tid se Netflix fra USA og ZDF fra Tyskland.

-------------

Skrevet den: 15-Juli-2023 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Du styrer via DNS udbyderens hjemmeside, hvilket land den enkelte app ser.
Så du kan på samme tid se Netflix fra USA og ZDF fra Tyskland.

hvor finder jeg opskriften på og lave dette ?

Skrevet den: 15-Juli-2023 kl. 13:24
På udbyderens hjemmeside 😃

-------------

Skrevet af: kgram
Skrevet den: 04-December-2023 kl. 14:15
Lagging/frysning-problemet, som så vidt jeg har forstået skyldes manglende omsætning mellem 50 og 60 fps, er omtalt flere gange i denne tråd, mest for ca et halvt år siden. Er der mon sket nyt i denne sag - dvs. er der streaming-enheder, man kan købe, hvor problemet er løst?

Skrevet den: 04-December-2023 kl. 14:18
Apple TV 4K er den eneste.

-------------

Skrevet den: 04-December-2023 kl. 14:35
nokia 8010 ingen problemer med dette 

Skrevet den: 04-December-2023 kl. 14:52
Da det er mig der oprindeligt oprettede dette indlæg, burde jeg vist tilføje "Løst" til overskriften til dette indlæg. Jeg havde ikke lyst til at tage chancen med Nokia 8010, men godt at høre, at det virker. For mig at se. virker det også uden problemer med Apple TV boksen.

Skrevet den: 05-December-2023 kl. 08:42
Ingen Android TV-bokse, heller ikke Nokia 8010, matcher automatisk billedfrekvens på tværs af streaming-apps. Der findes nogle apps, som man manuelt kan opsætte til at matche frekvens, men det kræver, at man kender billedfrekvensen på det indhold, man ser, og det er begrænset til app-niveau fremfor titelniveau. Det er stadig et rod og virker stadig ikke ordentligt.

-------------

Skrevet den: 05-December-2023 kl. 11:33
Tak for svar Rasmus, selv om det er dårligt nyt - ikke mindst nu, hvor Stofa dropper deres tv-boks og anbefaler folk at bruge Chromecast sammen deres web-tv app. Det kan kun give et ringere resultat! 

Jeg kan forstå på diverse svar, at Apple tv så er eneste løsning? Jeg har absolut ingen forstand på Apple-produkter, men vil det sige, at Apple tv-boksen kan kobles op til alle tv, selv om man ikke har andre Apple produkter?? Og spille sammen med Stofas web app? Men så får man vel hverken Google tv eller Android tv?
Undskyld de mange spørgsmål - jeg er virkelig novice mht Apple!

Skrevet den: 05-December-2023 kl. 11:51
Ja Apple TV 4K boksen kan kobles til alle TV-skærme via HDMI. Den kræver ikke andre Apple-produkter, da den har egen fjernbetjening (den kan også styres med TV'ets fjernbetjening). Apple TV har Stofa appen, der kan downloades gratis fra app-butikken.

Apple har eget TV-styresystem, der kaldes tvOS. Det opdateres løbende ligesom iOS i iPhone.

Se eventuelt min test af nyeste Apple TV 4K her:  https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1668066442" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1668066442

-------------

Skrevet den: 06-December-2023 kl. 05:58

Ingen Android TV-bokse, heller ikke Nokia 8010, matcher automatisk billedfrekvens på tværs af streaming-apps. Der findes nogle apps, som man manuelt kan opsætte til at matche frekvens, men det kræver, at man kender billedfrekvensen på det indhold, man ser, og det er begrænset til app-niveau fremfor titelniveau. Det er stadig et rod og virker stadig ikke ordentligt.
det er jo så en sandhed med modifikationer. For Android tv har altid kunne det på app niveau, forstås på denne måde, at en app kan godt finde ud af på titel niveau at sende den rigtige frekvens ud på den opgivne titel, det er dog kun Plex, kodi, emby(til hjemme streaming) der har det implementeret, så hvis de store udbydere som Netflix osv, ville tage sig lidt sammen, så ville de også kunne det

-------------

Skrevet den: 06-December-2023 kl. 06:45
Det var min forståelse, at folk spurgte til, hvad der i praksis er muligt – ikke i teorien Smile

-------------

Skrevet den: 06-December-2023 kl. 16:49

Det var min forståelse, at folk spurgte til, hvad der i praksis er muligt – ikke i teorien Smile
det nytter jo ikke noget med halve sandheder

-------------

Skrevet af: miri
Skrevet den: 06-December-2023 kl. 17:28

Det afhænger vel stadig af, at app understøtter "automatikken" hos både Apple og Google? Det er helt korrekt at sige, at løsningen er bedre implementeret på Apple TV, og at ingen større streamingtjenester (Netflix?) har implementeret autoframerate på Googles platform - men der har vist været (og er?) særligt danske apps, der har valgt at springe uden om gærdet på Apple TV - en periode med TV2 og lige nu har der været meldinger om problemer med Norlys, hvor der ikke var tilsvarende problemer på Googles platform...

-------------
miri

Skrevet den: 06-December-2023 kl. 17:55
Tak for jeres indsigtsfulde indlæg! Men - det gør det godt nok ikke nemmere for en lægmand som mig, der bare gerne vil kunne se tv med den kvalitet og fumktionalitet, som vi før har haft via boksene fra fx. Waoo og Stofa/Norlys. Med andre ord: hvad hulen skal man vælge??

Skrevet den: 06-December-2023 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af kgram kgram skrev:

Med andre ord: hvad hulen skal man vælge??

AppleTV.

Nemt og bekvemt.....

Klaus

-------------

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 06-December-2023 kl. 19:14
AppleTV så bliver det ikke nemmere og mere stabilt 

Skrevet den: 06-December-2023 kl. 23:32

..... Med andre ord: hvad hulen skal man vælge??
Ja, som du kan læse, så er der mange missionærer her på sitetWink. Her forstås dit spørgsmål ikke som et ønske om hjælp, men som en mulighed for at fortælle verden, at det bedste (=eneste rigtige) valg er det, som "jeg" har valgt.

Norlys giver selv en del info med på vejen, og deres app vil kører fint med 50 fps på nyere smart tv (Samsung samt TV med Android TV fx fra Sony), Apple TV og tilsvarende bokse med Android TV (fx Nokia 8010, Xiaomi Mi Box S, Nvidia Shield TV),  Google TV med Chromecast og en alm Chromecast. Alle vil kunne give samme kvalitet som din gamle box fra Stofa - eller måske bedre! Der kan være forskel på udseendet og betjening af Norlysapp'en og dit TV, og her må du vurdere, hvad der passer dig bedst.

https://norlys.dk/inspiration/tv-streaming/hvad-er-smart-tv/" rel="nofollow - https://norlys.dk/inspiration/tv-streaming/hvad-er-smart-tv/
Som de skriver, så er valget ofte mere en smagssag, så det er dig, der må træffe valget...

-------------
miri

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 07:44
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Det afhænger vel stadig af, at app understøtter "automatikken" hos både Apple og Google? Det er helt korrekt at sige, at løsningen er bedre implementeret på Apple TV, og at ingen større streamingtjenester (Netflix?) har implementeret autoframerate på Googles platform - men der har vist været (og er?) særligt danske apps, der har valgt at springe uden om gærdet på Apple TV - en periode med TV2 og lige nu har der været meldinger om problemer med Norlys, hvor der ikke var tilsvarende problemer på Googles platform...

Udgangspunktet for hhv. Apple TV (tvOS) og Google TV er anderledes.

Hos Apple understøtter alle apps, som bruger tvOS's standard-videoafspiller, match af billedfrekvens og match af dynamikområde (SDR/HDR). Mange apps bruger standardafspilleren. De apps, som ikke gør, skal manuelt tage API'erne i brug. Det har de fleste med egen videoafspiller gjort. Jeg holder denne tabel opdateret:  https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=25&t=49835" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?f=25&t=49835

Hos Google er det altid 'opt-in', dvs. hver app skal tage API'erne i brug, hvilket er udviklernes opgave. Ikke engang Googles egne apps tager API'en til match af billedfrekvens i brug på Android TV eller Google TV. Netflix er en af de eneste, der har indbygget det:  https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1688095815" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1688095815

Du kan blive klogere på Android 12's match af billedfrekvens her: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1666262526" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1666262526  

-------------

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 07:56

..... Med andre ord: hvad hulen skal man vælge??
Ja, som du kan læse, så er der mange missionærer her på sitetWink. Her forstås dit spørgsmål ikke som et ønske om hjælp, men som en mulighed for at fortælle verden, at det bedste (=eneste rigtige) valg er det, som "jeg" har valgt.

Norlys giver selv en del info med på vejen, og deres app vil kører fint med 50 fps på nyere smart tv (Samsung samt TV med Android TV fx fra Sony), Apple TV og tilsvarende bokse med Android TV (fx Nokia 8010, Xiaomi Mi Box S, Nvidia Shield TV),  Google TV med Chromecast og en alm Chromecast. Alle vil kunne give samme kvalitet som din gamle box fra Stofa - eller måske bedre! Der kan være forskel på udseendet og betjening af Norlysapp'en og dit TV, og her må du vurdere, hvad der passer dig bedst.

https://norlys.dk/inspiration/tv-streaming/hvad-er-smart-tv/" rel="nofollow - https://norlys.dk/inspiration/tv-streaming/hvad-er-smart-tv/
Som de skriver, så er valget ofte mere en smagssag, så det er dig, der må træffe valget...

At appen streamer indholdet i 50fps er jo ligemeget, hvis boksen, man bruger, er indstillet til 60Hz output. Så vil indholdet hakke. Så kan man vælge at sætte sin boks til 50Hz output, men så vil alt amerikansk indhold inkl. film og serier i 24fps hakke i andre apps (dog ikke hos Norlys, idet de ligesom YouSee m.fl. speeder alt amerikansk indhold op 4% til 25fps). Derfor er match af billedfrekvens afgørende for at få en mere gnidningsfri streamingoplevelse, hvis man bruger streamingtjenester med respekt for indholdets format eller bare mere end én app.

Denne problemstilling omtaler Stofa ikke på deres side, så det nytter jo ikke meget at henvise en person, der søger konkret vejledning, til denne side og konkludere, at andre end dig selv er "missionærer".

-------------

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 08:21

Tak for jeres indsigtsfulde indlæg! Men - det gør det godt nok ikke nemmere for en lægmand som mig, der bare gerne vil kunne se tv med den kvalitet og fumktionalitet, som vi før har haft via boksene fra fx. Waoo og Stofa/Norlys. Med andre ord: hvad hulen skal man vælge??

Som udgangspunkt er tv-distributørernes (Waoo, Norlys, YouSee, Allente) streamingsignal ikke på højde med deres tv-signal via kabel-, IP- og parabol-tv. Forskellen vil være, at streamingsignalet typisk er mere komprimeret, så detaljegraden i billedet er lavere. Det kan også forekomme, at tv-distributører streamer visse kanaler i 25fps (hakker altid ved panoreringer og særligt i sport) og andre i 50fps, om end situationen er ved at blive bedre på dette område.

Streamingsignalet vil også være afhængigt af dit eget WiFi/netværk. Så har du huller i forbindelsen, så vil det manifestere sig som stop i streaming eller fald i videokvalitet i perioder. Dette er ikke det samme som de hak, der kommer ved fraværet af match af billedfrekvens.

Funktionelt vil du have nogle af de samme muligheder, men ikke alle. Man kan ikke optage fra streaming, men dog kan man ofte markere indhold til at være tilgængeligt i skyen (cloud recording) i en periode.

Frigører du dig af tv-pakketyranniet, så kan du dog få bedre videokvalitet på streaming end du har haft med normalt tv-signal. DR er ret langt i overgangen til 1080p HD (det klassiske tv-signal i Danmark er aldrig i 1080p) i DRTV appen, og streamer udvalgt indhold i 4K. TV 2 Play er ikke lige så langt i overgangen til 1080p, men streamer ligeledes udvalgt indhold i 4K (og HDR). De amerikanske streamingtjenester streamer meget indhold i 4K HDR.

-------------

Skrevet af: Jonas Baadsgaard
Skrevet den: 07-December-2023 kl. 08:52
Jeg købte selv Google TV 4k grundet prisen. Den virker ok. Dog driller nogle apps, endda Googles egne, og der er en gang imellem lidt lag/forsinkelse i menuer med videre
Set i bakspejlet burde jeg have ofret lidt mere og købt Apple tv, som virker mere flydende og bedre understøttet af producenten, og med kraftigere hardware giver det bare en bedre brugeroplevelse hele vejen rundt. Så det bliver sådan en næste gangSmile

-------------
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 12:23
Tak for alle indlæggene! Når man læser dem igennem, får man godt nok indtryk af noget af en hvepserede! For os er det primære funktionaliteten med Start forfra/sæt på pause og mulighed for at se udsendelser nogle dage tilbage - og så selvfølgelig billeder uden 'hak'. Utroligt at det skal være et problem! Vi orker ikke indstille fps for de individuelle udsendelser - er det virkelig den eneste mulighed - er der ikke noget, der bare fungerer på samme måde som vores 'gamle' Stofaboks?
Rasmus taler om at 'frigøre sig fra pakketyranniet' - det lyder da positivt, men hvordan gør man det, når man gerne vil se sport, film/serier og nyhedsprogrammer uden problemer og uden alt for store udgifter??

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 12:31

Tak for alle indlæggene! Når man læser dem igennem, får man godt nok indtryk af noget af en hvepserede! For os er det primære funktionaliteten med Start forfra/sæt på pause og mulighed for at se udsendelser nogle dage tilbage - og så selvfølgelig billeder uden 'hak'. Utroligt at det skal være et problem! Vi orker ikke indstille fps for de individuelle udsendelser - er det virkelig den eneste mulighed - er der ikke noget, der bare fungerer på samme måde som vores 'gamle' Stofaboks?

Start forfra, pause og mulighed for senere sening af et program er nærmest en selvfølge med streaming. Her ligger film, serier, dokumentarer og tv-programmer jo bare på en server og så klikker man 'play', når man har tid og lyst. Så alt det bøvl med at sidde og kigge på en tv-guide er man ude over, med mindre der reelt er tale om noget live såsom sport.

Rasmus taler om at 'frigøre sig fra pakketyranniet' - det lyder da positivt, men hvordan gør man det, når man gerne vil se sport, film/serier og nyhedsprogrammer uden problemer og uden alt for store udgifter??

DRTV appen er uden beregning og har alle DRs kanaler (plus den ekstra DR-nyhedskanal) og arkivindholdet. Hos TV 2 Play kan man købe deres kanaler i løssalg fra 69 kr/md. og ellers købe deres pakker. TV 2 Regionerne er gratis.

Det er sporten, hvor det bliver mere indviklet (og stadig dyrt), så det kommer an på, hvad man vil se.

Jeg har tidligere skrevet denne guide, som måske kan hjælpe dig i gang:  https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1683277459" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/guide.php?subaction=showfull&id=1683277459

Det vigtigste for at komme godt i gang med streaming synes jeg dog stadig er at lægge sig fast på den TV-platform, man vil bruge i hverdagen, og her anbefaler jeg som tidligere nævnt Apple TV 4K boksen.

-------------

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 13:26
Tjah - jeg er vel blevet lidt klogere af debatten ... Kan jeg konkludere, at en Apple TV 4K boks til ca 1500 giver mig den funktionalitet, de kanaler, og den hakfrie kvalitet, vi har brug for, evt. sammen med Norlys' web tv? Vel at mærke uden at skulle ind og ændre op opsætning hele tiden?

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 13:45
Kanalerne vil afhænge af den app, der bruges. Apple TV 4K modtager ikke antennesignal, så der er som sådan ikke kanaler i selve boksen.

Jeg har ikke erfaring med Norlys appen, så jeg kan ikke bekræfte vedr. funktionalitet og streamingkvalitet.

Ved opsætning af Apple TV 4K sættes den til 4K 50Hz SDR og begge match-funktioner aktiveres. Derefter skal du ikke ændre på mere. Men hvis det er klumper i dit WiFi/internetforbindelse, så kan ingen afspillere gøre noget ved det. En god idé er at tilslutte via Ethernet-kabel til routeren, om muligt.

Ellers så sørg for at have returret, så kan du jo i ro og mag tjekke om dine behov opfyldes.

-------------

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 14:17
Vedr returret så kan komplett.dk og  https://www.gomibo.dk/registrering" rel="nofollow - https://www.gomibo.dk/registrering

komplett har 60dages retur uden spørgsmål incl gratis returfragt
gomibo er 30 dage uden spørgsmål 

https://www.gomibo.dk/tilbehor-detaljer/apple-tv-4k-2022-wifi-plus-ethernet-128gb

eller 

https://www.komplett.dk/product/1219793/tv-hifi/tv-tilbehoer-afspillere/medieafspillere/apple-tv-128gb

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 14:21
Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk så må i jo fortælle hvilken video jeg kan afspille for at se beviset ?

har ingen netflix og lign service

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-December-2023 kl. 14:51

Tjah - jeg er vel blevet lidt klogere af debatten ... Kan jeg konkludere, at en Apple TV 4K boks til ca 1500 giver mig den funktionalitet, de kanaler, og den hakfrie kvalitet, vi har brug for, evt. sammen med Norlys' web tv? Vel at mærke uden at skulle ind og ændre op opsætning hele tiden?
Du kan nøjes med den med wifi til knap 1200. Findes også i en kablet udgave til knap 1400. 

Fik min wifi model til 999 til Power åbning i Haderslev Big smile

https://www.pricerunner.dk/sp/apple-tv-4k-3rd-gen-wi-fi.html" rel="nofollow - https://www.pricerunner.dk/sp/apple-tv-4k-3rd-gen-wi-fi.html

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 14:55

Som nævnt tidligere, så vil du kunne se Norlys indhold gnidningsfrit på de TV og bokse, som jeg tidligere skitserede. Det er muligt at Apple TV for nogle er den bedste boks, men det er ikke nødvendigvis den bedste løsning for dig, og hvis dit primære ønske er at køre Norlys app, så er det rigtige valg ikke nødvendigvis Apple TV - du har flere muligheder... 

-------------
miri

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 15:04
Tak til miri - vil det sige, at der er flere muligheder for at få 'hakfrit' tv? I bekræftende fald hvilke muligheder??

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 15:26

Tak til miri - vil det sige, at der er flere muligheder for at få 'hakfrit' tv? I bekræftende fald hvilke muligheder??
Norlys app'en vil i forhold til din Stofa boks køre i samme eller bedre kvalitet på de løsninger, som jeg nævnte tidligere i tråden, hvor de fleste også er nævnt på i det Norlys link som jeg angav. Det er muligt, at du vil opleve fordele og ulemper mellem de forskellige løsninger i forhold til fx betjeningen - fungerer fjernbetjening "optimalt" med en konkret boks sammen med dit tv (kan du fx skrue op og ned for lyden) - og alm. Chromecast skal betjenes via mobil eller tablet.

-------------
miri

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 07-December-2023 kl. 15:42

Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk

Fakta, ikke påstand.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk
Fakta, ikke påstand.
Formentlig korrekt, men det er i den kontekst det oprindelige spørgsmål blev stillet også vigtigt at tilføje, at det for de (fleste?) danske streamingtjenester isoleret ikke har betydning, da de kører alt indhold i 50 fps.

-------------
miri

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 16:28

Når i nu påstår at nokia ikke kan styre 50/60 hz automatisk så må i jo fortælle hvilken video jeg kan afspille for at se beviset ?

har ingen netflix og lign service

Hvilken som helst video fra hvilken som helst streamingtjeneste, ud over Netflix.

Hvis du tænker på f.eks. Kodi, så kan denne app godt, når du afspiller dine egne videofiler lagret lokalt på netværket.

-------------

Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 07-December-2023 kl. 16:58

Formentlig korrekt, men det er i den kontekst det oprindelige spørgsmål blev stillet også vigtigt at tilføje, at det for de (fleste?) danske streamingtjenester isoleret ikke har betydning, da de kører alt indhold i 50 fps.

De fleste der streamer vil dog nok også komme til at bruge Netflix, Disney+, etc...

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon

Skrevet den: 07-December-2023 kl. 17:01
Ja, det ville da være usmart at basere sit køb af TV-platform og medieboks op på én specifik app her og nu. Fordelen ved streaming er jo netop at man kan udforske, melde til og melde fra på mere fleksibel vis. Det frie valg, om man vil.

-------------

Skrevet den: 14-December-2023 kl. 14:22
Sidste nyt: Jeg har kontaktet Streamview, som sælger bl.a. Nokia 8010, om fps-problemet, og de svarer, at det kan løses med Android 12:

The automatic framerate synchronisation feature is only available on Android 12 or newer OS devices. The Nokia Streaming Box 8010 is currently being delivered with Android 11, which does not have this feature.
The Android 12 update for the Nokia Streaming Box 8010 is currently being tested by our technical team, but we cannot communicate an exact date regarding when the update will be released.

Tilføjer dette svar noget til debatten her?

Karsten

Skrevet den: 14-December-2023 kl. 14:39

Sidste nyt: Jeg har kontaktet Streamview, som sælger bl.a. Nokia 8010, om fps-problemet, og de svarer, at det kan løses med Android 12:

The automatic framerate synchronisation feature is only available on Android 12 or newer OS devices. The Nokia Streaming Box 8010 is currently being delivered with Android 11, which does not have this feature.
The Android 12 update for the Nokia Streaming Box 8010 is currently being tested by our technical team, but we cannot communicate an exact date regarding when the update will be released.

Tilføjer dette svar noget til debatten her?

Karsten

Jeg kan bekræfte at denne feature er tilgængelig
 på mine tre Android TV 12 enheder.

Flemming 

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Print side | Luk vindue