Print side | Luk vindue

Valg af projekter

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Projektorer
Forumbeskrivelse: Projektor og lærred
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166175
Udskrevet den: 06-Oktober-2024 kl. 16:32


Emne: Valg af projekter
Skrevet af: Highway 2
Emne: Valg af projekter
Skrevet den: 16-Oktober-2023 kl. 08:00
hej. 

Jeg er i tvivl om valg af følgende to projektor? 

Epson tw 7000 el 7100.

Er der nogen herinde der kender til de to og evt har nogle erfaringer med dem? De er næsten ens i specs. Lidt forskel i kontrast og pris🙂
De skal bruges i dedikeret bio rum.

Håber nogen har lidt input - tak🙂



Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 16-Oktober-2023 kl. 08:32
Vær opmærksom på at det ikke er 4K projektorer selv om de skriver det


Skrevet af: jake51
Skrevet den: 16-Oktober-2023 kl. 15:54
Den dyre model har over dobbelt så høj kontrast
Det alene gør den til det bedste valg af de to


-------------
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson


Skrevet af: Highway 2
Skrevet den: 16-Oktober-2023 kl. 21:56
ja det er da en væsentlig forskel. 




Skrevet af: Actor
Skrevet den: 18-Oktober-2023 kl. 08:23
Jeg har en TW 700. Er meget tilfreds. Meget bedre billede end min gamle Sony. Ved en A-B test vil du  sandsynligvis kunne se forskel. Men jeg savner ikke noget og 3 kilo sparet i prisforskel er da noget noget at ta´ med.


Skrevet af: Peteredderkop
Skrevet den: 20-Oktober-2023 kl. 12:38
Ville til hver en tid vælge tw7100. Det er bare en lyskanon med gode farver.

Hvis det virkelig er et dedikeret bio rum med sort påklædning så havde jeg nok valgt at investere i en TW9400 eller LS12000. 


Skrevet af: Highway 2
Skrevet den: 20-Oktober-2023 kl. 13:27
Så vidt jeg kan se er den stående forskel på 7000/7100 kontrast forholdet på 50.000 mod 100.000. Så er 7100 så vidt jeg kan se 3000 kr dyrere. Men måske er det prisen værd...? 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Oktober-2023 kl. 15:14
Så det er ikke en slåfejl? Det hedder nemlig en PROJEKTOR Wink

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Peteredderkop
Skrevet den: 20-Oktober-2023 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af Highway 2 Highway 2 skrev:

Så vidt jeg kan se er den stående forskel på 7000/7100 kontrast forholdet på 50.000 mod 100.000. Så er 7100 så vidt jeg kan se 3000 kr dyrere. Men måske er det prisen værd...? 


På papiret højere kontrast, bedre sort farve og flottere HDR. Om man faktisk kan se det aner jeg ikke.

Projektore kan holde i mange år. Så det er op til dig selv om du er villig til at give 3.000 mere for flottere farver.

TW7100 anmedelse

https://www.projectorcentral.com/Epson-Home-Cinema-3800-Projector-Review.htm" rel="nofollow - https://www.projectorcentral.com/Epson-Home-Cinema-3800-Projector-Review.htm

De er begge super gode og du bliver tilfreds med begge hvis du får købt et lærred til.


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 20-Oktober-2023 kl. 17:46
 Jeg har selv en tw7100 og er glad for den. Nu hvor jeg så dette opslag, prøvede jeg at læse en test på tw7000. Den fik god anmeldelse, men de sluttede af med at anbefale tw7100 hvis man havde de ekstra penge...

Frank


Skrevet af: Highway 2
Skrevet den: 20-Oktober-2023 kl. 20:05
Ja jeg tror konklusionen må være at den noget kontrast er pengene værd.. også når det er i mange år fremadrettet 🙂


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 24-Oktober-2023 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af Actor Actor skrev:

Jeg har en TW 700. Er meget tilfreds. Meget bedre billede end min gamle Sony. Ved en A-B test vil du  sandsynligvis kunne se forskel. Men jeg savner ikke noget og 3 kilo sparet i prisforskel er da noget noget at ta´ med.
For det første er der ingen der har nævnt en "TW 700, for det andet kan man ikke bruge en sammenligning med en model, som ikke er navngivet andet end "Sony" til noget som helst!

Til trådstarter kan jeg se, det også er dig, der overvejer at skifte lampen på din Epson TW 3200, så har du besluttet dig til at skrotte den, eller er det bare for at undersøge, hvilke alternativer der findes?

På papiret ser de meget ens ud, borrtset fra kontrasten, men det er svært at regne med, da disse tal sjældent relaterer til den virkelige verden, dog kan man muligvis regne lidt med forholdet, da der er tale om samme producent.
TW 7000 mangler også de indbyggede højttalere og smart-delen, men det har jo ikke noget med billedkvaliteten at gøre.

What Hifi har testet begge modeller, men desværre er den ret svær at blive helt klog på, da de ikke tester på det samme materiale, men det slår mig, at de under testen skriver, at de på TW 7000, er nødt til at ændre løbende på settings, for at få bedst mulig billedkvalitet alt efter hvilket materiale, der bliver vist, hvilket de ikke nævner under testen af TW 7100.
De skriver også at TW 7000 mangler noget i forbindelse med håndtering af bevægelser og slutter med at konkludere, at selvom TW 7100 og TW 7000 på papiret er meget ens, vil TW 7100 alligevel være merprisen værd, hvilket Frank13 også har noteret.

Jeg kan huske, jeg var tilfreds med TW 3200 - som du har - men alligevel gik og ikke var helt tilfreds og overvejede at opgradere.
Efter jeg skiftede først til en Sony HW 50 og senere en Sony HW65ES har jeg været fuld tilfreds, men det var jo før der var noget der hed "4K", så nu kører opgraderinsfeberen igen, på trods af jeg stadig er glad for den billedkvalitet, jeg har, så ved jeg jo, der er noget at hente...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Actor
Skrevet den: 24-Oktober-2023 kl. 20:41
uha-uha. Der findes ikke noget værre end at blive irettesat af "Supergris" Det svarer til min gamle tysklærer,Hr Swendigheit, når man stavede "zusammen" med S i stadet for Z. Lover fremover at tage mig sammen!!!

Min hjemmebio
NAD-sorround. Højtalere Quad Z4. Baghøjtelere Argon (400 kr stk) Sub (ukendt mærke)





Skrevet af: Actor
Skrevet den: 24-Oktober-2023 kl. 20:44
Sorry Sourrond!!!


Skrevet af: Actor
Skrevet den: 24-Oktober-2023 kl. 20:45
surround





Surround!









1


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 24-Oktober-2023 kl. 20:58


-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: Highway 2
Skrevet den: 27-Oktober-2023 kl. 11:20
Supergris:
Jeg har også været igennem beslutningen om at prøve at skifte lampen. Den koster ca 1700. Meeen jeg har også problemet med at jeg muligvis har defekt Auto iris motor. Så beslutningen falder nok på 7100. 
Den er da også et step up fra 3200 ift specs! Det lokker lidt når man nu har haft den anden i knap 13 år...


Skrevet af: Supergris
Skrevet den: 03-November-2023 kl. 15:42
Hvis du følger linket, jeg har lagt op i din anden tråd, bliver det nu kun lige omkring de 1300 kr., som det er værd at bemærke, hvis du vil prøve at sælge den.
Auto Iris vil jeg alligevel anbefale dig at slå fra på denne model, da det praktisk taget ikke gør den store forskel, og den har en tendens til at larme...


-------------
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.









Skrevet af: Kyian
Skrevet den: 14-November-2023 kl. 14:30
Projektoren er en ting, men hvad med lærredet? Her syntes jeg også der er meget at hente. Jeg endte med ikke at tage en TW7100, men gik med en Optoma UHZ50, både fordi det er laser, men også havde fået enormt gode anmeldelser, også er det 4K wannabe med pixelshift. Der går nok en rum tid før end Native 4k er i en pris der er til at betale. 

-------------
// Rasmus Johansen



Print side | Luk vindue