Print side | Luk vindue

Philips Hue hjælp

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Generelle emner
Forumnavn: PC hardware & software
Forumbeskrivelse: Hardware & software, men ikke HTPC
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166325
Udskrevet den: 01-Februar-2025 kl. 11:03

Emne: Philips Hue hjælp
Skrevet af: SVP03
Emne: Philips Hue hjælp
Skrevet den: 14-December-2023 kl. 13:21
Hej
Nogen der er eksperter i Hue ?
Er ved at køre et helt hus op
Har 4 accespoint og masser af wifi dækning.
Har 2 problemer.
1. Jeg har tidligere ikke haft problemer med søg lyskilder at finde Hue pærer. Kan kun finde 2 ud af 24 GU10 😡
Det er altså træls at skrive serienumre af og gøre det manuelt.
Er der er smart metode at få dem fanget ind i søg funkrionen.
Har 2 stk der sidder 7 m oppe 🤗
2. Den anden del er mindre vigtigt, jeg har en del Zibee dimmer og tryk, de er så nemme at finde i app. Men nogle af de Hue pærer jeg har i et rum, tænder ikke hvis jeg sætter Zigbee tryk op til standard lys, de tænder bare ikke når tasten “1” trykkes ind. Det er så de Hue pærer med en anden sw version, har aldrig møde problemet tidligere, æbdre jeg det til dæmpet eller min egen scene er der intet problem. Alle øvrige funktilner på Zigbee tryk virker fint.

Er det korrekt opfattet med flg begrænsninger i Hue
Ca. Max 50 enheder per bridge, så sætter man en ny op til de næste 50.
Og de 2 bridge kan IKKE kobles sammen ?

Det er også korrekt at man for at se mit Hue hjem ude af huset KUN kan tilslutte et Hjem per mail Unhappy

-------------
SVP03

Svar:
Skrevet af: lahan
Skrevet den: 14-December-2023 kl. 14:12
1) Dine hue lamper skal helst være tæt på bridge når du finder dem første gang. 
Jeg har selv noteret alle mine serie nr ned inden jeg satte lamper/pærer op. Hvis din bridge dør, så er det pænt besværligt at finde serienr på en pærer der sidder i 7m højde.

Jeg har pænt dårlig erfaring med at blande andre ting ind i hue bridgen, så er ikke overrasket over at det ikke helt virker. Så ingen positiv erfaring herfra.

Ja en bridge kan vel have omkring 50 enheder, det gælder også knapper, smartplug m.m.
Du kan tilføje en ekstra bridge i hue appen, så du kan betjene alle lys fra samme app. Ved dog ikke hvorfor man ville betjene lys fra en app.

Hvis du vil betjene alle dine hue ting udefra, så kan du jo koble dem op på noget smarthome. Det kunne være HA, Homekit, Homey etc. Så kan du styre alt remote.

Skrevet af: SVP03
Skrevet den: 14-December-2023 kl. 14:41
Super
Så Bridge skal være tæt på, jeg prøver med et langt ethernet kabel 😀 Det er vel så BT til hver lyskilde, eller wifi.
Har kun en gang tidligere skulle fange en GU10 med serie nummer. Nu er det et gammelt murstenshus fra 1897 😀
Har købt en Homey
Har fået at vide man først skal køre Hue op med det der er tryk m.m.
Så kan man lege med Homey senere med portstyring, Siedle dørtelefon, videoovervågning etc.
Det med ude af huset bruger jeg når min mor på 80 ringer hjemme fra hende af. Så derfor røv irriterende at man kun kan have 1 hjem på per mail.

-------------
SVP03

Print side | Luk vindue