Print side | Luk vindue

Kabel TV vs. streaming I 2024

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166384
Udskrevet den: 22-Maj-2024 kl. 04:49


Emne: Kabel TV vs. streaming I 2024
Skrevet af: oo27
Emne: Kabel TV vs. streaming I 2024
Skrevet den: 08-Januar-2024 kl. 19:08
Pt. har vi YouSee kabelTV, Netflix Premium, Spotify Premium, SkyShowtime - har netop opsat AmazonPrime, AppleTV, SkyShowtime etc

Vi er en familie på 5 med 2 voksne og 3 teenager (de bruger ikke flow tv meget) har hus og sommerhus hvor vi streamer YouSee via app på LG OLED.

Vil gerne høre om erfaringer/input om vi i 2024 kan klippe forbindelsen til flowtv og hvad vi kommer til at savne (hvis noget?)

Planen er at benytte DRTV app, abonnere på TV2Play (evt. med sport til NFL og Fodbold) og evt. beholde Netflix (eller kun engang imellem). 

Motivationen er at jeg synes vi bruger for mange penge på både Flowtv abonnement og streaming.

Jeg er så gammel at jeg synes det er fedt med flowtv, at det er stabilt, super skapt billedkvalitet og vi kan bruge det på de enheder vi ønsker (ingen begrænsning) i huset. 

Men kan også se at vi mere og mere benytter apps direkte på vores 2x LG OLED og vores AppleTV.

Primære TV kanaler er DR, TV2 og TV3 (sport) - ønsker at kunne se NFL og fodbold VM/Champions League (men CL er ikke første prioritet). 




-------------
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200



Svar:
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 08-Januar-2024 kl. 19:25
Du har vel læst den igangværende tråd, angående netop DR-appens elendigheder? Haves der DVB T2, så brug i det mindste en antenne til det, som nu er tilgængeligt i dit område, hvis du opsiger dit kabel-TV-abonnement. Før opsigelse, så se lige, om det overhovedet er muligt at modtage noget på en antenne, hvor du bor. Hvis det er eget hus, så skal du vel ikke spørge nogen om du må opsætte én?

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 08-Januar-2024 kl. 19:51
Har netop lige for 2 mdr siden kappet kabelTV til fordel for ren streaming. Det har da givet et par grå hår at få op at køre. Først meldte TV’et ud at det ikke kunne stille klokken, så jeg måtte låne et kabelsignal fra teknikskabet, så der kunne hentes data fra en kanal, jeg tror det var folketinget som eneste der kom frem.

Så kørte det fejlfrit ind til damernes håndbold turnering, og gav så frysninger af billede lige på de mest spændende tidspunkter. Efter henvendelser til fiber leverandører, som meldte hus forbi, henvendte jeg mig til Power som havde leveret min Apple TV 3.gen. Og her fik jeg udsøgt service til at geninstallere Apple TV helt fra start. Jeg havde bare installeret via iPhone, og det var måske svagheden. For nu virker det bare som det skal.

Billed kvaliteten er mindst på højde med flow TV. Opstart tar 30 sek mod 10 sek med kabelTV. Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV. Så nu har og betaler vi kun for det vi ser + fuldt arkiv på TV2 Play og DR, og sparer over 100kr i md.

Og så er alle apps tilgængelige på alle enheder i huset, så enhver kan se TV overalt inden for wifi rækkevidde. Og den helt store fordel du kommer til at sætte pris på, er at du er uafhængig af sendetidspunkt, du ser udsendelserne når du har lyst eller tid.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: orm08
Skrevet den: 08-Januar-2024 kl. 20:29
Har haft YouSee fuld pakke i mange år, men er for lidt over et år siden flyttet til et sted hvor der ikke er kabel TV

Har nu TV2 Play stor pakke og Viaplay Total inkl. TV kanaler som erstatning for Fuldpakken

Prismæssigt er der minimalt at spare ved streaming, hvis overhovedet noget.

Derudover har vi Netflix og Amazon Prime, men det havde vi også før.

Alt via AppleTV (TV er LG C2).

Før havde vi børn boende hjemme, og 4 TV i huset, så giver Fuldpakken super mening, sammen med YouSee’s App

Og jeg savner stadig 1 fjernbetjening og TV guide til alle kanaler - Det er sgu tungt at Zappe når man streamerWacko

Mange tror der er meget at spare ved streaming, det er der ikke hvis man vil have ordentlige kanaler og sport.

Min ydmyge mening




Skrevet af: fltk
Skrevet den: 08-Januar-2024 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Pt. har vi YouSee kabelTV, Netflix Premium, Spotify Premium, SkyShowtime - har netop opsat AmazonPrime, AppleTV, SkyShowtime etc


Det er dog en gevaldig masse streaming tjenester i har - kan godt forstå i synes det er dyrt, og jeg håber du mener opsagt og ikke opsat som du skriver.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 08-Januar-2024 kl. 23:54
Det må være helt forfærdeligt at skulle se tv udelukkende via streaming.
Det bliver trættende altid at skulle åbne en mere eller mindre velfungerende app, når man skal finde frem til en bestemt tv-kanal. Det er langt nemmere og hurtigere, når man bare kan trykke på en knap. 
Derfor har de store udenlandske streamingtjenester tit deres egen knap på fjernbetjeninger. 
Desuden er der risiko for overbelastning ved streaming. Det oplever man især ved store sportsbegivenheder, hvor mange ser live-tv samtidig. Så fryser billedet og hakker - hvis der da overhovedet er noget billede. Bagefter meddeler streamingtjenesterne, at det var meget uheldigt, at det skete lige under den mest spændende fodboldkamp. Nej, det var overhovedet ikke uheldigt. Systemet er bare ikke gearet til så mange samtidige brugere, men det siger man selvfølgelig ikke.
Derudover er der tydeligvis en del problemer og besvær med forskellige app's.
Den kombination, jeg bedst kan leve med, er kabel-tv fra YouSee og desuden satellit-tv. Alt sammen flow-tv uden problemer. Så suppleres der med forskellige streaming-tjenester, som går lidt på skift.
Jeg har ingen planer/ønsker angående ændringer. Om det er dyrt? Jah, måske. Men hvis jeg går over til udelukkende streaming, vil jeg få et dårligere produkt. Og det har jeg prøvet!




Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 06:19
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Det må være helt forfærdeligt at skulle se tv udelukkende via streaming.
Det bliver trættende altid at skulle åbne en mere eller mindre velfungerende app, når man skal finde frem til en bestemt tv-kanal. Det er langt nemmere og hurtigere, når man bare kan trykke på en knap. 
Derfor har de store udenlandske streamingtjenester tit deres egen knap på fjernbetjeninger. 
Desuden er der risiko for overbelastning ved streaming. Det oplever man især ved store sportsbegivenheder, hvor mange ser live-tv samtidig. Så fryser billedet og hakker - hvis der da overhovedet er noget billede. Bagefter meddeler streamingtjenesterne, at det var meget uheldigt, at det skete lige under den mest spændende fodboldkamp. Nej, det var overhovedet ikke uheldigt. Systemet er bare ikke gearet til så mange samtidige brugere, men det siger man selvfølgelig ikke.
Derudover er der tydeligvis en del problemer og besvær med forskellige app's.
Den kombination, jeg bedst kan leve med, er kabel-tv fra YouSee og desuden satellit-tv. Alt sammen flow-tv uden problemer. Så suppleres der med forskellige streaming-tjenester, som går lidt på skift.
Jeg har ingen planer/ønsker angående ændringer. Om det er dyrt? Jah, måske. Men hvis jeg går over til udelukkende streaming, vil jeg få et dårligere produkt. Og det har jeg prøvet!


Jeg har også prøvet YouSee Kabel-TV, dette SKULLE man have, førhen, når man boede til leje hos en boligforening. Da det blev ændret til frivilligt, så røg det også, pga. dårligt signal og utallige teknikerbesøg, som hjalp NADA. Så havde jeg kun det, man kan se på antenne. Er nu, som man kan se, hoppet på Norlys TV, og det fungerer bare. Der er for nogle år siden kommet rigtigt godt TV-signal på alle kanaler - jeg har ikke ændret noget ved antennen. Ingen streamingtjenester her...




-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 06:43
Kappede kabel for 2 år siden og har ikke savnet det.  

Vi ser meget TV hver dag. 

Ingen bøvl med app og alt foregår via appletv boks. 


Skrevet af: jacobask
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 07:28
Jeg har også kappet antennen for snart 3 år siden, og jeg kommer ikke til at gå tilbage. Vi ser stort set ikke flow-tv, men ser de udsendelser/serier/film vi har lyst til når vi har lyst til det. Jeg har pt DR, TV2Play, Netflix, HBO og Disney (de 2 sidste er faktisk ungerne der ville have det, og betaler). Det er begrænset hvad vi ser af bold, men det er ofte de tjenester der koster en del ekstra, hvor det måske kan betale sig med antenne/kabel.


Skrevet af: HeartWare
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 07:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV.

10 sek? Hvilken kabel-TV udbyder har du, og hvilken boks/TV benytter du? Det tager max 2 sek her hos mig via min Panasonic HD Recorder.

-------------
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 08:23
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV.

10 sek? Hvilken kabel-TV udbyder har du, og hvilken boks/TV benytter du? Det tager max 2 sek her hos mig via min Panasonic HD Recorder.


Det samme her, 1-2 sekunder både via parabol og kabeltv.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Skift mellem stationerne foregår via apps, og tar op mod 30 sek mod 10 sek med kabel TV.

10 sek? Hvilken kabel-TV udbyder har du, og hvilken boks/TV benytter du? Det tager max 2 sek her hos mig via min Panasonic HD Recorder.
Korrekt! Skift mellem stationer tar kun 2 sek. Det tar lidt længere tid at skifte station med apps. MEN hvis jeg slukker Apple TV på TV2 om aftenen, så tænder den også på samme billede igen om morgenen, så værre er det ikke.

Og så kan du også bare bede Siri om at skifte kanal, det tar ikke 30 sek!


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 10:05
Jeg vil også sige ca. 1 sekund for kanalskift ved flow-tv.
Derimod er det helt umuligt at sige noget om skiftehastigheden ved streaming-tv. Sidst jeg prøvede at skifte, gik systemet i koks bare efter et enkelt forsøg, og der var ikke tale om spidsbelastning, som ved direkte sportsbegivenheder. Der var tilsyneladende ingen "fejl", men systemet var først oppe igen dagen efter. Så hvor lang tid tog skiftet så? 1 dag!



Skrevet af: kim.t
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 11:56
1 ting som ikke er nævnt her; du skal være obs på hvor mange aktive streams de enkelte udbyder tillader.
Det problem har du ikke med kabelTV. 
Det er jo aktuelt når i er så mange i hustanden.

Er det ikk TV2 Play der har begrænset det til 1-2 samtidige streams.


-------------


Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 13:12
Vi gik over til ren streaming for omkring 5 år siden. Vores erfaringer er udelukkende positive, men hvis man nyder at zappe er det nok ikke en god idé.

Vi ser stort set aldrig flow-TV, selvom vi har Allente med alle kanaler, og hvis ikke det var fordi, jeg skal se sport, ville vi droppe at betale for det. Desværre bliver rettighederne til fodbold altid delt på flere udbydere, så man er tvunget til at have adgang til både Viasat og Discovery (fremover TV2). Derfor har det hidtil været billigere at have den store pakke Viasat/Allente, som har inkluderet Viaplay Total, som jeg er meget glad for, fordi der er et seriøst stort udvalg af sport.

Jeg ville virkelig ønske, man kunne nøjes med at købe adgang til sport hos Allente og TV2, men man bliver tvunget til at tilkøbe alt det andet, som vi ikke bruger.


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 09-Januar-2024 kl. 22:59
I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 06:43
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.


Hvad er begrænsningen.  

Vi har 2 TV.  Ingen begrænsninger.    

Er vi på ferie kan det hele stadig bruges.   


Netflix TV2 Play. Disney. HBO Via Play. Og betalende til YouTube.  DR. PlutoTV 


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 06:55
Vi har ikke haft flow tv i 5-6 år. Vi har ikke fortrudt det og savner ikke noget. Ikke en eneste gang har vi sagt: "Gid vi da stadig havde Viasat, for vi vil gerne se xxxx".

Vi skifter lidt mellem hvad vi har. Pt. er det Netflix, Disney+, HBO og Prime Video (listet efter hvor meget vi ser dem). Nogle gange skifter.vi ud og har så Apple+ og/eller Viaplay og en sjælden gang TV2.

Vi ser ingen sport og følger ikke med i nogle serier vi ikke kan streame.

Hvis man ikke kan vente 10-30 sekunder på at slå over på en anden streamingtjeneste, vil jeg mene man har for travlt.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.
De eneste problemer ved streaming er, nej jeg kan ikke komme i tanker om nogen LOL

En aktuel fordel må være at alle EM kampe i håndbold sendes på TV2 Play. På flow TV sendes formentlig kun de danske kampe.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 11:34
Problemerne har andre brugere jo nævnt for dig, men af åbenlyse fordele kan jeg også se, at f.eks. TV2 Play sender fra flere baner ved store sportsbegivender, f.eks. fodbold, håndbold, tennis og badminton. Så har man mulighed for at se netop det man vil. Det er i mine øjne den største fordel ved streaming, sammenholdt med, at mange begivenheder bliver gemt i arkivet i kortere eller længere tid, hvis man nu ikke nåede at se dem live.

Flemming


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 16:14
Tv2 fordeler typisk de store sportsbegivenheder fx EM i håndbold på 3 flow-tv kanaler. De mest interessante kampe sendes direkte - altså op til 3 kampe på samme tid, mens resten derefter sendes  forskudt. 
De fleste kampe - måske alle - bliver vist op til flere gange. 
Tv2 (primærkanalen) viser altid de danske kampe samt finalekampene.
Tv2 Sport og Tv2 Sport X dækker massivt resten.
På intet tidspunkt savnes Tv2 Play.


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 16:50
Ved store sportsbegivenheder laver både DR og TV2 popup kanaler til streaming, så de kan vise flere samtidige begivenheder end deres flowkanaler tillader. 

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Tv2 fordeler typisk de store sportsbegivenheder fx EM i håndbold på 3 flow-tv kanaler. De mest interessante kampe sendes direkte - altså op til 3 kampe på samme tid, mens resten derefter sendes  forskudt. 
De fleste kampe - måske alle - bliver vist op til flere gange. 
Tv2 (primærkanalen) viser altid de danske kampe samt finalekampene.
Tv2 Sport og Tv2 Sport X dækker massivt resten.
På intet tidspunkt savnes Tv2 Play.
Tjah så har du da en stor udgift til din TV pakke Tongue
Og hvordan ser du 3 kampe samtidigt?


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.



Hvad er begrænsningen.  

Vi har 2 TV.  Ingen begrænsninger.    

Er vi på ferie kan det hele stadig bruges.   


Netflix TV2 Play. Disney. HBO Via Play. Og betalende til YouTube.  DR. PlutoTV 


Hvis man er en familie på 5 og alle har brugt tv2 appen på deres mobil, vil den næste der prøver at se tv2 på tv’et få at vide at man allerede bruger det maksimale antal enheder, antallet at personer der kan se en kanal.

Hvis i er på ferie og prøver at se Netflix på hotellets tv, kommer der også en begrøsning, fordi det ikke er jeres tv derhjemme



-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.



Hvad er begrænsningen.  

Vi har 2 TV.  Ingen begrænsninger.    

Er vi på ferie kan det hele stadig bruges.   


Netflix TV2 Play. Disney. HBO Via Play. Og betalende til YouTube.  DR. PlutoTV 


Hvis man er en familie på 5 og alle har brugt tv2 appen på deres mobil, vil den næste der prøver at se tv2 på tv’et få at vide at man allerede bruger det maksimale antal enheder, antallet at personer der kan se en kanal.


Så sletter man bare en af dem.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Ved store sportsbegivenheder laver både DR og TV2 popup kanaler til streaming, så de kan vise flere samtidige begivenheder end deres flowkanaler tillader. 

Ja, men her er DRs streaming simpelthen for dårlig.
Så lidt kampe via DRTV app, fra VM i kvindehåndbold, det var sgutte for pænt…….
Det der kom ned via antenne var meget bedre!


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 18:36
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Jeg vil også sige ca. 1 sekund for kanalskift ved flow-tv.

Det kommer i høj grad an på ens TV og om kanalerne er på samme frekvens.
Vores Sony derhjemme er “instant” til kanalskifte mellem gratiskanalerne via antenne.

Svigermors spritnye Loewe er 5-10 sekunder om det, måske endnu længere hvis der skiftes til anden frekvens og en kodet kanal  (og så er det mindst 30 sekunder om at tænde).


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 18:42
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Motivationen er at jeg synes vi bruger for mange penge på både Flowtv abonnement og streaming.

Jeg er så gammel at jeg synes det er fedt med flowtv, at det er stabilt, super skapt billedkvalitet og vi kan bruge det på de enheder vi ønsker (ingen begrænsning) i huset. 

Du kunne jo sætte en antenne op til store begivenheder (indsættelse af kong Frederik, finale i håndbold osv), og bruge den, når streamingtjenesterne sender i klumper…..

Vi gik fra fuld kabel-tv pakke til antenne for 21 år siden. TV2 faldt bort da det blev til betalingstv.
Vi savner ikke noget….
Der bliver lejlighedsvis suppleret op med Viaplay, Netflix eller disneychannel, afhængigt af, hvad de andre vil betale til.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 22:37
Munch: Du spørger, hvordan jeg ser 3 kanaler samtidig!
Jamen har jeg da skrevet, at jeg ser 3 kanaler samtidig? Må jeg foreslå, at du læser, hvad der faktisk bliver skrevet, og ikke bare slynger om dig med mere eller mindre forkerte påstande!
Men der er lidt forskelige situationer, som jeg nu vil forklare for dig.
Jeg kan have 3 skærme i gang ved siden af hinanden, men det plejer jeg nu ikke at have.
Jeg kan optage fra alle kanalerne og så se kampene, når jeg har lyst. Det bliver så med mulighed for overspringning af unødig snak og reklamer. Kvaliteten bliver som ved flow-tv live.
Eller også følger jeg bare kampene på måske 2 kanaler. Så skifter jeg mellem kanalerne, og det er skift, der altid fungerer hurtigt, da det er flow-tv.
Det er det, jeg oplever ikke fungerer ved streaming-tv. Forlader jeg en stream, risikerer jeg, at jeg ikke kan komme tilbage til den igen, før kampen er slut. Så ingen streaming af live-tv til mig.
Jeg håber, det var svar nok. Men ellers må du jo spørge igen, Munch.





Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 10-Januar-2024 kl. 23:02
KlausDM: Jeg skal måske præcisere, at når jeg skriver om hastighed ved kanalskift, er der udelukkende tale om kabel-tv kanaler uden kodning. Jeg oplever ikke forskel i skiftehastighed, selv om kanalerne ligger på forskellige frekvenser. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-Januar-2024 kl. 00:13
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Munch: Du spørger, hvordan jeg ser 3 kanaler samtidig!
Jamen har jeg da skrevet, at jeg ser 3 kanaler samtidig? Må jeg foreslå, at du læser, hvad der faktisk bliver skrevet, og ikke bare slynger om dig med mere eller mindre forkerte påstande!
Men der er lidt forskelige situationer, som jeg nu vil forklare for dig.
Jeg kan have 3 skærme i gang ved siden af hinanden, men det plejer jeg nu ikke at have.
Jeg kan optage fra alle kanalerne og så se kampene, når jeg har lyst. Det bliver så med mulighed for overspringning af unødig snak og reklamer. Kvaliteten bliver som ved flow-tv live.
Eller også følger jeg bare kampene på måske 2 kanaler. Så skifter jeg mellem kanalerne, og det er skift, der altid fungerer hurtigt, da det er flow-tv.
Det er det, jeg oplever ikke fungerer ved streaming-tv. Forlader jeg en stream, risikerer jeg, at jeg ikke kan komme tilbage til den igen, før kampen er slut. Så ingen streaming af live-tv til mig.
Jeg håber, det var svar nok. Men ellers må du jo spørge igen, Munch.



Så har du dit på det tørre. Og hvad koster din TV pakke så?

Jeg har ingen problemer med streaming, og det kan jeg læse at de fleste ikke har. Så whats not to like når det er billigere og som du skriver, der er ingen forskel på flow TV og optagelse, og det er der heller ikke på flow TV og streaming. 

Hvis folk oplever forskelle, så er det dårlig bredbånd og/eller streaming enhed.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 11-Januar-2024 kl. 09:37
Det er i forbindelse med kanalskift ved live-tv, der næsten altid opstår problemer med streaming, og tit  kommer der fejlmeddelelser på skærmen. Det kan være fra DR og YouSee.
Derimod aldrig problemer med YouTube eller Netflix. 
Der er ingen problemer med at vise Netflix i højeste kvalitet på nogen af vore tv, og heller ingen problemer med YouTubes 4k videoer. Heller ingen problemer med lejefilm. Men det er jo heller ikke live-tv, hvor der pludselig er mange, der vil se det samme.
Jeg kan godt se live-tv fra fx Tv2 News uden problemer i fin kvalitet, men så skal det foregå på streamingens betingelser, og det er ubetinget: LAD VÆRE MED AT SKIFTE KANAL!!!!! 
Så som udgangspunkt ser jeg ikke live-tv via streaming, for jeg kan godt lide at zappe lidt. 
Jeg ved ikke, om der er lokale problemer her, men hvordan går det så til, at fx YouSee kan skrive en fejl meddelelse om nedbrud? 
Jeg synes nærmere, det tyder på noget med for lille serverkapacitet og/eller dårlige app's. 
Du spørger til prisen. Det er simpelthen den store tv-pakke fra YouSee uden noget som helst ekstra. Alle kanaler uden kodning. Ingen ekstrakanaler via modul og kort. 
Jeg tror prisen er 500kr. - 600kr. pr. måned. Det er selvfølgelig lidt irriterende, at der blandt de 55 kanaler altid er nogle, man godt kunne undvære. Men der er jo også en del film og serier på Netflix, jeg godt kunne undvære. 


 



Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-Januar-2024 kl. 10:11
C. Johansen@
Streamer du direkte fra TV, eller har du en streaming enhed, google TV eller apple TV eller en helt tredje?

Det er jo netop den høje pris på TV pakker, der har fået mig over på streaming, fordi jeg ser aldrig Viasat og de andre kanal 4, 5, og 6, fordi de viser reklamer inde i udsendelserne.

Jeg er ikke helt ung, har været bedstefar i 15 år. Men hvis teknologien gir noget nyt og billigere TV, så er jeg på Wink


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 11-Januar-2024 kl. 13:59
Munch: Jeg streamer direkte fra LG tv og fra en Android-enhed - den, der skulle være den bedste af den slags. NVIDIA Shield eller noget i den retning hedder den vist. Men ingen ikke Apple-tv. Vi har også et Panasonic-tv i køkkenet, men det er helt umuligt til streaming. Så har vi Panasonics HD recordere: 2 stk. til satellit-tv og 2 stk. til kabel-tv (som også kan bruges til antenne-tv). Vi streamer ikke direkte til disse recordere.
Det overrasker mig, at du skriver om reklamer i Viasat kanalerne. Det er kun i Viasats Tv3-kanaler og See (som betragtes som en Tv3-kanal), der sendes reklamer inde i programmerne. I filmkanalerne Viasat Premiere, Viasat Action, Viasat Hits, Viasat Family, Viasat Series sendes der ikke reklamer inde i filmene. Når en film er slut, kommer der som regel et kort trailer-show, og så starter den næste film, og den starter til tiden! Ikke flere minuter senere som på Tv2's kanaler. Viasat har også 2 sportskanaler V Sport UHD og V Sport Golf. På V Sport UHD har jeg kunnet se Formel 1 i UHD uden reklameafbrydelser. V Sport Golf er så vidt jeg husker også uden reklamer. Det er de 7 reklamefrie kanaler fra Viasat i YouSee's fuldpakke. 
Hvad angår Kanal 4, 5 og 6, så findes de slet ikke hos YouSee, heller ikke som ekstrakanaler.
Det er vist de færreste, der gider se film, der ustandseligt afbrydes af reklamer. Kommer der et program, der ødelægges af reklameafbrydelser, optager jeg det næsten altid og spoler reklamerne over, når jeg ser programmet senere. Jeg behøver ikke vente flere dage, men bare ½ time måske eller 3 kvarter, så kan jeg starte afspilningen, mens recorderen optager færdigt. 
Jeg synes da også, det er spændende med ny teknologi. Men jeg vil helst ikke smide gammel velprøvet og velfungerende teknologi ud, før jeg er nogenlunde sikker på, at den nye teknologi virker. 
Jeg kan stadig huske, hvordan der i lang var problemer med pixeleringer og frysninger, da man gik fra analog til digital tv. Så nu venter jeg og ser, hvordan streaming-tv udvikler sig. 
For mig er det vigtigste, at tingene virker, selv om det så måtte koste lidt mere.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 11-Januar-2024 kl. 17:27
C. Johansen@
Så tænker jeg at vi kun kan blive enige om at vi hver især har det TV setup vi har behov for.

Jeg vil aldrig give 669 kr/md for at se de 4-5 kanaler jeg ser. For 10 år siden tog jeg alt TV ned med egen antenne. Men så kom Boxer med betaling for TV2 på 38 kr/md + man skulle investere i en digatal boks til et kort. Så blev signalet så forringet at det lignede TV fra en bananrepublik.
Så det var rart at flytte i lejlighed med Stofa kabel TV til 179 kr/ md for TV2, Charlie og DK4. Sammen med DR gratis kanaler havde jeg ikke større behov. Men efterhånden er grundpakken blevet meget dyrere, og efter at være flyttet i spritnyt byggeri med indlagt fiber, så jeg fordelen i at skippe TV pakker og nøjes med det basale dvs alle DR gratis kanaler og alle TV2 kanaler uden sport + det allerbedste TV Play, det er alle 129 kr/md værd.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 11-Januar-2024 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.



Hvad er begrænsningen.  

Vi har 2 TV.  Ingen begrænsninger.    

Er vi på ferie kan det hele stadig bruges.   


Netflix TV2 Play. Disney. HBO Via Play. Og betalende til YouTube.  DR. PlutoTV 


Hvis man er en familie på 5 og alle har brugt tv2 appen på deres mobil, vil den næste der prøver at se tv2 på tv’et få at vide at man allerede bruger det maksimale antal enheder, antallet at personer der kan se en kanal.



Så sletter man bare en af dem.


Hvordan gør man det i appen til Apple tv ?
Jeg kan ikke finde funktionen

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 12-Januar-2024 kl. 00:27
Munch: Jeg er helt enig i, at vi har den tv-løsning, som vi hver især er tilfredse med. Ellers ville vi nok lave den om.
Jeg ville heller ikke betale 669 kr./md. hvis jeg kun brugte 4 - 5 kanaler. 
Jeg blev lidt nysgerrig efter at se, hvad min nøjagtige pris for fuldpakken er, og det er 629 kr./md. Den er vist steget lidt fra nytår. 
I fuldpakken er der: Ca. 55 flow-tv kanaler, 2 streamingtjenester (Viaplay og SkyShowTime), adgang til en række film både gratis, men også mulighed for leje og køb af film. 
Der er adgang til alle kanaler via streaming, altså live-tv. UHD findes dog ikke som streamingkanal. 
Så er der adgang til arkiv, hvor man kan streame programmerne tilbage fra den seneste uge.
Jeg vil da ikke påstå, at jeg bruger det hele, men vel omkring halvdelen af kanalerne, for der skal jo også være tid til at se satellit-tv, hvor der er kanaler, som YouSee ikke tilbyder.




Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 12-Januar-2024 kl. 06:25
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Munch: Jeg er helt enig i, at vi har den tv-løsning, som vi hver især er tilfredse med. Ellers ville vi nok lave den om.
Jeg ville heller ikke betale 669 kr./md. hvis jeg kun brugte 4 - 5 kanaler. 
Jeg blev lidt nysgerrig efter at se, hvad min nøjagtige pris for fuldpakken er, og det er 629 kr./md. Den er vist steget lidt fra nytår. 
I fuldpakken er der: Ca. 55 flow-tv kanaler, 2 streamingtjenester (Viaplay og SkyShowTime), adgang til en række film både gratis, men også mulighed for leje og køb af film. 
Der er adgang til alle kanaler via streaming, altså live-tv. UHD findes dog ikke som streamingkanal. 
Så er der adgang til arkiv, hvor man kan streame programmerne tilbage fra den seneste uge.
Jeg vil da ikke påstå, at jeg bruger det hele, men vel omkring halvdelen af kanalerne, for der skal jo også være tid til at se satellit-tv, hvor der er kanaler, som YouSee ikke tilbyder.


Jeg var selv ved at overveje parabol, og var i kontakt med boligforeningen, angående tilladelse hertil... MEEEENNN syntes, det var for dyrt bare for den ene kanal, jeg gerne ville se, som kan fåes på Allente. Norlys har den IKKE. Det er H2. Så jeg droppede det igen og medelte at jeg trak min ansøgning om tilladelse tilbage, og bare brugte min antenne, og hoppede på Norlys, da det kun er DR, TV2 og en gang imellem SVT1, jeg ser. Så er det billigere. Så betaler du vel pænt meget, hvis du også har Allente på parabolen ved siden af YouSee, eller er det bare det gratis, man kan få på parabolen, du har - og det er vel kun tysk TV, man kan tage nu?

Hvad med radio? Hvordan klarer du dig der?


-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock


Skrevet af: C. Johansen
Skrevet den: 12-Januar-2024 kl. 13:02
mnielsen: Jeg ser ikke dansk tv fra parabol, men mest de tyske kanaler fra tv-stationerne ARD og ZDF. Der er aldrig problemer med kvaliteten, og der sendes ukodet og stort set uden reklamer. 
Jeg kan godt lide musikprogrammer i tv også fra svensk tv, hvor jeg som regel ser Melodifestivalen (svensk melodi grand prix), der bliver afviklet over 6 lørdage i bedste sendetid på SVT1 startende i begyndelsen af februar.
Det er ærgerligt, at især DR er så ringe til den slags underholdning. Det virker nærmest, som om man øver sig i IKKE at kunne lave gode, flotte og underholdende musikprogrammer. 
Det kan bedst illustreres med Søren Østergaard, når han optræder med sin vanvittige figur "Manden der ikke kan fløjte": "DR der er tv-stationen, der ikke kan lave musikprogrammer" 
Hvad angår radio: Jeg hører aldrig radio, og jeg forstår det egentlig ikke. Jeg har både internetradio, DAB, FM og satellitradio fra parabol. Men måske skyldes det, at når der bliver for meget af noget, ender det med at blive uinteressant. Eneste undtagelse er i bilen, men det bliver kun til trafikmeldinger, der kommer automatisk. 



Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 14-Januar-2024 kl. 00:50
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Du har vel læst den igangværende tråd, angående netop DR-appens elendigheder? Haves der DVB T2, så brug i det mindste en antenne til det, som nu er tilgængeligt i dit område, hvis du opsiger dit kabel-TV-abonnement. Før opsigelse, så se lige, om det overhovedet er muligt at modtage noget på en antenne, hvor du bor. Hvis det er eget hus, så skal du vel ikke spørge nogen om du må opsætte én?

Der er ingen problemer med DRs app på Apple TV 4K.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: guldhammer
Skrevet den: 14-Januar-2024 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Kappede kabel for 2 år siden og har ikke savnet det.  

Vi ser meget TV hver dag. 

Ingen bøvl med app og alt foregår via appletv boks. 

Vi kappede kabel da Yousee kom af med discovery kanalerne.

Har til tider problemer med at TV2 til tider "buffer" på Apple TV4K.


-------------
//Guldhammer


Skrevet af: mogensch
Skrevet den: 15-Januar-2024 kl. 09:46
Der er en ting som ingen har nævnt i denne tråd.
Udbyderne er meget årvågne io forhold til hvor mange enheder der bruges på streaming abonnement.
Nogen har to enheder andre 5 enheder.
Med kabelført TV, tæller alle enheder i huset der er tilsluttet som en enkelt enhed, og du vil ikke komme i problemer.



Skrevet af: Furry
Skrevet den: 15-Januar-2024 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af mogensch mogensch skrev:

Der er en ting som ingen har nævnt i denne tråd.
Udbyderne er meget årvågne io forhold til hvor mange enheder der bruges på streaming abonnement.
Nogen har to enheder andre 5 enheder.
Med kabelført TV, tæller alle enheder i huset der er tilsluttet som en enkelt enhed, og du vil ikke komme i problemer.



Betyder det ?
  • Jeg formulere mig dårligt
  • Du har ikke læst hele tråden


Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

I kommer til at savne alle at kunne se noget forskelligt i tv samtidig.
Det største problem med streaming er begrænsninger, her, der og alle vegne.


-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-Januar-2024 kl. 07:36
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Ved store sportsbegivenheder laver både DR og TV2 popup kanaler til streaming, så de kan vise flere samtidige begivenheder end deres flowkanaler tillader. 

Ja, men her er DRs streaming simpelthen for dårlig.
Så lidt kampe via DRTV app, fra VM i kvindehåndbold, det var sgutte for pænt…….
Det der kom ned via antenne var meget bedre!


Klaus

Jeg har ikke set håndbold for nylig, men DRs kvalitet ved streaming af fodbold under seneste slutrunder har været bedre end på tv-kanalerne (og bedre end TV 2 Plays streaming). DR streamer i 1080p og 50fps med fornuftig bitrate.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 16-Januar-2024 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af spoxy spoxy skrev:

Ved store sportsbegivenheder laver både DR og TV2 popup kanaler til streaming, så de kan vise flere samtidige begivenheder end deres flowkanaler tillader. 

Ja, men her er DRs streaming simpelthen for dårlig.
Så lidt kampe via DRTV app, fra VM i kvindehåndbold, det var sgutte for pænt…….
Det der kom ned via antenne var meget bedre!


Klaus

Jeg har ikke set håndbold for nylig, men DRs kvalitet ved streaming af fodbold under seneste slutrunder har været bedre end på tv-kanalerne (og bedre end TV 2 Plays streaming). DR streamer i 1080p og 50fps med fornuftig bitrate.
Ja VM i kvinde håndbold stod bare helt klart og tydeligt, tænkte slet ikke på det var streaming. Og jeg har haft det fineste TV signal på Stofa tidligere at sammenligne med.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 16-Januar-2024 kl. 11:03
I så fald vil jeg gætte på, at Klaus har streamet DRTV via en webbrowser, eller hvad?

Husk at man generelt får laveste streamingkvalitet i webbrowser. Vil man noget seriøst med streaming så bør man købe sig en boks, f.eks. Apple TV 4K, eller alternativt bruge de indbyggede apps i Smart TV, men på Smart TV har DRTV jo nogle ret væsentlige begrænsninger.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 16-Januar-2024 kl. 11:24
Jeg kan nævne, at jeg kun får højeste kvalitet (50 fps, 1920x1080, 8,5 Mbit/s) i browseren hos DR, når jeg går i fuldskærm.

Hvis der er forstoppelse et sted mellem afspiller og server, så sker der også noget... :-)


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 16-Januar-2024 kl. 12:53
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

I så fald vil jeg gætte på, at Klaus har streamet DRTV via en webbrowser, eller hvad?

Nope, DRTV app på ATV4K.
Det var kampe sendt direkte på den dertil oprettede ekstra streaming kanal.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: mojo100
Skrevet den: 05-Februar-2024 kl. 20:19
Hvis man er prisbevidst (eller nærig, alt afhængig af smag), kan man købe et mobilt bredbåndsabonnement hos Eesy for kr. 159,- pr. md. med ubegrænset trafik, sætte simkortet i en 4g wifi-router og så streame en masse gode gratis tilbud som de nordiske public service-kanaler, lokal-tv, Arte, mange programmer på tysk tv incl. nyhedsudsendelser. Filmstriben giver gratis adgang til tonsvis af gode film. Så har man både internet og tv for kr. 159,- om måneden! Jeg streamer på en Apple TV-boks og jeg synes at billedkvaliteten er fremragende.



Print side | Luk vindue