Print side | Luk vindue

Fladt tv til 5k

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16639
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:00

Emne: Fladt tv til 5k
Skrevet af: troelsit
Emne: Fladt tv til 5k
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 18:38

Vi skal have købt et tv til soveværelset... Budgettet er meget skrabet - ikke meget over 5k.

Helst 32"

Kan det overhovedet lade sig gøre at få noget der er lidt ok? Det skal jo ikke fungere som biograf, men mere som sovepille

Svar:
Skrevet af: Bimsen
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 19:55

Til 5K er der efter min mening ikke noget ordentligt på markedet i 32". Så overvej om ikke 26" er nok. Det kunne være LG 26LC2 til 5300kr

http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209308 - http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=209308

eller ca 600 Eur i Tyskland

Skrevet af: musicus
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 20:59

I prislejet 5.000 kroner for et 32" LCD-TV er der vist ikke så mange andre fabrikater end Prosonic og Medion at vælge imellem. Man kan selvfølgelig håbe på at være heldig med, at TV'et indeholder et LCD-panel i god kvalitet. Men ellers er det nok bedst at gå ud fra, at pris og kvalitet ofte hænger sammen.

Men hvad med f.eks. et lidt mindre Philips TV? Jeg mener, at man jævnligt ser 26" Philips LCD i tilbudsaviserne til ca. 5.000-6.000 kr.

Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 21:30

Måske har I ret....

De prosonic/Medion - er de ikke fem potter pis værd?

Skrevet af: LGR01
Skrevet den: 26-Oktober-2006 kl. 21:57

Jeg er da glad for min Medion købt i Aldi. Bedre bild end Philips 32", ca 3 år gammel. Har kørt parallelt i over en måned, men kan kun se at Medion er bedre. Måske var jeg heldig?

Leif

Skrevet af: baktus
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 09:23
Eller se efter LG LC2R i Tyskland. Det kan fås til ca. 5300 + forsendelse for 32" tommer udgaven.

Skrevet af: lrev på jobbet
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 09:29

"Men hvad med f.eks. et lidt mindre Philips TV? Jeg mener, at man jævnligt ser 26" Philips LCD i tilbudsaviserne til ca. 5.000-6.000 kr"

Et Philips lcd til 5 k er IKKE kvalitet-sikkert ikke et "hammerslag" bedre end Medion.

Dem jeg selv har set til den pris,har været fornærmende ringe.

Hvis bugettet er så stramt,så sats på et LG fra Tyskland.

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.audio,proAc,Arcam Solo Mini,A.Gallo Adiva,mps sub,XTZ sub.etc.

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af LGR01 LGR01 skrev:

Jeg er da glad for min Medion købt i Aldi. Bedre bild end Philips 32", ca 3 år gammel. Har kørt parallelt i over en måned, men kan kun se at Medion er bedre. Måske var jeg heldig?

Leif

Med produkter som Medion og Prosonic kan man godt være rimeligt sikker på, at det ikke er den nyeste teknologi, der sidder deri. Men derfor kan man sagtens være heldig at få sig en skærm-model, der giver et udmærket billede. Man kan bare også risikere det modsatte.

Som jeg har fået det oplyst, så producerer hverken Medion, Prosonic, Denver, United - og hvad de nu ellers allesammen hedder - deres egne skærmpaneler. De opkøber dem billigt hos Philips, Sony, Samsung m.fl., efterhånden som disse udvikler ny teknologi og sælger ud af den gamle, og bruger dem så i deres egne produkter.

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Et Philips lcd til 5 k er IKKE kvalitet-sikkert ikke et "hammerslag" bedre end Medion.

Dem jeg selv har set til den pris,har været fornærmende ringe.

Jeg er delvist enig. Også jeg har set en ældre Philips-model 26", som har et aluminiums-lignende kabinet. Denne model - som efterhånden må ha' 2-3 år på bagen - synes stadig at cirkulere i butikkerne, og kan af og til ses i tilbudsaviser til 5.000 kr.

Lige netop dén model mener jeg også man bør holde sig fra, og i stedet bruge pengene på noget andet.

Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:56

El-mutanten har i den kommende uge et 32" LCD på tilbud til 3499,- kr

Det er saftsuseme billigt, men mon det overhovedet er det værd

Jeg tror dog jeg prøver at købe det og afleverer det tilbage hvis ikke billedet er godt nok

Skrevet af: lrev
Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 08:11

Ja.....det er jo kun billigt,hvis det er mere værd!!

lrev

-------------
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.

Skrevet den: 28-Oktober-2006 kl. 08:33

Selvfølgelig

Men jeg tænkte nu også relativt - jeg har ikke set et 32" LCD så billigt før - ikke engang Medion, Prosonic, United eller andre bambusmærker.

Jeg køber det mandag - så skal jeg nok lige melde tilbage om billedekvalitet

Skrevet af: mortenkn
Skrevet den: 31-Oktober-2006 kl. 18:05
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Jeg køber det mandag - så skal jeg nok lige melde tilbage om billedekvalitet

Og hvordan var kvaliteten så?

Skrevet den: 31-Oktober-2006 kl. 18:08

Vi har valgt at beholde det som soveværelse-TV...Og det er udelukkende pga prisen.

Billedet står nogenlunde vil jeg sige - men er ret svingende afhængig hvilken kanal man ser...
Det er bestemt ikke velegnet til sport, men til normal godnat-TV vil jeg sige det er pengene værd

Skrevet af: Decap_dk
Skrevet den: 01-November-2006 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af troelsit troelsit skrev:

Vi har valgt at beholde det som soveværelse-TV...Og det er udelukkende pga prisen.

Billedet står nogenlunde vil jeg sige - men er ret svingende afhængig hvilken kanal man ser...Det er bestemt ikke velegnet til sport, men til normal godnat-TV vil jeg sige det er pengene værd

HVAD mener du?? der er sq da rigeligt med hurtige bevægelser i p0rn!!

Ej men et 32" til 3500,- er sq MEGET billigt..

Print side | Luk vindue