Print side | Luk vindue

ATV4K og Skyshowtime, kun 2.0PCM

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166477
Udskrevet den: 11-Maj-2024 kl. 09:44


Emne: ATV4K og Skyshowtime, kun 2.0PCM
Skrevet af: Preps
Emne: ATV4K og Skyshowtime, kun 2.0PCM
Skrevet den: 11-Februar-2024 kl. 22:26
ATV4K understøtter 5.1 DD lyd fra Skyshowtime.
Men min Anthem MRX 720 modtager kun 2.0 PCM selvom ATV står til  Output Atmos.

Er der nogen som har samme problem eller ved hvad problemet er? 



Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 05:50
Det er kun visse titler på SkyShowtime, der er i 5.1. Hvilke har du prøvet?

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 11:50
Jeg har haft det samme med min atv. Problemet er (var) en kombinaton af indstillinger i avr og TV, som får atv til at defaulte tilbage på 2.0. Jeg kan ikke huske præcis hvad hvilken indstilling der drillede, udover at det var en endstilling i TV eller avr der fik atv til at spille 2.0 selvom den var indstilliet til surround.

Efter timers trial and error er jeg er endt med audio format auto og atmos off i atv, hdmi cec on i både TV og AVR og surround off i TV. Så virker surround lyd på min avr, men ingen atmos, men det gør ikke mig noget for jeg har ikke atmos højttalere.

Vær forberedt på at prøve dig frem. Funktionerne gør ikke nødvendigvis det samme fra model til model og fabrikant til fabrikant.



Skrevet af: Preps
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Det er kun visse titler på SkyShowtime, der er i 5.1. Hvilke har du prøvet?

Jeg testede Halo i går. 
Desværre kan man under titlerne ikke se hvilet lydformat de sendes i. 
Men læser man generelt om Paramount+ som Showtime abonnement, får man opfattelsen af at stort set alt er i min. DD5.1.

Jeg må prøve nogle flere i aften 



Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg har haft det samme med min atv. Problemet er (var) en kombinaton af indstillinger i avr og TV, som får atv til at defaulte tilbage på 2.0. Jeg kan ikke huske præcis hvad hvilken indstilling der drillede, udover at det var en endstilling i TV eller avr der fik atv til at spille 2.0 selvom den var indstilliet til surround.

Efter timers trial and error er jeg er endt med audio format auto og atmos off i atv, hdmi cec on i både TV og AVR og surround off i TV. Så virker surround lyd på min avr, men ingen atmos, men det gør ikke mig noget for jeg har ikke atmos højttalere.

Vær forberedt på at prøve dig frem. Funktionerne gør ikke nødvendigvis det samme fra model til model og fabrikant til fabrikant.




Som Rasmus skriver, er det meste på SkyShowtime kun i stereo (og HD).


Skrevet af: Preps
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Som Rasmus skriver, er det meste på SkyShowtime kun i stereo (og HD).

De er ikke blege for at lade os tro noget andet... 
https://www.skyshowtime.com/dk/help/article/how-to-listen-to-skyshowtime-in-dolby-digital-5-1" rel="nofollow - https://www.skyshowtime.com/dk/help/article/how-to-listen-to-skyshowtime-in-dolby-digital-5-1


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 12:14
De har generelt været amatører og totalt uforberedte lige fra starten. Deres egen app har været/er en katastrofe (jeg har den som AppleTV kanal pt. Der virker tekster i det mindste).

Paramount+ var bedre her i Europa, men SkyShowtime valgte at benytte Peacocks platform i stedet.

Det hjælper heller ikke på tjenesten, at de gerne sælger indhold eksklusivt til andre tjenester, så det dermed ikke er tilgængeligt hos dem selv. Enten vil man have en streamingtjeneste, eller også vil man tjene penge på at sælge rettigheder eksklusivt til andre. Det der midt i mellem virker ikke optimalt.

Godfather-filmene var bl.a. væk i en periode.

PS: Dejlig maskinoversat tekst her: "Hvis du bruger en lydmodtager..." Det hedder vist bare en receiver på dansk


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 12:23
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Mefisto Mefisto skrev:

Jeg har haft det samme med min atv. Problemet er (var) en kombinaton af indstillinger i avr og TV, som får atv til at defaulte tilbage på 2.0. Jeg kan ikke huske præcis hvad hvilken indstilling der drillede, udover at det var en endstilling i TV eller avr der fik atv til at spille 2.0 selvom den var indstilliet til surround.

Efter timers trial and error er jeg er endt med audio format auto og atmos off i atv, hdmi cec on i både TV og AVR og surround off i TV. Så virker surround lyd på min avr, men ingen atmos, men det gør ikke mig noget for jeg har ikke atmos højttalere.

Vær forberedt på at prøve dig frem. Funktionerne gør ikke nødvendigvis det samme fra model til model og fabrikant til fabrikant.




Som Rasmus skriver, er det meste på SkyShowtime kun i stereo (og HD).

Det virker selvsagt ikke hvis der ikke er surround på det man streamer. Man kan prøve at hoppe over på en anden tjeneste og kigge efter om opsætningen i det hele virker, hvis ikke man ved om det er det ene eller andet der er galt. apple TV+ har masser af gratis serie afsnit man kan prøve med og der er den tekniske kvalitet altid top.


Skrevet af: Preps
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 12:23
Helt enig.
På Android platform var det helt hen i vejret med tekster. På ATV4K fungerer det jeg ser fornuftigt. 

Jeg kom på fra starten, så jeg har lifetime pris 34,50,- ellers var jeg røget videre. 


Skrevet af: Naiera
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 13:19
Selv med halv pris hele livet (ikke 34,50,-; halv pris i forhold til hvad normalprisen er) gad jeg ikke betale for det makværk.

-------------
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon


Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 14:27
Ja, det er det rene ynk ☹️

-------------
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii


Skrevet af: Brixen
Skrevet den: 12-Februar-2024 kl. 15:30
Jeg prøvede også med Halo.

Min receiver Anthem MRX 700 har ikke Atmos, og heller ikke HDMI ARC, så jeg tager lyden ud af tv optisk.

Når Apple tv står til Lydformat Auto får jeg også kun 2.0 PCM. 
Hvis jeg skifter format til Dolby Digital får jeg 3/2 DD, og på Apple tv står der Dolby Atmos ikke tilgængelig.

Jeg har for noget tid skiftet fra Dolby Digital 5.1 til Auto, fordi lyden manglede på nogle musiknumre. Men det giver så kun 2.0 PCM ved SkyShowTime.

Det ser ikke ud til at med det udstyr jeg har, at jeg kan få det hele med én indstilling. Men nu står Apple TV på Dolby Digital 5.1. Så må jeg se hvor længe det virker.


-------------
Venlig hilsen
KB


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-Februar-2024 kl. 05:35
Ja det kan også være begrænsning på båndbredden, hvis man har lidt ældre enheder.

HDMI ARC og optisk er begge begrænset til 2.0 (stereo) PCM. Apple TV 4K sender som udgangspunkt lyd ud over HDMI som ukomprimeret (PCM), når den er indstillet til 'Auto'.

Skifter man til Dolby Digital 5.1, så forcerer man Apple TV 4K til at sende en komprimeret bitstream i Dolby Digital (AC3). Det kan leveres over optisk og HDMI ARC. Dog kan man potentielt opleve forsinkelse på lyden.


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Preps
Skrevet den: 13-Februar-2024 kl. 18:43
Min Anthem MRX 720 understøtter Atmos og ATV4K sidder direkte i med HDMI. Så hverken Arc eller optisk sætter en begrænsning hos mig. 
Men med ATV4K sat til Atmos/auto  modtager den kun PCM 2.0. 
Sætter jeg ATV4K til DD5.1 skifter recieveren også til DD5.1, omend det er en noget flad og kedelig lyd. 
Men er det så ATV4K der selv laver en DD5.1 stream eller kommer den reelt fra Skyshowtime? 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 14-Februar-2024 kl. 07:14
Ja det er min forståelse, at Apple TV 4K i så fald opskalerer stereo-lyden til 5.1 via Dolbys algoritme.

Men du får vel 5.1 og Dolby Atmos fra andre streamingtjenester, når Apple TV 4K står på 'Auto', ikke?


-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: Preps
Skrevet den: 14-Februar-2024 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Ja det er min forståelse, at Apple TV 4K i så fald opskalerer stereo-lyden til 5.1 via Dolbys algoritme.

Men du får vel 5.1 og Dolby Atmos fra andre streamingtjenester, når Apple TV 4K står på 'Auto', ikke?

Jo HBO sender Dolby Atmos ud uden problemer når auto er aktiveret. 


Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 15-Februar-2024 kl. 09:09
Jamen så må det bare være SkyShowtimes elendige streaming-app. Umiddelbart husker jeg kun, at Top Gun: Maverick har haft 5.1 lyd på SkyShowtime herhjemme, men erkendt, så bruger jeg ikke mange minutter på tjenesten.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels


Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 15-Februar-2024 kl. 17:39
Det er vel mere indholdet end app'en

Det er også i stereo, hvis man har tjenesten som kanal via Apple TV.


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 16-Februar-2024 kl. 11:03
Når man har det via TV2Play, så er mange titler 5.1 - Så tænker de har titlerne, men af en eller anden grund ikke har det aktiveret på deres egen tjeneste.


Skrevet af: JKN.
Skrevet den: 19-Februar-2024 kl. 00:35
Kan du give et par eksempler på titler i 5.1 på tv 2 skyshowtime? 

-------------
JKN



Panasonic 65 HZ1000 tv. Apple tv. Yamaha RX A860 receiver. onwall Audiovector Aventage R Arrete Sub. Panasonic ub820 Uhd afspiller











SUB: Harbo Sound SUB 10 <


Skrevet af: ZackGem
Skrevet den: 19-Februar-2024 kl. 19:56
Jeg opsagde abbonementet i december, men jeg så "Mumien vender tilbage" og
"The Boss Baby" i 5.1 kan jeg huske.



Print side | Luk vindue