Print side | Luk vindue

Global Connect, problemer med udbyder etc.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Det digitale sendenet
Forumbeskrivelse: DTT nettet incl. Boxer (DVB-T)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166547
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 03:25


Emne: Global Connect, problemer med udbyder etc.
Skrevet af: isteen
Emne: Global Connect, problemer med udbyder etc.
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 16:07
Som læst under nyhederne, er nogle brugere glade for at kunne få fiber fra Global Connect via YouSee.
Om der er noget særligt ved Global Connect ved jeg ikke, men her er mine oplevelser der bl.a. inkluderer Global Connect.
Jeg har en udbyder der hedder Bolignet, en 1000/1000 fiberforbindelse.
Det kører ikke helt som forventet, så efter lange seje telefonsamtaler og mails, målinger direkte fra fiberboksen via kabel til en computer, indvilliger Bolignet i at sende en tekniker. Det er Global Connect der ejer fibernettet i mit område, bliver jeg oplyst om (det nordlige Randers).
Efter et par dage bliver jeg kontaktet af Norlys, der aftaler tid til et besøg af en tekniker.
Han ankommer, og fortæller at det ikke er Global Connect der ejer fibernettet jeg benytter, det ejer Norlys.

Okay, han vil måle hastigheden direkte i fiberboksen, men han siger han ikke kan benytte det signal der kommer via Bolignet, så han må ringe til sit bagland og få dem til at åbne en port i fiberboksen hvor han kan måle det signal Norlys sender. Dette signal er 100% i orden, og så ringer han igen til sit bagland, og får dem til,at lukke den benyttede port.
Han fortæller så, at hvis jeg har udfordringer med det signal jeg får fra Bolignet, så er problemet dér hvor Bolignet kobler sig på Norlys fibernettet.
Han tilføjer at andre kunder hos Bolignet også har udfordringer med at opnå en tilfredsstillende ydelse - han er jævnligt på arbejde hos kunder fra Bolignet

Alt i alt er jeg overhovedet ikke blevet hjulpet eller klogere af at have haft en tekniker på besøg.

-------------
Steen



Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 17:24
Det bedste råd må være at skifte til Norlys….


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: isteen
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det bedste råd må være at skifte til Norlys….


Klaus


Okay, hvorfor?
Og den farce med at Norlys ikke kunne teste port 2 fra Bolignet, men kun port 1 fra Norlys - hvad skal,det gøre godt for?

-------------
Steen


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 18:46
Hvorfor?
Fordi det er dem der kan levere bedste service, når det er deres fiber.

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 19:54
Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.

Jeg har fiber fra Ewii, men signal fra fastspeed. Havde sidste år udfald på TV og henvendte mig til Ewii, som sendte mig videre til Fastspeed. Og fastspeed justerede wifi fra deres sted. Men der var stadigvæk udfald.

Så henvendte jeg mig til Power, som havde solgt mig et Apple TV. Og der kom der gang i fejlsøgningen med en kompetent person på tlf. Det endte med en komplet installation af Apple TV fra bunden. Og siden har der ikke været udfald.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 20:04
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Ja hvorfor ikke! Det er ligesom med el nettet, der er frit slag.

https://norlys.dk/fibernetvaerk/" rel="nofollow - https://norlys.dk/fibernetvaerk/


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden.


På en Norlys fiber?


Klaus
Ja hvorfor ikke! Det er ligesom med el nettet, der er frit slag.

https://norlys.dk/fibernetvaerk/" rel="nofollow - https://norlys.dk/fibernetvaerk/


Ja, men jeg mangler simpelthen koblingen til, hvorfor du mener at YouSee har forpligtigelsen til at ordne et problem på Norlys fiber, hvor bolignet er internetudbyder.

Jeg har selv YouSee på en Norlys fiber, her er det selvfølgelig op til YouSee at sikre at min 300/300 forbindelse er i orden (hvilket den er).

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: isteen
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 21:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden


Hvor kommer YouSee ind i billedet?

-------------
Steen


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der er frit valg af udbyder. Men det er YouSee der har forpligtelsen til at bringe forbindelsen iorden


Hvor kommer YouSee ind i billedet?
Fra første linie i dit første indlæg: “via Yousee”


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 23:27
Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-Marts-2024 kl. 23:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!

De har så heller ikke noget at gøre med problemstillingen….. :-)


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-Marts-2024 kl. 09:59
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Aner ikke en kæft om Global Connect. Så pas!

De har så heller ikke noget at gøre med problemstillingen….. :-)


Klaus
Pas pas 


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: trikker
Skrevet den: 21-Marts-2024 kl. 10:04
Jeg har fået installeret fiber fra Global connect i 2022 og har PT internet fra Bolig-net.
Jeg startede med Kviknet, uden problemer, men da de steg fra 279,- til 349,- skiftede jeg til bolignet til 289,-.

Jeg har haft de samme problemer med hastighed som du beskriver, det har hver gang været upload der har været værst (ca. 300Mb. jeg har 1000/1000Mb)
Efter adskillelige tests som du beskriver blev det fikset.
Det har vendt tilbage et par gange men er altid blevet fikset uden tekniker og det er nu længe siden sidst og køre stabilt nu.




Skrevet af: isteen
Skrevet den: 21-Marts-2024 kl. 10:11
Tak for respons. Interessant at høre om dine samlignelige udfordringer med Bolignet.
Den første supporter jeg talte med, fortalte mig det var Global Connect der ejede nettet. Norlys sagde det var dem der ejer nettet, og den nuværende support hos Bolignet siger også at Norlys ejer fibernettet hos mig.

-------------
Steen


Skrevet af: brafi
Skrevet den: 21-Marts-2024 kl. 23:46
Hvis en operatør-A ejer et fibernet og operatør-B lejer sig ind, har operatør-B en forbindelse fra sit eget net til operatør-As netværk.
Denne forbindelse kan nemt være flaskehalsen for kunder til operatør-B...

En anden flaskehals kan også være at de(n) internetforbindelse som operatør-B har til omverden i sit eget netværk er overbelastet.

Selv har jeg haft en operatør som lejede sig ind på TDCs kobberkabler (VDSL) og der var tit problemer med hastigheden om aftenen.
TDC havde ikke problemer i deres netværk, men det havde min udbyder i den forbindelse der var mellem TDC og deres eget netværk.

ALT internet er "elastik i metermål"... Hvor mange kunder kan man presse ind på den mindst mulige forbindelse... ("Hvor lang kan en elastik trækkes")

Så hvis du har denne type problemer med en udbyder der lejer sig ind på en andens fibernet, så skift til den udbyder der ejer fiberen... De har bedst mulighed for at levere den hastighed du betaler for.
Og ja. Her hænger pris og kvalitet også sammen...

God jagt.


Skrevet af: isteen
Skrevet den: 22-Marts-2024 kl. 15:32
Tak for et godt indlæg

-------------
Steen



Print side | Luk vindue