Jeg ved ikke om man kan kalde det begyndt at bruge linux når jeg lavede skiftet for ca 15 år siden, i så fald er jeg ihvertfald godt og grundigt begyndt..
Det der med at geninstallere er i min erfaring ikke noget man behøver med linux, den installation jeg bruger på pc'en her er fra 2014 og still going strong, selv om jeg har skiftet hardware undervejs og jeg løbende har opdateret. Selv hvis den version af et styresysten du bruger er gået af mode, er der stortset altid en mulighed for at skifte til en nyere version uden at starte forfra.
Jeg havde en bærbar der havde samlet støv i nogle år, så da jeg hev den frem fra skuffen for et års tid siden kunne jeg i første omgang ikke opdatere den, da opdateringsserveren ikke længere havde så gamle opdateringer liggende. Frit fra huskeren kørte den ubuntu 18 som havde haft end of life og end of support for nogle år siden.
Lidt googling senere fandt jeg ud af, at jeg kunne ændre et link i en tekst fil fra den nuværende support server til en arkiv server, opdatere min 18'er til så ny som det nu var muligt og efterfølgende skifte tilbage til den officielle server og lave en opgraderiong fra ubuntu 18 til ubuntu 20 og efterfølgende til ubuntu 22, så nu er den igen "moderne"..
Den der med opdateringen kan jeg ikke lige nikke genkendende til, jeg synes det plejer at tage 3-5 minutter fra jeg vælger at opdatere til den er done.
|