csell skrev:
Hej.
Jeg har set 43” TCL tv med egen smart TV firmware, Med Google TV og med Android. Kan du ikke oplyse model, eller i det mindste styresystem?
Speedtest applikation viser et øjebliksbilled. Hastigheden kan sagtens være høj om dagen, men lav om aftenen, når der er mange brugere på. Er det kun på DR, eller også på andre kanaler?
Samme fejl på både TV og Chromecast kunne tyde på, at fejlen ligger et ander sted? Måske i opsætningen.
Kører Samsunget kablet. Eller måske på en anden WiFi kanal?
Hilsen Carsten.
|
Tv’et hedder 43QLED780. Det er et google tv.
De har haft problemer med deres tv siden de flyttede i ‘19. Grunden til skiftet fra Samsung til et andet tv, var at de synes billedet var for mørkt og de problemer de havde med netforbindelsen til det. Jeg har kigget i indstillingerne, og der var skruet helt eller godt op for det meste. Desuden manglede det nogle applikationer.
Så vi satte det andet tv op for et par uger siden. Der var alle de applikationer de skulle bruge, og det kørte umiddelbart fint; dog uden at jeg så noget i længere tid. Forleden havde min far taget det ned igen og sat det gamle op. Det løste jo ikke problemet med mørkt billede, og de havde stadig problemer med forbindelsen til det. Jeg havde sagt at hvis det var pga. dårligt wifi kunne problemet løses ved at kable tv’et. Det var han så igang med i går eftermiddags, og ved kort test af kablet forbindelse var der ingen problemer. Vi prøvede også med Chromecast, og her var der som sagt gang i buffering på DR.tv. Vi tænkte, at hvis han alligevel ville trække et netkabel så kunne han lige så godt bruge det nye tv. Så ned med det gamle og op med det nye igen.
Igen testede vi med kablet forbindelse og Chromecast. Første virkede; det andet ikke så godt. Min far havde lidt vanskeligt ved at gennemskue hvornår han brugte tv’ets applikationer og Chromecast’s applikationer. Der er dog forskel på udseendet af applikationerne (firkantede kontra runde), så det skulle være muligt at se forskel.
De har skiftet netudbyder 2-4 gange i den tid de har boet der pga. dårligforbindelse til det andet tv. Han har prøvet med forskellige wifi forstærkere/repeatere men intet har hjulpet.
Jeg har længe tænkt at der var tale om en “fejl 40” for så vanskeligt burde det ikke være at få net på et tv.
Jeg kender intet til wifi kanaler.
Jeg er godt klar over at en speedtest viser resultatet i præcist det øjeblik man tester. Jeg har dog lavet en del målinger med min telefon og de er stort set ens hver gang. Jeg er også klar over at der er forskel på hvor godt forskellige enheder modtager wifi, hvilket den forskel jeg får på telefon og tv tydeligt viser. 130 i download burde dog være rigeligt til at streame. Det er ikke mange år siden vi selv havde en 20/20 forbindelse og før det en 8/8 forbindelse, og ved begge havde vi ikke nævneværdige problemer med streaming.
|