Print side | Luk vindue

TCL tv problemer.

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166727
Udskrevet den: 19-September-2024 kl. 03:02


Emne: TCL tv problemer.
Skrevet af: kaizer
Emne: TCL tv problemer.
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 09:17
Min far har købt et 43” TCL tv, som erstatning for et 5 år gammelt Samsung.

Han har problemer med at streame. Afspilningen starter, men der er ofte kun lyd og ingen billede. Jeg har installeret en speedtest applikation på tv’et og det viser 130/205. Det burde være rigeligt.

Han har prøvet at bruge sin chromecast, men også der er der problemer. Vi så nyheder på DR, og den stoppede pludseligt som om den var i gang med buffering.

Vi satte et netkabel i tv’et og det virkede umiddelbart. I aftes fik jeg så at vide at det de streamede stoppede pludseligt og de kunne ikke få gang i det igen.

De har net (300/300) og tv via Norlys og det hele virker på et andet tv ca. 6-7 meter fra TCL’et.








Svar:
Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 10:41
Hej.

Jeg har set 43” TCL tv med egen smart TV firmware, Med Google TV og med Android.
Kan du ikke oplyse model, eller i det mindste styresystem?

Speedtest applikation viser et øjebliksbilled. Hastigheden kan sagtens være høj om dagen, men lav om aftenen, når der er mange brugere på.
Er det kun på DR, eller også på andre kanaler?

Samme fejl på både TV og Chromecast kunne tyde på, at fejlen ligger et ander sted?
Måske i opsætningen.

Kører Samsunget kablet.
Eller måske på en anden WiFi kanal?

Hilsen Carsten. 



Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg har set 43” TCL tv med egen smart TV firmware, Med Google TV og med Android.
Kan du ikke oplyse model, eller i det mindste styresystem?

Speedtest applikation viser et øjebliksbilled. Hastigheden kan sagtens være høj om dagen, men lav om aftenen, når der er mange brugere på.
Er det kun på DR, eller også på andre kanaler?

Samme fejl på både TV og Chromecast kunne tyde på, at fejlen ligger et ander sted?
Måske i opsætningen.

Kører Samsunget kablet.
Eller måske på en anden WiFi kanal?

Hilsen Carsten. 


Tv’et hedder 43QLED780. Det er et google tv.

De har haft problemer med deres tv siden de flyttede i ‘19. Grunden til skiftet fra Samsung til et andet tv, var at de synes billedet var for mørkt og de problemer de havde med netforbindelsen til det. Jeg har kigget i indstillingerne, og der var skruet helt eller godt op for det meste. Desuden manglede det nogle applikationer.

Så vi satte det andet tv op for et par uger siden. Der var alle de applikationer de skulle bruge, og det kørte umiddelbart fint; dog uden at jeg så noget i længere tid. Forleden havde min far taget det ned igen og sat det gamle op. Det løste jo ikke problemet med mørkt billede, og de havde stadig problemer med forbindelsen til det. Jeg havde sagt at hvis det var pga. dårligt wifi kunne problemet løses ved at kable tv’et. Det var han så igang med i går eftermiddags, og ved kort test af kablet forbindelse var der ingen problemer. Vi prøvede også med Chromecast, og her var der som sagt gang i buffering på DR.tv. Vi tænkte, at hvis han alligevel ville trække et netkabel så kunne han lige så godt bruge det nye tv. Så ned med det gamle og op med det nye igen. 

Igen testede vi med kablet forbindelse og Chromecast. Første virkede; det andet ikke så godt. Min far havde lidt vanskeligt ved at gennemskue hvornår han brugte tv’ets applikationer og Chromecast’s applikationer. Der er dog forskel på udseendet af applikationerne (firkantede kontra runde), så det skulle være muligt at se forskel.

De har skiftet netudbyder 2-4 gange i den tid de har boet der pga. dårligforbindelse til det andet tv. Han har prøvet med forskellige wifi forstærkere/repeatere men intet har hjulpet.

Jeg har længe tænkt at der var tale om en “fejl 40” for så vanskeligt burde det ikke være at få net på et tv.

Jeg kender intet til wifi kanaler.

Jeg er godt klar over at en speedtest viser resultatet i præcist det øjeblik man tester. Jeg har dog lavet en del målinger med min telefon og de er stort set ens hver gang. Jeg er også klar over at der er forskel på hvor godt forskellige enheder modtager wifi, hvilket den forskel jeg får på telefon og tv tydeligt viser. 
130 i download burde dog være rigeligt til at streame. Det er ikke mange år siden vi selv havde en 20/20 forbindelse og før det en 8/8 forbindelse, og ved begge havde vi ikke nævneværdige problemer med streaming. 







Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Han har prøvet at bruge sin chromecast, men også der er der problemer.

Så er det ikke tv’et der er noget galt med……..


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Han har prøvet at bruge sin chromecast, men også der er der problemer.

Så er det ikke tv’et der er noget galt med……..


Klaus

Det mener jeg ej heller der er. Det er bare underligt at nettet er SÅ dårligt at intet kan køre uden at standse op ind i mellem eller der er sort skærm og kun lyden kører.


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 13:23
Også med kablet netværk?

Sidder der en strømforsyning til et eller andet i nærheden som støjer af helvede til rent elektrisk, kan det også give problemer.

Du skriver at de har et andet tv, et andet sted der ingen problemer har.
Sæt TCL tv’et op der og se om der så er problemer.


Klaus


Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 13:47
Hej.

Du skriver, at de skiftet netudbyder 2-4 gange.
Bor din far i hus eller lejlighed.
Har han en udlejer, som har trukket internet kabler til din far og flere andre?
Eller bor de måske i hus, hvor man måske selv har betalt for at få gravet det sidste af internet kablet ind i huset?
Så mit spørgsmål er om, de 2-4 udbydere har genbrugt noget af den tidligere installation. Måske det sidste stykket at kablet?

Har der været nogen ude og installere de for skellige internets, eller har din far selv klaret det?

Og jeg vil foreslå at i prøver noget andet end DR.
Måske det gratis Pluto TV:

https://play.google.com/store/apps/details?id=tv.pluto.android&hl=en_US&pli=1" rel="nofollow - https://play.google.com/store/apps/details?id=tv.pluto.android&hl=en_US&pli=1

Hilsen Carsten.



Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 14:03
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Har han en udlejer, som har trukket internet kabler til din far og flere andre?
Eller bor de måske i hus, hvor man måske selv har betalt for at få gravet det sidste af internet kablet ind i huset?
Så mit spørgsmål er om, de 2-4 udbydere har genbrugt noget af den tidligere installation. Måske det sidste stykket at kablet?

Hvorfor har det nogen relevans?

I første indlæg står der:
“og det hele virker på et andet tv ca. 6-7 meter fra TCL’et.”

Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 14:15
Hej.

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

...De har haft problemer med deres tv siden de flyttede i ‘19. Grunden til skiftet fra Samsung til et andet tv, var at de synes billedet var for mørkt og de problemer de havde med netforbindelsen til det... 

Hilsen Carsten.


Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 14:29
Mine forældre bor i hus. De fik gravet fiber ind til huset for et års tid siden. Modtager box på indersiden af væggen. Derfra blev der trukket kabel fra boxen til router ca. midt i huset. Alt blev monteret af udbyderen eller den elektriker der var hyret af dem. Min far mener dog at de havde en teknikker på besøg og “noget var galt” med installationen. Det blev ordnet, men efter et stykke tid var der problemer igen.


Fair nok at der anbefales andet end DR, men hvis det er på DR der skal ses noget er det vel DR man skal tilgå.

Jeg tror ikke det var DR de så noget på i aftes. Der var sikkert en eller anden krimiserie på Viaplay eller lign.



Skrevet af: kaizer
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 15:02
Jeg er på besøg hos dem nu, og kan se at når tv’et tændes og man vælger en streaming tjeneste skrives der på skærmen at wifi er tilsluttet. Det var det også men der var også netkabel i. Så tv vælger åbenbart automatisk wifi på trods af fast forbindelse. Jeg har nu deaktiveret wifi og er igang med at streame noget, for at se om der er problemer.


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 15:41
Og måske også en god idé at logge ind på DR.DK og oprette en bruger. Jeg havde hele tiden problemer med DR app, og nu er de væk efter jeg oprettede en bruger.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: csell
Skrevet den: 22-Juni-2024 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg har nu deaktiveret wifi og er igang med at streame noget, for at se om der er problemer.

Hej.

Håber at det lykkes med kabling.

Til jeres orientering findes der opså en Ethernet-adapter til Chromecast med Google TV

Den har længe været udsolgt. Personligt tror jeg ikke på at der kommer flere.

Jeg bruger en y-kabel 100 Mbps ethernet adapter som denne:

https://www.aliexpress.com/item/1005005460485475.html" rel="nofollow - https://www.aliexpress.com/item/1005005460485475.html ?

Her er et link til de målinger jeg lavede:

https://forum.recordere.dk/kablet-internet-p-chromecast-med-google-tv_topic165957_page1.html?KW=y%2Dkabel" rel="nofollow - https://forum.recordere.dk/kablet-internet-p-chromecast-med-google-tv_topic165957_page1.html?KW=y%2Dkabel

Hilsen Carsten.





Print side | Luk vindue