Print side | Luk vindue

Med eller uden DVB-T digtial tuner?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: TV
Forumbeskrivelse: Fladskærme, billedrør og projections-tv
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16677
Udskrevet den: 25-Februar-2025 kl. 00:40

Emne: Med eller uden DVB-T digtial tuner?
Skrevet af: Websurfer11
Emne: Med eller uden DVB-T digtial tuner?
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:32

Jeg er ikke langt fra at slå til i køb af fladskærmstv - lige nu tegner det mest til at blive et plasma-tv. Er dog i tvivl om man skal købe med digital turner eller ej. Egentligt burde jeg ikke købe med digital tuner, idet jeg modtager tv-signal fra antenneforeningen og Dansk KabeltTV.

Men ligger der en givinst i at købe med DVB-T alligevel - jeg kan se at mange køber med digitaltuner, og så mange bor der vel heller ikke ude på landet?

Ligger der en fremtidsikring i det? - eller er der bare en afspejling af det faktum, at mange forbrugere ikke kan gennemskue markedet og køber det med for en sikkerheds skyld?

Svar:
Skrevet af: The_Unforgiven
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:37

I min antenneforening kan jeg tage DR1 og DR2 og TV2 på digital tuner og derved bedre billed.

Min forening sender det digitale signal direkte fra antenne og ud i kablet.

Og i 2009 går man over til digital signal så enten en digi tuner eller en box.

The_Unforgiven

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:40

Da du har kabel TV er det unødvendigt at købe et TV med DTT, da det ikke kan bruges på kabel, det skal jo på kabelanlæg mindst være muligt at modtage DR og TV2 Digitalt, dertil bruges normalt en DVB-C modtager, en sådan vil også skulle bruges når det analoge net lukkes i 2009, så nej du behøver ikke Digital tuner i TV.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: Websurfer11
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:48
Jeg har tænkt på, at hvis jeg om et år eller to springer fra antenneforeningens kabel-tv og går over til Varmeværkerts tv tilbud  om TV via lysledernet - vil det så ændre på situationen? eller kan jeg stadigvæk ikke bruge en eventuelt indbygget digital tuner ( DVB-T) til noget?

Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:55
Det kommer lidt an på om varmeværket sender i DVB-T.

Kontakt dem og hør

Skrevet af: Radiomanden
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:56

På et sådan anlæg vil du heller ikke kunne bruge det til noget, da der vil blive brugt en anden type box til at konvertere signalet, og sansynligvis i Digital kvalitet. Forhør dig hos udbyderne, om hvilke måder de udsender de Digitale signaler, din nuværende udbyder må da nu sende Digitalt, da det er ved lov bestemt at DR og TV2 skal kunne modtages Digitalt.

-------------
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E

Skrevet af: troelsit
Skrevet den: 27-Oktober-2006 kl. 23:58

Jeg vil dog tilføje at jeg skifter til Energimidt Fiber her til 1/12 - og de er begyndt at sende DR, TV2 og DR2 i DVB-T signal....

Så derfor kan det give mening alligevel

Print side | Luk vindue