Print side | Luk vindue

Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Streaming media
Forumbeskrivelse: TV, film, radio og musik via netværk og internet
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166800
Udskrevet den: 14-September-2024 kl. 23:37


Emne: Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
Skrevet af: bentpetersson
Emne: Hvem bruger mobilt internet contra fiberkabel?
Skrevet den: 28-Juli-2024 kl. 21:32
Hvem af jer bruger trådløst internet i stedet for fibernet.

Vi har mange problemer med fibernet, der er blevet totalt ustabil samtidig med at en router er defekt. 
Signalet har den seneste måned varieret fra ingen Mbps til 866 Mbps. Vi må resette dagen lang men det hjælper heller ikke altid. 
Jeg forestiller mig et stabilt trådløst signal til fx streaming samt anden udnyttelse af internettet. Det skal være fri data og ingen begrænsning.



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson





Svar:
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Juli-2024 kl. 21:34
Hvad siger din udbyder til det?

Hvem har du som udbyder?

Måler du via trådløs, eller kablet internet?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-Juli-2024 kl. 21:39
Tak Klaus.
Vi har Norlys.
Signalet er desværre kun målt via mobil. Hverken min kones nye PC eller min Tablet har en fast internet tilslutning. Det havde vore gamle PCer.






-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: lahan
Skrevet den: 28-Juli-2024 kl. 21:47
hvad er det i skal resette ?

Pc, router eller noget helt tredie.

Hvad mener du med reset ? Factory reset eller er det bare en genstart ?


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 28-Juli-2024 kl. 21:58
Når der ikke kan konstateres datasignal har vi
fået besked på at resette både fiberboks og router. Det lykkes nogle gange at skabe forbindelse og dreje internet i en periode.

Med signalet er ustabilt.

Derfor ønsker vi kontakt med nogle der modtager  mobilt internet uden begrænsning i GB. De



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 28-Juli-2024 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Vi har Norlys.
Signalet er desværre kun målt via mobil. Hverken min kones nye PC eller min Tablet har en fast internet tilslutning. Det havde vore gamle PCer.

Hvad siger Norlys til det?

Du bliver nødt til at måle hastighed på kablet forbindelse.
Det kan være noget så simpelt som en switchmode strømforsyning de driller dit wifi.


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 28-Juli-2024 kl. 23:18
Norlys har overtaget alt det dårlige fra Stofa. Så find en anden udbyder!

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: hansie
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 06:59
Tænker at der bare skal en anden router til og så spiler det max


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 07:17
Langt de fleste bruger trådløst = wifi, i en eller anden grad. Derfor er jeg i tvivl om du faktisk mener mobil internet. Er dette tilfældet, kan jeg bekræfte, at det gør jeg uden problemer.

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 08:14
Munch. Hvem kan du anbefale hvor signalet er stabilt.
De forskellige udbydere er kun sælgere, der kun bruger  det samme fibernet, som i vort tilfælde åbenbart også har problemet ud over routeren. Så det hjælper næppe. 


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 08:16
Hansie. Det håber jeg men i over tre uger har fire forskellige supportere hos Norlys lovet at tilsende en ny router, men det er ikke sket.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 08:20
Flemming.
Det er mobilt internet som jeg mener som alternativ. 
Har du da også en router?
Jeg vil gerne have et godt og hurtigt signal så jeg kan streame høj billedkvalitet. Er det også godt hos dig? 
Hvem kan du anbefale?



-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: csell
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Det er mobilt internet som jeg mener som alternativ. 

Hej.

Hvis du spiller meget og går op i lave ping tider, er mobilet internet måske ikke løsningen.

Men hvis du går ind på https://www.mastedatabasen.dk/" rel="nofollow - https://www.mastedatabasen.dk/
og indtaster din addresse, samt
Tjenestetyper: Mobiltelefoni
Teknologier: LTE
eller : 5G-NR
Samt sætter et 'HACK' i Eksisterende positioner

Får du vist afstand og type af de nærmeste Mobil master
For henholdsvis TDC, Hi3G og Telia - Telenor.

Hilsen Carsten. 


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Munch. Hvem kan du anbefale hvor signalet er stabilt.
De forskellige udbydere er kun sælgere, der kun bruger  det samme fibernet, som i vort tilfælde åbenbart også har problemet ud over routeren. Så det hjælper næppe. 
Så brug et andet alternativ, nemlig coax eller kobber. Trådløst internet er nok det mest ustabile du kan bruge. Men det kan også være router problemer, en ordentlig udbyder ville sende en anden router med det samme.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: Pilgaard
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 12:04
Jeg bruger mobilt internet fra 3 i kolonihaven, og det spiller bare max! Vi har ingen problemer med at streame film og tv-serier i 4K/HDR på to tv på samme tid, og stadig være på på de mobile enheder (iPads, telefoner og Nintendo Switch. Med tre børn kan der godt være gang i de mobile enheder mens man ser tv🙄)

Vi har haft det siden foråret, og vi har ikke oplevet problemer af nogen som helst art - heller ikke problemer med hastigheden (som typisk ligger mellem 200 - 350 mbps download og typisk lige under det halve i upload). Vores placering er i Københavnsområdet. Vi har ingen “fair usage” = ingen øvre grænse for hvor meget vi kan bruge vores internet 


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 12:41
Pilgaard. Tak. Interessant.
Vi har fx også overvågningskamera0, der er tilsluttet router med kabel.
Hvad gør du i dette tilfælde? Findes der også en router til mobilt internet eller hvad?

Kører dit uden max begrænsning på GB?
Og prisen pr måned?


Og hvor


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Pilgaard
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 13:40
REDIGERET!!! FORKERT LINK RETTET!!!

Man låner en OPPO router via 3, og i routeren er der én LAN-udgang; jeg tænker man kan tilslutte en LAN-switch til den - men det har jeg ikke prøvet, vi kører kun wifi i kolonihaven. 

Vi har ikke nogen begrænsning på data (fair usage) så vi bliver ikke begrænset af en øvre grænse. 

Routeren man låner, er sådan én her:
https://www.3.dk/hjalp/vejledninger/huawei/5g-cpe-pro-5-mac-os-monterey/specifikationer" rel="nofollow - https://www.3.dk/hjalp/vejledninger/huawei/5g-cpe-pro-5-mac-os-monterey/specifikationer


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 14:04
Nu bestiller vi mobilt internet via 3.
Tak for jeres tilbagemeldinger.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 14:24
Men - hvis det er wifi der er problemet, gør det ingen forskel....


Har YouSee gennem en Norlys fiber, det har aldrig fejlet.



Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 15:52
Hvis du har en 5g telefon kan du bruge den til at teste hastighed på din adresse.

Tænd for hotspot på telefonen og forbind til laptop til det hotspot. - Test hastighed og brug det i et par dage så du kan fornemme om det er stabilt.

Min mor har brugt sit telefon abb. + telefon hotspot som sin eneste internetadgang i årevis uden problemer. Det er meget billigere end fiber + telefon abb og med lidt held virker det også på din adresse.

Jeg kunn gøre det samme på min adresse, hvis ikke lige det var for mit meget store dataforbrug. Jeg har heldigvis fiber via foreningen til billige penge.


Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 29-Juli-2024 kl. 17:47
slettet - misforstået

-------------
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Flemming.
Det er mobilt internet som jeg mener som alternativ. 
Har du da også en router?
Jeg vil gerne have et godt og hurtigt signal så jeg kan streame høj billedkvalitet. Er det også godt hos dig? 
Hvem kan du anbefale?


Først undskyld det sene svar. Jeg har Telmore med et ekstra SIM-kort tilknyttet mit alm mobilabonnement. Det koster kun 39/md. Routeren er en 4G fra Huawei. Bopæl Aalborg med rigtig godt signal. Har haft det ca 1 et halvt år. Ingen udfald eller problemer overhovedet.

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: Frank13
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 09:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Flemming.
Det er mobilt internet som jeg mener som alternativ. 
Har du da også en router?
Jeg vil gerne have et godt og hurtigt signal så jeg kan streame høj billedkvalitet. Er det også godt hos dig? 
Hvem kan du anbefale?


Først undskyld det sene svar. Jeg har Telmore med et ekstra SIM-kort tilknyttet mit alm mobilabonnement. Det koster kun 39/md. Routeren er en 4G fra Huawei. Bopæl Aalborg med rigtig godt signal. Har haft det ca 1 et halvt år. Ingen udfald eller problemer overhovedet.

Flemming 
Flemming kan den opsætning bruges ved streaming af film?

Frank 


Skrevet af: fltk
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 12:55
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Flemming.
Det er mobilt internet som jeg mener som alternativ. 
Har du da også en router?
Jeg vil gerne have et godt og hurtigt signal så jeg kan streame høj billedkvalitet. Er det også godt hos dig? 
Hvem kan du anbefale?


Først undskyld det sene svar. Jeg har Telmore med et ekstra SIM-kort tilknyttet mit alm mobilabonnement. Det koster kun 39/md. Routeren er en 4G fra Huawei. Bopæl Aalborg med rigtig godt signal. Har haft det ca 1 et halvt år. Ingen udfald eller problemer overhovedet.

Flemming 
Flemming kan den opsætning bruges ved streaming af film?

Frank 

Ja, hos mig - det er primært det jeg bruger den til.

Flemming 


-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100


Skrevet af: zithion
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 17:56
Da vi havde Norlys var der også kun problemer, ustabil hele tiden, den router de kører med icotera 4850 er utrolig ustabil.

Men så skiftede vi på fiberen til flg firmaer: Telenor 500/500 / altibox 500/500 / Ewii 1gb /1gb  haft dem i hver 6 mdr uden nogen nedbrug eller andre fejl hastigheden har ligget på det den skal 

Så kan anbefale de nævnte udbydere 


Skrevet af: csell
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 18:20
Hej.

Her er et kun 5 ugers gammelt link til Mobilabonnement med fri data.

https://telefakta.dk/mobilabonnement-med-fri-data/" rel="nofollow - https://telefakta.dk/mobilabonnement-med-fri-data/

Hilsen Carsten.


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 21:56
Efter at hele 4  Norlys supportere har lovet, at der blev os tilsendt  en ny router som erstatning for den defekte, men uden at vi har modtaget en ny router har jeg her til morgen mundtligt opsagt internet-fibernetabonnementet.
Igår opsagde jeg det pr. Mail samt i aftes vis Norlys appen.
abonnementet blev opdagt med baggrund af den manglende modtagelse og svigt på hjælp. Vi har i næsten fire uger ingen internet haft fra Norlys.

Alligevel straffer Norlys opsigelsen med at det er en måneds ekstra betaling samt ingen Internet i denne perioden, idet det lånte udstyr skal tilbagesendes.




-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Munch
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 22:47
En rettidig opsigelse kan vel ikke forlanges på et produkt der ikke virker. Lad være med at betale en md mere.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 30-Juli-2024 kl. 23:41
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Alligevel straffer Norlys opsigelsen med at det er en måneds ekstra betaling samt ingen Internet i denne perioden, idet det lånte udstyr skal tilbagesendes.

Det lånte udstyr skal vel først returneres når abonnementet udløber?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: zithion
Skrevet den: 31-Juli-2024 kl. 08:06
normalt er opsigelse løbende måned 30 dage, så opsiger man idag den 31 kommer man til og betale for august med.

udstyr skal normalt retur indenfor 14 dage alt efter hvem man har forbindelsen hos 




Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 07:13
Tak for alle jeres gode råd.

Vi har som foreslået skiftet fra fiber til et mobiltinternet hos 3.
Routeren blev modtaget allerede dagen efter bestillingen. 
Den tog kun få minutter at installere. 
Alt fungerer nemt og hurtigt. 

Sikke en lettelse 😃🌿


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Fortyfive
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 16:59
Hmm...jeg ville helt sikkert have beholdt fiberen og købt mit eget accesspoint, problemet er helt sikkert i dit Wi-Fi, jeg har selv Norlys fiber og min egen router og accesspoint, jeg har aldrig...som i ALDRIG problemer.

Mobilnet er i min verden kun en nødløsning, du vil sandsynligvis erfarer at båndbredden svinger en del, den er OK når du er på arbejde, men når du og alle andre kommer hjem og bruger det, så falder båndbredden....derudover er det bare sløvt i forhold til fiberen.

Bare mine 2 cents :-)


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 17:07
Jeg giver du ret. Vi har tidligere haft to mdr med ustabilt fibernet. Denne gang i mere end tre uger uden hjælp.
Så...
Jeg kan kun sige: gid det var så let et valgt for mig.
Tak for dit indlæg.




-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Fortyfive
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 17:12
Jo men problemet ligger ikke i forbindelsen, men i routerens wi-fi, den står sikkert ikke optimalt, derudover er det ikke noget wi-fi der er værd at skrive hjem om. Køb dit eget accesspoint, gerne et loftmonteret eller mesh hvor du har flere enheder, det virker...mobilnet er bare en dårlig løsning som "fast" installation, IMO


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 17:56
en anden helt ny router lavede de samme dataudfald og varierende forbindelse. Så teknisk betragtet vurderer jeg at det var fejl både i den oprindelige router samt i forbindelsen. Jeg har desuden forespurgt i det nærliggende geografiske område fejlene var de samme.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: zithion
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 17:58
med norlys routeren icotera 4850 er den ligså ustabil med fast kabel så det er ikke wifi der er problemet alene.




Skrevet af: Fortyfive
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 18:00
Ja OK, det lyder meget mystisk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 18:02
Det er rigtigt, men jeg har det seneste års tid haft en ny Nokiarouter Beacon G6, der medførte samme  problemer.

-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Kasper_J
Skrevet den: 01-August-2024 kl. 21:33
Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 02-August-2024 kl. 13:46
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 03-August-2024 kl. 19:00
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink

Jeg forstår desværre ikke helt, hvad du mener. Prøv venligst igen. 

Som slutbruger er det meget svært at konstatere om det er datasignalet der sendes gennem fibernettet der svigter, eller om det er routeren.
I mit tilfælde har jeg skønnet, at det var en kombination. 

Lige nu nyder vi at alt igen er blevet normalt samt kører 100 .% godt.

Selv min mobil nyder det. I flere år har jeg måtte genstarte mobilen hver gang, at jeg startede streaming. Fordi mobilen låste sig selv. 
Nu er der ingen problemer. Det var et forståeligt problem, men nu en lettelse over at mobilen og internetforbindelsen igen virker normalt.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: zithion
Skrevet den: 03-August-2024 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink

Jeg forstår desværre ikke helt, hvad du mener. Prøv venligst igen. 

Som slutbruger er det meget svært at konstatere om det er datasignalet der sendes gennem fibernettet der svigter, eller om det er routeren.
I mit tilfælde har jeg skønnet, at det var en kombination. 

Lige nu nyder vi at alt igen er blevet normalt samt kører 100 .% godt.

Selv min mobil nyder det. I flere år har jeg måtte genstarte mobilen hver gang, at jeg startede streaming. Fordi mobilen låste sig selv. 
Nu er der ingen problemer. Det var et forståeligt problem, men nu en lettelse over at mobilen og internetforbindelsen igen virker normalt.

der er stor forskel på privat  / erhvervs forbindelser både i stabiliteten og upper tid hvis linien er nede, ved erhverv linien skal der stå en teknikker inden for x antal timer uanset hvad klokken er på døgnet. men prisen er også derefter om mdr for sådan en fiber til firmaer.


Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Kan ikke se hvorfor mobilt internet skulle virke bedre, det løber jo også i fiber hen til masten.
Sikkert, men den fiberforbindelse har de nok _lidt_ bedre styr på, end til slutbrugere... Wink

Jeg forstår desværre ikke helt, hvad du mener. Prøv venligst igen.

Som en anden skriver, er der langt bedre overvågning og fejlrettelse på en fiber til en mobilmast, end til en enkelt privatperson. Derfor kan de ikke sammenlignes.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Som slutbruger er det meget svært at konstatere om det er datasignalet der sendes gennem fibernettet der svigter, eller om det er routeren.
I mit tilfælde har jeg skønnet, at det var en kombination.

Det burde ret let kunne konstateres ved at skifte routeren, men det forsøgte du vist?
En anden model, ville måske løse problemet.

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:


Lige nu nyder vi at alt igen er blevet normalt samt kører 100 .% godt.

Selv min mobil nyder det. I flere år har jeg måtte genstarte mobilen hver gang, at jeg startede streaming. Fordi mobilen låste sig selv. 
Nu er der ingen problemer. Det var et forståeligt problem, men nu en lettelse over at mobilen og internetforbindelsen igen virker normalt.
Og det er jo egentlig det vigtigste - at du har fået en forbindelse som bare virker Big smile

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams


Skrevet af: Hajsa
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hvem af jer bruger trådløst internet i stedet for fibernet.

Vi har mange problemer med fibernet, der er blevet totalt ustabil samtidig med at en router er defekt. 
Signalet har den seneste måned varieret fra ingen Mbps til 866 Mbps. Vi må resette dagen lang men det hjælper heller ikke altid. 
Jeg forestiller mig et stabilt trådløst signal til fx streaming samt anden udnyttelse af internettet. Det skal være fri data og ingen begrænsning.


Med fare for at andre allerede har foreslået det.

Har du prøvet med din egen router om det fungerer? ( ved ikke om din udbyder giver mulighed for at benytte egen router)

Mobilt internet er kun godt for de få desværre.




Skrevet af: zithion
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 13:39
Det vil altid være muligt og benytte egen router, man oplyser blot til udbyder linien skal sættes i bridge mode så virker den med egen router direkte på noden .

ingen problemer med 

Norlys
Ewii
Altibox
Telenor
Jetnet






Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 16:09
Hele 4 Norlys supportere måtte efter mine forsøg med en anden af mine routere giver mig ret i at Nokiarouteren var problemet. Jeg satte den anden router til. Den fungerede i perioder optimalt, men flere gange om dagen svigtede denne router også helt. 
Jeg blev nødt til at resette dels fiberboksen og routeren og var jeg heldig så fik jeg data igennem.
Tilsidst svigtede fiberforbindelsen også denne router. Norlys ville ikke kigge på fiberforbindelsen fiberforbindelsen før jeg prøvede en ny router. 

Problemet var at Norlys aldrig fik den tilsendt, på trods af 4 supportere der nærmest skaffe er på og tjekke, at jeg fik den ny router tilsendt. 

Jeg skrev derefter direkte til deres kunde ambassadør. Men heller ikke han svarede før i går, men efter en ny skriftlig rykker og intet svar, lavede jeg nyt mobilabonnement hos 3, og jeg modtog nyt router mm allerede dagen efter. Så fungerede det. 

Nu kræver jer juli abonnementet og den ekstra måneds betaling for opsigelse tilbage.


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: zithion
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 16:19
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Hele 4 Norlys supportere måtte efter mine forsøg med en anden af mine routere giver mig ret i at Nokiarouteren var problemet. Jeg satte den anden router til. Den fungerede i perioder optimalt, men flere gange om dagen svigtede denne router også helt. 
Jeg blev nødt til at resette dels fiberboksen og routeren og var jeg heldig så fik jeg data igennem.
Tilsidst svigtede fiberforbindelsen også denne router. Norlys ville ikke kigge på fiberforbindelsen fiberforbindelsen før jeg prøvede en ny router. 

Problemet var at Norlys aldrig fik den tilsendt, på trods af 4 supportere der nærmest skaffe er på og tjekke, at jeg fik den ny router tilsendt. 

Jeg skrev derefter direkte til deres kunde ambassadør. Men heller ikke han svarede før i går, men efter en ny skriftlig rykker og intet svar, lavede jeg nyt mobilabonnement hos 3, og jeg modtog nyt router mm allerede dagen efter. Så fungerede det. 

Nu kræver jer juli abonnementet og den ekstra måneds betaling for opsigelse tilbage.

Har du prøvet og sætte pc direkte på fiber noden med kabel.

Er fiber noden blevet målt og testet af en teknikker, måske den skal udskiftet, der kan også være støj/ fejl på kablet ind 

på den fiber du har kan man jo få andet end norlys

Ewii / Telenor / Altibox / Bolignet / Fastspeed / Hiper / Jetnet / "norlys" / waoo / yousee 

De 3 første har jeg testet i hver 6 mdr uden nogen problemer hvis du vender tilbage en dag på fiberen


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 16:28
Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.
Norlys erkender at dette er deres problem. Men de ville vente resultatet af den nye router som de aldrig fik sendt. 😅


-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: zithion
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 18:07
er rj45 port på en pc yt ?


overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.

Hvad i alverden for en omgang fordrukkent sludder - ja undskyld mig.
Ethernet er hverken forældet eller yt!


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 18:26
Oprindeligt skrevet af zithion zithion skrev:

overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre


Du er med på at han har opgivet sin fiberforbindelse og her nu internet via en mobilrouter?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: bentpetersson
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 19:08
Jeg har netop skrevet følgende til Norlys:

Til Norlys kundesmbassadør.

Mange tak for svaret, der naturligvis og kronologisk modtages alt for sent. Desværre. 


Jeg har også skrevet på appen.


22 dage uden eller med meget begrænset internet har vi helt uhørt oplevet. Dette er så langt fra den indgåede køberetslige aftale og forventningen til aftalen. Må


Vor router blev af fra Norlys's 

side - se historik og hør optagelser af de mange samtaler. Historik skrives langt fra altid har jeg erfaret ifølge samtaler med efterfølgende supportere.

 

Abonnementsrouteren blev fra Norlys's side erkendt/indrømmet .til IKKE at skulle ombyttes men værende defekt af 4 ansatte i Norlys support, hvorfor en helt ny ville blive tilsendt. Hvilket aldrig skete.


De 4 forskellige supportere ville endog hver især sørge for at en ny router straks blev tilsendt til os indenfor een dag. 

Trods nye rykkere skete det ikke. Muligvis og fortalt af en supporter, fordi afsendelsen sker et andet sted end supporteren selv kontrollerer. 

Vi modtog aldrig en ny router. 


Systemsvigt. Ja. Indrømmet af optaget samtale med en supporter.


Efter masser af spildte timers  tid på samtaler og uden hjælp på nogen måde fra Norlys's side indser jeg at en opsigelse er nødvendig for atter at kunne modtage internet/data, der både kan bruges til streaming og som data.


Jeg møder fra Norlys's side dog kun en mur med anden opsigelse end Norlys aftalen og dansk et og lovgivning definerer. 

…..


Jeg gør derfor juridisk gældende, at vi abonnementsmæssigt via Eliane Kareckis, min kone, at vi har hele juli måneds abonnement tilgode samt at Norlys naturligvis ikke med dette alvorlige og tidslange svigt er berettiget til at kræve en måned ekstrai gebyr  på grund af min opsigelse. 


Jeg afventer svar inden 8. august. Herefter vil vi kontakt medier om problematikken i et Norlys internet abonnement.


Jeg ønsker ikke længere en diskussion, men kun en accept eller ikke på mit forlangende, så jeg eventuelt kan foretage mig yderligere.





-------------
Med venlig hilsen
bentpetersson




Skrevet af: Furry
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af zithion zithion skrev:

er rj45 port på en pc yt ?


overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre


Moderne bærbare er for tynde.

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: Furry
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

<font style="vertical-align: inherit;"><font style="vertical-align: inherit;">Jeg har ikke kunnet teste direkte på fibernoden, idet vor nyeste pc og Tablet ikke længere har tilslutning til internettet. Dette er forældet og yt.


Hvad i alverden for en omgang fordrukkent sludder - ja undskyld mig.
Ethernet er hverken forældet eller yt!


Klaus


Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket

-------------
Fra fulde børn skal man høre sandheden


Skrevet af: zithion
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af zithion zithion skrev:

overvej nu en anden udbyder, der er andre en Norlys og bedre


Du er med på at han har opgivet sin fiberforbindelse og her nu internet via en mobilrouter?


Klaus

Ja, Det er ment som hvis man senere vil vende tilbage til fiber så vælger man en anden udbyder på linien.




Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket

Har tidligere haft laptop med “skub ud stik”, hvor rammen der kørte ud var 3 mm tyk og stikket skulle sættes i lodret fra oven.
Forrige bærbare havde “fold ud stik”, sidste nye har helt normalt stik.

Men okay, vil man have supertynd så hedder den en USB-C til Ethernet converter, når man skal teste netværk, med sin bærbare.

Men, tyde bærbare gør ikke at Ethernet er forældet……


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 04-August-2024 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Systemsvigt. Ja. Indrømmet af optaget samtale med en supporter.


Optog du samtalen?


Klaus


-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk


Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-August-2024 kl. 10:00
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

 
Så må de opfinde et meget tynderer stik, for bærbare er blevet for tynde til stikket

Har tidligere haft laptop med “skub ud stik”, hvor rammen der kørte ud var 3 mm tyk og stikket skulle sættes i lodret fra oven.
Forrige bærbare havde “fold ud stik”, sidste nye har helt normalt stik.

Men okay, vil man have supertynd så hedder den en USB-C til Ethernet converter, når man skal teste netværk, med sin bærbare.

Men, tyde bærbare gør ikke at Ethernet er forældet……


Klaus
Forældet og forældet. Nej der bruges bare wifi til alle mobile enheder i hjemmet, så derfor spares stikket væk på dem.


-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub



Print side | Luk vindue