Skal LG C1 bare smides ud?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166814
Udskrevet den: 22-November-2024 kl. 01:33
Emne: Skal LG C1 bare smides ud?
Skrevet af: Ambii
Emne: Skal LG C1 bare smides ud?
Skrevet den: 05-August-2024 kl. 13:01
Hej Jeg har et LG C1 65", som et ½år efter garanti udløb, har problemer med standby funktionen. Mit fjernsyn taber forbindelsen til stand-by funktion 10 sek efter selve fjernsynet har fået spænding. Derefter kan man ikke tænde den. Fjerne man strømmen helt fra fjernsynet og tænder for den igen har man 10 sek til at tænde skærmen. Når man slukker fjernsynet på fjernbetjeneren, går der 10 sek, så slukker standby-knappen igen og man kan ikke tænde den igen. Fjernsynet fejler i sig selv ikke noget, men tror selv det er strømforsyningsmodulet der er gået. Er der andre der har oplevet lignende og har en løsning eller skal man bare smide det ud og købe et nyt?
|
Svar:
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 05-August-2024 kl. 13:07
Man smider ikke bare et 2½ år gammelt 65" TV ud. Hvad med at tænde og slukke det på vægkontakten hver gang?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet den: 05-August-2024 kl. 13:46
Hej Flemming Det har jeg det også dårligt med, men det er ikke holdbart at skulle tænde og slulle på vægkontakten hver gang, når man har lavet en minimalistisk opsætning, hvor den hænger på væggen og alle kabler er skjulte. Vil heller ikke til at have en fjernbetjent stikkontakt. Ville heller have den fikset, men ingen kan rigtig hjælpe. LG er ikke til meget hjælp efter 2 år og service centre vil have den sendt ind før de vil kommentere på den. Så det kan jo hurtigt blive dyrt.
|
Skrevet af: Parabolen
Skrevet den: 05-August-2024 kl. 15:49
Et apparat der ikke er ældre må absolut ikke smides ud.!!
Min bror havde et andet problem med deres nye C3 købt i april i år. Apparatet ændrede opsætning. Vi prøvede at gøre det at vi lavede en slags genstart:
1. tænd for apparatet. 2. Hold den røde tænd/sluk knap nede i 10 sek. 3. Tænd for den igen.
Tvivler på at det hjælper men det er værd at prøve.
Såfremt det ikke er løsningen gå til forhandleren og vær hård men forhandlingsvillig. Er i de fleste tilfælde parat til at hjælpe uden beregning. Husk LG vil jo gerne have tilfredse kunder. Det bliver således en opgave mellem værkstedet og LG.
------------- /Erik
|
Skrevet den: 06-August-2024 kl. 08:35
Hej Erik Jeg har forsøgt både soft reset og hard reset uden held. Jeg har også haft kontakt til POWER og de henviser blot til deres service partner, der kan udfører en analyse og derefter muligvis en reparation. Jeg har også snakket med et andet service center. Det er blot en kontordame der tager telefonen og henviser til at man kan afleverer eller få afhentet sin skærm også vil de analyserer hvad problemet er.
Jeg er også i dialog med LG, men de er ikke til at stikke i, da den er 2,5 år gammel. Dette er der seneste svar: Det er korrekt, at der findes andre brugere på internettet, som har oplevet samme problem som dig. Dog skal det nævnes, at der er flere tusinde mennesker verden over, der har købt det samme TV som dig, og det er derfor ikke usædvanligt at finde lignende problemer ved en internetsøgning.
Selvom elektronik generelt er meget pålideligt, kan der desværre opstå problemer fra tid til anden. Dette er et kendt fænomen i elektronikbranchen og skyldes ofte uforudsigelige faktorer. Vi gør vores bedste for at minimere disse hændelser gennem strenge kvalitetskontroller og løbende forbedringer af vores produkter.
Desværre kan der generelt opstå problemer med elektronik, og nogle gange er man bare uheldig.
Så jeg er lidt i vildrede.
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 06-August-2024 kl. 10:23
Når man køber en “mandags model” er der sq ikke meget hjælp at hente. Det hjælper dig nok ikke så meget at jeg har købt flere mandags modeller.
En ny Panasonic DVD optager, som viste dobbelte undertekster på optagelserne. Panasonic gjorde ingenting, selvom jeg meldte problemet ind efter et par md, så under garantien.
En ny Nissan Qashqai som ikke varmede i kabinen. Afleveret på værksted efter en uge, og fik den først tilbage efter 6 uger, som det tog at få fat i en lille dims til varme systemet. Fik efter henvendelse til Nissan Danmark en lille kompensation på betalt første service eftersyn på ca 3500kr. For lidt efter min mening.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: Brian E
Skrevet den: 06-August-2024 kl. 12:10
Sikken træls situation at være i, som jeg er helt enig i er uholdbar. At LG ikke vil hjælpe er ikke overraskende, men selvom du skifter til et andet mærke, tror jeg ikke, du vil opleve bedre service.
Du kan jo forsøge at sælge det. Måske vil en person, der mener, man ikke bør skrotte TV'et, købe det?
|
Skrevet af: hbjensen
Skrevet den: 06-August-2024 kl. 13:47
Hvis den skal sælges, må du lige sige hvor i landet den er.
|
Skrevet den: 06-August-2024 kl. 14:46
Hvad skal sådan en koste?
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 06-August-2024 kl. 14:49
link til service manual. http://research.encompass.com/ZEN/sm/OLED65C1PUB.pdf" rel="nofollow - https://research.encompass.com/ZEN/sm/OLED65C1PUB.pdf
En strømforsyning ligger typisk på omkring 200usd
Scrollet lige ned, og det ser ud som om at PSU enhedens nummer er EAY65689423
Jeg selv tidligere fået skiftet en ud på en E6 og det tager maks. 10min. når tv-et ligger på bordet
Plug n' Play.
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: rune.alleslev
Skrevet den: 06-August-2024 kl. 20:45
"Uheldig"... Jow jow...
Mine sidste to LG OLED er begge gået i stykker efter lidt mere end to år. Det første fik jeg heldgvis skiftet på forsikringen.
Når mit nuværende ryger så er det slut med LG. Har haft Sony, Panasonic, Samsung og Philips før uden at de går i stykker efter to år.
To i træk...!!!
------------- Rune Alleslev LG OLED55C9V - Denon receiver + Heos - B&W højtalere - PS4 - ATV 4K
|
Skrevet den: 07-August-2024 kl. 10:47
Til info har jeg lige bestilt den reservedel som Potter anbefalede hos servicegruppen til 1.712,50 incl. fragt. Så må vi se om det ikke løser problemet.
|
Skrevet den: 10-August-2024 kl. 15:50
Sidste Update. Boardet er skiftet og fjernsynet fungerer som det skal. Det var meget nemt at skifte. Tak for hjælpen. Kan man bruge det gamle psu board eller skal det bare til elektronik skrot?
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-August-2024 kl. 15:55
Til elektronik skrot, her sorterer kommunen det fra der kan genbruges.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: eag1
Skrevet den: 10-August-2024 kl. 16:24
tak for update. God stil
|
Skrevet af: Free76
Skrevet den: 10-August-2024 kl. 17:37
Wow, dejligt at høre, at det virkede. Jeg oplevede det samme med mit LG TV. Efter 2 år og to måneder gik det i stykker. Jeg gav 20.000 kr. for det og synes, det er mange penge for et TV, der kun holder i 2 år. Lige siden har jeg brugt tricket med at tage strømmen fra hver gang, jeg brugte TV’et. Meget irriterende, men det skulle stå uden strøm i mindst 10 minutter for at kunne tænde igen. Nu er det dog gået helt i stykker, og jeg tænkte på, om jeg kunne få hjælp til at finde den reservedel, jeg skal bruge. Jeg kunne godt tænke mig at prøve at reparere det. Selv om TV’et har stået slukket, kommer der ikke lys i standby-dioden, og TV’et tænder ikke. Mit TV er Model OLED65CX6LA.AEU Serienummer 011MANJLB071
|
Skrevet den: 10-August-2024 kl. 18:22
Samme skærm jeg har. Du køber bare det samme som der er en der har beskrevet i tråden. Den kan købes ved servicegruppen.
|
Skrevet af: Potter
Skrevet den: 10-August-2024 kl. 19:14
Ambii skrev:
Sidste Update. Boardet er skiftet og fjernsynet fungerer som det skal. Det var meget nemt at skifte. Tak for hjælpen. Kan man bruge det gamle psu board eller skal det bare til elektronik skrot?
|
Ja, det er super nemt at skifte PSU Board, godt det løste problemet så har du sikkert et tv som kan køre flere år endnu.
God weekend
------------- 4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-August-2024 kl. 21:26
Ambii skrev:
Boardet er skiftet og fjernsynet fungerer som det skal. Det var meget nemt at skifte. Tak for hjælpen. Kan man bruge det gamle psu board eller skal det bare til elektronik skrot?
|
Hvis du kan reparere boardet, skal du ikke smide det ud……
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: cmnielsen
Skrevet den: 11-August-2024 kl. 16:35
Jeg ved det er lykkedes at ordne problemet, men til andre med samme problem (defekt lige efter reklamationsretten er udløbet) så kontroller om i har en elektronikforsikring via indboforsikringen. Den er typisk længere og nogle firmaer har ikke afskrivning de første 3-4 år. På den måde undgår man at skulle smide et "nyt" produkt ud hvis ikke man selv har mod på at reparere det.
------------- http://www.cmnielsen.dk" rel="nofollow - www.cmnielsen.dk
|
Skrevet den: 12-August-2024 kl. 15:12
Det kan jeg ikke. Vil det have nogen værdi for nogen, så kan de bare henvende sig.
|
Skrevet af: Free76
Skrevet den: 18-August-2024 kl. 15:42
Ambii skrev:
Samme skærm jeg har. Du køber bare det samme som der er en der har beskrevet i tråden. Den kan købes ved servicegruppen. |
Fantastisk. Det virkede! Jeg har skiftet strømforsyningen og nu virker det igen. Tak for hjælpen.
|
Skrevet den: 18-August-2024 kl. 16:39
Fedt. Godt at høre. Det er det fora kan. Hjælp til selvhjælp.
|
|