Print side | Luk vindue

Apple TV boks - automatisk opdatering

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Smart TV
Forumbeskrivelse: Smart TV, Google TV, Apple TV, Microsoft TV og andre indholdstjenester til TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166898
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 16:47

Emne: Apple TV boks - automatisk opdatering
Skrevet af: bas
Emne: Apple TV boks - automatisk opdatering
Skrevet den: 18-September-2024 kl. 16:04
Hej
Jeg troede, at min Apple TV boks automatisk ville opdatere styresystemet, når Automatisk opdatering er aktiveret under System.
Det er måske ikke tilfældet?

I går klikkede jeg på Opdater software for at se, om der skulle være en opdatering. Det var der, og den blev installeret.
Burde boksen ikke automatisk have hentet og installeret denne opdatering?

tvOS versionen på min boks er 18.0 [22J357].

På forhånd tak.

Svar:
Skrevet af: Flippo
Skrevet den: 18-September-2024 kl. 16:37
Opdateringer installeres ikke lige den dag de frigives! For at fordele belastningen på Apple's servere, sendes opdateringer ud over et par uger. Så hvis automatiske opdateringer er slået til, så vil den blive opdateret...

Skrevet af: bas
Skrevet den: 18-September-2024 kl. 20:41
Mange tak for svaret.
Jeg går ud fra, at den automatiske hentning og installation af opdateringer kører i baggrunden, uden at man ser det, og uden, at man skal gøre noget?

Skrevet af: archfrog
Skrevet den: 19-September-2024 kl. 01:46
Jeg har haft mange forskellige Apple TV 4K bokse i 4-5 år, jeg har altid haft "Automatisk opdatering" sat til og alligevel har jeg ALDRIG set at boksen selv opdaterede.  Jeg plejer at opdatere den manuelt ca. hver 3. måned.  Mine bokse står altid med strøm på og er altid på internettet.

Jeg ved ikke lige hvor Apple vil hen med den automatiske opdatering, men for mig virker det slet ikke.

-------------
https://www.bluetoothgoodies.com/a2dp/" rel="nofollow - LDAC for Windows , Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.

Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 19-September-2024 kl. 07:44
Min erfaring er også, at automatisk opdatering ikke rigtig virker. Jeg har flere Apple TV bokse stående med strøm på, som stadig er på tvOS 16.x. De bruges kun når jeg arbejdsmæssigt skal tjekke forskelle, men idet de alligevel ikke opdaterer automatisk, har jeg ikke gjort noget ud af at slå automatisk opdatering fra.

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet af: hansie
Skrevet den: 19-September-2024 kl. 07:53
Sjovt at sådan en funktion aldrig er blevet fikset af apple.

Men mine ATV opdaterer heller ikke automatisk

Skrevet den: 19-September-2024 kl. 08:20
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Hej
Jeg troede, at min Apple TV boks automatisk ville opdatere styresystemet, når Automatisk opdatering er aktiveret under System.
Det er måske ikke tilfældet?

I går klikkede jeg på Opdater software for at se, om der skulle være en opdatering. Det var der, og den blev installeret.
Burde boksen ikke automatisk have hentet og installeret denne opdatering?

tvOS versionen på min boks er 18.0 [22J357].

På forhånd tak.

Her er i øvrigt alle nyhederne i tvOS 18, hvis du ikke allerede har set det:  https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1726482893" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1726482893

-------------
https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 01:37
Jeg har oplevet flere gange, at min ATV 4K har opdateret automatisk!
Det sker dog ikke i stand-by, men lige når man tænder for den. De første gange undrede jeg mig over, at der ikke kom billede på skærmen. Jeg kunne dog konstatere, at "power-dioden" stod og blinkede = den var i gang med en opdatering.

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 07:09
Det er vel næsten endnu værre Smile Det kan da ikke være meningen, at boksen skal opdatere, når man tænder den. Softwaren burde observere, hvornår man ikke bruger boksen, og så opdatere på det tidspunkt, f.eks. om natten.

-------------

Skrevet af: quarkir
Skrevet den: 20-September-2024 kl. 10:25
Jeg har oplevet mindst en opdatering på min ATV 4K (3. gen), som kom på af sig selv og om aftenen hvor jeg tændte, viste skærmen blot en besked om, at boksen var opdateret og jeg skulle acceptere nogle nye betingelser.

-------------
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 20-September-2024 kl. 12:22
Min Apple TV 4k 2022 er sat til auto opdatering. Men den henter kun opdateringen automatisk. Jeg måtte selv ind at kigge efter om den var opdateret, hvilket den ikke var. Og så vælge “System” for at sætte opdateringen igang.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet af: yahooboy
Skrevet den: 20-September-2024 kl. 14:41
Jeg har så den modsatte oplevelse. Har haft beta opdateringer siden WWDC i Juni måned, der er naturligt nok mange opdateringer.
Her har jeg fået opdateringer mens AppleTV stod i standby.
Alle gange uden jeg har været aktivt indblandet i opdateringerne.

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 16:09
Hmm, gad vide hvad det er, der gør, at ATV ikke opdaterer hos nogle og gør det hos andre?

Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke brugte/bruger mit ATV dagligt.  Der kan sagtens gå en uge eller to, endda mere, mellem at jeg bruger dem.

Men som Rasmus Larsen skriver, så burde det bare køre automatisk når boksen ikke er i brug.

-------------
https://www.bluetoothgoodies.com/a2dp/" rel="nofollow - LDAC for Windows , Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 19:26
Nu smider min Apple TV apps af fra DR og TV2. Det sker hyppigt her efter opdateringen, at der blir sort skærm, og jeg skal starte appen op igen.

Er der nogen forklaring på hvorfor den ter sig sådan? Stern Smile

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet af: T-Duck
Skrevet den: 20-September-2024 kl. 20:25
Nu troller jeg lige lidt.

Hvorfor helvede bliver i ved med at bruge Apple tv 4k når i konstant brokker jer over den. Køb en shield. Der er aldrig problemer med opdatering. Man får af viden den er hentet og om man vil installere den. Der er aldrig problemer med Disney Plus. Det kører bare.

Jeg finder selv ud. God aften

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Hvorfor helvede bliver i ved med at bruge Apple tv 4k når i konstant brokker jer over den. Køb en shield. Der er aldrig problemer med opdatering. Man får af viden den er hentet og om man vil installere den. Der er aldrig problemer med Disney Plus. Det kører bare.

Ja UD! LOL

-------------

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 20:41
Haha, kiggede faktisk på Shield Pro den anden dag, men da NVIDIA ikke gider opdatere hardwaren mere end en gang hvert årti, så springer jeg lige over...

Tænker det afhænger lidt af behov.  ATV er fint til lidt streaming, men det er også sådan ca. det.  I min erfaring kører ATV apps dog "rock solid", hvilket er en grund til at jeg anbefaler ATV til f. eks. ældre.

-------------

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

Haha, kiggede faktisk på Shield Pro den anden dag, men da NVIDIA ikke gider opdatere hardwaren mere end en gang hvert årti, så springer jeg lige over...

Tænker det afhænger lidt af behov.  ATV er fint til lidt streaming, men det er også sådan ca. det.  I min erfaring kører ATV apps dog "rock solid", hvilket er en grund til at jeg anbefaler ATV til f. eks. ældre.
men hvorfor opdaterer hardwaren, når den virker som den skal. Den får stadig sikkerhedsopdateringer, og har stadig den bedste billede skaler af de to.

Jeg ville ikke tøve med at købe en til hvis det blev nødvendigt

-------------
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 21:18
Så så venner, vi skal ha fundet ud af hvad der er galt med mit setup. Jeg tror det er TV der genstarter. Det har lige gjort det, og tænder selv igen. 

Kan det ha noget at gøre med at TV tidligere bad om at køre et stort skærmrense program? Man skal nemlig fravælge det hver gang man tænder TV, hvis der er noget der skal ses. Og det er der jo, jeg ser Vild med Dans!

-------------

Skrevet den: 20-September-2024 kl. 21:25

Jeg brokker mig aldrig over ATV, da det bare fungerer, glidende, hurtigt og problemløst!

Skrevet af: JeTex
Skrevet den: 20-September-2024 kl. 23:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Så så venner, vi skal ha fundet ud af hvad der er galt med mit setup. Jeg tror det er TV der genstarter. Det har lige gjort det, og tænder selv igen. 

Kan det ha noget at gøre med at TV tidligere bad om at køre et stort skærmrense program? Man skal nemlig fravælge det hver gang man tænder TV, hvis der er noget der skal ses. Og det er der jo, jeg ser Vild med Dans!
Hvis dit tv genstarter efter slukning af ATV, så er ATV problemet. Jeg bruger 4K ATV på to "sekundære" tv, hvis jeg ikke går i indstillinger på ATV, og slukker for ATV i menuen, så går der typisk mindre end 10 minutter og ATV tænder igen sammen med TV.
Det gør mig så glad for min Shield Pro på det det primære tv, langt bedre end ATV på alle punkter.

-------------
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650

Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 20-September-2024 kl. 23:37
Han skriver, at hans tv genstarter, mens han ser noget. Lidt noget andet end det du beskriver.

Har aldrig haft problemer med at tv starter efter at have slukket for det.

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 20-September-2024 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af bas bas skrev:

Hej

Vores boks kom op med nogle betingelser der skulle godkendes forleden.
Det gør den, når den har opdateret, hvilket vores gør selv.

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 21-September-2024 kl. 00:04
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis dit tv genstarter efter slukning af ATV, så er ATV problemet. Jeg bruger 4K ATV på to "sekundære" tv, hvis jeg ikke går i indstillinger på ATV, og slukker for ATV i menuen, så går der typisk mindre end 10 minutter og ATV tænder igen sammen med TV.
Det gør mig så glad for min Shield Pro på det det primære tv, langt bedre end ATV på alle punkter.
TV og ATV er sat til hdmi cec, så de tænder og slukker sammen. I eftermiddag inden jeg opdaterede, var det galt med apps fra både DR og TV2, der lukkede ned uden videre.

Efter opdatering af ATV, og her iaften under Vild med Dans, opførte det sig underligt, så jeg troede det var ATV. Men det var mit TV der begyndte at slukke og tænde igen sådan ca 3 gange i timen. De første gange skulle appen genstartes, og det skulle forstærkeren også for at få lyden ud i højttalerne. Men efterhånden kunne jeg bare vente på at TV genstartede, og så var alt igang igen.

-------------

Skrevet den: 21-September-2024 kl. 00:20

men hvorfor opdaterer hardwaren, når den virker som den skal. Den får stadig sikkerhedsopdateringer, og har stadig den bedste billede skaler af de to.

Tja, opskaleringen kan vel kun blive bedre af nyere hardware.  Selv synes jeg, at Shield Pro opskalerer ad pommern til.  Måske det er fordi jeg bruger Infuse Pro på ATV når jeg en sjælden gang ser en film.

Jeg købte faktisk en Shield Pro engang pga. dens AI opskaler.  Magen til møj gider jeg slet ikke bruge.  Jeg brugte den på gamle SDR film og folks ansigter blev til en uformelig masse på skærmen.  Så den returnerede jeg.  Har kun overvejet Shield fordi Infuse ikke kan vise billeder, men der fandt jeg en anden ATV app (FileBrowserTV) som kunne, så alt er fint og fjong med mig, og jeg venter gerne 5 år på at kunne evaluere en evt. ny Shield Pro ;-)

Jeg har læst rigtigt mange steder, at folk er dødtrætte af, at NVIDIA ikke gider fokusere mere på Shield (dvs. sende en opdatering ud).  Folk mener generelt at det er fordi NVIDIA er alt for optaget af at lave nemme penge på AI og udstyr dertil.  For mig virker det meget uprofessionelt, at bare sige "hardwaren kan hvad den skal!" og så ikke røre en finger for alle dem der længes efter bedre hardware.

-------------

Skrevet den: 21-September-2024 kl. 07:16
Oprindeligt skrevet af archfrog archfrog skrev:

Tja, opskaleringen kan vel kun blive bedre af nyere hardware.  Selv synes jeg, at Shield Pro opskalerer ad pommern til.  Måske det er fordi jeg bruger Infuse Pro på ATV når jeg en sjælden gang ser en film.

Jeg købte faktisk en Shield Pro engang pga. dens AI opskaler.  Magen til møj gider jeg slet ikke bruge.  Jeg brugte den på gamle SDR film og folks ansigter blev til en uformelig masse på skærmen.  Så den returnerede jeg.  Har kun overvejet Shield fordi Infuse ikke kan vise billeder, men der fandt jeg en anden ATV app (FileBrowserTV) som kunne, så alt er fint og fjong med mig, og jeg venter gerne 5 år på at kunne evaluere en evt. ny Shield Pro ;-)

Jeg har læst rigtigt mange steder, at folk er dødtrætte af, at NVIDIA ikke gider fokusere mere på Shield (dvs. sende en opdatering ud).  Folk mener generelt at det er fordi NVIDIA er alt for optaget af at lave nemme penge på AI og udstyr dertil.  For mig virker det meget uprofessionelt, at bare sige "hardwaren kan hvad den skal!" og så ikke røre en finger for alle dem der længes efter bedre hardware.

okay uformelig masse? Er du sikker på det ai upscaleren du har brugt så?

Shielden kører lige så flydende som den dag dem kom frem. Den har alle funktioner der kræves ved at være streamer. Hvad er det da for nogle funktioner der mangler som ny hardware kan understøtte? Og det spørger jeg som ren interesse?

-------------

Skrevet den: 21-September-2024 kl. 11:49
Her er hvad du går glip af Tongue

ATV opdatering bringer nye funktioner ind.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1726482893" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1726482893

-------------

Skrevet den: 21-September-2024 kl. 12:00

Her er hvad du går glip af Tongue

ATV opdatering bringer nye funktioner ind.

https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1726482893" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1726482893
Snoopy og dialog er jeg ligeglad da jeg hverken er til Snoopy, og har surround sound. Men de andre ting kan shield tv i forvejen. Så jeg kan ikke se hvad der skulle være jeg skulle sætte mit Apple tv til igen.

-------------

Skrevet den: 21-September-2024 kl. 14:48
Så vidt jeg kan se, er problemet med at TV genstarter nu løst. Det var en harddisk sat til usb på mit TV, der lavede rod. Og endnu mere weird, så blev CD lyd sendt til TV højttalere gennem AV reciever. Jeg kunne ikke få lyden ud gennem reciever. Og det virker som det skal, nu harddisken er taget fra.

Om apps der lukker ned på ATV, ved jeg endnu ikke om er løst. Men det er da sandsynligt Big smile

-------------

Print side | Luk vindue