Verificering af alder på Google
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Brugergrupper
Forumnavn: Bruger til bruger
Forumbeskrivelse: Emner der ikke passer ind i de øvrige fora
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=166948
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 04:17
Emne: Verificering af alder på Google
Skrevet af: Munch
Emne: Verificering af alder på Google
Skrevet den: 08-Oktober-2024 kl. 13:12
Blev lige mødt med krav om verificering af min alder på Google. Den fik de åbenbart ikke dengang jeg oprettede en bruger.
Men hvor er det besværligt. Enten pas- eller kørekort foto med fødselsdato på et billede taget nu og her. Eller benytte et betalingskort, hvor de lover at betale for transaktionen. På mig virker det sq lidt gammeldags, når vi har MitID.
Nå men jeg klistrede cpr nr og kørekort nr til og tog billedet, som blev kasseret 3 gange inden jeg alligevel sendte det. Og fik besked på det ikke dur og de skal bruge mere tid til at undersøge det.
Så Google er lukket i mellemtiden
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Svar:
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 08-Oktober-2024 kl. 13:39
For at lave søgninger på Google?
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: Jespus
Skrevet den: 08-Oktober-2024 kl. 13:55
Kan du komme ind i indstillinger i google og slå forældrestyring fra og det er bare et gæt. Var selv ude for det for længe siden og mener jeg skulle slå noget fra i google.
------------- LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
Skrevet den: 08-Oktober-2024 kl. 14:00
Rasmus Larsen skrev:
For at lave søgninger på Google? |
Nej jeg er vel sat til at være mindreårig - 16/18 år hvad ved jeg
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet den: 08-Oktober-2024 kl. 14:01
Jespus skrev:
Kan du komme ind i indstillinger i google og slå forældrestyring fra og det er bare et gæt.Var selv ude for det for længe siden og mener jeg skulle slå noget fra i google. |
Det lyder da sandsynligt, det vil jeg kigge på
|
Skrevet af: strandvasker
Skrevet den: 11-Oktober-2024 kl. 12:41
Det mest fantastiske er at blive bedt om at verificere at man er over 13 år gammel på en google konto oprettet for 18 år siden.
|
Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 11-Oktober-2024 kl. 17:18
Rasmus Larsen skrev:
For at lave søgninger på Google? |
Jeg kan ikke svare for Munch, men jeg er stødt på det på YT, som vel også er "Google" (Alphabet).
Besynderligt nok kan man (for det meste) ikke se frække piger eller krig, mv. på YT uden identifikation, men på Google kan man fremsøge og se billeder, GIFer, video clip mv af det mest hardcore content man kan tænke sig, i alle kategorier, uden at være logget ind.
Det kunne i øvrigt ikke falde mig ind at uploade CPR, billeder af pas eller andet til de røvere. Så hellere undvære. - Desværre kommer der nok en dag hvor man slet ikke kan bruge internet til noget som helst uden at være logget ind med nemID.
|
Skrevet af: fltk
Skrevet den: 11-Oktober-2024 kl. 21:57
Mefisto skrev:
Desværre kommer der nok en dag hvor man slet ikke kan bruge internet til noget som helst uden at være logget ind med nemID.
|
Nej, den dag kommer aldrig da NemID ikke eksisterer længere .
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 11-Oktober-2024 kl. 22:01
fltk skrev:
Mefisto skrev:
Desværre kommer der nok en dag hvor man slet ikke kan bruge internet til noget som helst uden at være logget ind med nemID.
|
Flemming
|
Hvad så, med MitID - eller - dit MitID? (Pjat kan være anvendt)
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
Skrevet den: 11-Oktober-2024 kl. 22:38
Efter jeg havde udført den dokumentation på alder for Google, spurgte de efter en anmeldelse. Og der foreslog jeg at de i DK kunne anvende MitID, som er det sikreste.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 07:32
Munch skrev:
Efter jeg havde udført den dokumentation på alder for Google, spurgte de efter en anmeldelse. Og der foreslog jeg at de i DK kunne anvende MitID, som er det sikreste. |
Er du logget ind på Google? Det er jeg ikke. Hvis jeg alligevel er, så logger jeg bare ud. Jeg har ikke mødt nogen aldersverificering ENDNU, da...
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 10:18
mnielsen skrev:
Munch skrev:
Efter jeg havde udført den dokumentation på alder for Google, spurgte de efter en anmeldelse. Og der foreslog jeg at de i DK kunne anvende MitID, som er det sikreste. |
Er du logget ind på Google? Det er jeg ikke. Hvis jeg alligevel er, så logger jeg bare ud. Jeg har ikke mødt nogen aldersverificering ENDNU, da... |
Jeg logger aldrig ud, her på siden og flatpanels og google. Men så logger de måske automatisk en ud?
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 10:38
Munch skrev:
mnielsen skrev:
Munch skrev:
Er du logget ind på Google? Det er jeg ikke. Hvis jeg alligevel er, så logger jeg bare ud. Jeg har ikke mødt nogen aldersverificering ENDNU, da... |
Jeg logger aldrig ud, her på siden og flatpanels og google. Men så logger de måske automatisk en ud? |
Nu har jeg i længere tid, altid været logget ind på recordere. Ved ikke lige hvorfor - om der er ændret i mine indstillinger - prikken er sat ud for "Log mig ind automatisk når jeg besøger forummet". Det plejer den ikke at være...
Det er forskelligt, om jeg logges ud af Chrome, når jeg logger ud af G-mailen. Det er lidt, som vinden blæser - også selv om jeg lukker Google Chrome efter at være logget ud.
Det kan måske være fordi du er logget ind på Chrome, at du skal bruge verificering?
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 11:58
mnielsen skrev:
Munch skrev:
mnielsen skrev:
Munch skrev:
Jeg logger aldrig ud, her på siden og flatpanels og google. Men så logger de måske automatisk en ud? |
Det kan måske være fordi du er logget ind på Chrome, at du skal bruge verificering?
|
Jeg er ikke logget ind, for det spørger den ofte om når jeg søger på google. Jeg har ikke chrome.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 14:57
mnielsen skrev:
Munch skrev:
Det hjælper ikke at logge ud. Du bliver tracket alligevel. Læg, f.eks., mærke til hvor mange sider som foreslår dig at logge ind med din FB account, selvom du ikke er logget ind i hverken google, yt eller fb. De ved præcis hvem du er og hvilke sider du har besøgt. Om ikke andet er de oplysninger til salg.
Internettet er snart værre end kinas social kredit score, hvis man ikke aktivt modarbejder at blive tracket og overvåget 24/7.
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 15:21
mnielsen skrev:
fltk skrev:
Mefisto skrev:
|
Flemming
|
Hvad så, med MitID - eller - dit MitID? (Pjat kan være anvendt)
|
OK, funny guy! :) ..
.. men der er større chance for at Alphabet kan gætte hvem din datter omgås og har sex med end dig, og de kan "huske" det længere (for evigt) end hun kan .. :)
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 19:09
Mefisto skrev:
mnielsen skrev:
Munch skrev:
Det hjælper ikke at logge ud. Du bliver tracket alligevel. Læg, f.eks., mærke til hvor mange sider som foreslår dig at logge ind med din FB account, selvom du ikke er logget ind i hverken google, yt eller fb. De ved præcis hvem du er og hvilke sider du har besøgt. Om ikke andet er de oplysninger til salg.
Internettet er snart værre end kinas social kredit score, hvis man ikke aktivt modarbejder at blive tracket og overvåget 24/7.
|
Ja - den med logon-forslagene har jeg da set flere steder... Og at blive sporet, er ikke til at undgå - og tredieparts-cookies kan slås fra - så virker videoer på visse sider ikke. Det må ejg så undvære - sådan er det. Jeg har opgivet at indstille mig ud af det. Og når man så ovenikøbet senere får at vide, at det at indstille, ikke virker TJAAAAAAA... Hwa' ska' man sige? De der berømte boller...
|
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 23:05
mnielsen skrev:
Mefisto skrev:
mnielsen skrev:
Munch skrev:
|
Ja - den med logon-forslagene har jeg da set flere steder... Og at blive sporet, er ikke til at undgå - og tredieparts-cookies kan slås fra - så virker videoer på visse sider ikke. Det må ejg så undvære - sådan er det. Jeg har opgivet at indstille mig ud af det. Og når man så ovenikøbet senere får at vide, at det at indstille, ikke virker TJAAAAAAA... Hwa' ska' man sige? De der berømte boller... |
Lige det med sporing, er Apple god til at undgå. Jeg kan hele tiden læse hvor mange der er blevet afvist af sporings værktøjet.
|
Skrevet af: ASKF
Skrevet den: 12-Oktober-2024 kl. 23:25
Mefisto skrev:
mnielsen skrev:
Munch skrev:
|
Jeg har kun været logget ind på FB via en portable version af Opera (på en USB stick), men jeg møder også anbefalinger til at logge ind med FB, på Firefox og Vivaldi det samme gør min nabo som aldrig har haft en FB konto, så det er blot et generisk forslag, og har intet med tracking at gøre.
|
Skrevet den: 13-Oktober-2024 kl. 00:07
ASKF skrev:
Mefisto skrev:
mnielsen skrev:
Munch skrev:
|
Jeg har kun været logget ind på FB via en portable version af Opera (på en USB stick), men jeg møder også anbefalinger til at logge ind med FB, på Firefox og Vivaldi det samme gør min nabo som aldrig har haft en FB konto, så det er blot et generisk forslag, og har intet med tracking at gøre.
|
OK, haha! :-) ..
.. eller, hvis du altid browser med chrome, kender google 100% din internet historik. Det samme er ret sikkert tilfælde med Edge og MS.
|
|