Print side | Luk vindue

Overføre alt fra gammel mobil til ny mobil

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: Tablets og telefoner
Forumbeskrivelse: Smartphones, mobiltelefoner, tablet computere mv.
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167007
Udskrevet den: 22-December-2024 kl. 05:09

Emne: Overføre alt fra gammel mobil til ny mobil
Skrevet af: gasolin
Emne: Overføre alt fra gammel mobil til ny mobil
Skrevet den: 05-November-2024 kl. 22:36
Har købt en motorola og har en xiaomi mobil

Hvad er bedst at bruge til at overføre data fra den gamle til den nye mobil og gerne så genveje blir installeret på forsiden.

Det er over 2 år siden jeg sidst overførte data fra min gamle mobil til den jeg har nu, så der er sikkert kommet nye apps og mange opdateringer af gamle apps

Svar:
Skrevet af: Erik K
Skrevet den: 05-November-2024 kl. 23:23
Da begge telefoner har android-os, men forskellige producenter, vil den nemmeste løsning nok være, at du laver en sikkerhedskopi på Google-one af din xiaomi.
Du kan vælge, hvilke ting der skal sikkerhedskopieres, f. eks kontakter, beskeder, billeder, videoer, appdata, indstillinger.
Når du så tænder din Motorola og gennemgår opsætning, vil du blive spurgt om du vil hente og installere data på den nye telefon og det siger du så OK til.
Det er bedst at den nye enten er fuldt opladet eller tilsluttet lader, medens overførsel sker, da det kan tage lidt tid.

Skrevet den: 05-November-2024 kl. 23:33
Skal ikke sikkerhedskopiere noget, jeg skal overføre alle data en til en (hvis man kan kalde det det)

Det der er på den gamle mobil er der stadig efter de er kopieret (overført) over på den nye mobil

Skrevet den: 05-November-2024 kl. 23:49
Hvad mener du med overførsel af data, hvis de ikke er indeholdt i f. eks kontakter, beskeder, billeder, videoer, appdata, indstillinger?

Skrevet den: 05-November-2024 kl. 23:50
Det hele, det bare en ny mobil med lidt andre specs 

Jeg nøjes heller ikke med at overføre 10% af hvad jeg har på min ssd hvis jeg opgrader til en større ssd eller laver back up og geninstallere windows, det hele skal bare overføres til den nye ssd 

Skrevet den: 05-November-2024 kl. 23:52
Hvad er det hele, hvis ikke det er indeholdt i de nævnte ting???

Skrevet den: 06-November-2024 kl. 00:01
Jeg har ikke kun kontakter, beskeder, billeder, videoer, appdata, indstillinger

Jeg har også lyde, spil og apps, ikke kun apps data

Tager jo sindsygt lang tid hvis jeg skal hente spil via play butikken samlignet med at overføre fra min gammel mobil

Skrevet den: 06-November-2024 kl. 00:11
Hvis du bruger den metode jeg foreslog, så får du jo alle apps (appdata) med over på den nye. Spil ligger vel også i en eller flere apps.
Prøv det - skulle der virkeligt mangle noget, så kan det jo overføres senere, men det vil undre mig, hvis ikke du får det hele med over.
Der fjernes ikke noget fra den gamle telefon, når du bruger sikkerhedsfunktionen.

Skrevet af: MacNerd1965
Skrevet den: 07-November-2024 kl. 09:46
Jeg ved ikke om Android kan det du mener, men det lyder som om at du vil klone din gamle telefon over i en ny og så skal alt være som det var på den gamle?

Det er det du kan på en iPhone. Det tager omkring 15 minutter mellem 2 iPhones og så har du en nøjagtig kopi med alle passwords, indstillinger, ringetoner og så videre. Selv Apps ligger samme sted.

Alt er et klon og det eneste du skal ordne efterfølgende, er dit MitID, da du ikke kan klone ligepræcis den App.

Man må kunne det samme på Android?

Skrevet den: 07-November-2024 kl. 09:50
Har overført

Men har ikke kunne finde noget nemt program der kunne overføre smser

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 07-November-2024 kl. 09:52
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Skal ikke sikkerhedskopiere noget, jeg skal overføre alle data en til en (hvis man kan kalde det det)

Det der er på den gamle mobil er der stadig efter de er kopieret (overført) over på den nye mobil
Det hedder sikkerhedskopiere når der tages en kopi, som derefter kan overføres til en ny tlf. Det må være det samme om det er iPhone eller Android.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet den: 07-November-2024 kl. 14:27
Oprindeligt skrevet af MacNerd1965 MacNerd1965 skrev:

Jeg ved ikke om Android kan det du mener, men det lyder som om at du vil klone din gamle telefon over i en ny og så skal alt være som det var på den gamle?

Det er det du kan på en iPhone. Det tager omkring 15 minutter mellem 2 iPhones og så har du en nøjagtig kopi med alle passwords, indstillinger, ringetoner og så videre. Selv Apps ligger samme sted.

Alt er et klon og det eneste du skal ordne efterfølgende, er dit MitID, da du ikke kan klone ligepræcis den App.

Man må kunne det samme på Android?

Ja, det er præcis det samme, der sker mellem to Androidtelefoner, når man man bruger den metode, jeg har foreslået i mit første svar.
Hvis man har brugt Googles SMS-app, så overføres alle smsere også.

Munch har helt ret i forklaringen.

Kloning fra telefon til telefon er sandsynligvis ikke muligt i spørgers tilfælde, da det er to forskellige fabrikater, men det er lige så nemt, at gøre det via Google i skyen.

Skrevet den: 07-November-2024 kl. 14:30
Måske bruger jeg googles sms app er i tvivl om jeg gør

Skrevet den: 07-November-2024 kl. 14:44
Det kan du f.eks. kontrollere ved at åbne trykke på Indstillinger > Apps > find appen Beskeder og tryk på den. I bunden af den side, der åbnes trykker du på Info om appen så vil du se, om det er Googles eller hvilken anden app du bruger.

Skrevet den: 07-November-2024 kl. 14:53
bruger google beskeder

Skrevet af: trikker
Skrevet den: 07-November-2024 kl. 17:01
De sidste par gange jeg har startet en ny telefon, har jeg forbundet dem til hinanden med et USB-kabel.
Der kan jeg, så vidt jeg husker, få det hele med inkl. sms osv,
Det virkede også mellem forskellige mærker.

Skrevet den: 07-November-2024 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

bruger google beskeder
Hvis du har brugt den anvisning jeg gav, så skulle beskederne være indeholdt i sikkerhedskopien og dermed også bliver overført til den nye telefon.
Men du har måske brugt en anden måde, at gøre det på?

Skrevet den: 07-November-2024 kl. 21:37
Den overførte næsten af sig selv med kabel

Hvad med backup af hvor langt man er nået i spil ?

Skrevet den: 10-November-2024 kl. 11:23
Jeg har prøvet lidt forskelligt og vil utroligt gerne have overført spil data til en del spil, da mange ingen spil data har selv om jeg har google play og prøver at tage back up

Det betyder at spil som jeg har spillet over 100 levels er spil jeg skal starte forfra igen

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 10-November-2024 kl. 12:39
De spil jeg spiller skal registreres på hj.siden for spillet med en bruger. Så gemmes det niveau du er nået til, og kan genoptages på hvilken som helst device bagefter.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet den: 10-November-2024 kl. 13:06
Kan man ikke med alle spil og ikke alle spil kan man gemme fremskridt  på facebook 

Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 10-November-2024 kl. 13:33
Hvis du har nogle spil, hvor man ikke kan flytte data med over, må du enten starte forfra, eller beholde den gamle telefon til disse spil….

Klaus

-------------
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk

Skrevet den: 10-November-2024 kl. 21:11
Har bare ingen anelse om man kan 

Jeg gider ikke sidde og downloade diverse apps i forsøget på at gemme fremskridt og så kan det ikke lade sig gøre

Print side | Luk vindue