Omkostninger ved køb på Aliexpress?
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167028
Udskrevet den: 22-Januar-2025 kl. 03:12
Emne: Omkostninger ved køb på Aliexpress?
Skrevet af: fltk
Emne: Omkostninger ved køb på Aliexpress?
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 11:23
Jeg skal have købt nogle cykeldele. Dem har jeg fundet billigst på Aliexpress. Varerne afsendes fra Kina. Hvilke omkostninger løber der så på?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 11:51
fltk skrev:
Jeg skal have købt nogle cykeldele. Dem har jeg fundet billigst på Aliexpress. Varerne afsendes fra Kina. Hvilke omkostninger løber der så på?
Flemming | Aliexpress priser er incl moms. Forsendelsespris varierer efter Freeshipping/størrelse/vægt/dimsens pris - fremgår af opslag og inden kasse checkout.Så normalt ingen Postnord gebyr
------------- Mvh. JørgenT
|
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 12:14
JørgenT skrev:
Aliexpress priser er incl moms. Forsendelsespris varierer efter Freeshipping/størrelse/vægt/dimsens pris - fremgår af opslag og inden kasse checkout.Så normalt ingen Postnord gebyr |
De varer jeg agter at bestille er med fri fragt, men hvad med told og moms etc.?
Flemming
------------- Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 12:57
Dansk told og moms er lagt på beløbet, når du skal betale. Det er en ordning alle udenlandske butikker laver når butikken har en omsætning til DK af en hvis størrelse.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 13:03
fltk skrev:
De varer jeg agter at bestille er med fri fragt, men hvad med told og moms etc.?
Flemming
| Et eksempel, lige under Total US $8.99 står der #Includes VAT" = dansk moms, så alt er inkluderet.
Hvis du holder cursor hen over spørgsmålstegn i cirkel foran tekst får du info om import til EU med de nye regler fra 2021. Også kaldet IOSS Invoice (Import One Stop Shop), og invoice er linket til Track&Trace nummer, så Postnord ikke skal lave opkrævning: http://skat.dk/erhverv/moms/moms-ved-handel-med-udlandet/moms-ved-salg-til-private/salg-til-private-i-eu/moms-one-stop-shop/saerordninger/om-importordningen" rel="nofollow - https://skat.dk/erhverv/moms/moms-ved-handel-med-udlandet/moms-ved-salg-til-private/salg-til-private-i-eu/moms-one-stop-shop/saerordninger/om-importordningen
h http://ttps://www.google.com/search?q=ioss&oq=ioss&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCTMxMTJqMGoxNagCCLACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8" rel="nofollow - ttps://www.google.com/search?q=ioss&oq=ioss&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCTMxMTJqMGoxNagCCLACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8
------------- Mvh. JørgenT
|
Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 14:47
Jeg handler en del hos Aliexpress og jeg får aldig extra omkostninger på.
|
Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 15:52
fltk skrev:
Flemming |
Det har jeg også tænkt på. Der er virkelig mange cykel-dimser, værktøj, lygter, reservedele mv. på Aliex, Temu osv. Har aldrig prøvet at handle der af samme årsag og fordi meget af det er SÅ billigt at man får fonemmelsen af at det MÅ være svindel. Spørgsmålet er så om den virkelige svindel er, at betale 5-10x for de samme varer i en dansk webshop ..
Tror bare jeg prøver at købe for et par hundrede og ser hvad der dukker op. Kender mange der har handlet de steder, med varienrende success dog.
|
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 18:00
[QUOTE=JørgenT]Et eksempel, lige under Total US $8.99 står der #Includes VAT" = dansk moms, så alt er inkluderet. /QUOTE]
Det er muligt at VAT i dette tilfælde er lig med dansk moms, men normalt betyder det blot den lokale moms for salgslandet, som jo ikke nødvendigvis er den samme sats som i Danmark.
Flemming
|
Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 18:07
fltk skrev:
Flemming |
Menneskelige og miljømæssige. Men hey - bare det er billigt.
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 18:14
moremusic skrev:
[QUOTE=fltk]Menneskelige og miljømæssige. Men hey - bare det er billigt. |
Ja så heller købe de samme varer fra en dansk butik, blot 4-5 gange dyrere
------------- Mvh Jesper
|
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 19:35
Axlon skrev:
moremusic skrev:
[QUOTE=fltk]Menneskelige og miljømæssige. Men hey - bare det er billigt. |
Ja så heller købe de samme varer fra en dansk butik, blot 4-5 gange dyrere |
Tja, En vare købt i en dansk webshop skal leve op til dansk lovgivning, herunder miljøkrav og sikkerhedskrav. Det er AliExpress ligeglade med. De fleste gode danske webshops lægger et stykke arbejde i at undersøge leverandørens generelle forhold. Det er aliexpress ligeglad med. Danske virksomheder har typisk også danske ansatte. Det har AliExpress ikke. Danske virksomheder betaler som regel selskabsskat. Det gør AliExpress ikke.
Men hey - bare det er billigt, så er det jo ligemeget at andre betaler prisen.
|
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 21:00
Det er virkelig naivt at tro at arbejdere i langtbortistan får bedre vilkår eller miljøet bliver skånet hvis man betaler ekstra til SKAT eller lader danske mellemmænd gøre varerne dyrere. Det mest logiske er at give pengene så direkte og ubeskåret som muligt til dem der laver varerne og skære fedtlagene væk.
Om det sker på Aliex eller om det bare er andre der løber med værdien af arbejdernes indsats er uklart, men der er med sikkerhed IKKE tradition for at at danske eller nogen andre vestlige virksomheder reelt bekymrer sig om arbejdere i fjerene landes miljø eller arbejdsvilkår.
Der ER til gengæld laaang tradiotion for, at vestlige virksomheder pynter sig med lånte og selvopfundne fjer, selv om de reelt er flintrende ligeglade med miljø, arbejdsvilkår, dyrevelfærd osv.
|
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 21:56
Som skrevet står, VAT er dansk moms. Men hvis du køber for over 1150 kr løber der told på.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 23:06
Mefisto skrev:
Det er virkelig naivt at tro at arbejdere i langtbortistan får bedre vilkår eller miljøet bliver skånet hvis man betaler ekstra til SKAT eller lader danske mellemmænd gøre varerne dyrere. Det mest logiske er at give pengene så direkte og ubeskåret som muligt til dem der laver varerne og skære fedtlagene væk.
Om det sker på Aliex eller om det bare er andre der løber med værdien af arbejdernes indsats er uklart, men der er med sikkerhed IKKE tradition for at at danske eller nogen andre vestlige virksomheder reelt bekymrer sig om arbejdere i fjerene landes miljø eller arbejdsvilkår.
Der ER til gengæld laaang tradiotion for, at vestlige virksomheder pynter sig med lånte og selvopfundne fjer, selv om de reelt er flintrende ligeglade med miljø, arbejdsvilkår, dyrevelfærd osv. |
Ikke naivt. Faktuelt. Det handler ikke om skat. Det handler om at virksomheder i EU (og mange andre lande) i stigende grad har fokus på forhold i sine forsyningskæder, og skaber forandring den vej. Læg dertil at du har større sikkerhed for at 1) Varen er ægte og 2) at varen overholder de sikkerhedskrav der er for produkt typen når du handler med en lokal forhandler.
Men hey - så længe det er billigt, så er det jo ligemeget hvem eller hvad der betaler prisen. Og lad os da endelig udsulte de virksomheder der betaler vores velfærd og skaber arbejdsplader her. For Hey - så længe det er billigt…
|
Skrevet den: 22-November-2024 kl. 10:19
moremusic skrev:
Menneskelige og miljømæssige. Men hey - bare det er billigt. |
Det har hverken menneskelige eller miljømæssige konsekvenser, at jeg køber den samme Shimano dims i Kina i stedet for i DK. Flemming
|
Skrevet af: islands_brygge
Skrevet den: 22-November-2024 kl. 19:12
fltk skrev:
moremusic skrev:
Menneskelige og miljømæssige. Men hey - bare det er billigt. |
Det har hverken menneskelige eller miljømæssige konsekvenser, at jeg køber den samme Shimano dims i Kina i stedet for i DK. Flemming |
- Så længe Shimano-dimsen fra Kina er ægte, kvalitetskontrolleret på samme måde- og og overholder samme tekniske standarder som den version du kan købe i Europa. Det ville være ærgerligt at sætte Shimano-bremser på cyklen (ved ikke om de laver bremser), og finde ud af at den ikke kan bremse når du allermest har brug for det.
|
Skrevet af: BlueFox
Skrevet den: 23-November-2024 kl. 10:46
Norton Antivirus pakke tillader efter opdateringen for 14 dage siden ikke at man besøger Alliexpress. Banggood, Temu og eBay er ikke blokkeret. Måske man skal tænke over det, selvom fra at Norton tit overreagere.
------------- mvh MichaelS Recordere.dk medlem siden 11-Marts-2004 kl. 22:33
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 23-November-2024 kl. 11:32
fltk skrev:
Flemming |
Prisen for nye ægte dele, når de falske dele - lavet af "kinastål" - går i stykker...
|
Skrevet den: 23-November-2024 kl. 11:53
Ej stop .. Norton ER en virus. De lever af at gøre dig bange, så de kan sælge "sikkerhed" og stikke næsen i ALLE dine filer og personlige oplysninger, som de kan gøre med som det passer dem (i overensstemmelse med de slappe persondata-love).
Slet det.
https://www.nortonlifelock.com/us/en/privacy/global-privacy-statement/" rel="nofollow - https://www.nortonlifelock.com/us/en/privacy/global-privacy-statement/
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 23-November-2024 kl. 12:01
BlueFox skrev:
Norton Antivirus pakke tillader efter opdateringen for 14 dage siden ikke at man besøger Alliexpress. Banggood, Temu og eBay er ikke blokkeret. Måske man skal tænke over det, selvom fra at Norton tit overreagere. |
Ja, det er tankevækkende at Ali som den eneste virksomhed ikke har betalt Norton for at blive whitelistet…
I mine øjne gør det faktisk at jeg hellere vil handle gennem dem, end nogle af de andre handelsplatforme!
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet den: 23-November-2024 kl. 12:34
KlausDM skrev:
BlueFox skrev:
Norton Antivirus pakke tillader efter opdateringen for 14 dage siden ikke at man besøger Alliexpress. Banggood, Temu og eBay er ikke blokkeret. Måske man skal tænke over det, selvom fra at Norton tit overreagere. |
Ja, det er tankevækkende at Ali som den eneste virksomhed ikke har betalt Norton for at blive whitelistet…
I mine øjne gør det faktisk at jeg hellere vil handle gennem dem, end nogle af de andre handelsplatforme!
Klaus |
Ja tankevækkende når man bare kan betale for at blive whitelistet
Før der var internet, var der bare bankrøvere. Nu findes der røvere i alle afskygninger
|
|