Print side | Luk vindue

Omkostninger ved køb på Aliexpress?

Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Køb og salg
Forumnavn: Jura
Forumbeskrivelse: Forbruger køb. Love og regler. (Kun registrerede brugere kan skrive)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167028
Udskrevet den: 21-November-2024 kl. 20:34

Emne: Omkostninger ved køb på Aliexpress?
Skrevet af: fltk
Emne: Omkostninger ved køb på Aliexpress?
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 11:23
Jeg skal have købt nogle cykeldele. Dem har jeg fundet billigst på Aliexpress. Varerne afsendes fra Kina. Hvilke omkostninger løber der så på?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100

Svar:
Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg skal have købt nogle cykeldele. Dem har jeg fundet billigst på Aliexpress. Varerne afsendes fra Kina. Hvilke omkostninger løber der så på?

Flemming
Aliexpress priser er incl moms. Forsendelsespris varierer efter Freeshipping/størrelse/vægt/dimsens pris - fremgår af opslag og inden kasse checkout.

Så normalt ingen Postnord gebyr Wink

-------------
Mvh. JørgenT

Skrevet den: 21-November-2024 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Aliexpress priser er incl moms. Forsendelsespris varierer efter Freeshipping/størrelse/vægt/dimsens pris - fremgår af opslag og inden kasse checkout.

Så normalt ingen Postnord gebyr Wink

De varer jeg agter at bestille er med fri fragt, men hvad med told og moms etc.?

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: Munch
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 12:57
Dansk told og moms er lagt på beløbet, når du skal betale. Det er en ordning alle udenlandske butikker laver når butikken har en omsætning til DK af en hvis størrelse.

-------------
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub

Skrevet af: JørgenT
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 13:03

De varer jeg agter at bestille er med fri fragt, men hvad med told og moms etc.?

Flemming
Et eksempel, lige under Total US $8.99 står der #Includes VAT" = dansk moms, så alt er inkluderet. 

Hvis du holder cursor hen over spørgsmålstegn i cirkel foran tekst får du info om import til EU med de nye regler fra 2021. Også kaldet IOSS Invoice (Import One Stop Shop), og invoice er linket til Track&Trace nummer, så Postnord ikke skal lave opkrævning:
http://skat.dk/erhverv/moms/moms-ved-handel-med-udlandet/moms-ved-salg-til-private/salg-til-private-i-eu/moms-one-stop-shop/saerordninger/om-importordningen" rel="nofollow - https://skat.dk/erhverv/moms/moms-ved-handel-med-udlandet/moms-ved-salg-til-private/salg-til-private-i-eu/moms-one-stop-shop/saerordninger/om-importordningen

h http://ttps://www.google.com/search?q=ioss&oq=ioss&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCTMxMTJqMGoxNagCCLACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8" rel="nofollow - ttps://www.google.com/search?q=ioss&oq=ioss&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUyBggAEEUYOdIBCTMxMTJqMGoxNagCCLACAQ&sourceid=chrome&ie=UTF-8

-------------
Mvh. JørgenT

Skrevet af: PerW
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 14:47
Jeg handler en del hos Aliexpress og jeg får aldig extra omkostninger på.

Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 15:52

Flemming

Det har jeg også tænkt på. Der er virkelig mange cykel-dimser, værktøj, lygter, reservedele mv. på Aliex, Temu osv. Har aldrig prøvet at handle der af samme årsag og fordi meget af det er SÅ billigt at man får fonemmelsen af at det MÅ være svindel. Spørgsmålet er så om den virkelige svindel er, at betale 5-10x for de samme varer i en dansk webshop  .. LOL

Tror bare jeg prøver at købe for et par hundrede og ser hvad der dukker op. Kender mange der har handlet de steder, med varienrende success dog.

Skrevet den: 21-November-2024 kl. 18:00
[QUOTE=JørgenT]Et eksempel, lige under Total US $8.99 står der #Includes VAT" = dansk moms, så alt er inkluderet. 

/QUOTE]

Det er muligt at VAT i dette tilfælde er lig med dansk moms, men normalt betyder det blot den lokale moms for salgslandet, som jo ikke nødvendigvis er den samme sats som i Danmark.

Flemming

-------------
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100

Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 18:07

Flemming

Menneskelige og miljømæssige.
Men hey - bare det er billigt. 

Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

[QUOTE=fltk]
Ja så heller købe de samme varer fra en dansk butik, blot 4-5 gange dyrereLOL

-------------
Mvh Jesper

Skrevet af: moremusic
Skrevet den: 21-November-2024 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

[QUOTE=fltk]
Ja så heller købe de samme varer fra en dansk butik, blot 4-5 gange dyrereLOL

Tja,
En vare købt i en dansk webshop skal leve op til dansk lovgivning, herunder miljøkrav og sikkerhedskrav. Det er AliExpress ligeglade med. 
De fleste gode danske webshops lægger et stykke arbejde i at undersøge leverandørens generelle forhold. Det er aliexpress ligeglad med.
Danske virksomheder har typisk også danske ansatte. Det har AliExpress ikke.
Danske virksomheder betaler som regel selskabsskat.  Det gør AliExpress ikke. 

Men hey - bare det er billigt, så er det jo ligemeget at andre betaler prisen. 

Print side | Luk vindue