Lodrette striber på DR
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Modtagelse og distribution
Forumnavn: Kabel-TV
Forumbeskrivelse: TV, radio mv. via kabel (typisk DVB-C)
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167049
Udskrevet den: 19-Januar-2025 kl. 13:19
Emne: Lodrette striber på DR
Skrevet af: Steen F.
Emne: Lodrette striber på DR
Skrevet den: 29-November-2024 kl. 22:43
Som det ses på billedet så er der 3 lodrette striber på DR1 og DR2. Der er ingen problemer med de andre kanaler. Jeg har et LG B9 og bruger Stofa. Hvad kan der være galt?
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Svar:
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 30-November-2024 kl. 00:07
Så er det vel noget der ligger i signalet fra Norlys?
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 30-November-2024 kl. 15:11
Det er også i DRTV app'en (på Apple TV i mit tilfælde). Det ses ikke altid.
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 30-November-2024 kl. 16:20
Der er også brugere på Flatpanels med samme problem: https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=55130&start=14" rel="nofollow - https://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=55130&start=14
------------- Mvh Jesper
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 05-December-2024 kl. 02:09
Der er ikke striber på steaming fra DR. Kun på live-signalet.
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 05-December-2024 kl. 15:29
Norlys påstår, at de arbejder på sagen. Men problemet har stået på i flere måneder.
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: mnielsen
Skrevet den: 05-December-2024 kl. 15:39
Slettet - forkert svar...
------------- TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne". Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-December-2024 kl. 15:51
mnielsen skrev:
Steen F. skrev:
Norlys påstår, at de arbejder på sagen. Men problemet har stået på i flere måneder. |
Er det uanset, hvilken sender, du modtager fra? Hvis muligt, kunne du prøve fra en anden sender. Nogle steder kan man tage fra 2 eller tre regioner... |
På kabel TV?
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-December-2024 kl. 15:54
Steen F. skrev:
Norlys påstår, at de arbejder på sagen. Men problemet har stået på i flere måneder. |
Du skal være meget vedholdende over for Norlys. De er meeeget langsomme, der gik et år før jeg fik de sidste slanter ud af regnskabs afd. pga flytning
Hvorfor streamer du ikke bare, i stedet for det dårlige flow TV? Du har en hurtig forbindelse, og sammen med Apple TV får du et rigtigt flot og skarpt billede. Jeg havde tidligere Stofa kabelTV, og forskellen på TV2 er tydelig meget bedre via TV2 Play.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 05-December-2024 kl. 16:39
Munch skrev:
Så er det vel noget der ligger i signalet fra Norlys? |
Mener ikke Norlys har noget som helst at gøre med DR tv kanalerne . ( DVB-T) For i tiden var det Digi-tv der stod for det men det skulle nu være overtaget af DR.
Der kræves jo heller ikke noget kort (eller Norlys abonnement) for at modtage DR kanalerne, som det gør med Norlys ‘egne’ kanaler.
Så det er nok DR man skal klage til.
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 05-December-2024 kl. 17:18
filmfreak skrev:
Munch skrev:
Så er det vel noget der ligger i signalet fra Norlys? |
Mener ikke Norlys har noget som helst at gøre med DR tv kanalerne . ( DVB-T) For i tiden var det Digi-tv der stod for det men det skulle nu være overtaget af DR.
Der kræves jo heller ikke noget kort (eller Norlys abonnement) for at modtage DR kanalerne, som det gør med Norlys ‘egne’ kanaler.
Så det er nok DR man skal klage til. |
Vi skal lige være enige om hvilket signal vi snakker om, er det DVB-T2 eller DVB-C ? Jeg går ud fra det er det sidste, da vi er i kabel TV-forummet.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-December-2024 kl. 07:48
Steen F. skrev:
Norlys påstår, at de arbejder på sagen. Men problemet har stået på i flere måneder. |
Det må så forhåbentligt involvere DR, for striberne er også til stede andre steder - inkl. i deres egen app.
|
Skrevet af: Jespus
Skrevet den: 06-December-2024 kl. 09:45
Har aldrig haft striber på DR app på Nvidia Shield og det gælder både live og arkiv.
------------- LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
Skrevet af: filmfreak
Skrevet den: 06-December-2024 kl. 17:00
Jeg har heller aldrig haft (set) striber på DR. Hverken på DVB-T2 eller på deres DR TV app (Apple TV4K).
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 06-December-2024 kl. 17:02
Det er kun i visse situationer at de er synlige.
|
Skrevet af: hopgreve
Skrevet den: 09-December-2024 kl. 11:33
Hej Jeg har også de lodrette striber på DR , og har haft det i ca 6 mdr. Det er ved streaming , via ATV4K . Ovre hos min datter ses det også , også via streaming. Det er kun ved meget mørke scener det ses... MVH
------------- PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
Skrevet af: dude
Skrevet den: 10-December-2024 kl. 15:42
Jeg har det samme på mine Sony TV (som er ligegyldig info, da problemet ikke er TV'et) med DVB-C fra Nordlys (ligeledes ligegyldig info, da problemet ikke er DVB-C eller Nordlys) Striberne er der også når man live-streamer fra DR-TV-app'en (vigtig viden) men striberne er der ikke, hvis man laver en "start forfra" på DR-TV-app'en (ligeledes vigtig viden)
Det er ikke TV'ene og det er ikke DVB-C fra Nordlys, da problemet også er der, når man streamer "live-tv" fra DR-TV-app'en. Hvis man derimod streamer fra en optagelse på DR-TV-app'en - f.eks. start forfra, eller en tilfældig serie, så er striberne væk. Sansynligvis forskelligt udstyr/software hos DR som håndterer live-tv kontra harddisk-tv.
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 10-December-2024 kl. 16:37
hopgreve skrev:
HejJeg har også de lodrette striber på DR , og har haft det i ca 6 mdr. Det er ved streaming , via ATV4K . Ovre hos min datter ses det også , også via streaming. Det er kun ved meget mørke scener det ses... MVH |
Samme her...
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 11-December-2024 kl. 22:47
Kan I komme med et eksempel fra DRTV? Jeg har prøvet et par stykker, men der er ingen striber.
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 12-December-2024 kl. 08:37
bubbleboy skrev:
Kan I komme med et eksempel fra DRTV? Jeg har prøvet et par stykker, men der er ingen striber.
|
Det ser ud som første post i denne tråd. Er kun på live TV.
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 12-December-2024 kl. 09:44
Jeg ser Tidsrejsen 2 hver dag på DRTV, som regel direkte. Jeg ser ikke sådanne striber.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 12-December-2024 kl. 12:48
Deschain skrev:
bubbleboy skrev:
Kan I komme med et eksempel fra DRTV? Jeg har prøvet et par stykker, men der er ingen striber.
|
Det ser ud som første post i denne tråd. Er kun på live TV. |
Hvis man kunne finde et eksempel i arkivet, så kunne man efterprøve ting. Det bliver naturligvis lidt mere bøvlet, hvis det kun er det direkte signal. :-)
Jeg ser vel i snit en enkelt udsendelse om ugen på DR (DVB-C). Det kan godt være, at det ikke er nok til at se problemet.
|
Skrevet af: Jespus
Skrevet den: 12-December-2024 kl. 13:59
I går, på godaften Danmark, var der måske lodrette striber i de næsten kulsorte vinduer i baggrunden. Fik næsten hovedpine ved, at glo på noget der måske var reflekser eller indbildning eller de omtalte striber.
PS. Jeg har ikke noget liv og kan DRfor kommentere på, for mig, uvedkommende ting.
------------- LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 12-December-2024 kl. 14:38
Glad for jeg fandt denne tråd, fejlen er der og det er ikke os den er gal med. Det har stået på siden midten af Maj '24, jeg troede først det var Norlys den var gal med, men da jeg ikke kom nogen vegne med det tjekkede jeg om det var andre, i den korte tid jeg kunne låne en Allente box kunne jeg ikke få øje på det. Så tjekkede jeg lev kanalerne på dr.dk/tv og der er det også. Jeg kontaktede så DR for 1½ måned siden, og fik denne besked:
"Nu har jeg hørt fra vores teknikere. Det er en fejl de kender og de er i gang med at arbejde på en løsning."
Og efter jeg spurgte om de kunne bekræfte om det er en fejl der sker hos dem fik jeg denne besked: "Det er en fejl der sker her i DR Byen, før det bliver sendt ud til brugerne."
Men det er 1½ måned siden, det har stået på siden midten af Maj '24 så de har kendt til det et stykke tid, uden at der sker noget, det virker som om man ikke kan eller ikke vil gøre noget ved det.
https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/u6zfcjarjhn5kcq1xlfui234nkmv7uww.png" rel="nofollow - https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/u6zfcjarjhn5kcq1xlfui234nkmv7uww.png
https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/qgfw8hurldrmq5a4jabc386zyc52lcnf.png" rel="nofollow - https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/qgfw8hurldrmq5a4jabc386zyc52lcnf.png
https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/aqgkobfdouz1emqx3xugmwptpmw4ge3p.png" rel="nofollow - https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/aqgkobfdouz1emqx3xugmwptpmw4ge3p.png
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 13-December-2024 kl. 07:48
rasmus13 skrev:
Glad for jeg fandt denne tråd, fejlen er der og det er ikke os den er gal med. Det har stået på siden midten af Maj '24, jeg troede først det var Norlys den var gal med, men da jeg ikke kom nogen vegne med det tjekkede jeg om det var andre, i den korte tid jeg kunne låne en Allente box kunne jeg ikke få øje på det. Så tjekkede jeg lev kanalerne på dr.dk/tv og der er det også. Jeg kontaktede så DR for 1½ måned siden, og fik denne besked:
"Nu har jeg hørt fra vores teknikere. Det er en fejl de kender og de er i gang med at arbejde på en løsning."
Og efter jeg spurgte om de kunne bekræfte om det er en fejl der sker hos dem fik jeg denne besked: "Det er en fejl der sker her i DR Byen, før det bliver sendt ud til brugerne."
Men det er 1½ måned siden, det har stået på siden midten af Maj '24 så de har kendt til det et stykke tid, uden at der sker noget, det virker som om man ikke kan eller ikke vil gøre noget ved det.
https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/u6zfcjarjhn5kcq1xlfui234nkmv7uww.png" rel="nofollow - https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/u6zfcjarjhn5kcq1xlfui234nkmv7uww.png
https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/qgfw8hurldrmq5a4jabc386zyc52lcnf.png" rel="nofollow - https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/qgfw8hurldrmq5a4jabc386zyc52lcnf.png
https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/aqgkobfdouz1emqx3xugmwptpmw4ge3p.png" rel="nofollow - https://digitalt.tv/wp-content/uploads/hm_bbpui/2367880/aqgkobfdouz1emqx3xugmwptpmw4ge3p.png
|
Jeg ser ingen streger på dine links??
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 13-December-2024 kl. 07:55
Her er det første i lysnet udgave:
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 13-December-2024 kl. 08:20
Det må være fejl i enkodningen. DR skal vel have omkonfigureret eller måske endda udskiftet hardwaren.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet af: henningdalgaard
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 11:52
Jeg ser dem også - på mit OLED/appleTV når jeg streamer fra Norlys appen. De er ikke så tydelige som på billederne her i tråden, men nok til at jeg lige bemærker det når der er sort baggrund.
------------- https://forum.recordere.dk/hulen-i-klderen_topic164153_page1.html" rel="nofollow - Min Hjemmebiograf
https://www.poolhome.dk" rel="nofollow - Lej mit luksussommerhus med pool
|
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 13:50
Ser de samme 3 striber via flow-tv fra stofa/norlys på mit philips Oled tv!
Nogen der ved om de er igang med at få opdateret deres ustyr inde ved dr så de striber forsvinder?
-------------
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 16:15
henningdalgaard skrev:
Jeg ser dem også - på mit OLED/appleTV når jeg streamer fra Norlys appen.De er ikke så tydelige som på billederne her i tråden, men nok til at jeg lige bemærker det når der er sort baggrund. |
cccd skrev:
Ser de samme 3 striber via flow-tv fra stofa/norlys på mit philips Oled tv!
Nogen der ved om de er igang med at få opdateret deres ustyr inde ved dr så de striber forsvinder? |
Tak for jeres tilbagemelding, jeg har stdig intet hørt fra DR. Kan jeg lokke jer til at klage til DR, jeg har en naiv ide om jo flere der klager jo bedre chance har vi for at få det lavet
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 16:38
Hvor ofte ser I de striber? Jeg har endnu ikke lagt mærke til dem, men jeg har så heller ikke testet så meget.
rasmus, du postede links til tre eksempler tidligere i tråden. Kan du bekræfte, at du kan se striber i disse? Ligesom steffen f, kan jeg heller ikke få øje på dem, eller ser jeg bare dårligt? Du kan evt. nævne en udsendelse, du planlægger at optage, så kan jeg gøre det samme (via yousee). Så kan du pege ud, hvis du ser striber i den. :-)
|
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 17:22
Det er ikke alle situationer det er synligt.
Men jeg kan godt se de striber på foto 1 fra rasmus13 når jeg ser dem på min pc, men kan ikke dem på min ipad. Prøv at se foto fra lunddal og så på foto1. Så kan i se hvor de striber er, dog er de ret svage på det foto 1!
-------------
|
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 17:40
Har nu sendt besked til dr med foto af de striber
-------------
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 17:41
cccd skrev:
Har nu sendt besked til dr med foto af de striber |
Tak
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 17:42
bubbleboy skrev:
Hvor ofte ser I de striber? Jeg har endnu ikke lagt mærke til dem, men jeg har så heller ikke testet så meget.
rasmus, du postede links til tre eksempler tidligere i tråden. Kan du bekræfte, at du kan se striber i disse? Ligesom steffen f, kan jeg heller ikke få øje på dem, eller ser jeg bare dårligt? Du kan evt. nævne en udsendelse, du planlægger at optage, så kan jeg gøre det samme (via yousee). Så kan du pege ud, hvis du ser striber i den. :-)
|
Ja, der er streger i billederne.
Jeg optager DR1 fra 20 til 21 i aften
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 17:43
Selv jeg kan få øje på dem i lunddals' billede :-) Men du har også ret med det andet eksempel. Nu fik jeg billedet helt op i fuldskærm. Der kan jeg godt se noget. :-)
|
Skrevet af: Peter Rene
Skrevet den: 18-December-2024 kl. 23:03
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 19-December-2024 kl. 00:12
Peter Rene skrev:
Jeg døjer også
|
Det ser ikke ud som om dine billeder bliver vist
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 19-December-2024 kl. 00:17
bubbleboy skrev:
Selv jeg kan få øje på dem i lunddals' billede :-) Men du har også ret med det andet eksempel. Nu fik jeg billedet helt op i fuldskærm. Der kan jeg godt se noget. :-)
|
Fik optaget nok det "bedste" billede fra "Nøj, det er for børn" i aftes https://imgur.com/a/MN6oVe1" rel="nofollow - https://imgur.com/a/MN6oVe1
|
Skrevet af: Raskolnikov
Skrevet den: 19-December-2024 kl. 08:30
Jeg ser det også af og til på mit G4 via Apple TV. Virker som en DR bug, især fordi deres app i forvejen er mega buggy.
|
Skrevet af: dude
Skrevet den: 19-December-2024 kl. 09:55
rasmus13 skrev:
Tak for jeres tilbagemelding, jeg har stdig intet hørt fra DR. Kan jeg lokke jer til at klage til DR, jeg har en naiv ide om jo flere der klager jo bedre chance har vi for at få det lavet
|
Fejl meldt til DR
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 19-December-2024 kl. 15:01
rasmus13 skrev:
bubbleboy skrev:
Selv jeg kan få øje på dem i lunddals' billede :-) Men du har også ret med det andet eksempel. Nu fik jeg billedet helt op i fuldskærm. Der kan jeg godt se noget. :-)
|
Fik optaget nok det "bedste" billede fra "Nøj, det er for børn" i aftes https://imgur.com/a/MN6oVe1" rel="nofollow - https://imgur.com/a/MN6oVe1
|
Den optog jeg dog ikke, så jeg kan ikke sammenligne med Yousees signal.
Når jeg ser DR via browseren, er det deres "...drlive01/master8000.m3u8"-stream. Jeg er endnu ikke faldet over striberne i denne. Jeg skal nok sige til, hvis det sker. :-)
Edit: Nu har jeg været i Yousees arkiv. Det signal, de har optaget fra DR, har ingen striber... https://i.imgur.com/Fy4WgBO.png
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 29-December-2024 kl. 00:26
dude skrev:
rasmus13 skrev:
Tak for jeres tilbagemelding, jeg har stdig intet hørt fra DR. Kan jeg lokke jer til at klage til DR, jeg har en naiv ide om jo flere der klager jo bedre chance har vi for at få det lavet
|
Fejl meldt til DR
|
Hvilken mailadresse til DR har I brugt?
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 29-December-2024 kl. 01:39
Steen F. skrev:
dude skrev:
rasmus13 skrev:
Tak for jeres tilbagemelding, jeg har stdig intet hørt fra DR. Kan jeg lokke jer til at klage til DR, jeg har en naiv ide om jo flere der klager jo bedre chance har vi for at få det lavet
|
Fejl meldt til DR
|
Hvilken mailadresse til DR har I brugt? |
De har desværre ikke en direkte email adresse, men du kan udfylde en formular her: https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/109/c/94" rel="nofollow - https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/109/c/94
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 29-December-2024 kl. 01:45
rasmus13 skrev:
Steen F. skrev:
dude skrev:
rasmus13 skrev:
Tak for jeres tilbagemelding, jeg har stdig intet hørt fra DR. Kan jeg lokke jer til at klage til DR, jeg har en naiv ide om jo flere der klager jo bedre chance har vi for at få det lavet
|
Fejl meldt til DR
|
Hvilken mailadresse til DR har I brugt? |
De har desværre ikke en direkte email adresse, men du kan udfylde en formular her: https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/109/c/94" rel="nofollow - https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/109/c/94
|
Ja, men der spørges efter en webadresse på side 2 i formularen.
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: dude
Skrevet den: 29-December-2024 kl. 09:36
Steen F. skrev:
rasmus13 skrev:
Steen F. skrev:
dude skrev:
rasmus13 skrev:
Tak for jeres tilbagemelding, jeg har stdig intet hørt fra DR. Kan jeg lokke jer til at klage til DR, jeg har en naiv ide om jo flere der klager jo bedre chance har vi for at få det lavet
|
Fejl meldt til DR
|
Hvilken mailadresse til DR har I brugt? |
De har desværre ikke en direkte email adresse, men du kan udfylde en formular her: https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/109/c/94" rel="nofollow - https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/109/c/94
|
Ja, men der spørges efter en webadresse på side 2 i formularen. |
Jeg har brugt “teknik og tekniske problemer”: https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/107/c/94;119" rel="nofollow - https://dr.custhelp.com/app/ask_step_1/p/107/c/94;119
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 29-December-2024 kl. 09:40
Steen F. skrev:
Ja, men der spørges efter en webadresse på side 2 i formularen. |
Den behøves du ikke at udfylde.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 30-December-2024 kl. 00:46
KlausDM skrev:
Steen F. skrev:
Ja, men der spørges efter en webadresse på side 2 i formularen. |
Den behøves du ikke at udfylde.
Klaus |
Der kommer fejl hvis det ikke udfyldes
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: cccd
Skrevet den: 31-December-2024 kl. 09:22
Hej
Har lige modtaget denne besked fra DR :
Jeg har lige undersøgt det med en kollega, og det er desværre en kendt fejl du oplever. Det er vi bare superærgerlige over og vi beklager selvfølgelig meget. Lige nu kender vores teknikere ikke årsagen til at denne fejl opstår, men de arbejder på det og derefter finde en løsning på problemet. Godt nytår trods alt. Lad os håbe det bliver løst i det nye år.
Godt Nytår til jer alle
-------------
|
Skrevet af: Steen F.
Skrevet den: 01-Januar-2025 kl. 02:54
cccd skrev:
Hej
Har lige modtaget denne besked fra DR :
Jeg har lige undersøgt det med en kollega, og det er desværre en kendt fejl du oplever. Det er vi bare superærgerlige over og vi beklager selvfølgelig meget. Lige nu kender vores teknikere ikke årsagen til at denne fejl opstår, men de arbejder på det og derefter finde en løsning på problemet. Godt nytår trods alt. Lad os håbe det bliver løst i det nye år.
Godt Nytår til jer alle
|
Tak for informationen. Underligt at teknikerne ikke kan lokalisere fejlen.
------------- LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, NAD C320, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
|
Skrevet af: Deschain
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 11:17
Her er svaret jeg fik fra deres AI:
Tak for at skrive til os. Det er desværre en kendt fejl, som vores udviklere arbejder på at få løst.
Venlig hilsen Jesper, DR Brugerkontakt
Fejlen har været der i mere end et år, så måske de skulle få nogle andre "udviklere" på sagen...
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 13:32
Det er nok en sammensværgelse. Alle dem her i tråden, der har bemærket det, har udstyr fra Apple...? :-)
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 13:51
bubbleboy skrev:
Det er nok en sammensværgelse. Alle dem her i tråden, der har bemærket det, har udstyr fra Apple...? :-)
|
Jeg har ikke set det - på AppleTV.
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 15:00
Det er vel vedtaget ved naturlov, at der skal findes undtagelser? :)
Jeg kunne godt tænke mig at genskabe striberne. Den ene sammenligning med Yousee, vi har haft, var der ingen striber. Var de ikke til stede i Yousees signal (det fra DR), eller mente deres omkoder bare, at striberne lignede baggrunden så meget, at de kunne spares væk?
|
Skrevet af: dude
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 15:34
Jeg har også fået svar fra DR, hvor de bekræfter at fejlen er hos dem og at deres teknikere arbejder på at løse problemet. Dermed er problemet også hos alle, der ser flow-TV eller streaming af flow-TV (“live”-TV og ikke arkiv/“start-forfra”) Dvs. at striberne bliver sendt ud af DR, og at alle skulle ha’ mulighed for at se problemet uanset hvor de modtager dvb-c/dvb-t signal fra. Spørgsmålet er ikke om problemet er der - for problemet er der. Men hvorfor nogle tror, at de ikke kan se det.
Set fra den positive side, så os, der kan se problemet på dvb-c signal - vi ved at vores kabel-TV leverandør leverer det signal som DR udsender, og vi ved, at vores TV er i stand til at vise signalet som det bliver udsendt af DR. Og når vi kan se det samme problem på “live”-streaming via DR-app’en på Apple-TV, så ved vi også at vores TV er i stand til at vise det signal som DR udsender på HDMI-porten.
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 15:46
dude skrev:
Men hvorfor nogle tror, at de ikke kan se det. |
Jeg vedlagde et skærmdump fra en udsendelse via Yousees signal tidligere i tråden, hvor der ikke er nogen striber. Samme sted i udsendelsen, hvor der er striber til stede fra en anden kilde. Spørgsmålet er så hvorfor...
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 15:57
bubbleboy skrev:
Det er nok en sammensværgelse. Alle dem her i tråden, der har bemærket det, har udstyr fra Apple...? :-)
|
Allerførste indlæg er fra et kabel-tv signal på et LG tv.
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 16:00
lunddal skrev:
Allerførste indlæg er fra et kabel-tv signal på et LG tv. |
Pis. :-)
|
Skrevet af: lunddal
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 16:04
bubbleboy skrev:
dude skrev:
Men hvorfor nogle tror, at de ikke kan se det. |
Jeg vedlagde et skærmdump fra en udsendelse via Yousees signal tidligere i tråden, hvor der ikke er nogen striber. Samme sted i udsendelsen, hvor der er striber til stede fra en anden kilde. Spørgsmålet er så hvorfor... |
Måske YouSee får et andel signal fra DR? De plejer at få et råt HD SDI signal, men gør f.eks. Norlys også det?
|
Skrevet af: Jespus
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 20:55
Kan det være, at striberne kun forekommer på B og C signaler (undtaget yousee), men ikke via internet?
Savner sgu lidt TV-Fynboen efter jeg skrottede stueantennen.
------------- LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA 2.1 ahorn
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 21:48
Jespus skrev:
Kan det være, at striberne kun forekommer på B og C signaler (undtaget yousee), men ikke via internet?
Savner sgu lidt TV-Fynboen efter jeg skrottede stueantennen. |
Jeg har Norlys og kan se stregerne, også når jeg streamer via dr.dk/tv
|
Skrevet af: rasmus13
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 21:52
Den undrer mig virkeligt at DR bekræfter at det er hos dem fejlen ligger, det var stået på siden maj, og de med sikkerhed har vidst dette i nogen måneder, men man kan ikke lokalisere fejlen? Det virker som om dette har en meget lille prioritet
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 22:04
Når I streamer, er det så igennem en browser, eller via en app? Jeg har kun testet igennem browseren, uden at have stødt på dem endnu. Det kunne være rart med en bekræftelse på, at browser-streamen også er berørt. Så ved jeg, at der er håb. :-)
|
Skrevet af: KlausDM
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 22:37
rasmus13 skrev:
Den undrer mig virkeligt at DR bekræfter at det er hos dem fejlen ligger, det var stået på siden maj, og de med sikkerhed har vidst dette i nogen måneder, men man kan ikke lokalisere fejlen? Det virker som om dette har en meget lille prioritet |
Det har givetvis samme prioritet som udfald på streaming af lyd…..
Klaus
------------- Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk" rel="nofollow - http://modelbaneeuropa.dk Min hjemmeside, http://moppe.dk" rel="nofollow - http://moppe.dk
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 02-Januar-2025 kl. 22:48
bubbleboy skrev:
Det kunne være rart med en bekræftelse på, at browser-streamen også er berørt. Så ved jeg, at der er håb. :-)
|
Jeg tror, jeg har bekræftet det selv nu. :)
Jeg har samtidig sammenlignet med Yousee igen. Ingen striber. http://i.imgur.com/MlaEDaB.png" rel="nofollow - http://i.imgur.com/MlaEDaB.png" rel="nofollow - https://i.imgur.com/MlaEDaB.png
|
Skrevet af: bubbleboy
Skrevet den: 03-Januar-2025 kl. 00:05
Kald mig Sherlock. Jeg har fundet et eksempel via Yousees DVB-C, hvor jeg kan se én stribe. Via DRTV kan jeg se tre i samme scene.
Yousee DVB-C: http://i.imgur.com/1lDs0UU.png" rel="nofollow - https://i.imgur.com/1lDs0UU.png DRTV: http://i.imgur.com/dIvSAia.png" rel="nofollow - https://i.imgur.com/dIvSAia.png
|
|