Nogle Apps på LG c4 virker ikke
Udskrevet fra: recordere.dk - Danmarks AV Forum
Kategori: Visnings- og lytte-udstyr
Forumnavn: OLED TV
Forumbeskrivelse: Forum for OLED TV
Web-adresse: https://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=167124
Udskrevet den: 10-April-2025 kl. 12:30
Emne: Nogle Apps på LG c4 virker ikke
Skrevet af: johnny57
Emne: Nogle Apps på LG c4 virker ikke
Skrevet den: 08-Januar-2025 kl. 18:50
Har købt et LG C4, til min store irritation virker nogle apps ikke, har stort set de fleste streamningstjenster. men MAX , Apple+ og Disney vil ikke starte kommer med en standard fejlmelding om at man skal checke internetforbindelsen. TV er kablet og forbindelsen fejler ikke noget alle øvrige Apps virker upåklageligt. TV er opdateret, alle defekte apps har været slettet og reinstalleret, hjælper ikke. Har et ældre LG i huset der virker de fint på samme forbindelse. Andre med samme problem ?
------------- Med venlig Hilsen
Johnny
|
Svar:
Skrevet af: hansie
Skrevet den: 09-Januar-2025 kl. 06:31
Har du kikket i din router.
Måske en settings der blokerer
|
Skrevet den: 09-Januar-2025 kl. 09:26
Kan du specificere det nærmere ? Netflix , TV2 Play , SKY , You See fungerer fint på samme router. Desuden har jeg et LG C1 på samme router som kan vise dem alle sammen uden problemer.
Johnny
|
Skrevet af: HessiDude
Skrevet den: 09-Januar-2025 kl. 11:19
Jeg ville prøve at slette de apps, slukke TV’et, trække stikket i 1 minuts tid og sæt så strøm til igen og prøv forfra (20 sekunder bør være nok, men lad den stå uden strøm i 1 minuts tid for en sikkerheds skyld. Det er det man kalder en power cycle, som du måske ved). Så skulle den gerne have fjernet alt hvad den har glemt i memory og i cache, så den laver en helt frisk installation.
Alternativt kan det være at appene endnu ikke er opdateret af udviklerne til at virke med nyeste version af webOS.
|
Skrevet den: 10-Januar-2025 kl. 15:29
Er nu afprøvet hjælper ikke.
Johnny
|
Skrevet den: 10-Januar-2025 kl. 17:02
Har du mulighed for at prøve trådløst? Evt. over din telefon som hotspot.
Det er bare for at finde ud af om der skulle være noget med netkortet i TV’et, netværket eller appene.
Prøv evt. at sætte begge forbindelsestyper op og hvis du kan så kør med begge, men også prøv at skifte mellem dem. Det kan jeg på vores C1 så du bør også kunne på C4’eren. 
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 11-Januar-2025 kl. 07:30
Har du prøvet at genstarte din router?Ellers gør som HessiDude foreslår, med hensyn til at lave et hotspot på din telefon.
------------- Mvh Jesper
|
Skrevet af: Guests
Skrevet den: 11-Januar-2025 kl. 07:38
johnny57 skrev:
Har købt et LG C4, til min store irritation virker nogle apps ikke, har stort set de fleste streamningstjenster. men MAX , Apple+ og Disney vil ikke starte kommer med en standard fejlmelding om at man skal checke internetforbindelsen. TV er kablet og forbindelsen fejler ikke noget alle øvrige Apps virker upåklageligt. TV er opdateret, alle defekte apps har været slettet og reinstalleret, hjælper ikke. Har et ældre LG i huset der virker de fint på samme forbindelse.Andre med samme problem ? |
Og, at genstarte routeren... Det er ikke bare at slukke og tænde. Der skal være en skjult knap bag et lille hul, hvori du stikker noget meget tyndt eller en meget lille skruetrækker ind, og holder knappen inde indtil alle dioder slukkes og efter få sekunder tænder igen, blinkende. Så slipper du, og routeren vil så starte op igen. Der vil nok gå nogle sekunder før dioderne igen begynder at lyse som de skal.
Knappen bag omtalte hul er sædvanligvis der, hvor alle stikkene skal placeres...
|
Skrevet af: Axlon
Skrevet den: 11-Januar-2025 kl. 10:35
mnielsen skrev:
Og, at genstarte routeren... Det er ikke bare at slukke og tænde. Der skal være en skjult knap bag et lille hul, hvori du stikker noget meget tyndt eller en meget lille skruetrækker ind, og holder knappen inde indtil alle dioder slukkes og efter få sekunder tænder igen, blinkende. Så slipper du, og routeren vil så starte op igen. Der vil nok gå nogle sekunder før dioderne igen begynder at lyse som de skal.
Knappen bag omtalte hul er sædvanligvis der, hvor alle stikkene skal placeres...
|
Man genstarte routeren ved blot at slukke/tænde den! Det du beskriver er at nulstille routerens indstillinger til fabriksindstilling, hvilket så betyder at man skal til at sætte den op igen, med mindre man har en ISP router som automatisk bliver opsat af sin ISP.
------------- Mvh Jesper
|
Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 11-Januar-2025 kl. 11:15
Hvis ikke du får det til at virke, så overvej en ATV boks. Det virker og der er ikke noget bøvl med apps der ikke bliver holdt vedlige osv. Kan styres med TV remoten.
|
Skrevet den: 01-Februar-2025 kl. 21:32
tak for alle svarene har været lidt optaget af andre ting. Men har her til aften prøvet trådløst og det har ingen effekt, samme fejl På Max og Disney+ Apple+ kan det slet ikke få kontakt med. Alle øvrigt apps virker fint.
Johnny
|
Skrevet den: 04-Februar-2025 kl. 09:44
johnny57 skrev:
tak for alle svarene har været lidt optaget af andre ting. Men har her til aften prøvet trådløst og det har ingen effekt, samme fejlPå Max og Disney+ Apple+ kan det slet ikke få kontakt med. Alle øvrigt apps virker fint.
| Har du prøvet trådløst igennem din telefon?
|
Skrevet af: Mefisto
Skrevet den: 04-Februar-2025 kl. 13:07
Det er selvsagt irrierende og jeg kan ikke hjælpe, men med tiden ender det alligevel med en ATV, fordi apps på TV ikke bliver opdateret eller ikke virker. Jeg vil foreslå at købe en med det samme. Så er det overstået.
|
Skrevet den: 07-Februar-2025 kl. 21:24
Jeg har prøvet at få tvèt til at finde min telefon (iphone 15) men forgæves. Det kan finde naboernes internet, men tilsyneladende ikke tlf. Går nok over til Apple tv.
Johnny
|
Skrevet den: 19-Marts-2025 kl. 18:49
Satte et Apple TV til, det virker fint bortset fra at jeg ikke kan tilgå app store. Fik vores hotline til at ændre nogle protokoller i routeren og vupti så virkede alle apps på tv’et. Men jeg kan stadigvæk ikke tilgå app store. Der var en del apps installeret og det virker fint, så snart man kommer ind i app store fryser det hele.
Johnny
|
Skrevet af: Munch
Skrevet den: 19-Marts-2025 kl. 19:10
Det lyder mærkeligt, man har da brug for flere apps end dem der er lagt ind. Har ingen problem med at komme i app store her.
------------- Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 20-Marts-2025 kl. 05:58
johnny57 skrev:
Satte et Apple TV til, det virker fint bortset fra at jeg ikke kan tilgå app store.Fik vores hotline til at ændre nogle protokoller i routeren og vupti så virkede alle apps på tv’et. Men jeg kan stadigvæk ikke tilgå app store. Der var en del apps installeret og det virker fint, så snart man kommer ind i app store fryser det hele. |
Er det app store på TV'et eller Apple TV, der fryser?
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
Skrevet den: 24-Marts-2025 kl. 11:23
På Apple tv`et, og det er opdateret og det er nyeste version.
Johnny
|
Skrevet af: spoxy
Skrevet den: 24-Marts-2025 kl. 12:55
Prøv med en genstart (tag strømmen)
------------- OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
Skrevet den: 27-Marts-2025 kl. 19:15
Hjælper ikke, så snart app store aktiveres fryser alt,Curser kan ikke bevæges, kan kun komme ud ved TV firkanten.
Johnny
|
Skrevet af: Rasmus Larsen
Skrevet den: 28-Marts-2025 kl. 07:03
Lyder som noget blokering i routeren, særligt med tanke på dine tidligere problemer. Jeg vil anbefale, at du kontakter din internetudbyder for at få dem til at åbne. Alternativt køb din egen router. Det er en lille investering der gør meget for WiFi-ydelsen derhjemme.
------------- https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php" rel="nofollow - TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|